macil
|
Napsal: čtv 19.09.2013 10:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.5.2003 Příspěvky: 2327 Bydliště: Košice, SK
|
Ja som napájkoval dlhšie káble priamo na regulátory. Ale z elektrického hľadiska je to celkom, celkom zle. K motorom majú byť káble čo najkratšie.
|
|
Nahoru |
|
|
eSITe
|
Napsal: čtv 19.09.2013 10:14 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 19.4.2013 Příspěvky: 128 Obrázky: 5
|
Bolo by teda lepsie predlzit kable od baterie k regulatorom ? Nezhoria tie regulatory ?
Co sa moze stat ked bude teda kabel od motoru k regulatoru dlhy (cca 50cm) ?
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: čtv 19.09.2013 10:19 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
coro
|
Napsal: čtv 19.09.2013 12:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
eSITe píše: Bolo by teda lepsie predlzit kable od baterie k regulatorom ? Nezhoria tie regulatory ? Záleží na dĺžke, ale vo všeobecnosti to je horšie. Aj keď by tobolo výhodnejšie (hmotnosť 2 namiesto 3 káblov). Nedá sa práve vylúčiť, že regly zhoria, konkrétne ak kondík v regli neudrží indukovaný prúd. Dá sa to riešiť pridaním kondíkov cestou, tuším písali každých 20cm, a musí to byť superkondík z pohľadu ESR a indukčnosti. Len neviem či to zato stojí. Vo vedení k vinutiam motoru, je odpor a indukčnosť len ako trochu horšia vlastnosť vinutia, kde odpor aj indukčnosť prirodzene existuje. eSITe píše: Co sa moze stat ked bude teda kabel od motoru k regulatoru dlhy (cca 50cm) ? Nič okrem toho zhorenia reglu... EDIT: som si nevšimol že od motoru, sorry. Tu si myslím že ak točí normálne, tak by nemalo nič hroziť. Jediný problém je len ako Igor napísal nižšie, v tom že by sa mohol regl "prepočuť" a pustiť tam prúd v nesprávny čas, ale na to by sa malo prísť už pri rozbehu a samozrejme netreba to prehovárať. Problémy s rozbehom ale väčšinou súviseli s obyčajným odporom niektorého kábliku, kde vlastne zostal kus napätia a preto na treťom(zrovna nepoužitom kde regl sleduje polohu prechodom nulou) napätie vyšlo úplne mimo toho stredu a teda časovanie ušlo kamsi do preč.. Samotná indukcia ani mierne zvýšený ale ROVNAKÝ odpor káblikov, by tým hroziť podľa mňa nemali.
Naposledy upravil coro dne čtv 19.09.2013 14:21, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
2952
|
Napsal: čtv 19.09.2013 13:10 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 11.9.2011 Příspěvky: 1732 Bydliště: ČR ,Slapy nad Vltavou
|
..měl jsem asi 40 cm mezi baterií a regulátorem...žádné kondenzátory, 70 A odběr a bez problémů...
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: čtv 19.09.2013 13:30 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
mam na dvou dvoumotorech 50cm kabelu do kazde gondoly + 8cm u baterek, proudy 50A, s trojclankem bez kondiku a bez problemu; s vyssim poctem clanku by to ale problemy delat mohlo, rekl bych.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
igorb
|
Napsal: čtv 19.09.2013 13:47 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4785 Bydliště: SK Bratislava
|
jyrry píše: mam na dvou dvoumotorech 50cm kabelu do kazde gondoly + 8cm u baterek, proudy 50A, s trojclankem bez kondiku a bez problemu; s vyssim poctem clanku by to ale problemy delat mohlo, rekl bych. ide o to kolko napetia vydrzi regler a kolko je napetie baterky + nabijacie spicky ... pokial to napetie presiahnes, ide o zivot regleru a tym vsetkeho ostatneho ... spicky su zavisle od vlastnej indukcie kablov, takze cim dlhsi, tym horsie, takze pokial mas 2 alebo 3 clanok na 4 alebo 5 clankovom regleri, moze to byt v celku v pohode, ak to mas na 3 clankovom, ide mu o zivot no a samozrejme treba chapat aj to, ze tie spicky vznikaju v rezime ked nie je motor na plny plyn, cize ak to mas na dynamicky lietanom modeli (plyn v rezime on - off) je to lepsie ako ked letis cely let na pol plynu ... zaujimave je aj to ako je urobena instalacia, ak su vodice daleko od seba je to horsie ako ked su nalepene blizko seba (vela krat odporucane skrutenie vodicov je samozrejme nezmysel, to vlastnu indukciu nesmensi, ale ak nic ine tak dosiahne ze vodice su blizko seba) ... no a pokial ide o predlzenie kablov medzi motorm a reglerom, tam samozrejme ziadne kondiky ist nesmu, prave naopak, je dolezite aby motor "pocul" kedy ma urobit komutaciu, ak su tie kable prilis dlhe, prejavi sa to blbym rozbehom, vypadavanim zo synchronizacie ... to je ten rezim kedy regleru ide o zivot, nastastie na rozdiel od prilis dlhych kablov baterky sa to da lahsie rozoznat
|
|
Nahoru |
|
|
coro
|
Napsal: čtv 19.09.2013 14:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
dopísal som hore do príspevku názor na zvýšenie odporu medzi motorom a reglom.. Ak je to rovnaké v každom kábliku, nemal by byť problém. Dodatočne ma napadá presluch, t.j. indukovanie prúdu do kábliku, ale to by tiež hrozilo keby bol v priestore blízko len jedného z dvoch ostatných. Ak vedú naozaj spoločne, indukovanie niečoho vážnejšieho by z páru vodičov nastať nemalo.
|
|
Nahoru |
|
|
eSITe
|
Napsal: čtv 19.09.2013 14:51 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 19.4.2013 Příspěvky: 128 Obrázky: 5
|
Dakujem velmi pekne vsetkym za odborne odpovede.
Aby som to teda zhrnul - Predlzenie kabla smerom od ESC k MOTORU sa mi teda javi bezpecnejsie, hlavne co sa tyka mozneho poskodenia suciastok (ak som to spravne pochopil), je ale potrebne ich skrutit dokopy, koli "ruseniu". Je to tak ?
Napadla ma este jedna vec, nepomohlo by nejakym sposobom dat na kabel tzv. "feritove filtre" ?
|
|
Nahoru |
|
|
igorb
|
Napsal: čtv 19.09.2013 15:15 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4785 Bydliště: SK Bratislava
|
nie, prave naopak, ziadne filtre, ziadne kondenzatory, ziadne skrucanie ... nechaj vsetky tri pekne od seba
|
|
Nahoru |
|
|
zdekar
|
Napsal: čtv 19.09.2013 16:54 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 21.4.2008 Příspěvky: 2204 Bydliště: Královéhradecký kraj
|
Já bych řekl, že lepší by byl kabel kroucený, ale: 1) prodlouží se tím délka kabelů a tedy i hmotnost 2) u délky do řekněme 40-50cm je to zbytečné (těch 50cm beru odhadem jako délku menší než malou ) No a nebo ty káble vést od sebe pokud máš prostor. Nejlepší by bylo odpájet původní krátké kablíky přímo na reglu a napájet nové... jako to dělá zde: http://rcexplorer.se/projects/2011/09/t ... pter-v2-5/Pak bude míň přechodů. Ale jelikož mám starou trafopájku, tak osobně jsem to tak neřešil a ty kabely jednoduše prodloužil dopájením kousků drátů. V podstatě cesta od baterie k motoru u mě vypadá takto: BAT - konektor XT60 - společný zesílený kabel pro všechny regly - uzel s prodlužkama od všech reglů - původní kabel reglu - regulátor - původní kabel k motoru - prodlužka - konektor 2,3mm - kabel od motoru a motor. Takže to máme nějakých 7 přechodů. Jo já vím je to hrůza a s tím, že jsem celou trikoptéru doslova stavěl na koleně se divím že to celé funguje a lítá No ale netečou tam bůhví jak velké proudy (při visu z baterky jde asi 11A a naplno 20A, což se rozkládá mezi ty 3 větve) a kabely mám předimenzované na 30A a 60A (mezi společným uzlem a baterií). Zkrátka nějak moc bych to neřešil... prodluž co potřebuješ a lítej. Spíš bych ale víc prodloužil kabely mezi motorem a reglem než reglem a baterkou
_________________ OPTIC 6 2,4Ghz Assan
|
|
Nahoru |
|
|
eSITe
|
Napsal: čtv 19.09.2013 18:56 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 19.4.2013 Příspěvky: 128 Obrázky: 5
|
Vidim ze kazdy ma na to svoj nazor, takze to predlzim medzi regulatorom a motorom Bohuzial pouzivam regulatory DJI 30A a tie nemaju vyvedene kable na strane motoru ale len konektory, takze kabel potiahnem od motora az po konektor ktory zasuniem. Aky klabel pouzit ?Nasiel som tuto tabulku : 8AWG 200 amps 10AWG 140 amps 12AWG 90 amps 14AWG 60 amps 16AWG 35 amps 18AWG 20 amps 20AWG 12 amps 22AWG 10 amps Takze my vychadza ze 16AWG by mohlo byt tak akurat.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pát 20.09.2013 7:42 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
zdekar píše: ... odpájet původní krátké kablíky přímo na reglu a napájet nové... tohle povazuji za zaklad pri prodluzovani (kabelů !!!! :-D ) zdekar píše: .... jelikož mám starou trafopájku....... tak jsem si na ten cinsky zatraceny ekologicky bezolovnaty "cin" poridil trafacku novou - 125W - a jde to s ni nadherne...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Torm
|
Napsal: pát 20.09.2013 7:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.7.2013 Příspěvky: 568 Bydliště: Krkonoše, řekněme :) Obrázky: 93
|
Šetři váhou, na straně motoru bude kalibr 18 až až Stačil by i kalibr 20. Zatížitelnost drátu je daná jeho oteplením v ustáleném (stejnosměrném) režimu a tady máš pulsní provoz s relativně malým koeficientem zaplnění.
_________________ Q500 Multiwii 2.3 tištěný rám, Q666 Multiwii 2.2, Q750 Naza flash V2 TGY 9X, OSD, FPV
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|