Pro ty co nenavštěvují stránky Jettigers a zajímají se o dmychadla a to zejména od Vasamodel: Tak jsem konečně vyzkoušel nový pohon VASAFA 110/14 + motor HET 800-73-590. + 15x LiPol 5800. Naměřená data časování 19° : 55,2V – 117,1 – 29790 ot/min 54,5V - 111,1A - 29200 ot/min 52,2V – 107,8 – 28840 ot/min
Tady je letové video: ( baterie jsou už dost unavené, takže to bylo spíše jako nový čtrnáctičlánek)
Vyndal jsem si na stůl F16, abych to konečně po dvou rokách dotáhl do konce. Trochu mě vyděsily ty hodnoty proudu co udáváš. Můžeš sem prosím napsat co tam máš za regulátor a aspoň odhadnout, kolik to tak může mít statického tahu při těch udaných hodnotách.
No to je věc úhlu pohledu. Mě hodnoty proudu připadají celkem nízké. Co se týče statického tahu tak ten už od jisté doby příliš neřeším. Podle otáček se dá statický tah cca určit podle téhle tabulky: http://static.rcgroups.net/forums/attac ... %20120.jpg Statický Tah bude o něco nižší, neboť v tabulce naměřené hodnoty jsou pro VASAFAN 120/14, ale výtoková rychlost vzduchu je zase větší. Pro mě je podstatné, že konkrétně Viggen létá se 110 lépe nežli se 120. Regulátor Jeti Spin 200.
Myslím, že tenhle regulátor používá Vašek Bláha a chodí dobře. Jinak Schubeler 94 HST má sice o dost větší průřez nežli je vstup F16, ale to bych úplně neřešil, neboť se ukazuje, že to dvanácti a více lopatkovým EDF příliš nevadí. No nezbývá ti nic jiného nežli to zkusit. Já bych s tím dávno letěl.
Regulátor je v trupu pod dmychadlem a vhledem k tomu, že Viggen nemá nasávací kanály tak je zřejmě dostatečně chlazený. Ten MGM je o dost menší nežli SPIN tak bych ho dal za motor do trysky.
Máš to moc prima, na dmychadle máš jenom nasávací kroužek? A výtokovka jak? Vzadu používáš celý elevon, nebo je půlený ještě na klapky. Řeším to teď u Mirage od JetArrows, taky nemá nasávací kanály. Dostane samo Vasu 90 mm, ještě laboruju s motorem, chtěl bych nějaký šestikilo od HETu na 6-8S
bogar píše:Regulátor je v trupu pod dmychadlem a vhledem k tomu, že Viggen nemá nasávací kanály tak je zřejmě dostatečně chlazený. Ten MGM je o dost menší nežli SPIN tak bych ho dal za motor do trysky.
To se mi zdá , že přijdu o dost výkonu, dost to tam bude trčet. Co to nechat někde uvnitř trupu a přidat na to ventilátor. Ta F16 má nasávací tvarovaný kanál až na přírubu EDF a z EDF mám výtokovou laminátovou trubku zase z příruby EDF až dozadu na konec trupu. Všechno je to nalícované a utěsněné.
JMalik píše: To se mi zdá , že přijdu o dost výkonu, dost to tam bude trčet. Co to nechat někde uvnitř trupu a přidat na to ventilátor. Ta F16 má nasávací tvarovaný kanál až na přírubu EDF a z EDF mám výtokovou laminátovou trubku zase z příruby EDF až dozadu na konec trupu. Všechno je to nalícované a utěsněné.
regl mám zavřený v trupu, a má na sobě dva větráky, orig přímo od MGM, ale nic méně dnes mi asi odešel, nějaká SW chyba takže ho musím poslat na opravu
Vasa píše: regl mám zavřený v trupu, a má na sobě dva větráky, orig přímo od MGM, ale nic méně dnes mi asi odešel, nějaká SW chyba takže ho musím poslat na opravu
Jaký tam máš regl a kolik tam teče proud? ( co ten regl teď dělá, co tomu je?)