Pravidla fóra
Toto je nové fórum, pokud víte o nějakém vláknu, které by se mělo přesunout do EDF, tak napište SZ na TomasC. Díky
Autor |
Zpráva |
MPml
|
Napsal: pát 19.05.2023 19:10 |
|
Mazák
|
 |
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1083
|
jinak úspěšnost (že to vůbec doletělo) se odhadovala na cca 25% (u pozemně odpálených střel), u střel z He-111, to prý bylo víc - údajně někde okolo 40%
|
|
Nahoru |
|
 |
|
|
 |
matko33
|
Napsal: pon 22.05.2023 12:02 |
|
Celkem nový uživatel
|
 |
Registrován: 13.10.2022 Příspěvky: 71
|
Kuba78 píše: nebud na nej zlej. on chape jak je V1 rizena, ze tam jsou gyrokompasy a drzi smer a vysku, ale proste mu nejde do hlavy, ze letadlo ktere je z podstaty sveho designu takove konstrukce, ktera v zasade NENI autostabilni (stredoplosnik s kratkymi kridly s zadnym vzepetim) je mozne v podelne ose stabilizovat pouze kombinaci smerovky a vyskovky (nedelene). jde mu o to, jake jsou kombinace vychylek v pripade, ze se zacina strela naklanet na jednu ci druhou stranu. jinak zde je original dobove video s popisem systemu rizeni primo od nacionalnich soudruhu https://youtu.be/WyidSlJzfmo?t=523Si jediny, a asi aj posledny co pochopil o co mi ide! Z tych videii je teda zrejme ze ono to vlastne nevedelo a nemohlo letiet ked sa to dalo vychylit z kurzu, ak by to malo kridelka tak nejaka "tipping" metoda by nefungovala, a urcite neovplynili gyroskopy ale zrejme dostali system vysokym vychylenim zo stabilneho stavu kedy uz vyskovka a smerovka to nedokazala vratit do horizontalnej polohy, ani nemohli ved to nie je mozne!? To ze to (25%) niekam doletelo muselo byt viac stastia ako rozumu, ale aj na tych 25% to muselo vediet nejako dorovnavat horizontalnu polohu pomocou vyskovky a smerovky, zatial nikto nevysvetlil ako, ani ja neviem
|
|
Nahoru |
|
 |
matko33
|
Napsal: stř 24.05.2023 15:37 |
|
Celkem nový uživatel
|
 |
Registrován: 13.10.2022 Příspěvky: 71
|
|
Nahoru |
|
 |
zdzd
|
Napsal: stř 24.05.2023 15:46 |
|
Moderátor serveru
|
 |
 |
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11122 Bydliště: Břeclav, ČR
|
matko33 píše: kedy uz vyskovka a smerovka to nedokazala vratit do horizontalnej polohy, ani nemohli ved to nie je mozne!? Jistě?
|
|
Nahoru |
|
 |
matko33
|
Napsal: pát 26.05.2023 8:45 |
|
Celkem nový uživatel
|
 |
Registrován: 13.10.2022 Příspěvky: 71
|
zdzd píše: Jistě?
necham sa poucit: V1 sa naklopila vlavo, co museli urobit smerovka a vyskovka aby sa to zrovnalo?
|
|
Nahoru |
|
 |
Kuba78
|
Napsal: pát 26.05.2023 9:00 |
|
Mazák
|
 |
 |
Registrován: 29.9.2005 Příspěvky: 2380 Bydliště: Doma
|
Tipuju smerovku doprava a vyskovku pritahnout?
|
|
Nahoru |
|
 |
MPml
|
Napsal: pát 26.05.2023 10:10 |
|
Mazák
|
 |
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1083
|
matko33 píše: uz mi nikto neodpovie? ne, protože to je marný
|
|
Nahoru |
|
 |
MPml
|
Napsal: pát 26.05.2023 10:18 |
|
Mazák
|
 |
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1083
|
Kuba78 píše: Tipuju smerovku doprava a vyskovku pritahnout? Podle mě tomu stejně neuvěří. Protože žádný letadlo bez křidýlek, podle něj, logicky nejde řídit.
|
|
Nahoru |
|
 |
matko33
|
Napsal: pát 26.05.2023 13:18 |
|
Celkem nový uživatel
|
 |
Registrován: 13.10.2022 Příspěvky: 71
|
Kuba78 píše: Tipuju smerovku doprava a vyskovku pritahnout? cize smerovka ho zacne rotovat okolo zvislej osi lietadla v smere hod ruciciek (pohlad zhora) nos lietadla pojde hore a nasledne sa musi vyskovkou stlacit nos dole ako u (737-max), a potom nasledne musi opravit kurz kam leti pretoze sa manevrom zmenil, je jasne ze tento system nebude strukturalne stabilny vyskusame na simulatore, pripadne poziadam synovca nech to skusi na bublinkovom akrobate alebo ak niekto co tomu uplne rozumie namiesto mna to moze skusit na simulatore a uploadnut video
Naposledy upravil matko33 dne pát 26.05.2023 13:27, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
 |
matko33
|
Napsal: pát 26.05.2023 13:19 |
|
Celkem nový uživatel
|
 |
Registrován: 13.10.2022 Příspěvky: 71
|
MPml píše: Podle mě tomu stejně neuvěří. Protože žádný letadlo bez křidýlek, podle něj, logicky nejde řídit. no to si myslim, ak sa jedna o nieco ako V1 alebo symetricky profil kridel uprostred trupu == normalne alebo hore bruchom je to identicke aerodynamicky lietadlo
|
|
Nahoru |
|
 |
MPml
|
Napsal: pát 26.05.2023 13:55 |
|
Mazák
|
 |
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1083
|
matko33 píše: cize smerovka ho zacne rotovat okolo zvislej osi lietadla v smere hod ruciciek (pohlad zhora) nos lietadla pojde hore a nasledne sa musi vyskovkou stlacit nos dole ako u (737-max), a potom nasledne musi opravit kurz kam leti pretoze sa manevrom zmenil, je jasne ze tento system nebude strukturalne stabilny
vyskusame na simulatore, pripadne poziadam synovca nech to skusi na bublinkovom akrobate
alebo ak niekto co tomu uplne rozumie namiesto mna to moze skusit na simulatore a uploadnut video
Hm, podle mě, zjišťovat pomocí bulinkovýho akrobatu  proč a jak lze gyrama řídit V1 s pulzačním motorem je poměrně neotřelý  "nápad". Btw - a co už konečně začít s tou teorií letu - třeba co to je a jak funguje: "kulička - nožička"  a další....
|
|
Nahoru |
|
 |
matko33
|
Napsal: pát 26.05.2023 14:21 |
|
Celkem nový uživatel
|
 |
Registrován: 13.10.2022 Příspěvky: 71
|
MPml píše: Hm, podle mě, zjišťovat pomocí bulinkovýho akrobatu  proč a jak lze gyrama řídit V1 s pulzačním motorem je poměrně neotřelý  "nápad". Btw - a co už konečně začít s tou teorií letu - třeba co to je a jak funguje: "kulička - nožička"  a další.... podla toho co tu pises (nic) rozumies tomu este menej ako sa, radsej prestan pisat ked to ma byt o nicom
|
|
Nahoru |
|
 |
Kuba78
|
Napsal: pát 26.05.2023 18:19 |
|
Mazák
|
 |
 |
Registrován: 29.9.2005 Příspěvky: 2380 Bydliště: Doma
|
matko33 píše: no to si myslim, ak sa jedna o nieco ako V1 alebo symetricky profil kridel uprostred trupu == normalne alebo hore bruchom je to identicke aerodynamicky lietadlo
to skutecne neni, nezapomen, ze strela na vzadu motor a tim padem vyse teziste. takze ani z hlediska aerodynamiky ani z hlediska teziste a letu nejsou situace brichem dole - brichem nahore stejne. ano, takovyto zpusob rovnani nestability bez kridelek zpusobi takovy klikaty let, proto mela v1 na palube gyrokompas, nasmerovany dle mista odpalu presne na londyn, aby az strela vyrovna pricnou nestabilitu tak nabrala opet spravny kurz. Ano, nejlepe si to vyzkouset na nejakem letadle - skutecne jde (do urcite miry naklonu a samozrejme dle typu letadla) ridit a vyrovnavat pricnou stabilitu pouze ocasnimi plochami.
|
|
Nahoru |
|
 |
MPml
|
Napsal: sob 27.05.2023 9:00 |
|
Mazák
|
 |
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1083
|
Kuba78 píše: to skutecne neni, nezapomen, ze strela na vzadu motor a tim padem vyse teziste. takze ani z hlediska aerodynamiky ani z hlediska teziste a letu nejsou situace brichem dole - brichem nahore stejne. ano, takovyto zpusob rovnani nestability bez kridelek zpusobi takovy klikaty let, proto mela v1 na palube gyrokompas, nasmerovany dle mista odpalu presne na londyn, aby az strela vyrovna pricnou nestabilitu tak nabrala opet spravny kurz.
Ano, nejlepe si to vyzkouset na nejakem letadle - skutecne jde (do urcite miry naklonu a samozrejme dle typu letadla) ridit a vyrovnavat pricnou stabilitu pouze ocasnimi plochami.
asi tak - srovnávat "cosi" s extravelkou vrtulí vpředu (tj. trup, střed křídel a ocasní plochy ofukované, navíc nesouměrně, na trup působí reakční moment od pohonu viz třeba http://www.rcmodely.com/images/phocagal ... rie_30.jpg ) s symetrickým letadlem, letícím s naprosto jinou obálkou, s asi tak desetinovýma výchylkama, neofukovanýma kormidlama, konstantním tahem a ještě reaktivním pohonem na pylonu (mj. KDE je asi tak umístěný, a JAKÝ má ta vrtule v pulzáku  asi tak gyroskopický moment  že) - to mi hlava opravdu nebere 
|
|
Nahoru |
|
 |
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|