zaja.cz píše:
Chlapi, omlouvám, se že narušuju debatu, ale přemýšlím o koupi setu Phatom 2, s 3 osým gimbalem pro Gopro. (FPV a Gopro 3 mám doma z mé hexy)...Jen mne zajímá zda je lepší koupit Phantom 1 nebo 2. Slyšel jsem, že dvojka má nějaké nic moc baterie a vím že stojí přes 3 000,-. Jen chci tedy poprosit jestli by mi tu někdo z Vás ve zkratce nenapsal výhody a nevýhody obou verzí. Předem moc děkuji. Jen stručně
P1 pro:
- velmi spolehlivé a odladěné, funkční řešení
- více kompatibilní - standardní NAZA M1, standardní LiPo baterie
- lehčí, lepší manévrovatelnost
- s úpravami bater. doku i více jak P2ka (a s použitím běžných LiPo)
proti:
- kratší dolet, bez úprav bater. doku až cca 10 minut (v plné výbavě s AUW 1200-1300 gramů a baterií 2800)
- menší kompatibilita H3-3D a setové P1 Tx, řešitelné jinou Tx
- nemá integrovaný CANbus konektor (ačkoliv se elektricky na desce nachází), takže se buď instaluje jednotka PMUv2 (která CANbus řeší), nebo se realizuje upgrade základní desky (obsahuje i PMUv2 a GCU pro 2D i 3D gimbal) s jednoduchou úpravou pro CANbus konektor, ten je nutný pro příslušenství (např. iOSD)
P2 pro:
- delší dolet - ve stejné výbavě a AUW cca 1400-1450g kolem 14 - 17 min
- plná kompatibilita s H3-3D a setové P2 Tx
- integrovaný CANbus, vyvedený i ven na podvozek
- RC Rx více kompatibilní pro jiné Tx a s diverzitou - 2 antény (prakticky ale není zásadně větší dolet. vzdálenost, než u P1)
proti:
- těžká, problémy s ovladatelností
- neustálé problémy s firmware, pronásledující P2 v podstatě od počátku (a opět nyní i naposledy!), ale pokud je dobrá verze, tak je to celkem spolehlivé
- ve firmware standardně integrované povolené letové zóny (někdo to může považovat za plus)
- některým pilotům to padá, ale to spíše bude problém pilotáže těžké koptéry
- nekompatibilní NAZA M2 jednotka (je speciál. upravená pro P2), takže jí nelze použít do jiné koptéry
- Smart baterie - osobně to vidím, jako hlavní nevýhodu, jsou dost nespolehlivé, často se reklamují, tím že obsahují další elektroniku to z ní dělá velký průser za letu, a také již řada P2 spadla pro výpadek chytré baterie
- velmi drahá smart baterie
Mě osobně P2 jako nové řešení zklamala, a stále čekám na její upgrade, resp. P3, nejvíce mě vadí velká hmotnost, kterou DJI nijak neřešila a v podstatě použila stejný pohon jako u P1 (který já např. upgradoval), a nespolehlivá smart baterie. Proto jsem ani zatím do P2 nešel (ale není to jediný důvod).
U P1 je naopak problém s přechodem z 2D Zenmuse gimbalu na 3osý, DJI se vykašlala na majitele P1ček, a v podstatě je ponechala si problém s řízení plynulosti a rychlosti gimbalu řešit jinou Tx. H3-3D samozřejmě na P1 chodí, ale se setovou Tx nelze nastavit právě jeho plynulý a měkký chod, jako tomu bylo u H3-2D. Nastavení pro tuto funkci (jakou u P2) dosud u P1 DJI neimplementovala. Pokud to ale hodláš řídit jinou Tx, problém to není.