Pravidla fóra


Toto je nové fórum, pokud víte o nějakém vláknu, které by se mělo přesunout do EDF, tak napište SZ na TomasC.
Díky



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 23.01.2017 19:03 
Mazák
Mazák

Registrován: 23.6.2014
Příspěvky: 875
Bydliště: Žďár n. S., ČR
Jo baterka je určitě už divná... Na videu je taky dost zvláštní, že při plném odběru napětí na třetím článku klesne ze 4,10 až na 2,80 V, ale po chvíli odběru pozvolna roste na 3,01 a pak zase divně kolísá (dřív něž jsi začal kvedlat plynem).
Máš pro to rozumné vysvětlení?

_________________
Laguna, Daidalos, MiniCorado, F3K Edge, Fox 2300, Funtic II, Dingo, F4U Corsair, Bf 109H, Skipper...


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 23.01.2017 19:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.5.2006
Příspěvky: 9047
Bydliště: Bratislava dnv SK
Tipujem že teplota. Prehrievaním klesá vnútorný odpor a stúpa napätie..
Teda ak dúfam že to nie je znovupritlačením elektród o seba čo na ne tlačí nafukovaný článok..

Ja lietam strašne málo a moj najväčší problém s lipolkami je ich starnutie - bez používania, len odložených. Ale jedným dychom musím povedať že nabíjať viem, mám čím nabíjať tak že fakt neprekročím napätie, a meriam na milivolty..
Napríklad z Accucell som odletoval nožičky tranzistorom balanceru aby mi nerozhadzovala sady (zostala merať a keby napätie prekračovalo 4,2 reagovala by), LBA10 je takisto upravené len na meranie ale tam je to na konektor že keby náhodou bolo treba to zapnúť.. (rozdiely boli cca 20mV).. No už roky nebolo treba balancer zapínať... Aj keď lipolky vlastne už nabíjam len tak zo zvedavosti či ešte fungujú - ak skutočne niečo používam je to len A123, ozaj, dajú sa ešte kúpiť? (podpichnutie OT) : Tie čo mám búdú mať v lete 10 rokov..


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23.01.2017 20:19 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
1. Zahoď baterky
2. dle zvuku, možná dmychadlo by chtělo dovážit
3. já bych použil baterku maximálně 1800 , ale spíš ještě menší
4. Do malého edf baterku 25 C je nesmysl zkusil bych něco takového http://www.rotorama.cz/baterie/acehe-1500mah-3s-75c

Je lepší mít pěkně lítající model a několik baterek v kapse, než topení místo dmychadla a těžký nemotorný éro, který vydrží
o 2 minuty dýl ve vzduchu.
teprve kdyby to na tohle nechodilo, tak bych uvažoval o dalších experimentech . Ale myslím, že to bude v pohodě :D .


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 23.01.2017 20:39 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 4.2.2015
Příspěvky: 155
Bydliště: Praha 15
No ale že mi tohle udělá 1800 30/60C (dvakrát - jednou Genska, podruhý tohle) bych nečekal, ale můžu doufat, že to bude tedy nabíječkou a skladováním v převážně nabitém stavu.
Mimochodem, co zkusit LiHV? Na nové nabíječce bych jí nabil na LiPo (holt LiHV ještě neumí, ale tak na co zase), tudíž by to tu baterku mohlo i celkem šetřit, otázka je, jestli jsou LiHV lepší (myslím si, že jsou tvrdší, ale asi tomu tak nebude).
Mimochodem - přesně o této baterce jsem slyšel nepěkné řeči - je to prý jen převlečená 1300, která je však dobře hodnocená a údajně zůstává tvrdá i po mnoha cyklech.

_________________
Sbach, Solo Sport (žhav. 7,5ccm), F-35 (dmych. 64mm), TORO 900 (+FPV), Duet


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23.01.2017 21:40 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 4.1.2017
Příspěvky: 299
Bydliště: Březnice (ZL)
Nabíječky dokážou být pěkný potvory moje trápení s hyperionem 0610i net ukoncilo až cellpro 10s.hyperion balancoval jaho vzteklý ale jen virtuálně na displeji do rezistoru ze třetiho článku nic nepustil :( reklamace třikrát závada se neprojevila.Čínská mystery jede sem tam se přepne na rozsypaný čaj na displeji a přesnost nějakých pár desetin.Na nimhy ok lixx už na ni nedám.

_________________
Taranis+ T2-2008, E-REVO, Diablotin,Ariane V6 slow flyer ve výstavbě.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23.01.2017 23:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.5.2006
Příspěvky: 9047
Bydliště: Bratislava dnv SK
Ešte ale k zničeniu baterky môže prispieť aj to že ako hlboko sa vybíjajú. Teoreticky aj keby bola dobre nabitá a zrovnaná, niektorý článok padne príliš nízko ak sa to nechá bežať do konca kapacity, a na videu padalo napätie hlboko a regl nevypol.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 24.01.2017 0:02 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 4.2.2015
Příspěvky: 155
Bydliště: Praha 15
A máte nějaký osvědčený a jednoduchý způsob, jak poznat úbytek napětí pod nějakou mez během letu (na článek)? Pípák není moc v kabině slyšet.

_________________
Sbach, Solo Sport (žhav. 7,5ccm), F-35 (dmych. 64mm), TORO 900 (+FPV), Duet


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 24.01.2017 1:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.5.2006
Příspěvky: 9047
Bydliště: Bratislava dnv SK
Normálne by som povedal že na to bola práve vymyslená telemetria - keď vidím Hott vysielač, ten by to mal vedieť...
Ale ten Hott systém nepoznám a keď som narýchlo klikol čo k tomu je zasekol som sa na cenách..
Nejde o čísla ale o zapípanie vysielača že "dosť bolo, choď pristáť".
Osobne nepovažujem meranie napätia za príliš vhodné, teda za predpokladu že baterka je v poriadku a nepreťažená, som zvyknutý na pípanie po vyiietaní zadanej kapacity meranej senzorom v modeli - s rezervou cca 30 percent na pristátie a šetrenie bateriek. Možno nejaký Unisens by od sm-modelbau by k tomu hott (aj iným, aj ja som pokukoval po unilog k mojmu duplexu, ale zatiaľ ma nič nepohlo, stačí mi "mui") šiel priamo pripojiť? (neviem naisto či priamo..).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 24.01.2017 3:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2012
Příspěvky: 4016
Bydliště: SK
Obrázky: 6
Čo si už nekúpil nabíjač aj na LiHv? Aký máš teraz? Napr.: Turnigy Accucel 80W (vydarená nabíjačka na začiatok a celkom presná)
https://www.rc-levneji.cz/nabijece-a-ba ... -10a-lihv/

Dal by som tam LiHv Hyperion G6 3S 2400mAh 30/60C (má iba 160g) a bude to lietať lepšie aj dlhšie.
http://www.modelarstvoimi.sk/hyperion-g ... t/9049/667
Niečo o LiHv Hyperion G6
http://www.horejsi.cz/DataFiles/hyperio ... 0Packs.htm

_________________
FrSky Tandem X20


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 24.01.2017 10:48 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Potkan píše:
A máte nějaký osvědčený a jednoduchý způsob, jak poznat úbytek napětí pod nějakou mez během letu (na článek)? Pípák není moc v kabině slyšet.


Neřeš ptákoviny, kup si slušnou baterku a pokud nevěříš nabíječce, kontroluj napětí jednotlivých článků po nabití klasickým voltmetrem. Aspoň máš jistotu, že když už nebude ukazovat přesně, tak porovnání článků mezi sebou přesné bude.
No a po druhý je proměř po vybití . A máš klid.

Buď budeš čas trávit ptákovinama, nebo lítáním :D . Výběr je na tobě .


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 24.01.2017 11:13 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5331
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
Ja jsem mel podezreni na to ze Accucell meri nejak divne az jsem si poridil GT500 od revolectrixu. Accucell uz jen jako nabijecka na dovolenou, uplne to ty baterky nekurvi, nabite jsou srovnane ale prijde me ze se k nim chova nejak zvlastne a nafukovali/mekli vic nez kdyz jsem nabijel Orbitem a LBA10.

ad LiHv - pokud to ta tvoje nabijecka umi tak je to cesta jak udelat mirny boost v mezich preziti esc/motoru. Ale to co delaj ty aku neni uplne normal

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 24.01.2017 11:23 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 2.8.2011
Příspěvky: 445
Bydliště: Černovice u Tábora
Obrázky: 2
Potkane, potkane. Ten můj motor by tit to posadil pěkně na zadek svojí váhou :D
V prvé řadě je si třeba uvědomi, jak si již psal, že do těchto setů se dávají pohony na pokraji zhroucení. Sám jsem zápasil tehdá s T-33 od Robbe. To si dostal i s baterkou, ale ten letový projev... Vibrátor hadr, furt plnej a celej let byl boj o přistání, pokud se povedlo teda odhodit a nekopal jsem krtince!
Takže přišla na ředu investice v podobě edf Microfan od Wemotecu a motor het 240/15 4800kv. a 4s. Tah má půl kila průměr, s novou baterkou i 600g.
Z línýho šmejda se stal fakt dravec a to velkej. Ten pohon mám už 4 roky, loni jsem vyměnil v motoru ložiska, přendal do A4 od Alfamodel a je to raketa, až s klidem pěkná bestie. Fakt mu to lítá. Je to na 64mm, já dal 50 a stejně lítám na půl plynu. Na plnej to pouštím spodem z ruky a z visu se rozletí nahoru. Měl jsem to i v L-39 od LM model, která je taky na 64mm a je to celkem velký a hlavně chlupatý a lítalo to s tím moc hezky. Baterky 4s 1600 30-40c Turnigy.
ukázka, co to dělá s chlupatým érem a pomalu 600g https://www.youtube.com/watch?v=JK3Adp2tRaI
Dneska je výběr motorů, že to nemusí být zrovna HET, ale zase je vidět, že za ty roky se vyplatilo investovat a pohon furt šlape jak ďas a jen měnim baterky a letadla. Od tý doby si do stíhaček osazuji dmychadla sám. Nelítám High end, ale i s čínou se nechá pěkně zavyvádět.
Takže ve tvém případě, zkus test na 4s, prvně dovaž dmychadlo, páč to je důležitý a když to nevyjde, kup si lepší pohon, který ti přežije. Stejně tě to nemine, protože s tímhle lítat, to nechceš :lol: Pro uklidnění, v tom setovym dmychalde od Robbe, byl pětilist a motor oběžka 4300kv. Po vyvážení rotoru ( eliminace vibrací co to šlo a stejně vibrovalo) jsem to honil chvíli na 4s a motor to přežil, regl jsem měl už svůj na 4s.

_________________
Přístroj, který je pod proudem, vypadá stejně jako ten, který není, jen je jiný na dotek. :D


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 24.01.2017 14:00 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 4.2.2015
Příspěvky: 155
Bydliště: Praha 15
Nabíječka mi dnes přišla nová tato: http://www.ripmax.com/Item.aspx?ItemID= ... gory=O0050
Mimo ostatních parametrů umí ze sebe udělat i malý zdroj, 2-20V, což se mi hodí. Původně jsem neuvažoval o LiHV, když už, tak právě jenom jako lepší dražší LiPolka, kterou budu nabíjet o desetinu voltu méně.
Jinak to letadlo budu brát asi jenom jako F-35+serva (za 2,5k jsem moc čekat nemohl, to je mi jasný), zbytek nejspíše tedy vyměním. Ale nejdříve chci mít jistotu, že mi baterky neodejdou při třetím letu...
Jinak mám přijímač Graupnera, akorát ten logicky ukazuje výstup z BECu. Použitelné pouze ve spalovákách.

_________________
Sbach, Solo Sport (žhav. 7,5ccm), F-35 (dmych. 64mm), TORO 900 (+FPV), Duet


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 24.01.2017 21:32 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 4.2.2015
Příspěvky: 155
Bydliště: Praha 15
Hmm... koukám, že bych si mohl zvýšit koncové napětí na LiPolce... je možné takto nabíjet i LiHV?

_________________
Sbach, Solo Sport (žhav. 7,5ccm), F-35 (dmych. 64mm), TORO 900 (+FPV), Duet


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 25.01.2017 9:57 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Potkan píše:
Hmm... koukám, že bych si mohl zvýšit koncové napětí na LiPolce... je možné takto nabíjet i LiHV?


Jako myslíš vyšší napětí ukončení nabíjení 8O ??


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz