Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Plováky na Rufe ve Fusion 360
PříspěvekNapsal: stř 30.08.2023 12:53 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 10572
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 265
Blog: Zobrazit blog (3)
Pod dojmem skvělých letových vlastností jsem se rozhodl, žeZERO od 3Dlabprintu modifikuji na Nakadžima A6M2-N RUFE.


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Něco obrázků Rufe.


Přidělání plováčků na křídle mám vymyšleno na dvě uhlíkové tyčky 2mm vložené do plastových bovdenů 3x2 a zajištěno palivovou hadičkou. Mám z minulosti vyzkoušeno a na Puddle Star.


Pustil jsem se do "malování", "kreslení", atd...ve Fusion 360, ale je to naprostý očistec!! Respektive jsem si jist, že to dělám blbě a co je horší, tak se nedokážu pořádně zeptat google, abych se to naučil správně..
Dovolím si popsat, jak jsem to dělal a velmi uvítám konzultaci.


Do Fusion 360 jsem jako CANVAS vložil ten nejkvalitnější obrázek, co jsem našel a ve SKETCH jsem plováček obkreslil jak v bokorysu, tak půdorysu pomocí SPLIT LINE.
Příloha:
Rufe1.png
Rufe1.png
[ 375.89 KiB | Zobrazeno 907 krát ]



Ve SKETCH jsem si odměřil na půdorysu šířky ve třech budoucích řezech plováčku.
Příloha:
Rufe2.png
Rufe2.png
[ 353.51 KiB | Zobrazeno 907 krát ]



Na pomocných BODY které jsem vytahal na místě hran budoucích přepážek, jsem namaloval SKETCH požadovaný (a odhadovaný) tvar řezů budoucího plováčku.
Příloha:
Rufe3.png
Rufe3.png
[ 368.88 KiB | Zobrazeno 907 krát ]



Z řezů jsem vytvořil přepážky, kde bude použita jen jedna jejich hrana. Přepážky jsem tvořil proto, že se mi zdálo, že na ně v budoucnu funkce LOFT reaguje lépe, než na plochu ze SKETCH.

V dalším SKETCH jsem popropojoval hraniční body přepážek pomocí SPLIT LINE. SPLIT LINE jsem poněkud dotvaroval, aby byl obrys více podobný podkladovému obrázku. To bylo nutné, protože LOFT byla jinak moc iniciativní a výsledek byl ošklivý.
Příloha:
Rufe4.png
Rufe4.png
[ 298.25 KiB | Zobrazeno 907 krát ]



Funkce LOFT, kde je zadaných 5 PROFIL a 5 RAIL.
Příloha:
Rufe5.png
Rufe5.png
[ 305.23 KiB | Zobrazeno 907 krát ]



Po ořezu přebytečných částí, docela přijatelný výsledek.
Příloha:
Rufe6.png
Rufe6.png
[ 321.32 KiB | Zobrazeno 907 krát ]



Následovalo jen několik úprav pro 3D tisk, modifikací pro tisk s LW filamentem, atd.. Šlo hlavně o odsazení pro spojení plováčku ze dvou dílů pomocí funkce SHELL a vytvoření prázdných míst aby vznikla vnitřní přepážka a tisk byl bez vnějších švů.
Příloha:
Rufe7.png
Rufe7.png
[ 584.71 KiB | Zobrazeno 907 krát ]



Vytištěno, vzal jsem to moc rychle, ale to druhý tisk vyřeší..
Příloha:
20230830_115743.jpg
20230830_115743.jpg
[ 73.64 KiB | Zobrazeno 907 krát ]


Příloha:
20230830_115727.jpg
20230830_115727.jpg
[ 72.23 KiB | Zobrazeno 907 krát ]





Velmi uvítám návrhy jak to ve FUSION 360 udělat lépe. Co mě třeba trápilo byla skutečnost, že i když jsem měnil jen nějaký parametr SPLIT LINE v některém řezu a okrajový bod se nezměnil, stejně jsem musel udělat nové RAIL, protože po takové změně to hlásilo, že RAILy neprochází všemi PROFILy. To mě hrozně kazí pocit z FUSION, kde je pohodlné se vrátit zpět a něco předělat jinak.
Předem diky


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Plováky na Rufe ve Fusion 360
PříspěvekNapsal: pát 01.09.2023 8:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1186
Bydliště: Teplice v Čechách
TomasC píše:
Velmi uvítám návrhy jak to ve FUSION 360 udělat
Zkusil jsem to takto:


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Nechal jsem nahrávku v délce, jak jsem ten model dělal, jak jsem nad ním přemýšlel. :) Dá to představu o pracnosti. Většinou dá více práce pochopit zákonitosti tvaru předlohy a je třeba zkusit vymodelovat, porovnat s náčrtkem a fotkami a případně se v modelování vrátit nebo to zkusit úplně jinak. Často jsou v třípohledových náčrtcích pohledy blbě nakreslené a člověk na to přijde až když podle těch čar modeluje. :?


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Plováky na Rufe ve Fusion 360
PříspěvekNapsal: ned 17.09.2023 23:14 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 10572
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 265
Blog: Zobrazit blog (3)
Libore, s velkým zaujetím jsem shlédl tvoje video a jsem dlužníkem, že jsi tomu věnoval svůj čas. Dodalo mi to spousty inspirace a nasměrovalo mě.

Udělal jsem to ve výsledku velmi podobně, jak jsi navrhoval. Trochu jsem se zapotil při hledání "promítnutí", které máš na liště. Teď jsem si ho tam přidal také :D . Je to velmi užitečná funkce. Já jsem se ji v původním podání snažil "intuitivně" nahradit náčrtem na vhodně velké tělese, ale to není tak precizní. Promítnutí funguje skvěle.

Boční průsečík hrany plováku jsem nakonec udělal pomocí "COMBINE" ploch, kde mi tam zůstala jen část plochy kterou jsem použil jako vodící.

Na těchto základech fungoval objemový LOFT naprosto bez problémů. Nakonec jsem si i upravil dno plováčku do oblouku, pro větší maketovost. Za dodržení podmínek je úprava snadná.


Tedy, abych to shrnul: Velmi děkuji, objevil jsem několik velmi užitečných postupu ve Fusion.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz