Switch to full style
Diskuze o modelech poháněných pomocí EDF (dmychadla) nebo přímo modelářskou turbínou.

Pravidla fóra

Toto je nové fórum, pokud víte o nějakém vláknu, které by se mělo přesunout do EDF, tak napište SZ na TomasC.
Díky
Odeslat odpověď

VASAFA 110/14 + motor HET 800-73-590

sob 12.10.2013 10:31

Pro ty co nenavštěvují stránky Jettigers a zajímají se o dmychadla a to zejména od Vasamodel:
Tak jsem konečně vyzkoušel nový pohon VASAFA 110/14 + motor HET 800-73-590. + 15x LiPol 5800.
Naměřená data
časování 19° :
55,2V – 117,1 – 29790 ot/min
54,5V - 111,1A - 29200 ot/min
52,2V – 107,8 – 28840 ot/min

Tady je letové video:
( baterie jsou už dost unavené, takže to bylo spíše jako nový čtrnáctičlánek)


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz
Můžu konstatovat, že to je velmi povedené dmychadlo. Stejné bude použito v novém SU-27, ale samozřejmě 2x.
Přílohy
b.jpg
a.jpg

Re: VASAFA 110/14 + motor HET 800-73-590

sob 12.10.2013 12:02

Opravdu krasne, jaka je letova vytrvalost? Nak

Re: VASAFA 110/14 + motor HET 800-73-590

sob 12.10.2013 12:10

Letová hmotnost cca 8800g. Doba letu 4-5 minut.

Re: VASAFA 110/14 + motor HET 800-73-590

sob 12.10.2013 12:33

Tak to jsou paradni udaje, za 5minut s timhle, toho ma clovek stejne plne brejle. Nak

Re: VASAFA 110/14 + motor HET 800-73-590

sob 12.10.2013 12:55

Moc pěkné.

Re: VASAFA 110/14 + motor HET 800-73-590

sob 12.10.2013 16:47

bogar píše:...............


Vyndal jsem si na stůl F16, abych to konečně po dvou rokách dotáhl do konce.
Trochu mě vyděsily ty hodnoty proudu co udáváš.
Můžeš sem prosím napsat co tam máš za regulátor a aspoň odhadnout, kolik to tak může mít statického tahu při těch udaných hodnotách.

Re: VASAFA 110/14 + motor HET 800-73-590

sob 12.10.2013 16:59

No to je věc úhlu pohledu. Mě hodnoty proudu připadají celkem nízké. Co se týče statického tahu tak ten už od jisté doby příliš neřeším. Podle otáček se dá statický tah cca určit podle téhle tabulky:
http://static.rcgroups.net/forums/attac ... %20120.jpg
Statický Tah bude o něco nižší, neboť v tabulce naměřené hodnoty jsou pro VASAFAN 120/14, ale výtoková rychlost vzduchu je zase větší. Pro mě je podstatné, že konkrétně Viggen létá se 110 lépe nežli se 120. Regulátor Jeti Spin 200.

Re: VASAFA 110/14 + motor HET 800-73-590

sob 12.10.2013 17:15

Mám v tom Schubelera DS-94-DIA HST with DSM6740-600. Při 14s by to nemělo brát více než cca 120A. Regulátor tenhle:
http://mgm-controllers.cz/index.php?tid=stridave-regulatory-tmm-14063-3-x-series-32-bit-system
Co si o tom myslíš?

Re: VASAFA 110/14 + motor HET 800-73-590

sob 12.10.2013 17:23

Myslím, že tenhle regulátor používá Vašek Bláha a chodí dobře. Jinak Schubeler 94 HST má sice o dost větší průřez nežli je vstup F16, ale to bych úplně neřešil, neboť se ukazuje, že to dvanácti a více lopatkovým EDF příliš nevadí. No nezbývá ti nic jiného nežli to zkusit. Já bych s tím dávno letěl.

Re: VASAFA 110/14 + motor HET 800-73-590

sob 12.10.2013 18:15

Dík za informace.
Kdybych neměl xx dalších aktivit taky bych s tím už asi letěl :wink:
Ještě k tomu regulátoru. Kam to dáváte, jak to chladíte?

Re: VASAFA 110/14 + motor HET 800-73-590

sob 12.10.2013 19:17

Regulátor je v trupu pod dmychadlem a vhledem k tomu, že Viggen nemá nasávací kanály tak je zřejmě dostatečně chlazený. Ten MGM je o dost menší nežli SPIN tak bych ho dal za motor do trysky.

Re: VASAFA 110/14 + motor HET 800-73-590

sob 12.10.2013 19:36

Máš to moc prima, na dmychadle máš jenom nasávací kroužek? A výtokovka jak?
Vzadu používáš celý elevon, nebo je půlený ještě na klapky. Řeším to teď u Mirage od
JetArrows, taky nemá nasávací kanály. Dostane samo Vasu 90 mm, ještě laboruju s motorem,
chtěl bych nějaký šestikilo od HETu na 6-8S

Re: VASAFA 110/14 + motor HET 800-73-590

sob 12.10.2013 20:05

bogar píše:Regulátor je v trupu pod dmychadlem a vhledem k tomu, že Viggen nemá nasávací kanály tak je zřejmě dostatečně chlazený. Ten MGM je o dost menší nežli SPIN tak bych ho dal za motor do trysky.


To se mi zdá , že přijdu o dost výkonu, dost to tam bude trčet. Co to nechat někde uvnitř trupu a přidat na to ventilátor.
Ta F16 má nasávací tvarovaný kanál až na přírubu EDF a z EDF mám výtokovou laminátovou trubku zase z příruby EDF až dozadu na konec trupu. Všechno je to nalícované a utěsněné.

Re: VASAFA 110/14 + motor HET 800-73-590

sob 12.10.2013 20:19

JMalik píše:
To se mi zdá , že přijdu o dost výkonu, dost to tam bude trčet. Co to nechat někde uvnitř trupu a přidat na to ventilátor.
Ta F16 má nasávací tvarovaný kanál až na přírubu EDF a z EDF mám výtokovou laminátovou trubku zase z příruby EDF až dozadu na konec trupu. Všechno je to nalícované a utěsněné.


regl mám zavřený v trupu, a má na sobě dva větráky, orig přímo od MGM, ale nic méně dnes mi asi odešel, nějaká SW chyba takže ho musím poslat na opravu

Re: VASAFA 110/14 + motor HET 800-73-590

ned 13.10.2013 6:41

Vasa píše:
regl mám zavřený v trupu, a má na sobě dva větráky, orig přímo od MGM, ale nic méně dnes mi asi odešel, nějaká SW chyba takže ho musím poslat na opravu

Jaký tam máš regl a kolik tam teče proud?
( co ten regl teď dělá, co tomu je?)
Odeslat odpověď