Switch to full style
Diskuze o modelech poháněných pomocí EDF (dmychadla) nebo přímo modelářskou turbínou.

Pravidla fóra

Toto je nové fórum, pokud víte o nějakém vláknu, které by se mělo přesunout do EDF, tak napište SZ na TomasC.
Díky
Odeslat odpověď

Edf 12kg tahu

pát 25.09.2020 15:07

Má někdo vyzkoušené levné edf 12kg tahu? Klidně čína.
Potřebuji 2 stejné. A je to jen projekt proto nízká cena. Možná nepřežijou.
Průměr není důležitý. Velikost taky ne. Budou v podvěsu. Jako na dopravákách.

Re: Edf 12kg tahu

pát 25.09.2020 19:26

https://www.turbines-rc.com/en/ejets/23 ... 4-700.html

pochybuji, že dohoníš něco levněji.

Re: Edf 12kg tahu

sob 26.09.2020 2:08

Díky. To jsem si myslel.
Mám levnější variantu. A boužel je to turbína.
https://nova-jets.com/products/swiwin-sw120b-turbine-engine-version-3
Když spočítám ještě baterky a regulátory tak je to jednoduché.
Více mě pobavila jiná věc. Podle údajů Je i ta turbína lehčí.

Re: Edf 12kg tahu

sob 26.09.2020 6:32

Proč bohuzel turbína?
Škoda že je požadavek na 12 kg tahu, kdyby stačily 2x 8kg....
http://www.umfc-kirchschlag.at/marktpla ... mmer=25691

Re: Edf 12kg tahu

sob 26.09.2020 8:08

To je asi málo.
Nedodělané a bez vybavení a podvozků to má 10kg.

Re: Edf 12kg tahu

sob 26.09.2020 12:49

S těma cenama to tak není.
Čínský regly docela kvalitní lze dohnat za dobrý ceny. Baterky už se do ceny pořízení počítat nedají. To je cena paliva.
Navíc ze států zaplatíš dost za proclení. Min 21 % DPH navrch.
Pořízení turbíny taky není konečná částka - baterky ECU, nádrž, krmítko taky něco stojí.
A hmotnost se musí počítat s palivem. Pro jednu takovou turbínu alespoň 3 l nádrž.
Protože největší výkon je potřeba při startu, turbíny to znatelně váhově znevýhodňuje.

Jediný plus turbín je zvuk a opakované létání bez nabíjení baterek. Vše ostatní - cena, pracnost zabudování, často řešení těžiště, obsluha a cena provozních nákladů jsou nevýhody.

Ale pokud má drak váhu 10 kg, myslím , že by bohatě stačily 2 edf s tahy kolem 9 Kg. A to zvládají 120 a tam už je docela výběr. A cena je pak taky jinde.

Re: Edf 12kg tahu

ned 27.09.2020 14:29

Myslím, ale můžu se mýlit protože skleroza útočí, pan "Vasafan :lol: " mi kdysi říkal na ModelHouby, že na polítání s EDF stačí mít tah 50procent váhy modelu

Re: Edf 12kg tahu

ned 27.09.2020 16:17

corsair píše:Myslím, ale můžu se mýlit protože skleroza útočí, pan "Vasafan :lol: " mi kdysi říkal na ModelHouby, že na polítání s EDF stačí mít tah 50procent váhy modelu

... pokiaľ to letí v doprednom lete. (horizontálne).

Ak to má lietať viac vertikálne (a prípadne akrobaticky), tak je nutný ťah väčší ako hmotnosť modelu.
No a potom niečo medzi tým, podľa požiadaviek.

Takže je veľmi dôležité, čo to vlastne má byť.
Ale projekty sa dopredu neprezrádzajú :D

Re: Edf 12kg tahu

ned 27.09.2020 17:00

Dudaj. No to by tam musely být alespoň 4 120ky. Aby tam bylo dost tahu.
Baterky do ceny počítám asi stejně jak palivo.
Nádrže a krmítko. Najdu doma.

Těch 10kg je hodně nedodělaný drak. S letovou hmotností Budu mít co dělat na 25kg.

Tah potřebuji pro dosažení rychlosti ne aby to jen letělo.
Ještě se nad tím zamyslím. Zálet stejně bude s DLE 170 v čumáku.
Dotaz jsem řešil vzhledem k tomu že stavím. Tak na jaký pohon udělat přípravu

Re: Edf 12kg tahu

ned 27.09.2020 17:39

netuším, čemu říkáš aby to letělo.
Dám sem staré video se 120 EDF a 14 kg modelem.Je tam 450 g motorek :lol: . Jsou tam 10000 mAh baterky, takže dělají dost váhy v tom modelu.
Tah je tam kolem těch 9 kg.
Ve stoupání to nestačí, ale ve vodorovném letu se dmychadlové modely rozletí i s poměrně malými výkony.
Navíc zavěšené motory nemají nevýhodu ztráty výkonu díky sacímu vstupu.
Ujišťuji tě, že dvě 120 s tvým 25 kg modelem nebudou mít problém.
Vše je o kvalitních baterkách.
Ale záleží, co od toho čekáš. Dvě turbíny s tahem 12 kg to pochopitelně rozletí mnohem víc.
Ale v úvodu jsi napsal " možná to nepřežijou, tak radši něco levnějšího"
A teď uvažuješ o turbíně - to považuji trochu za posun v názorech :)



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Re: Edf 12kg tahu

ned 27.09.2020 18:02

A nechceš prozradit trochu víc o modelu?
Motor na zálet v čumáku, dvě turbíny v podvěsu, to mi trochu připomíná jedno z mých oblíbených letadel, Me 262 ;)
Ale taky to může být mraky jiných možností...

Re: Edf 12kg tahu

ned 27.09.2020 19:25

REX píše:Motor na zálet v čumáku, dvě turbíny v podvěsu, to mi trochu připomíná jedno z mých oblíbených letadel, Me 262 ;)


Máme, je to mrška...

Re: Edf 12kg tahu

ned 27.09.2020 19:30

me 262 v1 mel sice v cumaku motor a v pozdejsi fazi v podvesu i dve turbiny, ale zase HavelAircraft pise ze motor bude v cumaku jen pro zalet a letadlo ma variabilne 2 nebo 4 turbiny.. drak 10 kilo a prijde do toho jeste dalsich 15 kilo haraburdi. tak ja nevim, ted zacinam byt napnuty i ja, ze by vyvojova stadia arada 234 :-)

Re: Edf 12kg tahu

ned 27.09.2020 19:47

Další z experimentálních samokřídel.
Tohle má rozpětí 3m a plochu 2,5m2

Jen potřebuju docílit rychlosti ideálně 300km/h a více početní Rychlost je 500km/h. V rámci pokusů s vysokými rychlostmi. Proto ten pohon. S vrtulí je to trochu problém.

Dudaj. Cena pohonu je relativní. Nedávno jsem viděl na bazaru turbínu za 20 000kč. To dmychadlo s reglem a sadou baterek stojí to samé. Takže tam klidně narvu turbínu.
Jen dmychadlo se mi líbí více vzhledem l zástavbě a jednoduchosti provozu
Ty sice nepočítáš baterky ale já musím. Když to rozbiju při druhém startu tak tu baterku vyhodím rovnou. Proto se mě cena rovná té turbíně.

Re: Edf 12kg tahu

ned 27.09.2020 21:28

samokridlo a turbiny v podvesu? nebo jedna v podvesu a jedna v nadvesu.. Gotha Go P.60A/B? :-)
Odeslat odpověď