Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 373 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 04.11.2013 12:25 
Mazák
Mazák

Registrován: 3.9.2013
Příspěvky: 779
Obrázky: 2
Dne 19.11.2013 upraveno moderátorem Drondys:

Toto vlákno je určeno ke sloučení různých příspěvků z jiných témat kde je diskuse o legislativě z této oblasti OFF TOPIC.


Rozhodl jsem se také pojistit. Sice ještě nemám nic, co by mohlo spadnout - zatím stavím, ale protože netuším, kdy bude hotovo, radši se chci pojistit předem.
Takže prosím nekamenujte mě, jen se ujistím, že jsem vše správně pochopil. Pojistím se pomocí formuláře na ČMMA a následně zaplatím pojistné + manipulační poplatek. Jakmile bude pojistka vyřízena, dostanu nějaké potvrzení, že jsem pojištěn. Nejsem členem čehokoliv, ale to nevadí - doufám. Lítat s tím (kopt) budu různě po ČR a nepůjde o žádné modelářské akce, ale pouze o privátní polítání, což by také nemělo vadit. Kdyby se náhodou něco stalo, tak použiji další formulář (nahlášení škody) na ČMMA a budu doufat, že to pojišťovna zaplatí. Je to tak ?
Ještě mám otázku ohledně budoucnosti, které třeba vůbec nenastane. Kdybych lítal za účelem natáčení videa nebo fotodokumentace, tedy vlastně výdělečná činnost, platí i v tomto případě tato pojistka nebo to už bude muset být úplně jiné pojištění ?

Díky, Vlasta


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: úte 05.11.2013 12:38 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.9.2013
Příspěvky: 713
Obrázky: 2
Vlasta2 píše:
Rozhodl jsem se také pojistit. Sice ještě nemám nic, co by mohlo spadnout - zatím stavím, ale protože netuším, kdy bude hotovo, radši se chci pojistit předem.
Takže prosím nekamenujte mě, jen se ujistím, že jsem vše správně pochopil. Pojistím se pomocí formuláře na ČMMA a následně zaplatím pojistné + manipulační poplatek. Jakmile bude pojistka vyřízena, dostanu nějaké potvrzení, že jsem pojištěn. Nejsem členem čehokoliv, ale to nevadí - doufám. Lítat s tím (kopt) budu různě po ČR a nepůjde o žádné modelářské akce, ale pouze o privátní polítání, což by také nemělo vadit. Kdyby se náhodou něco stalo, tak použiji další formulář (nahlášení škody) na ČMMA a budu doufat, že to pojišťovna zaplatí. Je to tak ?
Ještě mám otázku ohledně budoucnosti, které třeba vůbec nenastane. Kdybych lítal za účelem natáčení videa nebo fotodokumentace, tedy vlastně výdělečná činnost, platí i v tomto případě tato pojistka nebo to už bude muset být úplně jiné pojištění ?

Díky, Vlasta


Na komerční účely musí být pojistka jiná. Roční pojistné od 7 tis.podle pojišťovny. Pojistné je vztažené - svázané s konkrétním strojem. UAV si ÚCL fotí při registraci stroje.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 05.11.2013 18:26 
Mazák
Mazák

Registrován: 3.9.2013
Příspěvky: 779
Obrázky: 2
to Václav Procházka :

trochu mi zaskočilo v krku...
Když budu mít cca 4kg octocoptéru a budu chtít točit (fotit) za úplatu, tak ten kopt musí být registrovaný na ústavu pro civilní letectví ? Předpokládám (nic o tom nevím), že ta registrace trvá několik měsíců, bude k tomu potřeba doložit spousty věcí včetně velikosti bot a barvy očí, a stojí pěkný balík. Jinak by se úředník nenamáhal.......je ovšem možné, ze se pletu. Co jsem jen tak levým okem četl, tak v Německu, což je stát předpisů a zákazů, při váze pod 5 kg se kopt pouze nahlásí zemskému úřadu a platí se roční poplatek (každá spolková země to má trochu jinak) zhruba do 100 euro - nekomerční použití, v případě komerčního použití je to stejný, jen poplatek je vyšší, popř. se platí poplatek za každý komerční let (natáčecí den). Je pravda, že toto nahlášení platí vždy jen pro tu spol.zem, kde k nahlášení došlo. Je zcela jedno, jestli je stroj koupený hotový (od výrobce) nebo sestavený (stavebnice) nebo zbastlený z dřevěných hranolků. Vyřídit se toto oznámení dá písemnou formou nebo osobní návštěvou (bez stroje) . Netuším, zda žadatel předkládá fotku stroje, ale to už není tak důležité.
Zkusím se zeptat kamaráda, kolik by u nich stálo pojištění koptu pro komerční použití, ale řekl bych, že uváděných 7 tisíc (min.) je taky pěkná rána i když netuším, jaké tam jsou limity plnění.
Tím naprosto nepolemizuji s tím, co jsi napsal, jen se trochu divím.

Vlasta


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 05.11.2013 19:59 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.9.2013
Příspěvky: 713
Obrázky: 2
To pojištění je dané a pokud vím, musí být na min. krití 1 mil. Eur.
Ono v ČR to není vůbec jednoduché, teď ke všemu před 3 měsíci vstoupil v platnost nový předpis od ÚCL pro letecké práce s UAV. Pokud mám ověřeno (před 10 dny) tak tuto licenci v ČR nemá zatím nikdo hotovou. Vím o 2 lidech, kteří tuto licenci na letecké práce vyřizují - je to na delší dobu, něco jako firemní audit, vypracování interních bezp. předpisů, které schválí ÚCL.
Takže vlastně Ti, kteří mají povolení pilota, certifikaci UAV, tuto činnost provozují nelegálně.
ÚCL je neřeší, protože už něco ÚCL zaplatili a zaměřuje se na všechny ostatní, kteří natáčejí videa. Zhruba měsíc projíždí úředníci videa na YOUTUBE a posuzují komerci a hlavně kde se s tím létá. Je totiž pár m....ů, kteří létají nad hl. komunikací např. u Národního divadla v Praze nebo v CTR.
YOUTUBE: Behind the scenes / Gopro HD Hero 3 / DJI Phantom / 2,7k /
V CTR se nesmí s UAV vyšší než 0,91 kg létat, pokud ano, musíš mít povolení ÚCL nebo ŘLP. Slyšel jsem, že už bylo zahájeno několik správních řízení, do konce vysoká finanční pokuta :-(

A jak to mají prosím tě v Německu s UAV nad 5 kg ?


Naposledy upravil Václav Procházka dne úte 05.11.2013 20:59, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 05.11.2013 20:39 
Mazák
Mazák

Registrován: 3.9.2013
Příspěvky: 779
Obrázky: 2
Aha, takže tradičně, papežštější než papež. Je to furt stejný, jsme národ nesvéprávných blbců, kterým je nutný vše zakázat (preventivně) . To nemá naprosto nic společného s tím, že nějaký pako lítá nad koněm a ani to neumí. To je totiž věc, která se zaměňuje. Než dát lidem možnost, aby něco mohli dělat s odpovědným přístupem a současně kontrolovat a případně trestat nezodpovědné, tak je snadnější to prostě zakázat, resp.vymyslet to tak, aby to vlastně nešlo. Už mám dávno pocit, že hlavu 22 nevymysleli v Americe , ale u nás .
Co se týče těch kilo, tak tam už si nejsem tak jistý, ale další hranice je 7 nebo 7,5 kg a pak až 20 kg. Co se týče váhy nad 5 kg (další kategorie) , tak rozdíl je v tom kolik platíš, ne v tom, že musíš přinést nějaké další lejstro či potvrzení. U těch těžkých strojů, tam vůbec netuším.....Znova opakuji, každá země (spolková) to má trochu jinak, ale liší hlavně ve výši poplatku.
Já už vidím, jak ty dva nejmenovaný, kteří to budou ještě půl roku řešit, nakonec dostanou povolení s potvrzením, že jim to prostě nespadne, protože splnili kritéria.....

Vlasta


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 05.11.2013 21:10 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.9.2013
Příspěvky: 713
Obrázky: 2
U nás v ČR je UAV 0,91-7kg, 7-20kg.
DJI S800 spadala do 7 kg.
DJI S800 EVO 7-20 kg.

Každý stroj má svůj nepřenositelný identifikační štítek.

Zajímalo by mě, jak je to v Německu s UAV pro komerční používání. To by člověk nejspíš zjistil na německém ÚCL. (určitě nějaké předpisy používají) :-)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 05.11.2013 21:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 8093
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
Vlasta2 píše:
Aha, takže tradičně, papežštější než papež. Je to furt stejný, jsme národ nesvéprávných blbců, kterým je nutný vše zakázat (preventivně) . To nemá naprosto nic společného s tím, že nějaký pako lítá nad koněm a ani to neumí.
Vlasta

Predpisy, zákazy... sa vždy robia kvôli pár blbcom a vždy na to dopláca väčšina. Vždy to tak bolo, je a bude. Amen :mrgreen:

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 05.11.2013 22:05 
Mazák
Mazák

Registrován: 3.9.2013
Příspěvky: 779
Obrázky: 2
náznak jak to funguje např. v Bavorsku najdeš tady http://fpv-community.de/showthread.php? ... exacopters pod písmenem R .

"Každý stroj má svůj nepřenositelný identifikační štítek."

Proč to má ? Abych to nemohl zapřít ? To je přesně ten nesmysl na kterých to tady stojí. Když budu mít povolení tak logicky budu i pojištěný a když mi to nešťastnou náhodou spadne, tak určitě nebudu utíkat, ale naopak, budu se k tomu hlásit.
Zajímalo by mě, kde ten štítek je - na horní desce, na noze, na dolní desce nebo úplně všude včetně motorů a vrtulí. Když to bude třeba jen na horní desce, tak si ji přece mohu sundat a komplet předělat kopt s tím, že pak jen vrátím horní desku. Když to bude na všem (tomu bych i věřil) tak i výměna foťáku bude znamenat návštěvu a asi i nějakou platbu u UCL. Nemám sil, to nějak komentovat.

Vlasta

p.s. limit 1 mil. eur je taky hezký - 25 mega jako minimum. Chápu, že to jistě vychází ze statistik způsobených škod. Kam se hrabe Hummer jedoucí 160 km rychlostí, proti 4 kg koptu, který fotí Karlštejn........


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 05.11.2013 22:24 
Mazák
Mazák

Registrován: 3.9.2013
Příspěvky: 779
Obrázky: 2
to LV :

předpisy se nedělají kvůli pár blbcům, ale kvůli úředníkům, aby to měli jednoduchý. Je lepší zakázat provoz aut, než pořád měřit rychlost a stěžovat si, že nestíhám řešit dopravní přestupky......

Vlasta


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 09.11.2013 15:56 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.1.2008
Příspěvky: 2273
Bydliště: Ban.Bystrica
Vlasta2 píše:
náznak jak to funguje např. v Bavorsku najdeš tady http://fpv-community.de/showthread.php? ... exacopters pod písmenem R .

"Každý stroj má svůj nepřenositelný identifikační štítek."

Proč to má ? Abych to nemohl zapřít ? To je přesně ten nesmysl na kterých to tady stojí. Když budu mít povolení tak logicky budu i pojištěný a když mi to nešťastnou náhodou spadne, tak určitě nebudu utíkat, ale naopak, budu se k tomu hlásit.


Tak to sa sakra mylis, vsetky auta su registrovane a dokonalejsie ako lietadla a napriek tomu sa najdu vodici, co po nehode ujdu.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 09.11.2013 23:39 
Mazák
Mazák

Registrován: 3.9.2013
Příspěvky: 779
Obrázky: 2
"Tak to sa sakra mylis, vsetky auta su registrovane a dokonalejsie ako lietadla a napriek tomu sa najdu vodici, co po nehode ujdu."

Zajímalo by mě, v čem se sakra mýlím. Psal jsem snad, že auta nejsou registrovaný nebo snad,že po nehodě některý řidič neujede ? Navíc netuším co to s tím má společného a stejně tak netuším o jakých letadlech tady mluvíš. O skutečných nebo modelech. U skutečných si dovolím s úspěchem pochybovat, že jsou méně registrované než auta. Registraci modelů nehodlám srovnávat s registrací osobního auta.
Napsal jsem, co bych udělal já, kdyby se něco stalo. Co by udělal někdo jiný mě nezajímá a to hlavně z toho důvodu, že to nemohu vědět.
Jestli se někdo v osobním autě nabourá a od nehody ujede, od toho je tu policie a soudy. Co se týče registrace koptu na UCL, tak jsem pouze vznesl řečnickou otázku, zda je celý kopt polepený číslem (např. jako zbraň-vyražená čísla) nebo jen na jednom místě, protože každý díl lze vyměnit, tedy i vložit na jiný (podobný) stroj.
Jelikož považuji pojištění v tomto případě za nezbytnou věc a je jedno jestli by šlo o soukromé polétání nebo "živnost" , nevidím žádný důvod, abych někde nechal kopt ležet a dělal "já nic, já muzikant" , třeba už jen z toho důvodu, že se to prostě nedělá. K tomu nepotřebuji žádnou registraci, kterou budu na nějakém úřadě řešit mnoho měsíců. Stejně tak žádná registrace nemá tu moc, aby někdo jiný neutekl a pak tvrdil, že kopt řídila osoba blízká .....
Jediný výsledek podobné buzerace je ten, že než by někdo procházel úřednickým martyriem s minimální šancí na úspěch, bude se to dělat na černo (jako všechno tady) a v případě průšvihu se nikdo nedohledá, protože každý bude nucen od spadlého koptu utéct. Proč musí utéct je snad jasný.....
Problém tady je, že úředník neustále ve všem přemýšlí, proč to nejde, ale ne, jak to udělat, aby to šlo.......

Vlasta


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 10.11.2013 11:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2010
Příspěvky: 12370
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
Václav Procházka píše:
U nás v ČR je UAV 0,91-7kg, 7-20kg.

To je nesprávná informace.

Aktuální znění doplňku X, který je v ČR součástí leteckých předpisů dělí UAV z hlediska hmotnosti do čtyř kategorií

do 0,91 kg,
od 0,91 kg do 7 kg,
od 7 do 20 kg,
a nad 20 kg


UAV použité pro komerční nebo i nekomerční experimentální či výzkumné účely tedy může mít klidně vzletovou hmotnost třeba jeden jediný gram a přesto bude považováno za UAV s příslušnými důsledky z toho plynoucími viz následující povinnosti:

Povinnosti z hlediska doplňku X

- závaznost aktuálního znění doplňku X,
- povinnost registrace pilota i UAV na ÚCL,
- praktický a teoretický test pilota,
- povolení k létání,
- povolení k provádění leteckých prací,
- označení UA,
- failsafe systém,
- pojištění dle nařízení ES č. 785/2004,
- hlášení událostí na ÚCL přičemž za událost se považují letecká nehoda, incident nebo vážný incident. Definice těchto pojmů jsou v Předpisu L 13, Hlava 1.
- vedení provozní příručky UAS.

Ač se to někomu může zdát být nesmyslné požadovat splnění všech těchto požadavků i u UAV s hmotností třeba jen pár gramů doplněk X toto pro UAV využívané komerčně definuje i když patří z hlediska hmotnosti do kategorie do 0,91 kg a nejen to. Je to definováno dokonce i pro UAV vyžívané pro experimentální a výzkumné účely i když nemusí být v konečném důsledku komerční viz třeba UAV provozovaná za účelem tvorby školních projektů včetně diplomových prací apod.

Jen pro zajímavost viz požadavky definované v těchto pokynech pro zpracování provozní příručky pro letecké práce s bezpilotními systémy provozovanými podle Doplňku X. Po registraci na ÚCL pro letecké práce, ať už se jedná o jakoukoli váhovou kategorii, začíná podle Doplňku X provozovateli povinnost vést provozní příručku, kterou schvaluje ÚCL a případné změny registrovaného bezpilotního prostředku pak musí být zaneseny jako změny příručky a před jejich provedením podléhají rovněž schválení ÚCL. Jen na ukázku citace ze zmíněných pokynů.

V pokynech ÚCL se píše:
Provozní příručka je jedním ze základních dokumentů provozovatele bezpilotních systémů v rozsahu působnosti Doplňku X, jež jsou provozovány za účelem leteckých prací. Provozovatel musí zajistit pravidelnou aktualizaci příručky tak, aby vždy odpovídala skutečnostem a současně zajistit, aby organizací prováděný provoz UAS byl vždy v souladu s aktuální verzí příručky schválené Úřadem...

Návrh změny provozní příručky musí být vždy před provedením změny předán na Úřad ke schválení...

...

Část E provozní příručky musí obsahovat:

Obsah
Pokud výrobce systému publikoval vlastní technický popis včetně postupů pro údržbu a programu údržby, může být zčásti nebo zcela použit, pokud obsahuje alespoň následující položky (jsou-li aplikovatelné), blíže viz letecký předpis L6/I, ust. 11.2.

1. Bezpilotní systém typu X (informace vztahující se ke konkrétnímu typu bezpilotního systému).

a) Obecné informace
Podrobný technický popis systému (který organizace provozuje).

Řízení dokumentace (postupy pro dokumentaci a záznamy o provedené údržbě a provedených opravách a kontrolách - Deník údržby UAS).

Součásti systému (součásti systému s technickým popisem a servisními intervaly pro údržbu nebo výměnu:
- vysílač a přijímač;
- baterie a nabíječky;
- motory;
- serva;
- vrtule / rotory;
- uchycení užitečného zatížení (snímačů, kamery);
- software/autopilot/gyroskopy;
- GNSS;
- záložní systémy, nouzové vybavení, „failsafe“ systém.)

b) Přílohy
Deník údržby UAS
Kontrolní seznamy údržby

Kromě výše uvedených povinností plynou pro provozovatele UAV využívaných ať už komerčně nebo i nekomerčně, ale pro experimentální či výzkumné účely také povinnosti z hlediska zákona o nakládání s bezpečnostním materiálem viz evidence bezpilotního prostředku u Policie České republiky podle tohoto zákona.

To zda je nepilotované létající zařízení do 20 kg považováno za UAV a nebo pouze za model nesouvisí s hmotností, ale s účelem použití. U hmotnosti nad 20 kg jsou i modely považovány za UAV bez ohledu na účel použití. Vyplývá to s definice bezpilotního letadla (UA) a modelu v Doplňku X viz citace.

Aktuální znění doplňku X píše:
Bezpilotní letadlo (UA)
Letadlo určené k provozu bez pilota na palubě. Poznámka: V mezinárodním kontextu se jedná o nadřazenou kategorii dálkově řízených letadel, autonomních letadel i modelů letadel; pro účely tohoto doplňku se bezpilotním letadlem rozumí všechna bezpilotní letadla kromě modelů letadel s maximální vzletovou hmotností nepřesahující 20 kg.

Model letadla
Letadlo, které není schopné nést člověka na palubě, je používané pro soutěžní, sportovní nebo rekreační účely, není vybaveno žádným zařízením umožňujícím automatický let na zvolené místo, a které, v případě volného modelu, není dálkově řízeno jinak, než za účelem ukončení letu nebo které, v případě dálkově řízeného modelu, je po celou dobu letu pomocí vysílače přímo řízené pilotem v jeho vizuálním dohledu.

Nepilotované létající zařízení do 20 kg, které byť jen z části nesplňuje definici modelu například z hlediska účelu použití nebo vybavení není modelem, ale pouze UAV.

Pokud jde o komerční provoz tak počáteční náklady včetně poplatků ÚCL za povolení k létaní a pro letecké práce + komerční individuální pojištění jsou okolo 20 tisíc kč v prvním roce a pak následně okolo 10 tisíc kč v dalších letech. Je to v podstatě záměrně postaveno tak, aby to bylo nepřijatelné pro ty, kteří by chtěli realizovat jen nějaké drobné výdělky jimiž by si ani zdaleka nevydělali na tyto náklady.

Nicméně nutno podotknout i to, že doplněk X by měl být podřízen leteckému zákonu jenže letecký zákon nedelegoval na předpisy ani zdaleka to co je tam uvedeno a tak se má za to, že doplněk X jde za hranu obecně platné legislativy ČR a v případě nějakého sporu pokud by byla na doplněk X podána ústavní stížnost tak by to nejspíš dopadlo tak, že by ústavní soud zrušil vše co v něm jde nad zákon a pak by se zřejmě vůbec netýkal létajících bezpilotních prostředků do 20 kg obecně bez ohledu na účel použití i bez ohledu na vybavení či způsob řízení.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 10.11.2013 12:18 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.9.2013
Příspěvky: 713
Obrázky: 2
To: Drondys - fandím těmto lidem :wink: Pavel Macek (MaPaCZ) citace: tak jsem na to podivné dění v ÚCL po svém zareagoval http://mapacze.blogspot.cz/2013/11/nezn ... louva.html


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 10.11.2013 13:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2010
Příspěvky: 12370
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
Václav Procházka píše:
To: Drondys - fandím těmto lidem :wink: Pavel Macek (MaPaCZ) citace: tak jsem na to podivné dění v ÚCL po svém zareagoval http://mapacze.blogspot.cz/2013/11/nezn ... louva.html

Také tomu fandím, ale je otázkou nakolik se nakonec povede či nepovede prosadit odstranění nejrůznějších nesmyslností v této oblasti jelikož komerční lobbystické zájmy jsou zřejmě v těchto ohledech zatím výrazně silnější.

Pokud jde o nekomerční provoz UAV ten je zatím řešen zcela nesprávně. Na roveň modelů do 20 kg a bez povinnosti registrace i jakýchkoli poplatků by měly být postaveny všechny nekomerčně využívané bezpilotní létající prostředky do 20 kg tj. včetně různých experimentálních a výzkumných nevýdělečných projektů.

Pokud jde o komerční provoz UAV ten je zatím podřízen tomu, aby pár lobbystů mělo potenciál pro vysoké výdělky a tomu se zcela podřizují pravidla v tom smyslu, že je to postaveno tak, aby to bylo nepřijatelné pro ty, kteří by tímto chtěli realizovat nějaké drobné výdělky, které ani zdaleka nepokryjí ony náklady na poplatky. V reálu to vede spíš k tomu, že se to různě obchází a dělá "na černo", a to dokonce i u komerčních firem, které by na to svými výdělky mít mohly. Do určité hmotnosti a výdělku za rok bych to u komerčního provozu ponechal jen se základní povinnosti čistě formální registrace pilota a modelu bez dalších povinností tj. i bez nutnosti povolení k létání a bez jakýchkoli poplatků.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 10.11.2013 13:28 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.9.2013
Příspěvky: 713
Obrázky: 2
To: Drondys - ano souhlasím.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 373 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz