Dostal jsem zpožděný dárek k Vánocům. Nakonec jsem dostal tuto verzi protože verze s 64mm edf se nedá sehnat v republice.
Dostal jsem jej ve verzi ARF (bez přijímače a baterky). Trošku mě vyděsilo že jsou v celém letadle použity jen 3 serva.
Po rozdělání jsem zjistil že kvalita stojí za pendrek, ale vzhledem k ceně, se to dalo čekat. Je to moje první EDF, tak se toho docela bojím jak to bude fungovat. Co mě docela šokovalo je systém řízení křidélek. Jedno servo, 2 páky procházející na druhou stranu a pomocí správně zahnutých drátů to je vyřešené. Divné, nepřesné a rozhodně se mi to nelíbí. V kabině které díky miniaturnímu magnetu takřka nedrží, je dostatek místa a jedno servo sloužící jen k ovládání příďového kola. Podle mě ho tam dali jen proto že nevěděli co tam dát a co udělat se směrovkou. Směrovka na letadle chybí úplně, ale to myslím u všech verzí od různých výrobců. Druhé servo je uprostřed trupu a pomocí táhla ovládá výškovku. Ta je rozdělená na 2 části a spojená drátem. Musí se přilepit tubusy s turbínami na konzole. Moc dobře to nešlo. Hlavně se první musí obrousit barva na plochy kam se nanáší lepidlo. Jsou tam umístěné 50mm edf s motorem 2040/KV3200. Kolik to má reálně síly nevím, ještě jsem edf neměl. Od motorů vedou asi 40cm kabely které jsou nadstavované. Pěkně mizerně, už jsem musel 2 opravit - ulomily se.
V příslušenství je podvozek, klasický kus drátu a mechové kolečka. Do křídel se dávají jen zasunutím a zaaretováním šroubem. Přední kolo je rádoby otáčecí, ale mechnismus řízení není popsaný v návodu a tak se jen odhaduju jak to tam narvat. Stejně to moc nepasuje. Z důvodu že nemám pořádnou přistávací plochu a přistávám jen do pole, tak podvozek nebudu potřebovat a budu přistávat na břicho.
Teďka si nemůžu vzpomenou co víc k tomu říct, ale napíšu zkušenosti z letu.
Co bych potřeboval s vámi zkušenějšími zkonzultovat.
Ještě bych měl výhrady k manuálu. Některé věci tam vůbec nejsou a je tam použitá "čingliština" kdy některé slova a věty nedávají smysl.
1) Přemýšlím o křidélkách a jak je upravit. Ten systém se mi nelíbí a funguje mizerně. Chtěl bych na každé křidélko jedno servo a dát je na panty. Jaké servo tam dát? 5 nebo 9g? Jak ho umístit? vydlabat díru a do toho vložit servo? Křídlo má na tloušťku jen 2cm v nejtlustčí části. Není to málo? Kam ho umístit atd. ? Panty bych tam dal aby se to líp hýbalo, asi 3ks na jedno křidélko.
2) Z konstrukce je to spočítané na baterku o kapacitě 1300mAh. Takové nemám a rád bych do něj používal nejoblíbenější Turnigy 2200. Bohužel váha je tak veliká že musím baterku zasunout hluboko ke středu na zadek už jsem nalepil kus závaží. POdle délky kabelů vidím že mají být regulátory vepředu, ale asi je přesunu skoro k motorům.
3) Jsou tam použité na pohled mizerné díly, minimálně serva. Asi je nahradím HXT900/T9E. Na fotce jsou vidět regulátory, co jsou zač nevím, jen popis 30A. Zakončeno T-Dean konektorem. Nevím jestli se uchladí, snad jo
4) Turbíny mám prvně, ale hádám že moc kvalitní nebudou a pokukuju po kvalitnějších z HK, třeba nějaké hliníkové a třeba s 10ti lopatkovýma dmychadlama. Vyplatí se to?
5) Vypadá to že je možnost dát druhé servo na výškovku. Nevím jestli to je možné, ale dá se výškovka ovládat 2ma servama? A třeba na každou stranu zvlášť nebo je to kravina? Jen tak přemýšlím když to nemá směrovku, jestli by to něco vyřešilo.
Dávám sem pár fotek abyste se pokochali a viděli jak to doopravdy vypadá
http://retyus.rajce.idnes.cz/A-10_WarthogTechnické údaje
Name: A10 WARTHOG (Silver)
Number: TS819-C
Span: 870mm
Wing Span: 970mm
Fiying Weight: 620g
Brushless Motor: 2040/KV3200
ELECTRIC DUCTED FAN(EDF):50mm
SPEED CONTROLLER(ESC): 12V/30A
RECEIVER: FM(PPM) 6 channels
SERVO: (8g 0.11sec/60° Torque/0.80kg)
Battery: LI-PO 1300mah/11.1V/3S
BTW. Používám 6kanálový přijímač pro Turnigy 9X. V té mám Open9x
Díky za rady a komenty.