Switch to full style
Diskuze o modelech poháněných pomocí EDF (dmychadla) nebo přímo modelářskou turbínou.

Pravidla fóra

Toto je nové fórum, pokud víte o nějakém vláknu, které by se mělo přesunout do EDF, tak napište SZ na TomasC.
Díky
Odeslat odpověď

Tuning L-39 nanojet, jake edf

sob 26.10.2013 14:44

Kolegove modelari, jaky rozumny tuning byste doporucili pro L-39 na 50mm dmychadlo, konkretne tento model z hk? http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ouse_.html

Mam tam original motor a dmychadlo, podle mereni na zemi to bere 199w. Lita to celkem rozumne, ale starty jsou adrenalinove, chtelo by to neco silnejsiho, nicmene tak akorat cenove. Co doporucujete? Sem ochotny upgradovat regulator. podminka je pouziti stavajici 3s 1300mah baterky (nanotech 45-90), ta se vejde akorat. Nechci do toho vrazet tezke tisice, je to jen rychla hracka do auta.
Premyslel sem neco z hk, http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... mbled.html
Nebo
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 000kv.html

Re: Tuning L-39 nanojet, jake edf

sob 26.10.2013 16:10

Je to skutečně o ceně. Všechny ty levné padesátky EDF sice mají udávaný vysoký příkon, ale ne ten správný poměr k tahu. Z těch baterek poteče 30A, nebo jen o málo méně a nemůžeš si dělat iluze, že to vydrží dlouho.
Šel by tam Vasafan50. Ceny si určitě dohledáš sám.

Re: Tuning L-39 nanojet, jake edf

sob 26.10.2013 16:55

No dohledal sem samozrejme.. Cena je nekde trochu jinde, nicmene pokud se i s nejakym rozumnym motorem dostanu na 3s na vyrazne jiny vykon nez vse ostatni tak bych to asi prekous. I kdyz je to jak motor s prevodovkou z ferarri dat do skodovky..
Ma nekdo zkusenosti?

Re: Tuning L-39 nanojet, jake edf

sob 26.10.2013 17:59

Jestli má to druhé dmychadlo reálně na 50mm tah 550g, na model kolem hmotnosti 400g jasná volba :) bude létat docela svižně.

Re: Tuning L-39 nanojet, jake edf

sob 26.10.2013 18:08

Tohoto Albatrosa jsem měl a bohužel jsem s ním nebyl spokojen vůbec. Problematické starty, pády po křídle v utaženějších zatáčkách, téměř nemožné provést loping... Teď mám AMX ze stejné serie a můžu na něj říct jen slova chvály. Když jsem porovnal motor, tak jsem zjistil, že v AMX je trošku delší. Na RCgroups jsem se dočetl, že v pozdějších seriích tam dávali trochu výkonnější motor. Létám taky na 1300 mAh a výdrž na plný plyn je do pěti minut (spíš 4,5), uvnitř je standard 20 Amp regulátor.

Možná jsem měl jen smůlu na kus, nebo jsem měl špatně těžiště, čert ví...

Re: Tuning L-39 nanojet, jake edf

sob 26.10.2013 18:53

Tak to asi byla spatna serie - ten muj jede jak po kolejich, looping v pohode. Pad po kridle pri ztrate rychlosti - diky tomu sem puvodniho rozsekal (poryv vetru zezadu pri startu), ale prestavel sem komponenty do nahradniho trupu. Jediny tuning je vymena puvodniho dmychadla za temer stejne (misto 5blade je hk 6blade, nasati anteny a ulomeni lopatek jeste pred zaletem) a nahrada tech pylonu naspod kridla (soustavne se lamaly) za klasicke plastove servo krytky..
Jen proste citim ze by to mohlo byt o neco rychlejsi, hlavne start je adrenalin, musi se spravne hodit. Proto koukam po necem vykonnejsim, at to poradne startuje. Pokud bych skoncil u toho ze jedina moznost je vasafan, tak si spis poridim 55ku a dam ji do alferyho skyhawka- to je prece jen o tridu jinde..

Re: Tuning L-39 nanojet, jake edf

sob 26.10.2013 20:52

Mám T-33 Wemotec,Het 4800Kv na 4s,ty bys misel dát ten 6000Kv na 3s,regl 30A a lítá to jak sviňa a to mám to éro tak o 150g těžší než před tím. Tah +/- 500g

Re: Tuning L-39 nanojet, jake edf

sob 26.10.2013 22:08

Kuba78 píše:Tak to asi byla spatna serie - ten muj jede jak po kolejich, looping v pohode. Pad po kridle pri ztrate rychlosti - diky tomu sem puvodniho rozsekal (poryv vetru zezadu pri startu), ale prestavel sem komponenty do nahradniho trupu. Jediny tuning je vymena puvodniho dmychadla za temer stejne (misto 5blade je hk 6blade, nasati anteny a ulomeni lopatek jeste pred zaletem) a nahrada tech pylonu naspod kridla (soustavne se lamaly) za klasicke plastove servo krytky..
Jen proste citim ze by to mohlo byt o neco rychlejsi, hlavne start je adrenalin, musi se spravne hodit. Proto koukam po necem vykonnejsim, at to poradne startuje. Pokud bych skoncil u toho ze jedina moznost je vasafan, tak si spis poridim 55ku a dam ji do alferyho skyhawka- to je prece jen o tridu jinde..


Jo, to mi připomnělo, že jsem tam otočil páky serv v křídlech(proříznul okénka v křídle) a táhla vedl vrchem. Ty chránítka (pylony) tam pak nemusely vůbec být. Něco jak teď dělají na nanoracerech. Zkoušel jsem i dodělat extra otvory pro přisávání vzduchu pro dmychadlo,ale je to zbytečné. Sliboval jsem si od toho lepší chování při startu, než tam půjde náporově víc vzduchu. Ten start byl opravdu adrenalin, většinou se mi tak jeden ze čtyř nepovedl... Házel jsem to spodem, teď ten AMX můžu házet vrchem jako oštěp, má to lepší tvar. Albatros mi vrchem hodit nešel.

edit: jinak by to mělo snést v tovární konfiguraci i čtyřčlánek! U Albatrose jsem to nezkoušel, ale AMX na to létá jak nukleární hovado!!! :D Takže jsem zůstal u tříčlánku.

Re: Tuning L-39 nanojet, jake edf

ned 27.10.2013 0:07

Ja si myslim, ze starty budou adrenalinovy tak jako tak. To letadlo je malinky. Na vsech EDF jsem mel podvozek. Starty nebyly problem. Pristani adrenalin.
Nicmene pokud bych zvysoval vykon, sel bych do motoru s vyssim kv, stejnych rozmeru jako ten stavajici. Fan bych zachoval.

Re: Tuning L-39 nanojet, jake edf

ned 27.10.2013 0:23

měl jsem dvě ty to L-39, poprvé komplet origo s výbavou, a létalo to super, stoupalo to tak na 45stupnu, ale přemet to udělalo v pohodě, a starty taky naprosto bez problémů, záda těsně nad zemí lahůdka. Házel jsem si to sám a stačilo to jen mírně hodit, možná jen položit do vzduchu a letělo to. Myslím že spousta lidí (viděl jsem to na letišti) to prostě háže jak oštěp vší silou a prostě to zahodí, pak řekne že to nejde házet. A taky když to hodí silou, tak ten matroš se kroutí. Jen při té utažené zatáčce s malou rychlostí to vrtalo. Myslím že by dost pomohlo udělat vop z balsy, pak bude mít mnohem přesnější chod, nebude se kroutit a nebude prohnutá.
Druhou L39 jsem vzal jen drak, osadil servy z předešlé, a jako srdce to dostalo Vasafan50 na 6S 1100mAh gensace, regl HK 40A (nejmenší a nejlehší regl na 6S co jsem sehnal) motor Tenshock Viper 1030/3200kv. Nemám to ještě přesně změřeno ale cca 22A, 63 000rpm, tah cca 750-800g, letová hmotnost 460g.
Starty naprosto užasný, za kabinku vypuštěno kolmo nahoru, starty na tom byly uplně nejlepší. Jenom to chtělo vyztužit křídla uhlíkem pr.1mm na spodní i vrchní potah, hodně by to zpevnilo, měl jsem problem že při té rychlosti mi už nedrželo vzpětí, no a pak vop, ta chtěla udělat nová pořádná. Tady je videjko http://www.youtube.com/watch?v=2mv1gqobAFg

Re: Tuning L-39 nanojet, jake edf

ned 27.10.2013 0:43

Extremisto. Lita ti to pekne. Ale 6s / 1100mAh. To mas tak na dve minuty, ne?

Re: Tuning L-39 nanojet, jake edf

ned 27.10.2013 0:47

Vasa píše:...............cca 22A, 63 000rpm, tah cca 750-800g,...........


Nebudu tady propagovat Vasafan. Nemám to zapotřebí, protože co jsem kdy Vasafanem osadil, to jsem si koupil (zaplatil).
Ale ty proudové hodnoty a tah by si měli propagátoři HC zapsat za uši :wink:

Re: Tuning L-39 nanojet, jake edf

ned 27.10.2013 0:49

Ticcino píše:Extremisto. Lita ti to pekne. Ale 6s / 1100mAh. To mas tak na dve minuty, ne?

On má 6x 1100mAh při 22A
Autor článku uvažuje 3x 1300mAh při 28A.
To jde spočítat ne :wink:

Re: Tuning L-39 nanojet, jake edf

ned 27.10.2013 0:52

Mám v tomto Albíku Dr Mad desetilopatu na 4S z HK, chtěl jsem ho vyzkoušet, aku 4S 1600 mAh, regl Plush 40A, kolik to baští nevím. Lítá to božsky, dmychadlo má super zvuk, ale hodně to přibralo na váze, takže starty jsou ještě adrenalinovější a musíš ho držet hodně na rychlosti. Lopas no problem. Ale odhod jak cihlu do výlohy, pomalu bych si vždycky vykloubil rameno :-) . Tak jeden z deseti hodů se nepovede a pak lepím!
Ještě mám Sabre, osazené Vasou 50, motor HET 240-15 6000 kV, regl no name 30 A, aku 3S 1600 mAh, vychází o dost lehčí a starty nádhera! Pomalu to jen odložím do vzduchu a letí. Dokonce je to schopný odstartovat po břiše z posekané trávy. Po lehkém rozjezdu stoupá kolmo, ale vydrží to tak 50 m. Lopasy opět no problem. Celkově bych řekl, že Dr Mad má větší výtokovou rychlost a tudíž to lítá rychleji, Vasa má sílu ale rychlost menší. Je to neobjektivní porovnání, protože obě dmychadla pracují v jiných podmínkách i letadlech. Teď přes zimu oba pohony prohodím a uvidíme. Je to práce na chvilku, přes zimu na to bude čas:-)

Re: Tuning L-39 nanojet, jake edf

ned 27.10.2013 0:56

Ticcino píše:Extremisto. Lita ti to pekne. Ale 6s / 1100mAh. To mas tak na dve minuty, ne?

tak lítal jsem kolem 5min, a to dost na plnej, pokud si s plynem budeš hrát dá se to dost prodloužit. takže třeba příklad když stáhnu plyn na půlku bude tah 400g ale odběr bud já nevím třeba jenom 13A
Odeslat odpověď