Autor |
Zpráva |
gardenroute
|
Napsal: stř 04.11.2015 8:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2013 Příspěvky: 4186 Bydliště: Pod Slavkovským lesem... Obrázky: 75
Blog: Zobrazit blog (10)
|
Ivane, nevěděl jsem, že jsi si tyto informace již dříve zde nebo jinde neověřil. To že apka, resp. způsob měření zbývající kapacity u Visiona jaksi lže, je celkem známo, resp. že se na to nelze spolehnout v případě baterií, které nejsou čerstvě nabité. To je další důvod, proč baterie na plnou kapacitu nabíjet až před létáním. Např. iOSD v obou variantách s normální NAZA jednotkou standardně ukazuje jen napětí, takže není pochyb o způsobu měření a je třeba na to dávat pozor. Chytré baterie s P2 přinesly zobrazování v procentech ve spojení s modifikovanou NAZou, ale osobně bych se vyvaroval toho předpokládat, že se jedná o reálnou kapacitu baterie již dlouho nabité. A o tom se zde mnohokrát psalo, nepříjemné zkušenosti s tím již mělo mnoho pilotů P2jek... Proto jsem to dál znovu nekomentoval.
_________________ Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
DominikVF
|
Napsal: stř 04.11.2015 9:56 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 31.8.2014 Příspěvky: 915 Obrázky: 0
|
gardenroute píše: Např. iOSD v obou variantách s normální NAZA jednotkou standardně ukazuje jen napětí, takže není pochyb o způsobu měření a je třeba na to dávat pozor. Chytré baterie s P2 přinesly zobrazování v procentech ve spojení s modifikovanou NAZou, ale osobně bych se vyvaroval toho předpokládat, že se jedná o reálnou kapacitu baterie již dlouho nabité. Petr. P2 s iOSD mini ukazuje percentá ale aj napätie na batérií. Vľavo hore v rohu.
Přílohy: |
20151104_084453.jpg [ 53.91 KiB | Zobrazeno 14649 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
salamander
|
Napsal: stř 04.11.2015 12:42 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.7.2011 Příspěvky: 705 Bydliště: okr. Prievidza Obrázky: 33
|
Tak páni , pozrel som v asistentovi baterky , hneď na začiatku varujem nechoďte na 7-8 % už som odrovnal takto 2 baterky . Tá čo mala 4800 mAh padla na 3600 mAh, druhá zo 4800mAh išla na 2956 mAh , trochu som sa pozabudol a doletel som z 8 %-tami , normálne som naštvaný . Už mám len jednu 5400 mAh a ukazuje v asistentovi 5200 mAh a pritom lietam okolo 1 km . Bol som okolo 300 m a na obrazovke bolo 25 % už som vedel že je zle a ešte som musel stúpať asi 25 m, stojím na kopci , takto som odrovnal druhú ktorá mala 4800 mAh . Múdri sa učí na chybách druhých a špekulant / hlupák / na svojich . Takže tak
|
|
Nahoru |
|
|
DominikVF
|
Napsal: stř 04.11.2015 12:53 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 31.8.2014 Příspěvky: 915 Obrázky: 0
|
salamander píše: Tak páni , pozrel som v asistentovi baterky , hneď na začiatku varujem nechoďte na 7-8 % už som odrovnal takto 2 baterky .
Myslíš, lietať vo vzduchu do 7-8%? Či ich uskladňovať pri toľkých % ? Ja pristávam stále pri 20-25% to je už hodnota, kedy je koptéra na zemi. Uskladňujem ich nabité a pred letom kedy je baterka pod 75% kapacity (3 dieliky), ich dobijem.. (podľa toho ako batérie dlho stoja nabité) ak ukazuje ,že je plne nabitá (4 dieliky) lietam. Počas letu sledujem aj napätie na batérií, ako kolíše.. popri sledovaní letového času a % kapacity batérie.. Zatiaľ problém nebol, resp. raz bol kedy bol náhly pokles napätia a % na batérií, kedy koptéra išla k zemi, baterka bola vyreklamovaná, reklamácia uznaná. Pripomeniem, že batéria ktorá bola zakúpená s koptérou (august 2014) ma za sebou cez 120 cyklov lieta 13 - 14 minút vo vzduchu (pri 1400g), zatiaľ nesklamala.. Edit: salamander píše: ..trochu som sa pozabudol a doletel som z 8 %-tami .. Takže lietaš do 7-8%.. to by som sa neodvážil
Naposledy upravil DominikVF dne stř 04.11.2015 13:20, celkově upraveno 2
|
|
Nahoru |
|
|
IvanGS
|
Napsal: stř 04.11.2015 13:01 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 20.9.2011 Příspěvky: 241
|
Díky za info Petře. Bohužel mne tahle věc nikdy nenapadla, tedy jsem informace nevyhledával, ale znáš to, učíme se celý život. Já bych neřekl přímo že ukazatel lže, ale zobrazuje pouze napětí a to není pro let jediné podstatné (takže je asi jedno, Dominiku, že iOSD ukazuje % i volty), podstatný je zřejmě (terminologií autobaterií) "startovací výkon" potřebný k roztočení rotorů maximálními otáčkami. Já byl trochu vylekaný když se to stalo, ale schválně to zase nasimuluji a myslím, že by koptéra vydržela ve vzduchu v tomhle režimu dost dlouho, i když by na plný plyn skoro nestoupala, 52% kapacity je dost a číslo během 2 minut letu v tom režimu abnormálně neklesalo. Nejsem odborník, ale zajímá mne to i proto, že kdyby se to stalo 300 metrů ode mne, zda doletím, byť na plný plyn, domů. Jistota je nabíjet baterky před letem. Ale k tomu se zeptám - někdo psal, že baterky ukládá na chladné místo a snad ani ne nabité. Opravdu pak baterka vydrží i několik měsíců, aniž by se zcela vybila? IV mi psal, že nabitá, odložená baterka, se vybije na "skladovací kapacitu". Mám tomu rozumnět tak, že úbytek kapacity je zpočátku rychlejší, ale pak se zpomalí? A ještě dotaz - v příručce P2V+ se píše, že baterky se mají skladovat mimo koptéru. Jaký to má důvod?
PS: jinak to dělám jako Dominik, přistávám s 20-25%, nikdy ne méně. Podcenil jsem ale nabíjení před letem po delší "odstávce"...
|
|
Nahoru |
|
|
salamander
|
Napsal: stř 04.11.2015 14:10 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.7.2011 Příspěvky: 705 Bydliště: okr. Prievidza Obrázky: 33
|
Sadám pri 20-25% , to že bolo 7% bola náhoda , pri 40% bola odo mňa 300 m dáko som bol zabratý do filmovania nad cintorínom a začal som sa vracať pri 25% a už bolo neskoro , tie percentá priam leteli dole . Bežne LiPo čo dávam do vetroňov skladujem pri 8 V na článok v chlade , na pol roka v chladničke na spodku kde je teplota cca 7 st.C , to je normál. Do P2 keď majú 25% držím v chladnej miestnosti a nabíjam pred letom . To automatické vybíjanie s plnej kapacity je ošetrené v asistentovi , mám dojem že to už bolo v 3,6-ke . Keď som išiel pod 20 % vtedy začal ten automatický návrat domov, odrazu sama vypálila hore , mám to nastavené na 50 m kvôli stromom , vtedy by mala ísť nad miesto štartu a pristáť. Nemám to ale odskúšané , dáko sa mi nechce riskovať či to bude fungovať . Éto vsio. Dominik poriadne čítaj , doletel som s 8 %-tami, tak je to napísané
|
|
Nahoru |
|
|
DominikVF
|
Napsal: stř 04.11.2015 14:21 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 31.8.2014 Příspěvky: 915 Obrázky: 0
|
Veď doletel si s 8%, čiže lietaš do takej kapacity. Ja som ti na to napísal, že u mňa je koptéra pri 20-25% kapacity na zemi.. Vraciam sa pri 30-35% podľa toho ako som ďaleko.. Ide o to, že baterku si vyšťavil na tých 8% a nezostala v nej kapacita 20%.. Veď na to si zrejme sám upozorňoval, že si si tak baterku odrbal. Len mi nešlo do hlavy, s tým upozornením pri 7-8% aby sme nelietali... Nech sa prihlási ešte jeden kto tak vyšťavuje baterku Myslím, že sa nenájde nikto.. ale to je jedno. Hlavne, že máš ponaučenie
|
|
Nahoru |
|
|
salamander
|
Napsal: stř 04.11.2015 18:09 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.7.2011 Příspěvky: 705 Bydliště: okr. Prievidza Obrázky: 33
|
Dominik čo to tu táraš za nezmysli .
Už dávnejšie keď si ešte nevedel že existuje dáky Phantom bolo na fóre že po cca 50 cykloch treba baterku vybiť na 7-8 % a znovu ju nabiť , vraj sa nabije na plnú kapacitu ak ju začala strácať .
Tak som to urobil a prišiel som o 1000 mAh, čiže Full kapacita na asistantovi bola cca 3900 mAh. Na toto som upozorňoval a nie že ja tak hlboko vybíjam baterku .
Teraz sa mi to potvrdilo že to ozaj funguje , to hlboké vybitie na 7-8 %, pochop to lebo ta bratia zo západu roznesú na kopytách .
Toto sa mi stalo prvý krát čo lietam s P už 2,5 roka a mám niekoľko sto letov .
No a toto bola tá druhá baterka, ktorá mi nechtiac v zápale filmovania klesla tak hlboko a je v kóme .
Chápeš ?
Edit : A používal slovník inteligentných ľudí a nie tých čo hádžu lopatou do miechačky .
|
|
Nahoru |
|
|
DominikVF
|
Napsal: stř 04.11.2015 18:21 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 31.8.2014 Příspěvky: 915 Obrázky: 0
|
Prvú baterku si spomínam, že si letel niekde poza skalu, nepoznal si terén, dobre pamätám? Druhá teraz filmoval si cintorín. O tom vybíjaní každé 50 cykly som nepočul (chvála bohu) a nikdy som to nerobil. Ako som uviedol príklad s mojou baterkou, ktorá má za sebou 120 cyklov a funguje spoľahlivo, nemám dôvod experimentovať. Táto "kronika" (toto fórum) "milión" stránková kde som sa mal dočítať o tom vybíjaní batérie po 50 cyklov, som sa nedočítal .. asi mi to ušlo ale keď už je to tak stará téma kedy som ešte Phantoma nepoznal, mohol si ju oživiť pri tom tvojom príspevku vyššie, lebo ozaj vyzneje to tak akoby si lietal na DORAZ a tým pádom si vedome zničil baterku. Príspevok si dal dobrý ako upozornenie ale ja som ho pochopil, že lietaš na doraz. Keď to už bolo tak dávno čo ste preberali vybíjanie batérie po 50 cykloch, neverím, že každý to pochopil tak ako si to myslel.. možno zopár ľudí čo ste si tam o tom písali Také vybíjanie batérie aby "ožila" poznám pri Lion batériach, v mobiloch. Tot vsio. Veľa šťastia prajem! Edit: Tomu tvojmu edit nechápem. Vyjadrujem sa neslušne? Bolo to smerované na slovo "oddrbal"? tak pardon, opravujem.. zničil. Ale nepísal som to so zlým úmyslom, používam to slovo často.
|
|
Nahoru |
|
|
salamander
|
Napsal: stř 04.11.2015 19:33 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.7.2011 Příspěvky: 705 Bydliště: okr. Prievidza Obrázky: 33
|
Končím s príspevkami , to nemá význam , v živote som neletel za nejakú skalu ani som takéto čosi nepísal. Je to tu choré ...
|
|
Nahoru |
|
|
DominikVF
|
Napsal: stř 04.11.2015 19:39 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 31.8.2014 Příspěvky: 915 Obrázky: 0
|
salamander píše: Končím s príspevkami , to nemá význam , v živote som neletel za nejakú skalu ani som takéto čosi nepísal. Je to tu choré ... Pamäť ma neklame preto som si spomenul na prvú baterku kedy si pristál pri 8% ... Neviem prečo sa urážaš a rozčuľuješ. Prečítaj si nižšie link a tvoj príspevok na ktorý som narážal... viewtopic.php?f=138&t=63535&p=1133434&hilit=skala#p1133434
|
|
Nahoru |
|
|
andrewlcc
|
Napsal: úte 15.03.2016 12:11 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 6.7.2010 Příspěvky: 54 Bydliště: Praha
|
Zdravím,
Mám taky dotaz dúfam že dobre smerovany ohladom Home pointu. Chapem ako funguje ale čo nechapem je jeho aktivacia. Stáva sa mi ked DJI Phantom 1 zapnem a som doma teda bez GPS satelitov tak podla toho čo som cital by si mal sam po par sekundach zapisat homelock vždy bez ohladu na to jesli satelity GPS ma alebo nemá. To sa stane teda stávalo ale dnes rano a i včera ked som to skúšal tak to nešlo.
Vonku s plnym GPS to funguje po každe. Vie mi to prosim niekto vysvetlit jak a proč tomu tak je? Alebo čo to sposobuje?
Viem že to asi nemá žiadny význam jestli to zapíše nebo ne ale nejako to neviem pochopit.
//pozeram že som to dal do špatnej kategorie, asi preklik..prosim moderatorov o presun
_________________ Traxxas E-Revo 1/16, Arrma Kraton
|
|
Nahoru |
|
|
bonifac137
|
Napsal: sob 13.08.2016 16:06 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 23.4.2016 Příspěvky: 29
|
neskúšal niekto či s Vision + funguje vysielač z tej verzie označovanej ako V3 New? vysielač má už integrované v ľavom hornom rohu kolečko na ovládanie kamery a zabudovanú bateriu. Ešte dotaz k nabíjaniu pohonnej batérie. Na nete som videl ako náhradný diel konektorovú lištu bna zasunutie batérie do tela copteru. https://xtreme.sk/DJI-PHANTOM/DJI-Phant ... ulticopter Ak z nej spravím nabíjací kábel ku klasickej nabíjačke, niečo ako B6, bude sa dať Smart batéria takto nabíjať. Potom len občas nabíjať originálnou nabíjačkou aby sa články vybalansovali. Dá sa to realizovať bez zničenia originálnej batérie?
_________________ , Sky Surfer X8,
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|