Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 05.09.2018 13:48 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 9.3.2010
Příspěvky: 417
Bydliště: Mýtna LC
pad ja jadrá vkladám tiež do formy. ono to čo som nafotil by sa ešte aj dalo použiť ale to je to lepšie čo sa mi podarilo. to horšie je už v koši. ale čo sa týka toho spevňovania tak možno by stačilo ozaj tú odtokovku len potrieť epoxidom a už len tým by sa spevnila. že ma to skôr nenapadlo - vyskúšam.
pad ako ti drží jadro v tom balzovom lôžku? Ale tvoj spôsob lôžka len po okrajoch je asi použitelný len pre hrubšie profily, lebo tie moje jadrá sa prehýnajú už len keď sa na ne človek pozrie.
Dudaj celkom som nepochopil tvoj spôsob frézovania. pre inšpiráciu a frézovanie dielov do budúcnosti by obrázky celkom pomohli :)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 05.09.2018 14:22 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 3.4.2011
Příspěvky: 377
Našel jsem pár obrázků.
Na základní desku si vždy přišroubuji šablonu v jejímž rohu je otvor pro umístění nástroje (nájezd na počátek frézování). Na ofrézování jednoho povrchu mám jednu šablonu, tady na přesnosti příliš nezáleží. Tím, že v dalším kroku zakládám už ofrézovaný polotovar do přesného lože, tak milimetr sem, milimetr tam ... je to fuk.
V druhém kroku ofrézovávám spodní povrch na polotovaru uloženém do lůžka. Tady používám malou fintu - program pro frézování je pořád stejný, jen změním počátek frézování a reverznu osu Y 8) . Na fotkách jsou první jádra, kde jsem ještě nedělal drážky.
Jediná nectnost tohoto postupu je, že jeden povrch trvá hodinu, jedno křídlo tedy 4h plus nějaká manipulace s přehazováním polotovarů. Dělám samozřejmě série abych nemusel pořád přehazovat ta lože :D .
Polotovary z polystyrénových desek řežu na pásové pile (na desku načmárám podle papírové šablony obrys polotovaru a od ruky říznu).


Přílohy:
Poznámka: hotové "forma" pro uložení už z jedné strany ofrézovaného polotovaru
křídlo_jádro_lůžko.jpg
křídlo_jádro_lůžko.jpg [ 44.5 KiB | Zobrazeno 477 krát ]
Poznámka: polotovar ofrézovaný z jedné strany
křídlo_jádro_vršek.jpg
křídlo_jádro_vršek.jpg [ 48.21 KiB | Zobrazeno 477 krát ]
Poznámka: z jedné strany ofrézovaný polotovar uložený do "formy"
křídlo_jádro_uložený_polotovar.jpg
křídlo_jádro_uložený_polotovar.jpg [ 50.97 KiB | Zobrazeno 477 krát ]
Poznámka: dofrézovaný druhý povrch, stačí po obvodu žiletkou oříznout a hurá na další
křídlo_jádro_dofrézování_spodku.jpg
křídlo_jádro_dofrézování_spodku.jpg [ 50.66 KiB | Zobrazeno 477 krát ]

_________________
kombat na kopci i s motory :-)
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 05.09.2018 14:47 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 3.4.2011
Příspěvky: 377
StanleyP píše:
pad ja jadrá vkladám tiež do formy. ono to čo som nafotil by sa ešte aj dalo použiť ale to je to lepšie čo sa mi podarilo. to horšie je už v koši. ale čo sa týka toho spevňovania tak možno by stačilo ozaj tú odtokovku len potrieť epoxidom a už len tým by sa spevnila. že ma to skôr nenapadlo - vyskúšam.
pad ako ti drží jadro v tom balzovom lôžku? Ale tvoj spôsob lôžka len po okrajoch je asi použitelný len pre hrubšie profily, lebo tie moje jadrá sa prehýnajú už len keď sa na ne človek pozrie.
Dudaj celkom som nepochopil tvoj spôsob frézovania. pre inšpiráciu a frézovanie dielov do budúcnosti by obrázky celkom pomohli :)


Jak jsem psal, ten polystyrénový polotovar je po obvodu přilepen několika kapkami tavného lepidla. A jak psal Dudaj, tak tím, že při frézování druhého povrchu před frézou ubývá dost materiálu, tak to drží celkem pevně. Tvoje šablona je, myslím, dokonalá. U té mé jsem přemýšlel zda nedat podložku ještě třeba v místě největší tloušťky profilu. Ale i bez podložky to funguje skvěle, tak jsem se na ní vybodnul.

U tvého tenkého profilu ... já nevím, ale zas je to extruďák. Čistě teoreticky fréza by měla jet tak rychle, aby před sebou materiál nehrnula a nikam se netlačila, takže má jen ten polyš ubírat a ne ho mačkat. Pokud se ten tvůj polotovar, kdybys ho chytil jen po obvodu, nebude prohýbat sám od sebe, tak by neměl být problém. Ale jak jsem napsal, to tvoje lože je OK.

Jo a epoxidem bych to nenatíral. Kromě toho, že to bude dlouho tvrdnout, tak vytvoříš na povrchu krustu, která by pak při vakuování mohla nějakým způsobem vylézt ... ale jen se dohaduji, třeba to fungovat bude.

_________________
kombat na kopci i s motory :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 11.09.2018 9:01 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 9.3.2010
Příspěvky: 417
Bydliště: Mýtna LC
Hmm to som si neuvedomil že keď použijem dostatočne hrubý blok polystyrenu tak zamedzím prehýbaniu jadra keďže bude nad ním kopa materiálu ktorý odoberám. Ja používam na frézovanie jadier hrúbky 9,5mm polystyren s hrúbkou 15mm aj z ekologického hľadiska. ale dobre vedieť, použijem túto metódu na vákuované prototipy.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 12.09.2018 9:18 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 3.4.2011
Příspěvky: 377
Tak tloušťka mého profilu je asi 30mm :D a začínám s deskou výšky cca 40mm (řežu si polotovary z větších tlouštěk protože silnější polystyrén vychází cenově lépe ... 120mm dělím na tři)

_________________
kombat na kopci i s motory :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 17.09.2018 7:39 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 9.3.2010
Příspěvky: 417
Bydliště: Mýtna LC
Tak jemné potretie odtokovky epoxidom pomohlo. je to o 100% lepšie. Polystyren v mieste odtokovky stvrdol a netrhá sa. Dá sa frézovať skoro úplne do žiletky. Neviem čo to bude robiť vo forme ale verím že kvôli tomu nenastanú komplikácie.
krok frézovania som na prvej strane znížil na 1mm a aj povrch je už celkom prijatelný. po jemnom prebrúsení hubkou pekný hladký. Druhú stranu som frézoval krokom 3mm kvôli úspore času aby nešli vysávače dlhú dobu.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz