px


Pravidla fóra


Toto je nové fórum, pokud víte o nějakém vláknu, které by se mělo přesunout do EDF, tak napište SZ na TomasC.
Díky



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 11.01.2014 22:13 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 1.2.2012
Příspěvky: 79
Bydliště: Uherske Hradiste
Dostal jsem zpožděný dárek k Vánocům. Nakonec jsem dostal tuto verzi protože verze s 64mm edf se nedá sehnat v republice.
Dostal jsem jej ve verzi ARF (bez přijímače a baterky). Trošku mě vyděsilo že jsou v celém letadle použity jen 3 serva.
Po rozdělání jsem zjistil že kvalita stojí za pendrek, ale vzhledem k ceně, se to dalo čekat. Je to moje první EDF, tak se toho docela bojím jak to bude fungovat. Co mě docela šokovalo je systém řízení křidélek. Jedno servo, 2 páky procházející na druhou stranu a pomocí správně zahnutých drátů to je vyřešené. Divné, nepřesné a rozhodně se mi to nelíbí. V kabině které díky miniaturnímu magnetu takřka nedrží, je dostatek místa a jedno servo sloužící jen k ovládání příďového kola. Podle mě ho tam dali jen proto že nevěděli co tam dát a co udělat se směrovkou. Směrovka na letadle chybí úplně, ale to myslím u všech verzí od různých výrobců. Druhé servo je uprostřed trupu a pomocí táhla ovládá výškovku. Ta je rozdělená na 2 části a spojená drátem. Musí se přilepit tubusy s turbínami na konzole. Moc dobře to nešlo. Hlavně se první musí obrousit barva na plochy kam se nanáší lepidlo. Jsou tam umístěné 50mm edf s motorem 2040/KV3200. Kolik to má reálně síly nevím, ještě jsem edf neměl. Od motorů vedou asi 40cm kabely které jsou nadstavované. Pěkně mizerně, už jsem musel 2 opravit - ulomily se.
V příslušenství je podvozek, klasický kus drátu a mechové kolečka. Do křídel se dávají jen zasunutím a zaaretováním šroubem. Přední kolo je rádoby otáčecí, ale mechnismus řízení není popsaný v návodu a tak se jen odhaduju jak to tam narvat. Stejně to moc nepasuje. Z důvodu že nemám pořádnou přistávací plochu a přistávám jen do pole, tak podvozek nebudu potřebovat a budu přistávat na břicho.
Teďka si nemůžu vzpomenou co víc k tomu říct, ale napíšu zkušenosti z letu.
Co bych potřeboval s vámi zkušenějšími zkonzultovat.
Ještě bych měl výhrady k manuálu. Některé věci tam vůbec nejsou a je tam použitá "čingliština" kdy některé slova a věty nedávají smysl.

1) Přemýšlím o křidélkách a jak je upravit. Ten systém se mi nelíbí a funguje mizerně. Chtěl bych na každé křidélko jedno servo a dát je na panty. Jaké servo tam dát? 5 nebo 9g? Jak ho umístit? vydlabat díru a do toho vložit servo? Křídlo má na tloušťku jen 2cm v nejtlustčí části. Není to málo? Kam ho umístit atd. ? Panty bych tam dal aby se to líp hýbalo, asi 3ks na jedno křidélko.

2) Z konstrukce je to spočítané na baterku o kapacitě 1300mAh. Takové nemám a rád bych do něj používal nejoblíbenější Turnigy 2200. Bohužel váha je tak veliká že musím baterku zasunout hluboko ke středu na zadek už jsem nalepil kus závaží. POdle délky kabelů vidím že mají být regulátory vepředu, ale asi je přesunu skoro k motorům.

3) Jsou tam použité na pohled mizerné díly, minimálně serva. Asi je nahradím HXT900/T9E. Na fotce jsou vidět regulátory, co jsou zač nevím, jen popis 30A. Zakončeno T-Dean konektorem. Nevím jestli se uchladí, snad jo

4) Turbíny mám prvně, ale hádám že moc kvalitní nebudou a pokukuju po kvalitnějších z HK, třeba nějaké hliníkové a třeba s 10ti lopatkovýma dmychadlama. Vyplatí se to?

5) Vypadá to že je možnost dát druhé servo na výškovku. Nevím jestli to je možné, ale dá se výškovka ovládat 2ma servama? A třeba na každou stranu zvlášť nebo je to kravina? Jen tak přemýšlím když to nemá směrovku, jestli by to něco vyřešilo.

Dávám sem pár fotek abyste se pokochali a viděli jak to doopravdy vypadá

http://retyus.rajce.idnes.cz/A-10_Warthog

Technické údaje

Name: A10 WARTHOG (Silver)
Number: TS819-C
Span: 870mm
Wing Span: 970mm
Fiying Weight: 620g
Brushless Motor: 2040/KV3200
ELECTRIC DUCTED FAN(EDF):50mm
SPEED CONTROLLER(ESC): 12V/30A
RECEIVER: FM(PPM) 6 channels
SERVO: (8g 0.11sec/60° Torque/0.80kg)
Battery: LI-PO 1300mah/11.1V/3S

BTW. Používám 6kanálový přijímač pro Turnigy 9X. V té mám Open9x
Díky za rady a komenty.

_________________
T9x Open9x, Beta 1400 v3, F4F Wildcat PZ, X525 + Crius MultiWii SE, A10 50mm EDF
Himoto Zenit MT


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: ned 12.01.2014 10:53 
Mazák
Mazák

Registrován: 19.8.2007
Příspěvky: 8609
Jenom tak ve zkratce, protoze si toho napsal hodne.

- za malo penez malo muziky, co naplat
- dmychadla neres, nech tam co je a zkus s tim litat. Maximalne se muzes pokusit o vyvazeni rotoru. Je skoda penez do toho cpat neco lepsiho.
- u gondol dmychadel bych maximalne tak zapracoval tu vstupni hranu dokulata, aby tam nevznikala turbulence. Dost pak klesa tah.
- je to male letadlo a mala nosna plocha. Urcite si sezen malou 1300mAh kterou tam doporucuji. 2200mAh mrcha bude vazit skoro 2x tolik a hodne zhorsis letove vlastnosti na malych rychlostech.
- regulatory 30A rozhodne staci, na 56mm dmychadlo sem mel pouzity motor 4200KV se 40A regulatorem a ty mas 3200KV. To moje dmychadlo melo staticky tah <500g. Ty budes mit na kazdy motor tah o dost nizsi ale zase mas ty motory dva.
- pokud se ti serva nezdaji tak je vymen, vyskovku muzes ovladat dvemi servy. Ovladani protibezne ti mozna zlepsi manevrovatelnost spolecne se kridelky. Ja toto nikdy nezkousel.

Hlavne se snaz udrzet letovou hmotnost na slusne hodnote. Nak


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 12.01.2014 11:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.11.2010
Příspěvky: 731
Bydliště: České Budějovice
Křidélka určitě předělej na dvě serva, dělal jsem to u všech těchto letadel. Řešení jedním servem
nefungovalo v žádném. Jedno na výškovku mi vždy stačilo, nebyl problém.
Směrovky u těchto modelů nemají cenu, moc velká zátěž a mizerná účinnost. Serva sice
nejsou nic moc, ale třeba v Sabre ho mám na výškovce už dva roky a chodí. Jsou dost náchylné
na poškození převodovek např. při přistání. Létám s takhle velkými éry taky bez podvozku a táhla křidélek
dávám shora křídla právě z důvodu přistání na břicho. Serva dej naležato na co nejkratší táhlo ke křidélkům.
EDF bych nejdřív vyzkoušel a hlavně vyvážil lepidlem, investice za dobrá dmychadla nejsou malé.
Je třeba zjistit, jestli tě to EDF vůbec osloví, potom uvidíš, jestli se ti vyplatí do nic investovat.
Postup vyvážení máš zde, che to trpělivost, ale jde to http://www.jettigers.cz/komunita/viewtopic.php?f=2&t=28
Panty dávám někdy taky, většinou dva, ale to je na úvaze každého.
Baterky dej co největší se ti povedou, hodně to žere! Setových reglů bych se taky nebál, mám jich několik,
i je přetěžuju a ještě žádný neshořel.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 12.01.2014 17:05 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 1.2.2012
Příspěvky: 79
Bydliště: Uherske Hradiste
Díky za rady

nasávací otvory pro EDF určitě upravím aby byla lepší aerodynamika. Ještě jsem zjistil že uvnitř těch gondol jsou zbytky ze vstřikovací formy. A dost veliké, tak je musím taky nějak odstranit.

Křidélka na 2 serva chci, ale jak správně? Aby bylo co nejkratší táhlo určitě, ale jak umístit servo. Mám vydlabat díru z horní strany křídla? Nebo zespodu a udělat tam průchodku na páku serva až nahoru? Nebo je to blbost? Nebyla by nějaká fotka jak to myslíte? A do jakého místa v křídle? Někde u kraje? Nebo kde je hodně materiálu? Myslíte že by stačilo 5g servo?

S těma baterkama teda nevím. Jsou tam 2 EDF a tak tu 1300mAh vycucnou dost rychle ne? Mám tu ještě trošku živé 1800mAh.
Ty nové EDF jsem myslel vzít z HK, tam mají i s moterem za 22usd, což je cenově ucházející. ALe na to je času dost, prvně zkusím dovážit. Díky za odkaz.

K vůli dovážení jsem zatím zkrátil kabely od motorů a regulátory jsou skoro u gondol.

Ty serva ještě nevím, ale když budu objednávat na křidélka, tak je asi vezmu zrovna taky ať mám jistotu

_________________
T9x Open9x, Beta 1400 v3, F4F Wildcat PZ, X525 + Crius MultiWii SE, A10 50mm EDF
Himoto Zenit MT


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 12.01.2014 19:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.11.2010
Příspěvky: 731
Bydliště: České Budějovice
Pokud díra není, dlabu ji ze shora v nejtlustším místě křídla. Do křídel řežu drážku a dávám výztuhu
z uhlíkové pásky. Baterky musí mít co nejvíce C, když tam dáš nějaký sra..y, poznáš to na výkonu opravdu
hodně. 1,3 Ah je tak 5-6 minut podle toho, jak plynuješ. Gramy u serv si nepamatuju, dávám, co zrovna mám, někdy HXT 900, někdy kovové TGY, co mi zrovna padne do ruky. Výtokovka EDF by se měla plynule zužovat
na cca 90% průměru dmychadla, u 50 je to cca 45 mm.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 27.01.2014 22:03 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 1.2.2012
Příspěvky: 79
Bydliště: Uherske Hradiste
Konečně jsem se k tomu dostal. Udělal jsme křidélka na 2 serva. Dal jsem tam 5g, snad to bude stačit. Zároveň jsem je dal na panty. Nikdy jsem to nedělal a nevěděl jak určit velikost pantů, pák, serv atd. tak jsem experimentoval. O tomhle ale modelářství je ne? Některé plochy jsem natřel ClearCoatem - taková lehká laminace. Taky jsem rozloupnul gondoly s dmychadly, odřezal značné zbytky po vstřikovací formě, obrousil jemným šmirglem a taky potřel clearcoatem. Budu používat klasické Turnigy 2200 25C, tak doufám že to utáhne.
Za jakékoliv rady budu vděčný.

Do galerie jsem přidal asi 5 fotek ja kto vypadá

Díky

_________________
T9x Open9x, Beta 1400 v3, F4F Wildcat PZ, X525 + Crius MultiWii SE, A10 50mm EDF
Himoto Zenit MT


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 26.02.2014 9:59 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 1.2.2012
Příspěvky: 79
Bydliště: Uherske Hradiste
Zdravím, tak první "let" za mnou a ne teda úspěšný. měl jsem štěstí že byl nátačen a poprosil bych co jsem dělal špatně. Celou dobu jsem musel mít výškovku na max aby to nepadlo čumákem k zemi, řídit to nešlo, a výkon mi taky chyběl. Moje domněka - špatné těžiště nebo přetížené. Možná oboje. Baterka Turnigy 2200 25C

https://www.dropbox.com/s/kko0kjplhc0o2 ... -48-38.mp4

Díky za rady co s tím

_________________
T9x Open9x, Beta 1400 v3, F4F Wildcat PZ, X525 + Crius MultiWii SE, A10 50mm EDF
Himoto Zenit MT


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 26.02.2014 13:48 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 20.9.2007
Příspěvky: 721
Bydliště: Praha 6 Suchdol
těžkej čumák.... :(

_________________
therccustomjets.cz
customwings.cz


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 26.02.2014 21:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.11.2010
Příspěvky: 731
Bydliště: České Budějovice
Taky si myslím, jak velkou aku doporučují?? Kde máš těžiště?


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 27.02.2014 15:04 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 1.2.2012
Příspěvky: 79
Bydliště: Uherske Hradiste
doporučijí 1300-1500. Těžiště jsem dával podle nákresu - do poloviny křídel

_________________
T9x Open9x, Beta 1400 v3, F4F Wildcat PZ, X525 + Crius MultiWii SE, A10 50mm EDF
Himoto Zenit MT


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 27.02.2014 22:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.11.2010
Příspěvky: 731
Bydliště: České Budějovice
Zkus dát menší baterku, 1300-1600, podle mě je moc těžká.
Když ji šoupneš víc dozadu, bude to těžká mrcha.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: kudr a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz