Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Záběh Tdi
PříspěvekNapsal: pát 23.09.2011 13:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.11.2005
Příspěvky: 5581
Bydliště: Neratovice
Obrázky: 0
Bavíme se o Fabii TDI a jak s ní jezdit. Nevím nic o tom, že by Škodovka uměla snímat styl jízdy a upravovat dle toho ŘJ. Nevím jak to má nový Superb, starý to určitě neuměl.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh Tdi
PříspěvekNapsal: pát 23.09.2011 13:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.11.2005
Příspěvky: 5581
Bydliště: Neratovice
Obrázky: 0
coro píše:
Pred takmer 10 rokmi som mal požičaný Chevrolet Beretta, a tam sa učila automatická prevodovka .


Ano, převodovky se tak dělají (BTW, měl jsem 5,7l V8 :D ) a vyřešilo se tím takový ten režim město-dálnice a jedna poloha páky na převodovce.

Ty 7. kvalty co VW koncern teď dělá a jsou i ve Fabiích jsou hodně pěkný.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh Tdi
PříspěvekNapsal: pát 23.09.2011 13:20 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 10.12.2006
Příspěvky: 2731
Bydliště: Praha 5
Obrázky: 7
Jeste ze mam starickou 19letou Mazdu 626 se svyma 2 lambda sondama. Dolevam olej a vic me nezajima :-D


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh Tdi
PříspěvekNapsal: pát 23.09.2011 14:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.3.2011
Příspěvky: 586
Bydliště: Brno a Vyškov
ono je jedno jestli skodovka nebo neco jinyho kor kdyz je to pod koncernem VW a super by mel tuhle vycuru mit a fabka v automatu jakbysmet...

_________________
nema to kridla a prece to leti :D


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh Tdi
PříspěvekNapsal: pát 23.09.2011 14:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2011
Příspěvky: 983
Bydliště: Praha 3 - Žižkov
Měl bych se ozvat když jsem tuhle tézi začal..Servisák mi to řekl u mýho auta š.oct combi 1,9 pd 4*4..mám už 3 tí kousek tohohle vozu, každej jetej a v servisu mi mažou uživatelskou část či co a je pravda, že mi auto začne vyhovovat po pár tisících kilometrů kdy si "zvykne" na mou nohu..PD i TDI se musí občas protáhnout..dát koním nažrat, pohladit je po otěžích a pak pořádně dloubnout ostruhama a prásknout bičem po prdeli..aby se lopatky v turbu přenastavily jinak hrozí, že že se "kousnou" jako se bude jezdit furt piánko..je pravda, že mám za sebou skutečně měřenou jízdu z vítězného náměstí v Praze, odjezd v pátek v 11:30 do Brna na krátké jednání cca půl hodiny zdržení u semilasa a pak návrat do Prahy tak, že jsem v 15:30 byl z5 na kulaťáku..bylo to v únoru a na vysočině byla bílá tma...jel jsem celou cestu v levým, nikdo se mi nepostavil do cesty a celou dobu mi to hrabalo na všechny 4..spotřeba byla průměrná 7,0 lt nafty...normální cesta kdy jsem nepřekročil 160 km/hod do chorvatska, s plně naloženým kufrem a obsazeným autem samo že s klimatizací spotřeba průměr 6,2 lt..dálka 1100 km jedna cesta...v průměru teď jezdím za 6,5 lt, ve městě 7,2..nejsou peníze na údržbu a tak jsou tlumiče v ..víte kde a olej a filtr taky už tam neměl být aspoň 20 tis km...a furt to jezdí...jo a na zimu dávám český výrobek aditivum vif...fakt to líp jede a hlavně startuje...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh Tdi
PříspěvekNapsal: sob 24.09.2011 22:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.10.2008
Příspěvky: 824
Bydliště: Praha 4
Obrázky: 0
Souhlas s JuraS - TéDéIčko je potřeba "držet u držky". Vlastním A 80 TDI, jedna z posledních vyrobených "osmdesátek - od září se vyráběly A4, tahle je vyrobená v červenci, a v září jsem ji rozbitou koupil. Dal dohromady - měla 1700 najeto - teď má pod mojí těžkou nohou nalítáno 398 000, jezdím na Caterpillar olej, měním po 10 000, spotřeba 6,3 , dojezd na nádrž bez šetření 960km, při eco jízdě - asi 2 x v životě 4,8. Párkrát jsem i chladil turbo, ale vzhledem k tomu, že bez jakékoliv opravy dává dnes 90% výkonu, tak jsem mu asi moc neuškodil. Jo vlastně - utrhl jsem minulý týdem silentblok na levým předním rameni ....

_________________
geo
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=615&amode=


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh Tdi
PříspěvekNapsal: sob 01.10.2011 21:58 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2009
Příspěvky: 146
Bydliště: BA-víkend,TN-týždeň,NZ/TT-prázdniny+volný čas Trvalý pobyt: Šurany
Čau kluci keď už sa tu riešia motory čo majú T na začiatku skratky... Teta si kúpila Škodu Fabia 1.2 TSI. Má nabehaných okolo 20 000 km a jazdí s tým kludne na môj vkus až moc :lol: čiže viac než 2500 to nevytočí. Zaujímalo by ma či je to treba tak ako aj pri TDI semtam vytočiť nech sa prebehne turbo a potom nechať na malých otáčkach pred vypnutím motoru turbo vychladnúť alebo je to jedno ?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh Tdi
PříspěvekNapsal: ned 02.10.2011 8:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.4.2011
Příspěvky: 2785
Bydliště: Jižní morava (Drnholec,S.T.Břeclav) ČR
Obrázky: 6
jasne že jo, i lampasonda potřebuje trochu víc vypalit (jak se říká vyhnat pavouky)

Dokonce Automechanik než zajede na STK konkrétně na měřeni emisí doporučuje protáhnout auta, líp a přesneji to měří

Koupil sem ALFU romeo 146 1.6 16V od starších lidi, byla tak lína že už sem to vyděl na špatný motor, po týdnu se roztahala a teď jede jako raketa, když sem jezdil úsporně tak si vzala 7 litru, teď ji občas šlápnu (vytočím motor) tak bere 6-7 litru na 100Km ale pozor ne dálkové trasy ale přejezd od domu do mikulova 15 km a 2 x do měsíce Břeclav 43 km (mám tam rodiče)

paicreat píše:
turbo vychladnúť alebo je to jedno ?

Pokud mu naložíš, nebo jedeš delší trasu tak určitě nechat na volnoběh zchládnout , můžeš to vypnout hned ale počítej že turbo pude za chvilku do haje (zkracuješ mu životnost)

Mám a byl sem u toho když bores na emisich v Lednici měřil kamošovu ALFINu JTD a pak to vypl, kamoš mu málem rozmlátil hubu (samodřejmě mu přidřel turbo a repas stál 20000 kč)

_________________
Minulost: T9X,Graupner MZ 24 Hoot, Futaba T10J
Součastnost : Návrat k Graupner MZ 24 Hoot


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh Tdi
PříspěvekNapsal: ned 02.10.2011 9:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.11.2005
Příspěvky: 5581
Bydliště: Neratovice
Obrázky: 0
MarthiR píše:

Mám a byl sem u toho když bores na emisich v Lednici měřil kamošovu ALFINu JTD a pak to vypl, kamoš mu málem rozmlátil hubu (samodřejmě mu přidřel turbo a repas stál 20000 kč)


Tohle je těžká blbost. Už si nevzpomínám, jak dlouho běží na emisích motor, určitě tím NELZE zadřít turbo. Ani snad u nejhoršího auta v ČR, což Alfa Romeo je.

I to tvoje další povídání o zchlazování turba na volnoběhu nesvědčí o velkých znalostech/zkušenostech. Stačí úplně normálně dojet, to TDI se stejně nějak extra netočí a i po dlouhý trase se nic neděje. Vynechme v autě 5 lidí se zapřaženým obytňákem nebo závod ve sprintu, pokud se bavíme o běžným způsobu dopravy, tak turbo nevyžaduje žádný extra zacházení.

_________________
http://ar1.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh Tdi
PříspěvekNapsal: ned 02.10.2011 10:16 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 9.12.2009
Příspěvky: 4295
Bydliště: Brno
Prei emisich se musi motor vytocit na 3000 ot/min, coz pro diesel uz je docela dost (proto se taky vetsinou mechanici ptaji, jak je starej rozvodak), ale vzhledem k tomu ze to vytoceni je vzdy pouze na par sekund a motor neni zatizen tak se m to s tim zadrenim turba taky moc nezda. Ale jinak na turbo bacha, jakmile prestane cirkulovat olej a turbo je jeste enorme horky (specielne jizdou po dalnici dalnice atd), tak pri okamzitym vypnuti se muze skutecne turbo zadrit, proto nechavat rozhodne 1-2min vychladnout.
Pokud ale nez dojedes dom jeste bloumas po meste , nebo parkujes atd tak uz nemusis samozrejme nic dochalazovat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh Tdi
PříspěvekNapsal: ned 02.10.2011 10:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.3.2011
Příspěvky: 586
Bydliště: Brno a Vyškov
takze po precteni par blabolu tady musim zas reagovat . u nafty se na emisich toci nmotor 5 krat do maximalnich tocek tzn nakejch 5500 ot/min benzin at turbo nebo ne se meri napred na volnobech a pak jak kde nekde kolem 2-2.5 tis otacek jinde klidne i kolem 3-4 tis otacek... jinak k turbu je jedno jakej spusob jedes proste zastavis nechas to minutku brblat na volnobech aby se turbu priprdilo a pak to vypnej pac hridelka v turbu plave na vrstve oleje a zadny loziska - jakoze valivy tam nejsou proto se stava ze kdyz to parkrat narychlo vypnes tak te klesne tlak a hridelka jak se setrvacnosti toci padne na bronzovy futru a vydreho .. jinak oprava turba neni 20 000 kc u normalnich aut...

_________________
nema to kridla a prece to leti :D


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh Tdi
PříspěvekNapsal: ned 02.10.2011 10:59 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2009
Příspěvky: 146
Bydliště: BA-víkend,TN-týždeň,NZ/TT-prázdniny+volný čas Trvalý pobyt: Šurany
Vďaka za odpoveďe chalani presne to som si aj myslel ale chcel som to mať overené aby som jej neradil blbosti :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh Tdi
PříspěvekNapsal: ned 02.10.2011 14:03 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 9.12.2009
Příspěvky: 4295
Bydliště: Brno
Taky opravim par drobnych blabolu, turbo se nezadre z toho duvodu, ze se setrvacnosti dotaci na hridelce bez olejoveho filmu (to by se motor nesmel vypnou nikdy :) ), ale z duvodu toho, ze olej plni funkci nejen mazaci, ale i chladici. Jakmile dojde k vypnuti motoru s rozhavenym turbem, tak se olej dostane pres svoji teplotni mez a "napece" se na tu uz zminenou hridelku. Jen pro presnost. :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh Tdi
PříspěvekNapsal: ned 02.10.2011 14:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.5.2006
Příspěvky: 9102
Bydliště: Bratislava dnv SK
Netreba zabudnúť že to turbo sa tam nielen točí pre srandu, ale z jednej strany nasáva studený vzduch (ale stláča ho a to hreje) a na druhej strane má výfukové plyny zrejme horúce - nechladí ho podľa mňa len olej, ale aj keby, tak na voľnobeh nestláča ten nasávaný vzduch až tak (lebo sa ledva točí) a teda moc nehreje a vlastne sa ním chladí.
Pripečený olej niekde na turbe asi v ložisku, bolo aj mne vysvetlené ako dôvod prečo niekedy mám sedieť aspoň minútu v aute (asi hovorili viac??) aj keď sa zrovna ponáhľam, a inokedy netreba keď sa len tak veziem na takmer voľnobehu.
A nejde asi len o otáčky lebo to turbo sa točí aj podľa stlačeného plynu, nie podľa otáčok (podľa objemu výfukových plynov), takže keby to niekto dusil na malých otáčkach ale po plynom, nepomôže si (alebo aj "pomôže" ale veľmi ironicky)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh Tdi
PříspěvekNapsal: ned 02.10.2011 14:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.3.2011
Příspěvky: 586
Bydliště: Brno a Vyškov
jak ktery turba dnes s promenou geometrii lopatek todle jeho pomaly toceni odpada...

_________________
nema to kridla a prece to leti :D


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz