Jak to ale řešit netuším . Nevím jak to máš uvnitř udělaný . .
Bingo. No, to je relativně jednoduché (mj. kruh se uzavřel a jsme u threadu, kde se řešilo, jak se bude chovat model, který se 2x zvětší) nejjednodušeji to řešit lze výběrem vzoru, který nelétal jako květináč . Jinak je to mj. krásný příklad toho případu, jak tam někdo sebevědomě tvrdil že makety létají dobře. Jednoduše řečeno, každá aerodynamická koncepce má své výhody a někdy i fatální nevýhody. A u letadel s takto navrženým pohonem (výstup dole pod trupem, někde za křídlem a nebo i pod) to taky platí bezezbytku - stačí si třeba zkusit dohledat, jaké problémy byly s změnou vyvážení při změně tahu u Jak-15 , Airacometu a nebo u všech takto koncipovaných typů z té doby.
teraz som si spomenul ako sme sa "hrali" s polystyrenovym modelom klzaku-raketoplanu
ide o vylisok za 10e a jedine smerovka sa vklada do strbiny, inak je to kus polystyrenu
dokaze to odklzat asi aj 30m, vystreluje sa to z gumy
potom moj 9r "pilot" vymyslel jeden jediny mozny pokus-alternativu, odstranit tu smerovku ze co to urobi
k mojmu velkemu udivu to nedokazalo bez nej vobec letiet a okamzite to rotovalo okolo pozdlznej osi
ked sa tak pozeram na fotografie, ta smerovka nema nejaky velky rozmer a navyse je "schovana" za trupom lietadla, myslim si, ze aj to by mohol byt problem, nedostatocna smerovka
a dalsia skusenost: na Sbachu 342 vypadlo tiahlo zo smerovky, ostala "plantava", lietadlo bolo neovladatelne a skoncilo tak ako inak ani nemohlo, doma som ho odstrojil a drevo putovalo do smetneho kosa - jitrnicky inak bolo to zle lietadlo, prilis kratke a velmi tazke na ovladanie, urobilo iba 8 letov a potom sa nam vsetkym ulavilo
ked tak znova pozeram na fotografie, a podvedome predpokladam ze objem == vaha, tak sa zda ze tazisko je daleko vpredu pred kridlami ? (neviem co je vo vnutri)
No já nevím, obdobně vypadá Saab J29 Tunnan a lítá to. Rozdíl vidím v tom, že Saab má jednu výtokovou rouru a ještě více posunutou do zadu, to může dělat rozdíl letí-neletí
_________________ MPX Royal SX 2,4Ghz...F3J Enjoy3
Bylo by foto, jak to vypadá uvnitř modelu - kanál, kterým je vzduch veden ke dmychadlu a výstupní kanály? Snažil jsem se zvětšit fotografii výstupních otvorů. Možná by stálo za to, zkusit svinout z plastu nebo tenké překližky trubky a zalepit je do výstupních otvorů, aby vzniklo něco jako tryska a vystupující vzduch neofukoval hned při výstupu z modelu trup. Přijde mi to, že vystupující vzduch není nijak usměrněn, vytváří pod trupem proudění uvádějící model do neřiditelného letu.
_________________ Myšlenka,kterou nelze vyjádřit stručně, nezasluhuje, aby byla vůbec vyslovena.
No já nevím, obdobně vypadá Saab J29 Tunnan a lítá to. Rozdíl vidím v tom, že Saab má jednu výtokovou rouru a ještě více posunutou do zadu, to může dělat rozdíl letí-neletí
Bingo - to, že ten saab nemá tyhle tragický vlastnosti ...... čím by to asi tak mohlo být? Že by třeba tím, že má trysku úplně jinde a trup má úplně jiný tvar?
Asi bych začal s tím,že bych odklonil výduchy směrem dolu z osy ,klidně i několik stupňů ,neřešil bych výkon,prostě stočil z ceuloidu kornout a vložil do každého výduchu na pásku úhly prostě experimentálně . Ta VOP je z prkna plus nějaký nabroušený profil s nízkou tloušťkou nevidím na to
Registrován: 29.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
Shorty píše:
Nečekal jsem žádnej zázrak. Věděl jsem, že jdu do neznáma, ale to je moje věc. Psal jsem to spíš jako informaci, co se může dít u týhle koncepce. Osobně se přikláním k problému s tryskama. Mám dvě varianty co udělám. V prvé řadě to zkusím někde z kopce bez motoru ( tím vyloučím chybu konstrukce) a když to bude problém trysek, překopu to na jednu.
Pěkný video. Pravda, mají trošku menší dírky, ale to asi všechny originály. . Původně jsem to chtěl udělat, jak psal Dudaj. Tedy jen dvě díry na konci, ale potom mě zlákal 3d tisk. Ve hře by mohla bejt i varianta to tak prostě vytisknout.
_________________ Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.
Asi bych začal s tím,že bych odklonil výduchy směrem dolu z osy ,klidně i několik stupňů ,neřešil bych výkon,prostě stočil z ceuloidu kornout a vložil do každého výduchu na pásku úhly prostě experimentálně . Ta VOP je z prkna plus nějaký nabroušený profil s nízkou tloušťkou nevidím na to
Ps. jinak je to nádherná mašina
Změnit směr výtoku dolů by asi (schvalně píšu asi - protože tahle koncepce, s tryskama umístěnýma tam, kde jsou a s trupem který vypadá tak jak vypadá je obecně nešťastná - proto se taky u novějších letadel se už nenašel nikdo, kdo by měl snahu to mít stejně)) by asi mohlo pomocí - jednak by se měl zmenšit klopivý moment (v praxi to ale asi moc fungovat nebude - viz poměry, co tam jsou) a hlavně by se mělo změnit obtékání zadku trupu - mělo by být menší to nešťastné urychlení dole. Jestli to ale je opravdu dobrá úvaha, to si v žádném případě nejsem jistý - to by chtělo nějakého skutečně dobrého aerodynamika a pečlivě zkoušet - viz co bylo za obrovské problémy, když Tonda "učil" malého Huckbeina létat. A to z prosím z Huckbeina vznikla ruská patnáctka (kdyby se totiž tehdy rusové k dokumentaci od Tanka nedostali a neměli ten Rolls, tak by to na 99,9% bylo to dopadlo úplně jinak) a ta se chová jinak, ikdyž vypadá skoro stejně (vypadá, ale vůbec není - a mj. o tom ta aerodynamika je).
No vypadá to, že jsi nic nepostavil , vzhledem k tomu že neodpovídáš. Takže praktické zkušenosti 0 . Takže se snažíš poradit, nebo jenom zapleveluješ příspěvek svými teoriemi ? A shazuješ člověka, co něco umí postavit na rozdíl od tebe .
Zkusím se možná trochu dětinsky zeptat - a musí to být nutně model ? https://cs.wikipedia.org/wiki/Lotarev_DV-2 Btw a co se týče modelů, tak zkusím napovědět - kdybys v době kdy to bylo populární (tj. tak 35 let zpátky) létal s malýma modelama na Synjet, tak bys jistě věděl, že udělat u makety s touto koncepcí motorový let tak aby byl stabilní, nehoupalo to a vůbec to letělo není FAKT jednoduché. Proto taky mj. třeba Veron tehdy radši dělal Sabre a podobné typy (i za cenu té složité hliníkové trubky), aby mu to zákazníci pak neomlátili o hlavu (že to nelítá) Svým způsobem jediné, co se tehdy na ty Jetexy dělalo s "neobvyklou" koncepcí byla Fouga - ale u té kromě opalování problém není (respektive je menší) - protože moment i ofukování středu toho motýla je přesně obráceně - nahoře - což naopak pomáhá aby se to na motor nevzpínalo.
Ještě k tomu příspěvku z pát 24. srp, 2018 5:00 - spíš než "změnit směr výtoku" (což je dost nešťasný popis) by mělo být "změnit osu tahu" - protože to opravdu není to samé. To se ale u hotového modelu (pokud to je blbě) bude dělat víc než obtížně.
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
MPml píše:
Btw a co se týče modelů, tak zkusím napovědět - kdybys v době kdy to bylo populární (tj. tak 35 let zpátky) létal s malýma modelama na Synjet, tak bys jistě věděl, že udělat u makety s touto koncepcí motorový let tak aby byl stabilní, nehoupalo to a vůbec to letělo není FAKT jednoduché.
Vím, měl jsem Northropa i Miga . V malém měřítku se vždy špatně nastavuje . Docela mě mrzí, že tyto pohony včetně tablet už nejsou .
A aby jsme to pro některý uzavřeli. Až budu chtít něco, kde budu mít jistotu, že to poletí, zajdu si na pouť a koupím nafukovací balónek .
A co ak by si upevnil lietadlo na nejaky drziak, pustil motor naplno a poprosil kamarada fajciara nech sa postavi pred lietadlo? (lepsia bude asi nejaka dymovnica)
mozno uvidis nieco co prekvapi nielen Teba ale aj ostatnych... len tipujem
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru