Autor |
Zpráva |
metlis
|
Napsal: pát 09.12.2016 8:47 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 21.2.2015 Příspěvky: 79 Bydliště: Příbramsko Obrázky: 12
|
Ahoj, požádal mě kamarád, jestli byste neporadili - 1,5 roku stará koptéra (Yuneec) během letu, bez jakéhokoli varování, prostě spadla, uplná totálka. Prodejce z toho vytáhl data s verdiktem, že odešla baterka s tím, že prostě vypla a stroj spadl. A teď nastávají dohady - dle kamaráda je na to záruka (2 roky), dle prodejce ne. Jak to je? Díky.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Amper
|
Napsal: pát 09.12.2016 8:58 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
Se zarukou na baterky je to takove divne - viz http://www.svetmovano.cz/faq-5.html , mam obavu ze se nechytne. Mozna u soudu ale je to s otazkou a riziko. Muze se taky resit ze byla moc zima (nevim zda je to uvedene ale lipolky proste v zime dost snizuji kapacitu)
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: pát 09.12.2016 8:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Zkus se také obrátit na ČOIku a Sdružení ochrany spotřebitele (SOS). Obzvlášť SOS by se podobnými záležitostmi měl zaobírat, mají radit právě v podobných případech.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
metlis
|
Napsal: pát 09.12.2016 9:00 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 21.2.2015 Příspěvky: 79 Bydliště: Příbramsko Obrázky: 12
|
Bylo to v létě, kolem prázdnin, pořád to řeší. Jde tam o ty baterky, asi...
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: pát 09.12.2016 9:00 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
na druhou stranu je potreba to videt i z pohledu prodejce - lipolka se da dost zmrsit uzivanim a to i pri pouziti original nabijecky. Tezko soudit - dovedu si predstavit pravdu na obou stranach
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
metlis
|
Napsal: pát 09.12.2016 9:03 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 21.2.2015 Příspěvky: 79 Bydliště: Příbramsko Obrázky: 12
|
Záruka a životnost - tomu rozumím, ale nejde o kapacitu, jde o to nevarování, prostě se to i dle prodejce vyplo zničehonic a následoval pád. Systém nevaroval o poklesu napětí, nic. Kdyby varoval, jde o životnost baterie - tak to vidím já.
|
|
Nahoru |
|
|
Mrakoplaš
|
Napsal: pát 09.12.2016 9:07 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 25.1.2016 Příspěvky: 14
|
Zde: http://www.svetmovano.cz/faq-5.html se píše, že záruka na baterii je ze zákona 24 měsíců, ale její životnost nemusí trvat po celou záruční dobu. V praxi to prý znamená, že nelze reklamovat postupnou ztrátu kapacity baterie v záruční době, ale je možné reklamovat náhlou poruchu, například vytečení baterie. Pokud baterie "najednou vypla", tedy najednou skokově přestala dodávat proud a od té doby je nefunkční, je to náhlá porucha a měla by jít reklamovat.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pát 09.12.2016 9:20 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6021 Bydliště: Praha ČR
|
Na baterku záruka reálně není, na tom odkazu od Ampéra to okecávají ještě pro zákazníka relativně pozitivně, ale v praxi po více než roce neuhraješ reálně skoro nic.
Ke konkrétnímu problému - není mi zcela jasné, co vlastně vytáhli z logu... Zaznamenávalo to i po začátku pádu až do dopadu a šlo o to, že při nějakém poklesu napětí copter nesmyslně vypnul motory anebo byl vidět let v nějaké výšce a pak náhlý konec? V prvním případě by se možná reklamovat dalo - výrobní chyba, která špatně vyhodnotila situaci a místo failsafe či lépe indikace předem vedla k pádu. Nebude to snadné, ale nevylučoval bych.
Pokud se ale napájení prostě ztratilo, tak to vidím jako problém, klidně se mohl uklepat i konektor, což je zase provozní opotřebení, nikoli výrobní vada, mohlo něco odejít uvnitř baterky (vadný článek), ale to je zase to samé, jde o konec životnosti provozním opotřebením, vibracemi atd., uhrát výrobní vadu je podle mne mimo realitu. V tomhle právě nesouhlasím s tím textem na výše uvedeném odkazu - on budí dojem, že je přípustný jen pokles kapacity, ale tohle není pravda, baterka může po delší době provozu odejít i úplně aniž by to šlo kvalifikovat jednoznačně jako výrobní vadu.
Ještě dodávám - výše uvedené se u copteru jen násobí. U notebooku, který není vystaven tolika vibracím, nárazům, atd. bych šanci na úspěch podobné reklamace neviděl nějak jednoznačně, ale přeci jen jistá pravděpodobnost by byla. Ale u copteru, kde je situace složitější a navíc destrukce po dopadu zakrývá příčiny to vidím jako velký problém.
|
|
Nahoru |
|
|
Mrakoplaš
|
Napsal: pát 09.12.2016 9:30 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 25.1.2016 Příspěvky: 14
|
Když jsem kdysi dávno rozkuchal Li-Pol baterku, která náhle měla nulové napětí, našel jsem v ní obyčejnou tavnou pojistku zamotanou pod smršťovačkami. Netuším, jestli je to běžné řešení a nebo to byla specialita baterie od RC Systems. Pokud by taková baterie s pojistkou byla v koptéře a došlo k poruše která přepálí pojistku, koptéra spadne jak kámen a žádný fail safe nepomůže.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: pát 09.12.2016 10:41 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
Můj pohled asi některé lidi naštve, ale málo kdo si uvědomuje, že když si koupí copteru za 50 litrů, že o ně může během vteřiny přijít (ať je v záruce nebo už ne) . Je to stroj a ten se může porouchat kdykoli . Věc záruky je otázkou spíš pro výrobce . Kolik mu toho padá a jak se mu vyplatí negativní reklama. Nechápu, jak o tomhle může rozhodovat prodejce . V tomto případě si myslím, že zákazník něco mohl těžko ovlivnit. Ale když to výrobce neuzná má holt smůlu.
|
|
Nahoru |
|
|
cita21
|
Napsal: pát 09.12.2016 11:41 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 14.4.2015 Příspěvky: 137
|
Mohu se zeptat u jaké firmy se to reklamovalo? Mám také špatnou zkušenost s reklamací u RCking. U ani né půl roku staré Walkery se mi najednou zastavil jeden motor, samozřejmě za letu a začalo to kroužit a pomalu v kruzích odlétávat pryč k vesnici. Prakticky se to nedalo řídit v žádném modu. Dostal jsem to dolů asi tak na 40m a pak z obavy aby to na někoho nespadlo, jsem to pustil do pole. Samozřejmě se to rozpadlo, zničil jsem gimbal a poškodil novou Hero4. Naštěstí jsem měl vše natočené a zdokumentované, tak jsem jim to video poslal na reklamaci. Musím říct, že firma prostě dělala mrtvého brouka a zareagovala až po více jak měsíci po mých urgencích. Mezitím jsem to rozebral a pod tím motorem co přestal fungovat chyběla už z výroby podložka, takže to asi špatně chladilo a motor se přehřál. Měl jsem to dovézt do firmy a teď by náledovalo složité dokazování jestli tam ta podložka byla nebo ne, protože jsem ten vrak rozebral a to jsem neměl atd. až jsem to zkrátka vzdal. Je to jen samé zdržování a hra na nervy.
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: pát 09.12.2016 21:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
Dle osobních zkušeností nemáš s reklamací baterie nejmenší šanci. Utáhnou tě na vařený nudli (nabíječka, způsob nabíjení, cykly, atd.), nebudeš schopen prokázat, že si sám nic nepodělal.
Naposledy upravil aviatik666 dne sob 10.12.2016 3:54, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
JodiBB
|
Napsal: pát 09.12.2016 22:22 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 31.8.2016 Příspěvky: 89 Bydliště: Brno
|
A neni to tak, ze by to mel prokazat vyrobce? S reklamaci je to vzdy pruda. Pokud se jedna u drazsi vec, pak si zaplatit znalce a pri uspechu by ti to meli proplatit, pokud jde o neco "levnejsiho" tak to bohuzel za ty nervy vetsinou nestoji.
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: sob 10.12.2016 6:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
JodiBB píše: A neni to tak, ze by to mel prokazat vyrobce? S reklamaci je to vzdy pruda. Pokud se jedna u drazsi vec, pak si zaplatit znalce a pri uspechu by ti to meli proplatit, pokud jde o neco "levnejsiho" tak to bohuzel za ty nervy vetsinou nestoji. Člověče, nebuď naivní... Už si někdy reklamoval např. boty? Víš co hňupů si koupí vyfešákované adidasky za pár litrů, chodí v nich za deště, sněhu, na tůry a když se jim za dva měsíce rozpadnou, tak je letí reklamovat. Nakonec koukají jako telata, když jim neuznají reklamaci s tím, že boty jsou určené na rovné zpevněné plochy a do sucha, např. do tělocvičny, atd., což je samozřejmě uvedeno v "návodu na použití", ten ovšem většina nečte a ihned vyhazuje... Ale k věci, dokážeš si představit konkrétně u baterií do modelů, že by výrobce po roce používání dokazoval, jak uživatel nabíjel, skladoval, atd.?
Naposledy upravil aviatik666 dne ned 11.12.2016 7:29, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: sob 10.12.2016 9:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
JodiBB píše: A neni to tak, ze by to mel prokazat vyrobce? U 1,5 roku staré věci určitě ne. Toto platí u reklamace do 6 měsíců, kdy prodejce (výrobce) musí dokázat, že výrobek neměl vadu už v době prodeje.
_________________ Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|