Pravidla fóra


Toto je nové fórum, pokud víte o nějakém vláknu, které by se mělo přesunout do EDF, tak napište SZ na TomasC.
Díky



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Těžiště Alpha Jet EDF70
PříspěvekNapsal: pon 10.12.2012 19:26 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 2.10.2010
Příspěvky: 52
Bydliště: Česká Lípa
Blog: Zobrazit blog (1)
Prosím o radu k těžišti EDF 70mm Alpha Jet. Výrobce těžiště udává 178mm od hrany nasávacích otvorů, ale tam těžiště u mého modelu určitě není.

_________________
Život je cesta, a cesta je "Když se jde"


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Těžiště Alpha Jet EDF70
PříspěvekNapsal: úte 11.12.2012 18:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.11.2010
Příspěvky: 707
Bydliště: České Budějovice
Ahoj, Alpha Jet jsem nikdy neměl, ale začal bych klasicky v první čtvrtině,
až třetině křídla. Ve středu na trupu.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Těžiště Alpha Jet EDF70
PříspěvekNapsal: úte 11.12.2012 21:50 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 2.10.2010
Příspěvky: 52
Bydliště: Česká Lípa
Blog: Zobrazit blog (1)
Děkuji za radu, potvrzuje to i můj předpoklad. Jen aby to přežilo letadlo. :mrgreen:

_________________
Život je cesta, a cesta je "Když se jde"


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Těžiště Alpha Jet EDF70
PříspěvekNapsal: úte 11.12.2012 22:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.11.2010
Příspěvky: 707
Bydliště: České Budějovice
Toho bych se nebál, když bude moc vpředu, bude to hodně tupý na řízení,ale poletí.
Když by jsi ho dal moc dozadu dle návodu, tak je reálná šance, že to nevydrží :lol:


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Těžiště Alpha Jet EDF70
PříspěvekNapsal: stř 12.12.2012 8:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 7.1.2007
Příspěvky: 4172
Bydliště: KLADNO
Obrázky: 1
A proč nepoužiješ program na výpočet těžiště ?

_________________
Pravda začíná tam kde končí signál České televize.
Nevěřím ničemu, co vláda říká.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Těžiště Alpha Jet EDF70
PříspěvekNapsal: stř 12.12.2012 17:45 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 2.10.2010
Příspěvky: 52
Bydliště: Česká Lípa
Blog: Zobrazit blog (1)
To jsem provedl a vyšlo hodně jinde než udává výrobce = o dost dopředu. :roll:

_________________
Život je cesta, a cesta je "Když se jde"


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Těžiště Alpha Jet EDF70
PříspěvekNapsal: stř 12.12.2012 18:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 7.1.2007
Příspěvky: 4172
Bydliště: KLADNO
Obrázky: 1
rasil píše:
To jsem provedl a vyšlo hodně jinde než udává výrobce = o dost dopředu. :roll:
To je přece dobře, při nejhorší budeš za vop víc tahat, kdyby to bylo obráceně, máš po modelu.

_________________
Pravda začíná tam kde končí signál České televize.
Nevěřím ničemu, co vláda říká.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Těžiště Alpha Jet EDF70
PříspěvekNapsal: čtv 13.12.2012 1:45 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 3951
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
K určení těžište nejsou nutné žádné programy , když je jednomu trošku jasno oč jde a ví o jaký bod se jedná.
Celkem jednoduchá grafická konstrukce pro základní nástřel neutrálniho bodu křídla a následně i těžiště je na obrázku č.3 viz odkaz:
http://www.vekamodel.cz/soubory/dilna/a ... nek002.jpg

V podstatě stačí vynést na koncích polorozpětí reálneho křídla opačné hloubky tj. hloubce koncového profilu připojím hloubku kořene a naopak.
Okrajové body spojím přímkou, která někde protne spojnici bodů polovičních hloubek krajních profilů reálneho křídla. V místě průsečníku těcho dvou přímek povedu rovnoběžku s osou trupu. Průsečíky této rovnoběžky s náběžnou a odtokovou hranou reálneho křídla udávají hloubku náhradního ,obdélnikového křídla o stejném rozpětí i ploše, jako má skutečné křídlo. Současně je dána i pozice náhradního křídla vůči trupu.
Poté už je vecí konstruktéra ( pilota) jak velkou statickou stabilitu vzhledm k požadovanému letovému projevu a mohutnosti VOP zvolí. V reálu jde o umístění těžiště ca 5-15%hloubky SAT za neutrální (čtvrtinový) bod náhradního křídla.
Z uvedeného vyplýva, že prvopočáteční polohu těžiště je rozumné zvolit v rozmezí cca 30 -45% SAT, nejčastěji to bývá ca 33% SAT.
Pozn. U křídel s větším šípem je nutné provést korekci dle grafů na obr č. 11 viz odkaz: http://www.vekamodel.cz/soubory/dilna/a ... nek003.jpg

Celé povídání o určení těžiště viz :
http://www.vekamodel.cz/aerodynamika-a- ... ni-modelu/
Pozn. pro probíraný typ letadla, by situace mohla vyjít např takto:
Příloha:
sipove kridlo_teziste.jpg
sipove kridlo_teziste.jpg
[ 138.41 KiB | Zobrazeno 3929 krát ]



veka1


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: FMS Alphajet - těžiště
PříspěvekNapsal: ned 23.10.2016 15:37 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 23.10.2016
Příspěvky: 7
Ahoj,
dal jsem dohromady můj vytoužený jet Alphajet 70mm. Poslední krok ladění modelu mě nesedí. Vyvážil jsem podle návodu, ale byl moc těžký na čumák. Musel jsem dát dost olova na ocas. Nikde jinde jsem to neviděl. A to používám 4S 2200. Nemáte někdo zkušenost s tímto modele?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FMS Alphajet - těžiště
PříspěvekNapsal: ned 23.10.2016 18:06 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 3951
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
MC76 píše:
Ahoj,
Vyvážil jsem podle návodu, ale byl moc těžký na čumák.


... jak neco, co je vyvazene podle navodu , muze byt tezke na cumak? Nebo jsem neco nepochopil?

Kdyz je vyvazeno( v rovnovaze) ,tak je vyvazeno ,jake pak tezky atd .... no ne? :?

veka1


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: FMS Alphajet - těžiště
PříspěvekNapsal: ned 23.10.2016 18:45 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 23.10.2016
Příspěvky: 7
Omlouvám se, byl těžký na čumák a proto jsem ho dovážil. Ona nepadla základní otázka. Je těžiště uvedené v návodě stejné, jako v reálném provozu?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FMS Alphajet - těžiště
PříspěvekNapsal: ned 23.10.2016 19:53 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 3951
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
MC76 píše:
Omlouvám se, byl těžký na čumák a proto jsem ho dovážil. Ona nepadla základní otázka. Je těžiště uvedené v návodě stejné, jako v reálném provozu?


... pokud za realny provoz povazujes skutecnou masinu, tak ne. U skutecnych masin byva rozsah pouzitelne centraze o neco vetsi ve srovnami s modely.

Napr. tahle poletucha s pomerne velkou mohutnosti VOP, muze bezproblemove litat s tezistem v rozmezi 15 - 50% SAT :

Příloha:
turbofinist _ha ydm_004.jpg
turbofinist _ha ydm_004.jpg
[ 211.62 KiB | Zobrazeno 3765 krát ]


Příloha:
turbofinist _ha ydm_003.jpg
turbofinist _ha ydm_003.jpg
[ 56.39 KiB | Zobrazeno 3765 krát ]


Příloha:
turbofinist _ha ydm_002.jpg
turbofinist _ha ydm_002.jpg
[ 228.88 KiB | Zobrazeno 3765 krát ]


Příloha:
turbofinist _ha ydm_001.jpg
turbofinist _ha ydm_001.jpg
[ 170.93 KiB | Zobrazeno 3765 krát ]



U RC modelu z vice duvodu byva poloha teziste zvolena tak, aby bylo dosazeno vyssi hodnoty staticke stability.
Obzvlast u modelu ,ktere se muzou dostat na hranici rozlisovani polohy a tvaru. Pak se hodi ,aby model dokazal nejaky cas letet sam v ustalenem letovem rezimu.

Druha vec je mohutnost chvostovych ploch , ktera ovlivnuje rozsah pouzitelnych centrazi ,pri kterych je poletucha bezproblemove ovladatelna a primerene stabilni.

napr.tu je debata o tom , jak velke muzou byt posuny teziste u modelu s dostatecne mohutnou VOP,aniz by to jeden nejak vyrazne pocitoval pri rizeni: viewtopic.php?f=23&t=65026&start=90

A v neposledni rade, poloha teziste je jenom jeden z mnoha parametru , ktere ovlivnuji letovy projev modelu.

Pozn. naposled jsme se plkani o tezisti venovail napr v tomto vlaknu:

http://www.rcportal.sk/yak-12-am3306-1#komentare

veka1


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: FMS Alphajet - těžiště
PříspěvekNapsal: ned 23.10.2016 20:11 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 23.10.2016
Příspěvky: 7
Pořád si nerozumíme :? . Myslím reálný provoz modelu. Stačí, když se najde někdo, kdo má zkušenosti s tímto modelem a řekne: a) těžiště odpovídá návodu, b) těžiště je např. 70mm před uvedeným v návodu.....
Prostě mi přijde, že uvedené v návodu je moc vzadu...........
Ono to při nejhorším poznám při prvním startu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FMS Alphajet - těžiště
PříspěvekNapsal: ned 23.10.2016 21:03 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 3951
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
MC76 píše:
Pořád si nerozumíme :? . Myslím reálný provoz modelu. Stačí, když se najde někdo, kdo má zkušenosti s tímto modelem a řekne: a) těžiště odpovídá návodu, b) těžiště je např. 70mm před uvedeným v návodu.....
Prostě mi přijde, že uvedené v návodu je moc vzadu...........
Ono to při nejhorším poznám při prvním startu.


... nevim zda si rozumime ( snazim se) ,ale kazdy je jiste ze kazdy z nas ma jinou predstavu o letovem projevu jim rizeneho modelu a taky jine pilotazni schopnosti a dovednosti.

Pokud vezmeme v potaz, ze teziste je mozne v urcitem rozsahu posouvat a tim mirne,nebo hodne ovlivnit letove vlastnosti, pak z toho vyleze ,ze kazdemu bude vyhovovat jina poloha teziste modelu!

Jak postupovat pri prvnmi nastrelu teziste u neznameho modelu, jsem celkem podrobne uvedl ve vlakne na slovenskem DF. Staci kdyz si to prectes,vcetne uvedenych odkazu a budes mit jasno. :wink:

Pozn.pokud neveris udajum vyrobce ,kde beres jistou ze nekdo z df ti poradi tu spravnou plohu teziste :?

Ale pokud ti nekdo napise,ze bezproblemove lita s konkretnim modelem s tezistem tam a tam ( uvede % ci delkove jednotky), tak je velka pravdepodobnost, ze dobre poleti i tvuj model( overis zda nelhal).

Krome stejne polohy teziste je vsak nutno mit i stejne uhly serizeni, plosne zatizeni a vychylky kormidel jako vzorovy model ...a pokud mozno i stejnou filozofii pilotaze. 8)

Ps: viewtopic.php?f=119&t=54397&hilit=+teziste+alpha+jet

... a klidne klidne muze byt vice ve predu oproti te cervene maluvce ( napr o 10%) .... dle zkusenosti dmychadlaru a jetaru.

veka1


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: FMS Alphajet - těžiště
PříspěvekNapsal: ned 23.10.2016 21:22 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 23.10.2016
Příspěvky: 7
Tak nejsem jediný, komu se výrobcem uvedené těžiště nezdá. Je pravda, že je lepší těžší nos, než naopak.
A děkuji za reakce :wink:


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz