Ak som dobre pochopil, tak ten pulzny raketovy motor (vysokootackovy moped zacina na vrtuli a ked uz ma napor vzduchu tak to preberie ten raketovy motor?
Myslim, ze Ty si jediny kto mi dokaze odpovedat na moju otazku: ako sa riadi roll okolo pozdlnej osi? Mas na modeli kridelka?
Ak nie, a nie je to tajomstvo, naozaj to dokaze ovladat roll pomocou smerovky a vyskovky? AKO??
Registrován: 29.9.2005 Příspěvky: 2388 Bydliště: Doma
to si asi pletes pulsni a naporovy motor. myslim, ze pepin tam nema pulsni motor, jen reproduktor aby jeho zvuk evokoval.. kdyby tam byl skutecni pulsni, tak ten rev je o mnoho decibelu jinde..
aj pulzny potrebuje napor vzduchu aby dobre fungoval, aj na videu do neho fuka stlaceny vzduch
tak som predpokladal, ze po zapaleni knotu a vzlietnuti na vrtuli to chyti pracovny cyklus
stale ale neviem ako sa to udrzi vo vzduchu, ta V1, na videu ma v podstate kridelka, V1 ma ale tuhu vyskovku, nedokaze vytvorit rotacny pohyb okolo pozdlznej osi
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
ta moje V1 vznikla na základě čínských pulzačních motoru, plán byl nahoře pulzák a vepředu elektromotor tak jak je na videu, nepovedlo se nám ale ten pulzák alespon trochu spolehlivě rozchodit, tak jsem dal místo pulzáku rouru s reprákama a páč jsme v té době zkoušeli blbnout na modýlkách s dýmovnicemi--nadýmáčky, tak šel do roury nadýmáček.
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
Kuba78 píše:
kdyby tam byl skutecni pulsni, tak ten rev je o mnoho decibelu jinde..
akorat pepin si trochu protahl kridla se mi zda..
Ten řev byl neskutečný, díky tomu taky nakonec padlo nějaké pokusničení s jeho laděním uprostřed vesnice, to by mě sousedi zabily.
Jestli jsem křídla trochu protáhnul si už nevzpomínám, stavěl jsem to podle nějakého plánku, je možný, že rozpětí bylo poměrově zvětšené oproti originálu už na tom plánku.
Těch variant k čemu tam bude ta roura bylo víc---dmychadlo, oběžka s klasickou vrtulí, nakonec vyhrál reprák----cokoli jiného umístěného dost daleko za těžištěm by už značně zvyšovalo kuli vyvážení---dovážení čumáku celkovou váhu modelu, první záletový let byl bez stabilizace, to se nedalo--kuli přistání, první start a přistání jsem dal bez stabilizace a ero zustalo celý jen díky tomu, že to hold díky bohu vyšlo, já to tehdy zhodnotil tak, že na seřizování tady u toho era prostor není a musí to pořešit stabilizace---což i klaplo, model byl řízený 2,4, podvozek byl řízený 35mhz a zadní kolečko vozíku drželo při startu rovně gyro, bez směrovky to ani jinak nešlo, když jsem se odlepil od vozíku jen jsem dal plnou pravou směrovkou aby vozejk sjel ze startovací dráhy, na modelu řízená směrovka nebyla, tak se kniplem směrovky na modelu nic nedělo.
Dal jsem s tím asi tři starty a stačilo.Zvuk pulzáku jsem stáhnul z nějakého youtube origo testu pulzáku V1 a v modelu ho přehrával mp3 přehrávač, doplerovský efekt ale v letu fungoval skvěle.
ja nemam problem pochopit text, skusim sa spytat inak (ked uz chapes ten text lepsie)
V1 sa zacne vplyvom hocicoho otacat dolava okolo pozdlnej osi, ako to system vyrovna? ma iba smerovku a nedelenu vyskovku
ak by mal kridelka tak to s nimi bez problemu zrovna
Je to naprosto beznadějný A mohl bys nám laskavě prozradit, jak je teda možný že ten model v čase 1:40 cca dokonce dělá výkrut a taky je BEZ křidélek - má akorát směrovku, výškovku a motor? https://youtu.be/4Q9BlTkPjkE Tušíš vůbec PROČ letadlo letí a JAK a ČÍM se řídí?
Registrován: 29.9.2005 Příspěvky: 2388 Bydliště: Doma
nebud na nej zlej. on chape jak je V1 rizena, ze tam jsou gyrokompasy a drzi smer a vysku, ale proste mu nejde do hlavy, ze letadlo ktere je z podstaty sveho designu takove konstrukce, ktera v zasade NENI autostabilni (stredoplosnik s kratkymi kridly s zadnym vzepetim) je mozne v podelne ose stabilizovat pouze kombinaci smerovky a vyskovky (nedelene). jde mu o to, jake jsou kombinace vychylek v pripade, ze se zacina strela naklanet na jednu ci druhou stranu.
jde mu o to, jake jsou kombinace vychylek v pripade, ze se zacina strela naklanet na jednu ci druhou stranu.
Pokud mu jde o to, co se kam hejbe, když se změní poloha celý V1 oproti zeměkouli, tak opět - hned v tom prvním obrázku co jsem sem nalinkoval (tzn. i ten s tím červeným zvýrazněním - to je ten samý) je to naprosto jasně vidět - je tam poloha jak jsou gyra umístěný (tj. kam se pak ty rámečky vychylujou), kontakty tam taky jsou, ta silová servopneumatika taky. Kompas to samý. Stačí si to prohlídnout - samozřejmě ale je nutné tušit proč a jak gyro a kompas (obecně) vůbec funguje - bez toho se samozřejmě nic pochopit nedá.
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11191 Bydliště: Břeclav, ČR
MPml píše:
Pokud mu jde o to, co se kam hejbe, když se změní poloha celý V1 oproti zeměkouli, tak opět - hned v tom prvním obrázku co jsem sem nalinkoval (tzn. i ten s tím červeným zvýrazněním - to je ten samý) je to naprosto jasně vidět - je tam poloha jak jsou gyra umístěný (tj. kam se pak ty rámečky vychylujou), kontakty tam taky jsou, ta silová servopneumatika taky. Kompas to samý. Stačí si to prohlídnout - samozřejmě ale je nutné tušit proč a jak gyro a kompas (obecně) vůbec funguje - bez toho se samozřejmě nic pochopit nedá.
no, ono je to spíš složitější. Tehdy nebylo vůbec jednoduché, udělat ty servopohony pro korekci trajektorie letu tak, aby energie na palubě k tomu nesená, vůbec stačila (po předpokládanou dobu letu) a hlavně aby to šlo technicky levně vůbec zrealizovat (v tom analogu, protože tehdy nic jiného nepřipadalo v úvahu). V této velikosti to tehdy udělat "klasicky letecky" (tj. hydrogenerátor, hydroakumulátor, servoventil a boostery - válce) - to bylo úplně mimo technické a ekonomické možnosti, elektricky to bylo skoro stejný, taky nerealizovatelný, takže se nakonec zvolila pneumatika a ta, aby nevyšla příliš velká (i tak byly ty pixly na 60 atp) , tak se muselo extrémně šetřit s silama ("výkonem" ) - aby vzduch nedošel dřív, než byl stroj nad cílem. Takže se musel volit systém řízení, co potřeboval co nejmenší síly a výchylky - a hlavně aby byl z principu jednoduchý - tj. směrovka, výškovka a hlavně taky koncepce "letí to kam to namířím" - aby se minimalizovaly nutné počty korekcí a nebylo třeba překonávat zbytečně velký síly do řízení. Ve výsledku to pak bylo pro spojence víc než štěstí - protože stačilo to křídlem podebrat (vnést tak dramatickou změnu polohy v podélné ose, aby to to řízení už nebylo schopné vykompenzovat) - a bylo vymalováno. To samé mechanická spolehlivost - ta taky nebyla žádný zázrak (ale je třeba se na to dívat očima té doby - tehdejších technických možností). https://www.youtube.com/watch?v=e9QhH9P86rQ
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru