Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Záběh Tdi
PříspěvekNapsal: stř 21.09.2011 17:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.5.2006
Příspěvky: 9100
Bydliště: Bratislava dnv SK
Ak je to commonrail tak by som lial do nafty VIF - pri každom tankovaní, a vyberal si kde natankujem. Olej je samozrejmosť, a ešte verím že tých 2000rpm je zdravé minimum.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh Tdi
PříspěvekNapsal: stř 21.09.2011 17:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 18.6.2006
Příspěvky: 1116
Bydliště: Kladno
ma svoji Ochcavce combi 1.9TDI mam od nuly najeto aktualne 230tkm, olej LL menim po 30tkm, jezdim tak z 80% po dalnicich, temer porad zarazena 5, jinak otacky se snazim nechavat zpravidla kolem 2200-2500rpm. Co ale pozoruju je ze motor je vuci jinym autum liny; spotreba je podle pocitace 4.0-4.8, realna je o cca 0.1l vyssi. Praha-Bonn se da udelat za 4.0l/100km (jednou dokonce za 3.8 s nemeckou naftou, s ceskou jsem se nikdy nedostal pod 4.3)
zajimave jsou dve veci
- nekdy motor "vic huci a je hodne lenivy", zda se ze je to naftou (tankuju jen OMV a Shell)
- kdyz je horko nebo zima, zvysuje se spotreba, idealni je letni rano s vymetenou oblohou, to pak motor tahne jaxvina...

v servisu nic nezjistili a kdyz jsem jim rikal o tom slunecnem ranu tak se na me majitel dival dost podezrivave (si nedelam srandu ale fakt to tak je)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh Tdi
PříspěvekNapsal: stř 21.09.2011 19:25 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2008
Příspěvky: 6802
Bydliště: Moravský kras
pp píše:
Praha-Bonn se da udelat za 4.0l/100km (jednou dokonce za 3.8 s nemeckou naftou, s ceskou jsem se nikdy nedostal pod 4.3)


To tě ale v Německu předjíždějí traktory, ne?

Jestli je to zdechlý, zkus přinutit servis ať tam na chvíli šoupnou nové čidlo hmotnosti nasávaného vzduchu, to způsobuje zdechlost aniž by se to projevilo na spotřebě.. U starších kousků které už to měly občas zlobí filtr pevných částic, pomáhá přehrátí firmware v řídící jednotce (měli tam nějak zmaštěnej ten algoritmus, kdy se to jednou za čas čistí, tak se jim to ucpávalo)...

mám Ochcávku 1, 74kW PD 4x4, naskákáno 320000. Dlouhodobá spotřeba kolem 6,5/100 - což je dáno jednak motorem, druhak čtyřkolkou a třeťak tím, že dost nerad jezdím pomalu.. Žádnej tuning, ono to docela jede i tak (není pomalých vozidel, jsou jenom pomalí řidiči :mrgreen: ). TDičkům dělá dobře jezdit delší štreky, na poskakování po městě to není úplně ono. A občas tomu šlápnout za krk a vytočit to, ať se neusazujou saze v laufu ;)..
Občas se na tom posere nějaká nepodstatná maličkost tak jako na každým autě, ale dlouhodobě si nějak nemůžu stěžovat. Není to auto na parádu ale na práci, nářadí i zboží mi odveze.

_________________
OK2WY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh Tdi
PříspěvekNapsal: stř 21.09.2011 20:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.6.2008
Příspěvky: 4251
Bydliště: Děčín
Obrázky: 0
Já měl akorát u jedničky fabie ve 110tis vrzavý ložisko v kole, to byla známá porucha , že prý byly nějaký serii ložiska nějaký španělský šunty. Jinak se nikdy nic nepos*alo. Jezdím teda jen do 150.000km.

_________________
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh Tdi
PříspěvekNapsal: stř 21.09.2011 20:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.6.2007
Příspěvky: 2095
Co vydrzi Octavia 1,9tdi 4x4 http://www.youtube.com/watch?v=3jXDxhZEc3w


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh Tdi
PříspěvekNapsal: stř 21.09.2011 20:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.6.2007
Příspěvky: 2095
pp píše:
ma svoji Ochcavce combi 1.9TDI mam od nuly najeto aktualne 230tkm, olej LL menim po 30tkm, jezdim tak z 80% po dalnicich, temer porad zarazena 5, jinak otacky se snazim nechavat zpravidla kolem 2200-2500rpm. Co ale pozoruju je ze motor je vuci jinym autum liny; spotreba je podle pocitace 4.0-4.8, realna je o cca 0.1l vyssi. Praha-Bonn se da udelat za 4.0l/100km (jednou dokonce za 3.8 s nemeckou naftou, s ceskou jsem se nikdy nedostal pod 4.3)
zajimave jsou dve veci
- nekdy motor "vic huci a je hodne lenivy", zda se ze je to naftou (tankuju jen OMV a Shell)
- kdyz je horko nebo zima, zvysuje se spotreba, idealni je letni rano s vymetenou oblohou, to pak motor tahne jaxvina...

v servisu nic nezjistili a kdyz jsem jim rikal o tom slunecnem ranu tak se na me majitel dival dost podezrivave (si nedelam srandu ale fakt to tak je)


Chce to zkontrolovat regulaci turba,vycistit EGR, vahu vzduchu a pri tomto naletu i vstriky. Nejlepsi je vyhodit EGR(popr i kat, ale date mi sodu, kvuli zelenym, zakonum apod..).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh Tdi
PříspěvekNapsal: čtv 22.09.2011 22:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.3.2011
Příspěvky: 586
Bydliště: Brno a Vyškov
takze :
1.6 TDI s cinskym kabelem nevyctete...
oddelat kat sice muzete na naftaku ale diky tomu ze sou tam 2 lambdasondy to je akorad obtizny plus auto neudela emise plus klesne vykon a to si nedelam srandu
na chip tuning a jaky serepeticky se vykaslat pac tomu motoru akorad uberete ze zivotnosti
do nafty bych nic nepridaval pac to stejne nepomuze a cerpadlo se stejne zasere
jinak ty vstriky a podobne ... absolutny nesmysl akorad vyleze spotreba plus kolikrat fatalny problemy to udelat taky aby ten motor kolykrat fungoval normalne a nevysypal se.
takze jeste ktomu zabehu ... cca tak 20 000 a melo by to byt na stoprocent bez problemu. motor netocit prez 3,5 a netocit pod 1500 cokoliv mezy mu nevadi ale lepsi tlacit vys aby pak motor nebyl linej jako svine.... k tomu tady mlzeny o tech jednotkach:
jednotka se prizpusobuje stylu jizdy ridice - odpojeni baterie jen zresetuje nastaveni komponentu ne vsak rezim ridice ten je ulozen v EEPROM ta nevim jak u skodovky ale treba u BMW je premazavatelna pouze 5krat pak mate smulu musi druha RJ - je to dano pouzitym IO elektronici vedi o cem mluvim. Jinak olej by se mel menit po 10 000 longlife po 30 000 a ten tam opravdu tak dlouho vydrzy bez vetsich strat. Pokud se jedna o firemni auto tak to stejne ma najety tak ani ne do pul roku tak co resit.
Jinak jeste ktomu motoru - vaha vzduchu, filtr, zaslepit egr ale vratne !! kvuli emisnimu mereni, vycistit sani. nechat si zkontrolovat vysokotlakou cast vstrikovani plus kontrola trysek.

_________________
nema to kridla a prece to leti :D


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh Tdi
PříspěvekNapsal: pát 23.09.2011 3:00 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 9.12.2009
Příspěvky: 4295
Bydliště: Brno
Ridici jednotku primarne zajima efektivita spalovaciho procesu s prihlednutim na spotrebu, emise atd. Ano, dokaze se (a uz hodne dlouho) adaptovat celkovymu stavu motoru a jeho komponent (cidel), ale o tom, ze by se ridici jednotka zajimala o styl ridice dost vazne pochybuju...hlavne pro to nevidim zadnej duvod.
Pokud mas nejakej dokument o ridici jednotce, ktera by tohle vyslovne umela, hod me prosim odkaz, staci do PM. Zajima me to.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh Tdi
PříspěvekNapsal: pát 23.09.2011 6:23 
BAN - uživatel vyhozen z RCManie
BAN - uživatel vyhozen z RCManie

Registrován: 23.10.2007
Příspěvky: 3514
Bydliště: Čadca, SK
a čo tak s autom nerobiť nič iné ako je písané v návode a normálne jazdiť ako človek /akurát bez väčšieho vytáčania, podtáčania, extrémneho zaťažovania/ , naftu dávať normálne s pumpy a nie od kamaráta traktoristu zo zhrdzavenej kanistry ? To už dnes nefunguje či ako ?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh Tdi
PříspěvekNapsal: pát 23.09.2011 7:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.11.2005
Příspěvky: 5581
Bydliště: Neratovice
Obrázky: 0
psena píše:
Ridici jednotku primarne zajima efektivita spalovaciho procesu s prihlednutim na spotrebu, emise atd. Ano, dokaze se (a uz hodne dlouho) adaptovat celkovymu stavu motoru a jeho komponent (cidel), ale o tom, ze by se ridici jednotka zajimala o styl ridice dost vazne pochybuju...hlavne pro to nevidim zadnej duvod.
Pokud mas nejakej dokument o ridici jednotce, ktera by tohle vyslovne umela, hod me prosim odkaz, staci do PM. Zajima me to.


Protože si taktéž o tom myslím své, dej to sem veřejně. Díky


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh Tdi
PříspěvekNapsal: pát 23.09.2011 7:52 
BAN - uživatel vyhozen z RCManie
BAN - uživatel vyhozen z RCManie

Registrován: 23.10.2007
Příspěvky: 3514
Bydliště: Čadca, SK
logicky mi pripadá že ak prebieha "efektívne spaľovanie", automaticky by to malo znamenať optimálny ťah a spotrebu, ale možno sa mýlim, však obidve veci sa odvíjajú iba od dokonalosti spaľovania nie?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh Tdi
PříspěvekNapsal: pát 23.09.2011 8:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.5.2006
Příspěvky: 9100
Bydliště: Bratislava dnv SK
Pred takmer 10 rokmi som mal požičaný Chevrolet Beretta, a tam sa učila automatická prevodovka (trojstupňová) - ale priebežne, takže keď som ho dostal, nechala celý čas trojku a ledva občas dala menej na križovatke. Menilo sa to postupne ale najprv trvalo aj dve-tri sekundy kým na stlačenie plného plynu preradila aspoň do dvojky.. No lenivá mrcha. Po pár hodinách už bola jasne preučená a bez meškania preradzovala na jednotku, ešte aj na diaľnici dávala dvojku hneď pri stlačení plynu.. úplne iné auto. Inak 2,8L benzín V6 a palivo som neplatil ja...

Takže si myslím že by tam mohlo byť mierne prispôsobenie aspoň pri akcelerácii - spomínam si že akceleračnú pumpičku čo na pohyb plynového pedálu vstrekla benzín mali aj obyčajné karburátorové škody 100, a ten vstreknutý objem by sa už dnes dal dať meniť.....
A nevylučoval by som ani takú možnosť že sa s tým síce neráta, ale ECU sa naučí pri jednom vodičovi že stačí menej paliva a z lambdy príde dobrá hodnota, ale pri inom vodičovi jej to vyjde lepšie aj podľa lambdy, keď zareaguje na stlačenie plynu ostrejšie (viac palivom) a že si tú hodnotu uloží v pamäti. Lebo Lambda sonda nereaguje vôbec plynulo, len prechádza tam a späť s nejakým intervalom ktorý je dosť dlhý.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh Tdi
PříspěvekNapsal: pát 23.09.2011 9:57 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2008
Příspěvky: 6802
Bydliště: Moravský kras
Argo22 jseš si jist lambda sondama v dieselu?

_________________
OK2WY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh Tdi
PříspěvekNapsal: pát 23.09.2011 10:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.5.2006
Příspěvky: 9100
Bydliště: Bratislava dnv SK
Nemusí tam byť, ale existuje aj pre diessle, aj keď tam to vraj horí s prebytkom vzduchu takže ju v podstate netreba (a bude asi ukazovať stále chudobnú zmes až na prípad nejakého úplne plného plynu).. skorej je tam meranie tlaku a teploty.. Ale nie je to jedno?
Jo ale napadlo ma, že či to prispôsobenie sa vodičovi nebude spočívať len vo vyfúknutí sadzí z turba v prípade že vodič aspoň občas poriadne pridá...

Inak:
Diesel Lambda sensors

This super-fine control of mixture strength allows Lambda control to be possible for these common-rail systems, and from about 2005 onwards this has become the norm. Motivating all these innovations are EU emissions regulations, which are becoming ever more stringent for Diesel cars after an initial phase of being allowed to lag behind the equivalent petrol-engine regulations.

Diesels are by nature lean burn engines, so require a wideband lambda sensor that can detect A/F ratios over a very large range. Silicone compounds are added to diesel fuel to ease transportation and for their anti-foaming properties, which poisons the lambda sensor over time, but additional measures are taken in the design of diesel lambda sensors in order to combat or lessen this problem.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh Tdi
PříspěvekNapsal: pát 23.09.2011 10:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.3.2011
Příspěvky: 586
Bydliště: Brno a Vyškov
jedna je tam stoprocentne a druha dle auta... nekdy tam mate i 3,4 i ř lambdasond - napr Alfa romeo. jinak ano ridici jednotka se uci. u tech automatu je to normalni uz delsi dobu u aut to je ted jen asi par let a kdo neveri tak at chvili premysli protoze dnes kdyz mate sedacku v elektrice tak si taky pamatuje podle priblizne vahy ridice jak a kam ma nastavit sedacku. jinak hadat se neminim protoze dnes uz i dvoutaktni motorky maji katalizator plus jsou dvoutakty i z ventilama kdo neveri at googli:)

_________________
nema to kridla a prece to leti :D


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz