Autor |
Zpráva |
Woita
|
Napsal: stř 30.07.2014 9:19 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
|
Mě SU dělá výstup do DXF taky správně a nic jsem nenastavoval, co by se tohoto týkalo.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
mrazoun
|
Napsal: úte 02.12.2014 10:50 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 30.11.2014 Příspěvky: 1
|
Poraďte prosím, jak doladit řezy trupu tak, aby kladené lišty (a následný potah) měly tvar hladkých křivek. V mých dosavadních pokusech z toho vždy vyjde v některém místě esíčko.
Můj dosavadní postup - tvar trupu (bombarder 2VV) je od špice k centroplánu pravidelný, od centroplánu k zádi se mění tak, že vespod je bachratější a vršek je více špičatý. Problém mám v zadní části. - model tvořím na třípohleďáku (obsahuje řezy trupem) - jpg jsem vložil po částech, s rozlišením 2048x2048. - na bokorys jsem naskládal řezy trupem, natrimoval výšku. - hloubku řezů jsem v nejširším místě natrimoval podle půdorysu. - pro vektorizaci jsem použil bezier spline, vzhledem k danému rozlišení podkladu to lepší obkreslit asi nejde
Prostě ten třípohleďák je nepřesný a jak to doladit ? Dík předem.
|
|
Nahoru |
|
|
hates
|
Napsal: čtv 29.01.2015 10:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.10.2007 Příspěvky: 1222 Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
|
Mam dotaz jak z importovaneho vykresu DXF nebo DWG udelat plochu. Mam ve vykrerech zebra kridel a naimportoval jsem si vykres do SU. Ten jsem si zvetsil jako podklad a mam jej ve velikosti jak potrebuji, ale ted jak udelat to, ze vezmu jiz nakreslene zebro a nejak krivky vyhladit a aby se i pospojovali a vytvorila se z nich plocha. Mate nejaky napad ?
|
|
Nahoru |
|
|
Telemaster
|
Napsal: pát 20.11.2015 14:15 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 16.10.2011 Příspěvky: 104
|
Zeptám se, nemá někdo plugin do Sketchupu, na zaoblení a zkosení rohů, a dále hledám vícebodovou křivku.
Děkuji
|
|
Nahoru |
|
|
mlike
|
Napsal: sob 21.11.2015 16:05 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 10.10.2008 Příspěvky: 185 Bydliště: Bechyně
|
Ahoj. nezkoušels na ty tohy ROundcorner?? Marek
|
|
Nahoru |
|
|
petrcorrado
|
Napsal: ned 22.11.2015 19:00 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 20.9.2007 Příspěvky: 781 Bydliště: Praha 6 Suchdol
|
mrazoun píše: Poraďte prosím, jak doladit řezy trupu tak, aby kladené lišty (a následný potah) měly tvar hladkých křivek. V mých dosavadních pokusech z toho vždy vyjde v některém místě esíčko.
Můj dosavadní postup - tvar trupu (bombarder 2VV) je od špice k centroplánu pravidelný, od centroplánu k zádi se mění tak, že vespod je bachratější a vršek je více špičatý. Problém mám v zadní části. - model tvořím na třípohleďáku (obsahuje řezy trupem) - jpg jsem vložil po částech, s rozlišením 2048x2048. - na bokorys jsem naskládal řezy trupem, natrimoval výšku. - hloubku řezů jsem v nejširším místě natrimoval podle půdorysu. - pro vektorizaci jsem použil bezier spline, vzhledem k danému rozlišení podkladu to lepší obkreslit asi nejde
Prostě ten třípohleďák je nepřesný a jak to doladit ? Dík předem. SU neumí (zatím) napojit plochy těčně. Takže je to při modelaci problém. Je potřeba několik pluginů. Od beziérových křivek až po surface tools. Tam je možné editovat jednotlivé vertexy - definiční křivky a pracovat tak s plochou. Je to ale dost omezené. Je možné si doinstalovat organické modelování (plugin je placený) to posouvá modelaci blíž k nurbs plochám. A otevírá to další možnosti pro práci s plochami. Nicméně filozofie organického modelování nevychází úplně s přesnosti, což u modelů je trochu problém. Třípohleďák většinou bývá nepřesný. Většinou je potřeba si to dokreslit křivkami při obkreslování a všelijak si s tím hrát. P.
Přílohy: |
Poznámka: zde je použito organické modelování
martin1.jpg [ 23.09 KiB | Zobrazeno 1894 krát ]
|
Poznámka: org. modelace
VIZ_0311.png [ 493.36 KiB | Zobrazeno 1894 krát ]
|
|
_________________ therccustomjets.cz customwings.cz
|
|
Nahoru |
|
|
petrcorrado
|
Napsal: ned 22.11.2015 19:04 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 20.9.2007 Příspěvky: 781 Bydliště: Praha 6 Suchdol
|
hates píše: Mam dotaz jak z importovaneho vykresu DXF nebo DWG udelat plochu. Mam ve vykrerech zebra kridel a naimportoval jsem si vykres do SU. Ten jsem si zvetsil jako podklad a mam jej ve velikosti jak potrebuji, ale ted jak udelat to, ze vezmu jiz nakreslene zebro a nejak krivky vyhladit a aby se i pospojovali a vytvorila se z nich plocha. Mate nejaky napad ? naimportoval jsi si přímo dxf? pak pokud je koplanární (rovinné), stačí spojit protilehlé strany a vyznačí se plocha. Pokud ne, je tam mezi úsečkami díra, nebo to není v jedné rovině.
_________________ therccustomjets.cz customwings.cz
|
|
Nahoru |
|
|
petrcorrado
|
Napsal: ned 22.11.2015 19:05 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 20.9.2007 Příspěvky: 781 Bydliště: Praha 6 Suchdol
|
Telemaster píše: Zeptám se, nemá někdo plugin do Sketchupu, na zaoblení a zkosení rohů, a dále hledám vícebodovou křivku.
Děkuji To máš v základním menu na liště , je to ten půlkruh.
_________________ therccustomjets.cz customwings.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Telemaster
|
Napsal: pon 23.11.2015 8:44 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 16.10.2011 Příspěvky: 104
|
petrcorrado píše: To máš v základním menu na liště , je to ten půlkruh.
Jo o tom vím. To jsem používal, akorát při exportu do dxf a následně načtení do Gravosu, mi to dělá chybu , nekorektní napojení. I když se to samo přichytí za koncové body. Měl jsem na mysli něco jako je v CAD programech . Mám roh který potřebuji zaoblit, zvolím zaoblit roh, určím rádius zaoblení a vyberu roh který potřebuji zaoblit , to mohu pouhým klikem opakovat. A vícebodovou křivku, myslím něco zase jako CAD . Křivka která má třeba 100 bodů. Nevím zda je toto vůbec v Sketchup možné provést
|
|
Nahoru |
|
|
dt
|
Napsal: pon 23.11.2015 10:03 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2005 Příspěvky: 1151 Bydliště: Hlučín, CZ
|
Telemaster píše: Jo o tom vím. To jsem používal, akorát při exportu do dxf a následně načtení do Gravosu, mi to dělá chybu , nekorektní napojení. I když se to samo přichytí za koncové body. Měl jsem na mysli něco jako je v CAD programech . Mám roh který potřebuji zaoblit, zvolím zaoblit roh, určím rádius zaoblení a vyberu roh který potřebuji zaoblit , to mohu pouhým klikem opakovat. A vícebodovou křivku, myslím něco zase jako CAD . Křivka která má třeba 100 bodů. Nevím zda je toto vůbec v Sketchup možné provést Google: Sketchup round corner plugin
|
|
Nahoru |
|
|
shevrey
|
Napsal: stř 25.11.2015 2:32 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 7.2.2010 Příspěvky: 458
|
mrazoun píše: Poraďte prosím, jak doladit řezy trupu tak, aby kladené lišty (a následný potah) měly tvar hladkých křivek. V mých dosavadních pokusech z toho vždy vyjde v některém místě esíčko.
Můj dosavadní postup - tvar trupu (bombarder 2VV) je od špice k centroplánu pravidelný, od centroplánu k zádi se mění tak, že vespod je bachratější a vršek je více špičatý. Problém mám v zadní části. - model tvořím na třípohleďáku (obsahuje řezy trupem) - jpg jsem vložil po částech, s rozlišením 2048x2048. - na bokorys jsem naskládal řezy trupem, natrimoval výšku. - hloubku řezů jsem v nejširším místě natrimoval podle půdorysu. - pro vektorizaci jsem použil bezier spline, vzhledem k danému rozlišení podkladu to lepší obkreslit asi nejde
Prostě ten třípohleďák je nepřesný a jak to doladit ? Dík předem. Jakou mas ver su neco poslu ?!
Naposledy upravil shevrey dne stř 25.11.2015 2:39, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
shevrey
|
Napsal: stř 25.11.2015 2:35 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 7.2.2010 Příspěvky: 458
|
hates píše: Mam dotaz jak z importovaneho vykresu DXF nebo DWG udelat plochu. Mam ve vykrerech zebra kridel a naimportoval jsem si vykres do SU. Ten jsem si zvetsil jako podklad a mam jej ve velikosti jak potrebuji, ale ted jak udelat to, ze vezmu jiz nakreslene zebro a nejak krivky vyhladit a aby se i pospojovali a vytvorila se z nich plocha. Mate nejaky napad ? Existuje plugin ... weld .... Uzavre kryvky a vytvori plochu. Pokud nevis ale mas po importu pospojovano jen to neni plocha udelej do objektu caru od jednoho bodu podle oka k druhemu protilehlemu a musi vzniknout plocha pokud ne nemast to pospojovane ... Reseni je weld
|
|
Nahoru |
|
|
JanRumisek
|
Napsal: sob 20.02.2016 22:10 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 20.9.2012 Příspěvky: 66 Bydliště: Louka okr. Hodonín Obrázky: 0
|
poraďte prosím všechny kruhy a radiusy mě to dělá z rovných čar a né pěkné oblouky co s tím ? dá se s tím neco udělat??
Přílohy: |
Bez názvu.jpg [ 29.78 KiB | Zobrazeno 1470 krát ]
|
|
_________________ Aurora9, T-rex 500 CF, T-rex 250 pro dfc, Walkera V200D01, vznášedlo, Beta 1400
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: sob 20.02.2016 23:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
SketchUp už dlouho nemám, ale jestli si dobře pamatuju, tak někde v nastavení se dal změnit počet segmentů kružnice, ale zpomalovalo to vykreslování, a pro malé průměry se to ještě dalo obcházet tak, že se udělal velký průměr, a ten se pak zmenšil. Skutečně "hladkou" kružnici neuměl, ale třeba už je dnes jinak.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Seznam.cz [Bot] a 23 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|