AR1
|
Napsal: pát 23.09.2011 12:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.11.2005 Příspěvky: 5337 Obrázky: 0
|
coro píše: Pred takmer 10 rokmi som mal požičaný Chevrolet Beretta, a tam sa učila automatická prevodovka . Ano, převodovky se tak dělají (BTW, měl jsem 5,7l V8 ) a vyřešilo se tím takový ten režim město-dálnice a jedna poloha páky na převodovce. Ty 7. kvalty co VW koncern teď dělá a jsou i ve Fabiích jsou hodně pěkný.
|
|
Nahoru |
|
|
Argo22
|
Napsal: pát 23.09.2011 13:32 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 16.3.2011 Příspěvky: 468 Bydliště: Brno a Vyškov
|
ono je jedno jestli skodovka nebo neco jinyho kor kdyz je to pod koncernem VW a super by mel tuhle vycuru mit a fabka v automatu jakbysmet...
_________________ nema to kridla a prece to leti
|
|
Nahoru |
|
|
JuraS.
|
Napsal: pát 23.09.2011 13:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.2.2011 Příspěvky: 951 Bydliště: Praha 3 - Žižkov
|
Měl bych se ozvat když jsem tuhle tézi začal..Servisák mi to řekl u mýho auta š.oct combi 1,9 pd 4*4..mám už 3 tí kousek tohohle vozu, každej jetej a v servisu mi mažou uživatelskou část či co a je pravda, že mi auto začne vyhovovat po pár tisících kilometrů kdy si "zvykne" na mou nohu..PD i TDI se musí občas protáhnout..dát koním nažrat, pohladit je po otěžích a pak pořádně dloubnout ostruhama a prásknout bičem po prdeli..aby se lopatky v turbu přenastavily jinak hrozí, že že se "kousnou" jako se bude jezdit furt piánko..je pravda, že mám za sebou skutečně měřenou jízdu z vítězného náměstí v Praze, odjezd v pátek v 11:30 do Brna na krátké jednání cca půl hodiny zdržení u semilasa a pak návrat do Prahy tak, že jsem v 15:30 byl z5 na kulaťáku..bylo to v únoru a na vysočině byla bílá tma...jel jsem celou cestu v levým, nikdo se mi nepostavil do cesty a celou dobu mi to hrabalo na všechny 4..spotřeba byla průměrná 7,0 lt nafty...normální cesta kdy jsem nepřekročil 160 km/hod do chorvatska, s plně naloženým kufrem a obsazeným autem samo že s klimatizací spotřeba průměr 6,2 lt..dálka 1100 km jedna cesta...v průměru teď jezdím za 6,5 lt, ve městě 7,2..nejsou peníze na údržbu a tak jsou tlumiče v ..víte kde a olej a filtr taky už tam neměl být aspoň 20 tis km...a furt to jezdí...jo a na zimu dávám český výrobek aditivum vif...fakt to líp jede a hlavně startuje...
|
|
Nahoru |
|
|
geo
|
Napsal: sob 24.09.2011 21:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.10.2008 Příspěvky: 858 Bydliště: Praha 4 Obrázky: 0
|
Souhlas s JuraS - TéDéIčko je potřeba "držet u držky". Vlastním A 80 TDI, jedna z posledních vyrobených "osmdesátek - od září se vyráběly A4, tahle je vyrobená v červenci, a v září jsem ji rozbitou koupil. Dal dohromady - měla 1700 najeto - teď má pod mojí těžkou nohou nalítáno 398 000, jezdím na Caterpillar olej, měním po 10 000, spotřeba 6,3 , dojezd na nádrž bez šetření 960km, při eco jízdě - asi 2 x v životě 4,8. Párkrát jsem i chladil turbo, ale vzhledem k tomu, že bez jakékoliv opravy dává dnes 90% výkonu, tak jsem mu asi moc neuškodil. Jo vlastně - utrhl jsem minulý týdem silentblok na levým předním rameni ....
_________________ geo
|
|
Nahoru |
|
|
paicreat
|
Napsal: sob 01.10.2011 20:58 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 24.1.2009 Příspěvky: 144 Bydliště: BA-víkend,TN-týždeň,NZ/TT-prázdniny+volný čas Trvalý pobyt: Šurany
|
Čau kluci keď už sa tu riešia motory čo majú T na začiatku skratky... Teta si kúpila Škodu Fabia 1.2 TSI. Má nabehaných okolo 20 000 km a jazdí s tým kludne na môj vkus až moc čiže viac než 2500 to nevytočí. Zaujímalo by ma či je to treba tak ako aj pri TDI semtam vytočiť nech sa prebehne turbo a potom nechať na malých otáčkach pred vypnutím motoru turbo vychladnúť alebo je to jedno ?
|
|
Nahoru |
|
|
MarthiR
|
Napsal: ned 02.10.2011 7:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.4.2011 Příspěvky: 2574 Bydliště: Jižní morava (Drnholec,S.T.Břeclav) ČR Obrázky: 6
|
jasne že jo, i lampasonda potřebuje trochu víc vypalit (jak se říká vyhnat pavouky) Dokonce Automechanik než zajede na STK konkrétně na měřeni emisí doporučuje protáhnout auta, líp a přesneji to měří Koupil sem ALFU romeo 146 1.6 16V od starších lidi, byla tak lína že už sem to vyděl na špatný motor, po týdnu se roztahala a teď jede jako raketa, když sem jezdil úsporně tak si vzala 7 litru, teď ji občas šlápnu (vytočím motor) tak bere 6-7 litru na 100Km ale pozor ne dálkové trasy ale přejezd od domu do mikulova 15 km a 2 x do měsíce Břeclav 43 km (mám tam rodiče) paicreat píše: turbo vychladnúť alebo je to jedno ? Pokud mu naložíš, nebo jedeš delší trasu tak určitě nechat na volnoběh zchládnout , můžeš to vypnout hned ale počítej že turbo pude za chvilku do haje (zkracuješ mu životnost) Mám a byl sem u toho když bores na emisich v Lednici měřil kamošovu ALFINu JTD a pak to vypl, kamoš mu málem rozmlátil hubu (samodřejmě mu přidřel turbo a repas stál 20000 kč)
_________________ Minulost: T9X,Graupner MZ 24 Hoot, Futaba T10J Součastnost : Návrat k Graupner MZ 24 Hoot
|
|
Nahoru |
|
|
AR1
|
Napsal: ned 02.10.2011 8:10 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.11.2005 Příspěvky: 5337 Obrázky: 0
|
MarthiR píše: Mám a byl sem u toho když bores na emisich v Lednici měřil kamošovu ALFINu JTD a pak to vypl, kamoš mu málem rozmlátil hubu (samodřejmě mu přidřel turbo a repas stál 20000 kč)
Tohle je těžká blbost. Už si nevzpomínám, jak dlouho běží na emisích motor, určitě tím NELZE zadřít turbo. Ani snad u nejhoršího auta v ČR, což Alfa Romeo je. I to tvoje další povídání o zchlazování turba na volnoběhu nesvědčí o velkých znalostech/zkušenostech. Stačí úplně normálně dojet, to TDI se stejně nějak extra netočí a i po dlouhý trase se nic neděje. Vynechme v autě 5 lidí se zapřaženým obytňákem nebo závod ve sprintu, pokud se bavíme o běžným způsobu dopravy, tak turbo nevyžaduje žádný extra zacházení.
_________________ http://ar1.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
psena
|
Napsal: ned 02.10.2011 9:16 |
|
Helimaniacs Brno
|
|
|
Registrován: 9.12.2009 Příspěvky: 4179 Bydliště: Brno
|
Prei emisich se musi motor vytocit na 3000 ot/min, coz pro diesel uz je docela dost (proto se taky vetsinou mechanici ptaji, jak je starej rozvodak), ale vzhledem k tomu ze to vytoceni je vzdy pouze na par sekund a motor neni zatizen tak se m to s tim zadrenim turba taky moc nezda. Ale jinak na turbo bacha, jakmile prestane cirkulovat olej a turbo je jeste enorme horky (specielne jizdou po dalnici dalnice atd), tak pri okamzitym vypnuti se muze skutecne turbo zadrit, proto nechavat rozhodne 1-2min vychladnout. Pokud ale nez dojedes dom jeste bloumas po meste , nebo parkujes atd tak uz nemusis samozrejme nic dochalazovat.
|
|
Nahoru |
|
|
Argo22
|
Napsal: ned 02.10.2011 9:37 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 16.3.2011 Příspěvky: 468 Bydliště: Brno a Vyškov
|
takze po precteni par blabolu tady musim zas reagovat . u nafty se na emisich toci nmotor 5 krat do maximalnich tocek tzn nakejch 5500 ot/min benzin at turbo nebo ne se meri napred na volnobech a pak jak kde nekde kolem 2-2.5 tis otacek jinde klidne i kolem 3-4 tis otacek... jinak k turbu je jedno jakej spusob jedes proste zastavis nechas to minutku brblat na volnobech aby se turbu priprdilo a pak to vypnej pac hridelka v turbu plave na vrstve oleje a zadny loziska - jakoze valivy tam nejsou proto se stava ze kdyz to parkrat narychlo vypnes tak te klesne tlak a hridelka jak se setrvacnosti toci padne na bronzovy futru a vydreho .. jinak oprava turba neni 20 000 kc u normalnich aut...
_________________ nema to kridla a prece to leti
|
|
Nahoru |
|
|
psena
|
Napsal: ned 02.10.2011 13:03 |
|
Helimaniacs Brno
|
|
|
Registrován: 9.12.2009 Příspěvky: 4179 Bydliště: Brno
|
Taky opravim par drobnych blabolu, turbo se nezadre z toho duvodu, ze se setrvacnosti dotaci na hridelce bez olejoveho filmu (to by se motor nesmel vypnou nikdy ), ale z duvodu toho, ze olej plni funkci nejen mazaci, ale i chladici. Jakmile dojde k vypnuti motoru s rozhavenym turbem, tak se olej dostane pres svoji teplotni mez a "napece" se na tu uz zminenou hridelku. Jen pro presnost.
|
|
Nahoru |
|
|
coro
|
Napsal: ned 02.10.2011 13:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
Netreba zabudnúť že to turbo sa tam nielen točí pre srandu, ale z jednej strany nasáva studený vzduch (ale stláča ho a to hreje) a na druhej strane má výfukové plyny zrejme horúce - nechladí ho podľa mňa len olej, ale aj keby, tak na voľnobeh nestláča ten nasávaný vzduch až tak (lebo sa ledva točí) a teda moc nehreje a vlastne sa ním chladí. Pripečený olej niekde na turbe asi v ložisku, bolo aj mne vysvetlené ako dôvod prečo niekedy mám sedieť aspoň minútu v aute (asi hovorili viac??) aj keď sa zrovna ponáhľam, a inokedy netreba keď sa len tak veziem na takmer voľnobehu. A nejde asi len o otáčky lebo to turbo sa točí aj podľa stlačeného plynu, nie podľa otáčok (podľa objemu výfukových plynov), takže keby to niekto dusil na malých otáčkach ale po plynom, nepomôže si (alebo aj "pomôže" ale veľmi ironicky)
|
|
Nahoru |
|
|
Argo22
|
Napsal: ned 02.10.2011 13:50 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 16.3.2011 Příspěvky: 468 Bydliště: Brno a Vyškov
|
jak ktery turba dnes s promenou geometrii lopatek todle jeho pomaly toceni odpada...
_________________ nema to kridla a prece to leti
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|