Reklama

 





Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 1492 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 100  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 22.09.2015 17:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 5536
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Lark píše:
Snad je to k pochopení.

Tak jsem zase doma, jen o den dýl. :)
K pochopení to moc není, s těma solidama neumím :oops:
Zesílení ložiska neřeš, stejně by se to blbě laminovalo nějakej zub na té "pružině". V podstatě by skutečně mělo stačit to co jsem ti už poslal. Nech si prosím zdroják v archívu, pokud by bylo potřeba zesílit či zeslabit list.
Díky
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: úte 22.09.2015 18:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.12.2008
Příspěvky: 626
Bydliště: Martin, Slovensko
kroxigor píše:
Jednoduše smázneš/přesuneš/přejmenuješ složku Slic3r, kterou najdeš v Knihovna\Application Support (používám OS X)

Na Windows to bude asi v %APPDATA% neboli C:\Users\tvůj profil\AppData\Roaming

Som zaspal dobu. Uz som to chcel hladat v registroch :-)

_________________
Logo600SX • Spitfire Mk XVI (3D tlač) • Futaba 14SG


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 22.09.2015 19:18 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.6.2007
Příspěvky: 3078
Bydliště: Středočesko, ČR
Obrázky: 0
HynX píše:
Som zaspal dobu. Uz som to chcel hladat v registroch :-)

Tohle je multiplatformní opensource to zvěrsto jako registry většinou nepoužívá :wink:

_________________
Buď rozumný respektuj fyziku,
nebudeš odnášet letadla v pytlíku.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 22.09.2015 21:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 8011
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
to Celeron: Tady jsou jen výkres a obrázek a data ti posílám do mailu v IGS a budeš si to muset do STL přeložit sám. Nějak se mi podělal export do STL a zatím si s tím nevím rady. Zdroják samozřejmě zachovám.


Přílohy:
Forma_ostruhy.png
Forma_ostruhy.png [ 22.77 KiB | Zobrazeno 599 krát ]
Forma_ostruhy.pdf [67.84 KiB]
4 krát
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 22.09.2015 22:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 5536
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Díky Ti dobrý člověče, hned jdu na to kouknout. :)
Jirka

edit: Mám s tím problém. Import prošel ale za boha se to nedá otočit tak, aby spodní a horní díl ležel velkou plochou na skle tiskárny. Vychází tam nutnost nastavit náklon X kolem 16,75... (196,75...) stupňů a Slicr si s tím neví rady, protože nedokážu ani na 2 desetinný místa ten náklon přesně nastavit. Prostě nedokáže správně definovat první vrstvu tisku a část tisku je jakoby "v luftě"
Tobě to sedí na ploše trupový části "péra". Nemohl bys mi ten úhel změřit na patřičný počet míst?


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 23.09.2015 7:05 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 4715
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
Celeron píše:
Díky Ti dobrý člověče, hned jdu na to kouknout. :)
Jirka

edit: Mám s tím problém. Import prošel ale za boha se to nedá otočit tak, aby spodní a horní díl ležel velkou plochou na skle tiskárny. Vychází tam nutnost nastavit náklon X kolem 16,75... (196,75...) stupňů a Slicr si s tím neví rady, protože nedokážu ani na 2 desetinný místa ten náklon přesně nastavit. Prostě nedokáže správně definovat první vrstvu tisku a část tisku je jakoby "v luftě"
Tobě to sedí na ploše trupový části "péra". Nemohl bys mi ten úhel změřit na patřičný počet míst?


Zapni support a nech to krive. Tech par stupnu support v pohode da

_________________
210,280X8,480 Hexa, 3.4m Go-3, EDF Goshawk, Huricane XL, EPP Spartan, SkySurfX8, SE.5 pred opravou


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 23.09.2015 7:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 5536
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
to Lark: Už se mi ten úhel podařilo po importu igesu změřit (okótovat). Musela se spustit kontrola a oprava importu. Vypadá to, že ty dvě modelíny, co máme, nejsou přes iges zcela kompatibilní. Koukám, že mám přes zimu stále co zkoumat a učit se. :wink:
Už se tiskne. Celkem 6,5 hodiny a 80 m filamentu.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 23.09.2015 9:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 8011
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Za ten kříž se omlouvám. Byla to moje chyba, protože jsem nechal aktivní jiný a ten správný byl skrytý, takže se k tomu nevydal. Kdybych ho nechal nasvícený, exportovaly by se oba a případné překlopení by nebyl problém. Ono to chtělo trochu jiný postup, protože já mám jako základní kříž rovinu těch rovných částí ostruhy a lepší by bylo mít základní kříž na rohu polotovaru a profil ostruhy naklápět úhlem. Protože jsem předem nevěděl jaký bude ten odstup a změnily se i ty délky, tak už se mi to nechtělo předělávat. Příště to udělám jinak, a pak už nebude problém editovat cokoli. Důležitý je, že se ti to povedlo naklopit a mě už zase funguje export do STL. :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 23.09.2015 12:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 5536
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Tak spodní díl je vytištěný. Nastavil jsem 4 perimetry, cca 2 mm a infill pouze 25%. Tryska 0,5 mm, s 0,3 mm bych tisknul ještě zítra. Tisk se při tý velikosti ani neurval z bedu ani nepopraskal. Překvapilo mě, že v kumbálu 1,8x2x2,4m jen tisk spodního dílu zvýšil teplotu o 6 stupňů. 8O
Po vychladnutí jsem formu trochu přešmirgloval aby zmizely tiskový odskoky vrstev v šikmých plochách. Akorát kolem čepu ostruhy to moc šmirglovat nejde. Dremela cigárem na nejmenší otáčky ABS pálí. Ještě to vemu jemnějším a pak acetonem. Uvidíme, jak se povede laminování. Přemejšlím, zda v místě, kde budou později šrouby do trupu neudělat "vyhazovač" formu provrtat a ucpat kuličkou silikonu aby šla ostruha z formy vyklepnout trnem.
Kdyby jsi ještě někdy něco podobnýho modeloval, nad základnou je zbytečně vysoká vrstva než začne vlastní laminační prostor. Myslím, že 2 mm by v pohodě stačily. Ta forma je jak kámen i když je ze 3/4 dutá.
formy vycídím, dám foto. Kdy budu laminovat nevím, musím z někoho vytáhnout rozum, plný vrtule jsem sice laminoval ale před 30 lety.
Znovu díky za pomoc.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 23.09.2015 14:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 8011
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Při tom 7° rozevření boků by to neměl být problém vyloupnout, ale s tím vyhazovačem máš pravdu. To zeslabení v "Z" by neměl být problém udělat dodatečně i na hotovém STL ve Slic3r, funkcí "Cut". :D Kvůli úspoře materiálu by se asi dalo ubrat i z boků, proto jsem chtěl nějaký náčrt s mírama. S 3D tiskem žádné zkušenosti nemám a venkovní rozměry není problém ořezat. Kdyby ta síla nevyhovovala a dělala by se úprava, tak to rovnou můžu ořezat a udělat i tu díru na vyhazovač, která by se jen vrtákem srovnala. Na to leštění ABS bych použil spíš akušroubovák, má podstatně menší otáčky a tolik se to nehřeje.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 23.09.2015 14:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 5536
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Vytištěná horní část. Ale zpět na stromy, jak jsem psal, že je na spodku moc matroše, beru zpět. Na tom víku je ho zase v nejslabším místě málo, takže po odskoku ze skla se horní díl v nejslabším místě ohnul, celkově je průhyb cca 5 mm. Prostě si to člověk nedokáže představit předem, co je v tom za pnutí. Ale po strhnutí největších odskoků když se přiloží obě půlky na sebe stačí malá síla na stisk a v dosedací ploše se nesvítí, je to dost přesný, až jsem nečekal. Asi na tuhle horní část nalepím polyesterovou pásku 0,25 mm, bude tam místo separátoru a navíc při stisku se do ní zatlačí případné drobné výstupky ploch a bude fungovat i jako těsnění dělící plochy.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 23.09.2015 16:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 8011
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Při tom stahování (zvírání formy) bych to spíš dal ještě mezi rovné desky, třeba 18mm lamino. Ono se to nezdá, ale bude to dost velký tlak a v té vlně by to mohlo rupnout.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 23.09.2015 17:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 5536
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
S vypodložením počítám. Trochu jsem formu cídil šmirgl sluníčkem od Dremely ve stojanovce na pár otáček. Okolo čepu se to muselo zaškrabat řezbářským dlátkem. Pak je to vzatý štětkou acetonem, byl jsem línej tahat stříkací pistoli. Forma sice nemá superfiniš ale není pod letadlem vidět, navíc je stále špinavá od výfuku a sajrajtu ze země. :) Pro mě dobrý. :wink:
Příloha:
DSC01646.JPG
DSC01646.JPG [ 41.18 KiB | Zobrazeno 433 krát ]

Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 25.09.2015 19:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 5536
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Larku, ta forma je bohužel technologicky na laminování s tím čepem pro kolečko nepoužitelná. viz http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=18&t=74176. Jedině snad kdyby se ostruha laminovala z rowingu ale ten nemám, tedy mám ale na polyester, epoxydem nejde kvůli apertůře prosytit. Ale ani do ty 20 mm vaničky se mě nedaří skládat tkaninu jak by bylo potřeba, stále mi někde leze ven. Třeba to jenom neumím. :cry:
Zítra zkusím laminovat jen vrstvy na horní stranu formy a pak polotovar po vytvrdnutí ořezat a vyvrtat. Jinak nevím, co s tím.
Vůbec jsem netušil, že s tím bude proti trupům s pár vrstvama takovej problém. Máš prosím nějakej nápad?
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 25.09.2015 19:43 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2190
Bydliště: Zvole u Prahy
Celeron píše:
Larku, ta forma je bohužel technologicky na laminování s tím čepem pro kolečko nepoužitelná. viz http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=18&t=74176. Jedině snad kdyby se ostruha laminovala z rowingu ale ten nemám, tedy mám ale na polyester, epoxydem nejde kvůli apertůře prosytit. Ale ani do ty 20 mm vaničky se mě nedaří skládat tkaninu jak by bylo potřeba, stále mi někde leze ven. Třeba to jenom neumím. :cry:
Zítra zkusím laminovat jen vrstvy na horní stranu formy a pak polotovar po vytvrdnutí ořezat a vyvrtat. Jinak nevím, co s tím.
Vůbec jsem netušil, že s tím bude proti trupům s pár vrstvama takovej problém. Máš prosím nějakej nápad?
Jirka


vytahej vlákna z tkaniny co máš a udělej si z nich rowing. pokládej tkaninu a kolem čepu dej jenom ty vlákna
a pěkně to tam prosyť.
pokud používáš kolečko, pojížděj po kousku tkaniny a udělej si drť a tu můžeš doplnit dle potřeby.
šetři epoxidem a nacpi co nejvíc skla.

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 1492 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 100  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz