stř 21.03.2018 17:55
stř 21.03.2018 22:53
Telemaster píše:Poprosil bych o vysvětlení zkušené. Jak správně udělat - vyvést z trupu odvzdušnění hlavní nádrže. Původně jsem zamýšlel udělat to stejně jako u benzíňáků, tj. z horní strany nádrže přes průchodku dát hadičku, a tu vyvést někam pod trup.
Mám obavu zda při letu na zádech nebude vytékat palivo, a to aby se nezapálilo od výstupu z turbíny.
Je to asi triviálně jednoduché, ale hledal jsem fotky různých instalací v jetech , ale toto jsem tam nenašel.
čtv 22.03.2018 21:02
čtv 22.03.2018 21:34
veka1 píše:
Divne...na vasi strane zemekoule tece palivo do kopce?Pises,ze mas ovzdusneni na horni stene (pod stropem) nadrze a vyvod pod trupem. Tak po obraceni letadla na zada je ten vyvod vyse, nez je hladina paliva v nadrzi , nebo ne?
Krome jineho,hladina paliva za letu miva zcela jinou pozici, nez u letadla v klidu ( otazka nasobku).
Kdyz chces mit pocit sucha a...., toz omotej ovzdusnovaci hadici nekolikrat kolem hlavni nadrze a bude.
Pokud je usti ovzdusnovaci hadice vyvedeno mimo mezni vrstvu, na pretlakovem miste a namireno proti smeru proudenni vzduchu ( eliminace ejekcniho odsavani), nevidim duvod k vytekani paliva.
Navic v nadrzich byva obvykle o promile nizssi ,nebo stejny tlak, ve srovnani s atmosferickym... bo saci cerpadlo.
V pripade hlubsiho zajmu, kukni na funkci slepici napajecky a bude jasno.
Pozn. v modelu nepredpokladam palivovy system jako ve skutecnem proudovem letadle...tj. s pretlakem vzduchu nad hladinou paliva v nadrzich, dopravnim palivovym cerpadlem s ventilem staleho tlaku a palivovym akumulatorem pro let na zadech ci zapornych nasobcich, ale klasicke saci cerpadlo na motoru, krmitko (neboli kompenzacni nadrz) a sadu hlavnich nadrzi s privzdusnenim.
veka1
čtv 22.03.2018 22:38
Telemaster píše:Poprosil bych o vysvětlení zkušené. Jak správně udělat - vyvést z trupu odvzdušnění hlavní nádrže. Původně jsem zamýšlel udělat to stejně jako u benzíňáků, tj. z horní strany nádrže přes průchodku dát hadičku, a tu vyvést někam pod trup.
čtv 22.03.2018 23:37
Telemaster píše:Měl jsem na mysli jak se fyzicky provádí odvzdušnění hlavní nádrže v jet modelech . Jak jsi psal třeba umístněním vývodu proti směru letu. Šlo mi o praktické zkušenosti modelářů. Zajímá mne zda používají nějaké speciální vývody či průchodky z trupů a jejich umístnění.
pát 23.03.2018 0:33
veka1 píše:
...vyvod ovzdusneni muze byt klidne i uvnitr trupu. Pak neresis jeho pozici vuci proudicimu vzduchu. Ale pokud ho umistis vne trupu , tak plati vse drive napsane.
Otoceni vstupu ovzdusnovaci hadicky proti proudeni vzduchu a pevne definovanou vzdalenost od vzduchem obtekaneho povrchu doporucuji, .... plne to eliminuje ejekci paliva z nadrze.
Pozn. pro plneni je rozumne pouzivat cirkulacni okruh.Prebytecne palivo se po naplneni nadrze(i) vraci zpet do kanistru hadici, po dobu plneni pripojenou na odvzdusneni. Aby palivo pri odpojovani nepotrisnilo model, nebo chlapa, staci po naplneni dat na okamzik zpetny chod plniciho cerpadla a vyprazdnit prepadovou hadicku, kterou pak sejmes z poletuchy.Ale to znas z provozu velkych akrobatu, ne?
veka1
sob 31.03.2018 8:56
Patas_ píše:Jo takto je to fajn, za letu z toho určitě nic nepoteče