Switch to full style
Diskuze o modelech poháněných pomocí EDF (dmychadla) nebo přímo modelářskou turbínou.

Pravidla fóra

Toto je nové fórum, pokud víte o nějakém vláknu, které by se mělo přesunout do EDF, tak napište SZ na TomasC.
Díky
Odeslat odpověď

64mm EDF + 2627motor

pon 18.07.2011 11:00

Ták, chtěl bych poprosit o radu, postavil jsem si malou edf stíhajdu a osadil ji http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=11163
s
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=14555

Napájeno 3s, 30A régl.

Ale.. :D papká to trošku víc než jsem čekal, poznal jsem to tak, že mi to nejprve nafouklo 1000mAh nanotech 25-50C, pak dále 1600mAh 20C, obě baterky se stihly upéct a nafouknout dřív než se vybily (po vystydnutí jsem je doma měřil a měly 3,7-3,8V), za letu však najednou jak když dojde proud a éro hapalo.

Takže dotaz, asi to žere znatelně víc, než by mělo, tzn. pravděpodobně bude potřeba větší régl a baterku, máte někdo s touto konfigurací zkušenost?

pon 18.07.2011 12:00

Nejvyssi cas aby sis koupil neco na mereni proudu. Metoda pokus-omyl neni idealni reseni.

pon 18.07.2011 12:07

Jen odhad, ale motor s 4200 kV na 3s v 64 mm dmychadle, to bude okolo 50A. Porid si neco na mereni proudu, bude to levnejsi.

pon 18.07.2011 12:14

A jak dlouho jsi s tím letěl? Mě to přijde, že ty baterky odešly tím, že ke konci nedaly požadovanej proud, prostě vyšťavený do dna. V F9F z HC je taky 64 a motor s kV 4200 a odběr do 30A. Já jsem tam dal na první pokusy vyměklý baterky 1300 15C a nic se jim nestalo (vybíjel jsem je asi do 2/3).

pon 18.07.2011 12:35

64mm dmychadlo s 4700KV motorem mi zere 51A. Nanotech 35C 3S 2200mAh to vycucne behem 5ti minut na pratelske poletovani tak 1/2-3/4 plynu :D po letu ma 60°C a zacla se nafukovat (nova baterka).

Ten tvuj pohon bude zrat trosku mene, ale i tak je nejakych 45A rekneme pekny naklad pro 1000mAh baterku. Tak 1600mAh ma jake proudove oznaceni? Nak

pon 18.07.2011 13:09

Nakadah píše:64mm dmychadlo s 4700KV motorem mi zere 51A. Nanotech 35C 3S 2200mAh to vycucne behem 5ti minut na pratelske poletovani tak 1/2-3/4 plynu :D po letu ma 60°C a zacla se nafukovat (nova baterka).

Ten tvuj pohon bude zrat trosku mene, ale i tak je nejakych 45A rekneme pekny naklad pro 1000mAh baterku. Tak 1600mAh ma jake proudove oznaceni? Nak


8O
Aha... možná proto mi i přišlo, že to moc neletí (takovej spíš pomalolet), tak jsem se snažil držet váhu doma, mám ještě 2,2ah nanotech, ale to abych tam dal, tak bych musel dát i silnější régl, inu mužu to vyzkoušet, mám doma helinářskej cca 50A, krom rozběhu to bude asi stejný, akorát nevim co to pak s tak velkou baterkou udělá (z hlediska hmotnosti)...

ta 16ti stovka má 20C, tzn taky tak 30A :oops:

Mám doma i video z druhého letu (s tou 1600mah).

U obou baterek mohla být doba letu kolem 5ti minut, pak jakoby vypli proud, no a když jsem koukl na baterku, tak byla nafouklá jak balónek a topila jak čerstvý štrůdl :lol:

Vychladil jsem ji o klimu v autě (položil jsem ji na výdech), no a doma jsem ji změřil a bylo kolem těch 3,7-3,8V na článku

A abych nebyl uplně za magora, tak jsem se řídil edf calc + referencema na HK, kde to psali v týhle combinaci do 30A

Tady obrázek baterky, ale moc to poznat neni, když není porovnání s původním stavem

Obrázek

pon 18.07.2011 13:12

Neni potreba porovnavat, vidim ze to je nafoukle jako buchta :)

Stacilo tam dat 55ku GWS s 4200KV a vesel by ses pod 25A. Pravda tah se pohybuje jenom nekde kolem 380-420g, ale to celkem staci na male stihajdy. Proste dmychadlo neni jako vrtule. Na blizzardovi mam 64mm co tahne 700g ale ero hmoti 1100g. Taky sem si na to zvyknul :) Nak

pon 18.07.2011 13:17

no moje váží asi 480-500g, a tah od oka taky tak (kolmo nahoru to z 0 trošku táhne), zatim jsem nic neměřil a nezkoušel, ale ta rychlost teda fakt dost pomalounká (jestli to je tou baterkou a réglem, že tam nepouštějí víc proudu, netušim), budu to muset vyzkoušet...

Večer snad dám to video z letu.

pon 18.07.2011 14:44

S dmychadlem se musi laborovat. Musis mit spravne udelane nasavaci otvory patricneho prurezu a taky provedeni vyusteni vzduchu z dmychadla hodne udela. Oproti vrtulovemu pohonu je s tim dost laborovani. Ja to nakonec krome pohonu na blizzardovi zavrhnul a moje dmychadlova mirage dostala tlacnou vrtulku 4,7" s 3200KV motorem. Nak

pon 18.07.2011 14:55

v sacím a výfukovém kanálu pokud možno žádné ostré hrany, všude plynulé přechody když už tam musí být, co možná nejhladší stěnu roury, v rouře mít co nejmíň výstupků (třeba chladič reglu atd), zahrdlení kulaté, výstupní tryska zase pro změnu co nejostřejší.

ukázka zahrdlení

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... bled_.html

a tady ostrý výstup

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Unit_.html

když už musí být něco v kanálu, tak pokud možno před dmychadlem. Hlavně dostatečně velké sací otvory, ať to nezadusíš, cca 1,15x plocha dmychadla z průměru, výstup cca 0,9x plocha dmychadla (pozor tato plocha počítaná jako mezikruží (bez motoru) zúžit plynule, tak na 15cm minimálně.

Toto jsou jenom moje poznatky z experimentování s dmychadly.

pon 18.07.2011 14:59

blesk píše:v rouře mít co nejmíň výstupků (třeba chladič reglu atd), zahrdlení kulaté, výstupní tryska zase pro změnu co nejostřejší.

regl je nejlepší hned za motorem ve výfuk. rouře,dobře chlazený ničemu nepřekáží....

pát 22.07.2011 7:10

Mám taky EDF64 na Hornetu od Pelikána. Origo baterky 1300mAh 15C 3S a regl 25A jsem musel vyhodit (po čase) a osadit 2200mAh 20C 3S + regl 40A. Měl jsem ten samý problém, baterka po přistání nafouklá a vařící (odběr motoru je cca 25 - 30 A). Když jsem dal tu 2200mAh, tak se rozletěl motor v dmychadle a nakoplo to i regl, který po krátké době vyhořel (doslova). Zvětšil jsem prostor pro baterii a nyní to létá nejen déle (cca 10 min.), ale baterie je po přistání jen lehce vlažná a má stále svůj tvar (Turnigy). Hmotnost jsem dohonil sundáním koleček a serva ovládání př. kola, stejně to brzdilo za letu a ploch, ze kterých se dá startovat (asfalt) je mizerně málo. Nyní to létá skvěle.
Odeslat odpověď