Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 20.01.2017 6:15 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 19.5.2009
Příspěvky: 108
Bydliště: Praha 6
AHoj prosím lama otázka, mám tu 20A esc a motory co v popisu vyzaduji 25-30A... kdyz je spolu pouziju, pojedou jen motory na mensi vykon, nebo neco znicim? Diky :)


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pát 20.01.2017 7:19 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5331
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
Muzes spalit ten regulator a ten muze sebou vzit i motor

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 20.01.2017 7:35 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 5.9.2014
Příspěvky: 416
Je to taky otázka baterek,napětí,chlazení a vrtule. Vem ampérmetr a změř odběr s vrtulí,začni menší a sleduj proud.Teorie je pěkná, ale já bych do modelu nedal ESC a motor bez proměření.


Naposledy upravil Seba dne pát 20.01.2017 7:39, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 20.01.2017 7:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.4.2011
Příspěvky: 6500
Bydliště: ČR
Obrázky: 0
Motor pojede na takový výkon, jakým ho zatížíš. Co je na štítku je jen to, co by měl vydržet.

_________________
Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 20.01.2017 8:56 
Mazák
Mazák

Registrován: 23.6.2014
Příspěvky: 875
Bydliště: Žďár n. S., ČR
Motor má nějakou doporučenou vrtuli (pro konkrétní doporučený počet článků). ESC by to mohl vydržet, pokud dáš vrtuli výrazně menší - pak bude i menší odběr.
Obecně to ale není zrovna dobrý nápad. Dávám motor takového výkonu, který chci využit a ESC tomu musí odpovídat.
Jak říká Seba, nejlepší zkusit a změřit!

_________________
Laguna, Daidalos, MiniCorado, F3K Edge, Fox 2300, Funtic II, Dingo, F4U Corsair, Bf 109H, Skipper...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 20.01.2017 9:02 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Ještě bych doplnil, že taky záleží na výrobci .
Flycolor 80A nezvládl pár vteřin ani 70 A . TMM 60 A to samé točil bez problému 15 vteřin a jen se trochu hřál.
Takže měřit a hlídat teploty . S motory je to zrovna tak.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 20.01.2017 9:09 
Mazák
Mazák

Registrován: 23.6.2014
Příspěvky: 875
Bydliště: Žďár n. S., ČR
Co se týká údajů od výrobce, dávám obvykle ESC se zhruba o 30% větším stálým odběrem, než je maximální proud motoru.
"Jistota je jistota, řekla jeptiška navlékajíc igeliťák na mrkev" :lol:
Regl s udaným MENŠÍM proudem bych osobně nikdy neriskoval.
(I kdyby měření ukázalo o kousek míň než tvých 20A.)

Vyhoření reglu = totální neovladatelnost modelu a pád na držku. To chce riskovat málokdo.

_________________
Laguna, Daidalos, MiniCorado, F3K Edge, Fox 2300, Funtic II, Dingo, F4U Corsair, Bf 109H, Skipper...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 20.01.2017 9:23 
Mazák
Mazák

Registrován: 23.6.2014
Příspěvky: 875
Bydliště: Žďár n. S., ČR
dudaj píše:
Flycolor 80A nezvládl pár vteřin ani 70 A.

Jak uvádí příklad dudaj - raději nechat dostatečnou rezervu proti nominálnímu údaji!

_________________
Laguna, Daidalos, MiniCorado, F3K Edge, Fox 2300, Funtic II, Dingo, F4U Corsair, Bf 109H, Skipper...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 20.01.2017 12:10 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4778
Bydliště: SK Bratislava
POkial motor nezatazis (velkostou vrtule ako uz bolo napsane) tak nic zleho nehrozi. Pokial ho pretazis, prehreje sa ti regulator a bud vypne alebo zhori ... ako bolo napisane.

Takze tvoja cesta je nezatazovat ho ... ale kedze je velky, nezatazenim nedosiahnes dobru ucinnost, riesenie je pouzit o clanok mensiu baterku ako sa hodi k motoru a zatazit motor tak aby bol prud akceptovatelny (cim mensie napetie, tym je mensi prud optimalnej ucinnosti a naopak). Znamena to pre teba to, ze budes vlacit vzduchom zbytocne vela zeleza :- ))

Vyskusaj a netrap to viac ako bude zdrave podla teploty regulatora, to je tvoje kriterium.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 20.01.2017 14:59 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 19.5.2009
Příspěvky: 108
Bydliště: Praha 6
dekuji moc za vycerpavajici odpovedi!


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 21.01.2017 9:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.9.2008
Příspěvky: 608
igorb píše:
... ale kedze je velky, nezatazenim nedosiahnes dobru ucinnost ...

Igor, v tomto prípade "nezaťažením" máš asi na mysli zaťaženie nižšie ako 50% z maxima.

Lebo podľa mojich skúseností (meral som to) pri zaťažení na asi 2/3 až 3/4 z maxima je účinnosť vyššia, ako pri maximálnom (dovolenom) zaťažení.

Takže mierne predimenzovaný motor je účinnejší ako nejaký menší - naplno zaťažený.
A pri jeho podmienkach: 20-Ampérový regulátor a 25 až 30-Ampérový motor sa môže ocitnúť práve v tom kýženom maxime účinnosti. (Ako bolo zdôrazňované: treba dbať na nepreťaženie regulátora!)

Samozrejme, že výkonnejší motor je ťažší ako menej výkonný, takže zmienka o "vláčení železa" platí.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 21.01.2017 9:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.5.2006
Příspěvky: 9047
Bydliště: Bratislava dnv SK
Atto píše:
[
Igor, v tomto prípade "nezaťažením" máš asi na mysli zaťaženie nižšie ako 50% z maxima.

Lebo podľa mojich skúseností (meral som to) pri zaťažení na asi 2/3 až 3/4 z maxima je účinnosť vyššia, ako pri maximálnom (dovolenom) zaťažení.

Takže mierne predimenzovaný motor je účinnejší ako nejaký menší - naplno zaťažený.
A pri jeho podmienkach: 20-Ampérový regulátor a 25 až 30-Ampérový motor sa môže ocitnúť práve v tom kýženom maxime účinnosti. (Ako bolo zdôrazňované: treba dbať na nepreťaženie regulátora!)

Samozrejme, že výkonnejší motor je ťažší ako menej výkonný, takže zmienka o "vláčení železa" platí.

Dúfam že máte na mysli použitie "lahšej" (čiže takej čo menej žerie, nie hmotnosťou) vrtule.
Lebo mi to pripadá napísané tak nejednoznačne že by to niekto mohol pochopiť ako že má lietať na pol plynu.
A to by sa nestihol čudovať... Okrem toho že účinnosť nemôže byť lepšia..

Osobne si myslm že ak sú použité fety reglu dimenzované pre nejaký prúd napr. 50A, tak aj ich ochranné diody sú na presne rovnaký prúd - to býva v datasheetoch. Problém je teda podľa mňa práve pri rozbehu a behu na pol plynu, kde prúd kmitá hore-dole a možno viac v závislosti od motora, než od zbytku obvodu. Pritom maximá ďaleko (aj viacnásobne) prekračujú priemerný prúd meraný merákmi či ako spotreba z baterky.. Prípadne ešte viac pri zabrzdení, kde je prúd diodami daný len motorom a časom na aký to regl spojí - ak prešvihne čas, indukovaný prúd vylezie privysoko a môže to usmažiť.

Zrejme je jasné že rôzni výrobcovia majú rôzne rezervy. Pre zníženie odporu je možné že aj mnohonásobne predimenzované, ale testovať či naozaj, sa mi nezdá vhodné.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 21.01.2017 9:58 
Mazák
Mazák

Registrován: 23.6.2014
Příspěvky: 875
Bydliště: Žďár n. S., ČR
Atto píše:
Lebo podľa mojich skúseností (meral som to) pri zaťažení na asi 2/3 až 3/4 z maxima je účinnosť vyššia, ako pri maximálnom (dovolenom) zaťažení.
Takže mierne predimenzovaný motor je účinnejší ako nejaký menší - naplno zaťažený.
A pri jeho podmienkach: 20-Ampérový regulátor a 25 až 30-Ampérový motor sa môže ocitnúť práve v tom kýženom maxime účinnosti. (Ako bolo zdôrazňované: treba dbať na nepreťaženie regulátora!)

Dobře, mírně předimenzovaný motor má lepší účinnost.
Ale proč kvůli tomu dávat poddimenzovaný regulátor? :roll:
To nemá logiku, je to půl cesty k sebevraždě modelu. Mám riskovat, že když dám "omylem" plný plyn, tak to prostě odpálím?

_________________
Laguna, Daidalos, MiniCorado, F3K Edge, Fox 2300, Funtic II, Dingo, F4U Corsair, Bf 109H, Skipper...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 21.01.2017 10:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.9.2008
Příspěvky: 608
Nemám na mysli lietanie na 3/4 plynu.

Mám na mysli, že vrtuľa ani pri plnom plyne nezaťažuje motor na jeho maximum (uvedené výrobcom).

Konkrétne: zakladateľ vlákna má regulátor 20A a motor 25 až 30A.
Ak použije takú vrtuľu, kedy bude pri plnom plyne odber 20A (a v tichosti predpokladáme, že regulátor to v pohode zvláda), tak takýto pohon bude efektívnejší (z pohľadu poskytovaného výkonu (ťahu) na odoberaný príkon), ako keby použil menší motor - 20A.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 21.01.2017 10:48 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4778
Bydliště: SK Bratislava
Atto píše:
Igor, v tomto prípade "nezaťažením" máš asi na mysli zaťaženie nižšie ako 50% z maxima.

Lebo podľa mojich skúseností (meral som to) pri zaťažení na asi 2/3 až 3/4 z maxima je účinnosť vyššia, ako pri maximálnom (dovolenom) zaťažení.

Takže mierne predimenzovaný motor je účinnejší ako nejaký menší - naplno zaťažený.
A pri jeho podmienkach: 20-Ampérový regulátor a 25 až 30-Ampérový motor sa môže ocitnúť práve v tom kýženom maxime účinnosti. (Ako bolo zdôrazňované: treba dbať na nepreťaženie regulátora!)

Samozrejme, že výkonnejší motor je ťažší ako menej výkonný, takže zmienka o "vláčení železa" platí.



Nie, myslel som to tak, ze motor zatazeny menej ako optimalne Z HLADISKA UCINNOSTI, ma mensiu ucinnost (aj zatazeny viac ako optimalne ma mensiu ucinnost) a na to nie je treba nijake meranie, to je povedal by som logicky dost priamociare :- ))

Kazdy motor ma nejake optimum ucinnosti (prud optimalnej ucinnosti), da sa lahko vypocitat ... je sice v nasom narode zvykom motory pretazovat kym nie su do cervena rozpalene (ved ked zniesol 10" vrtulu, znesie aj 11"). Je to sice pravda plynuca z toho "zbytocneho" vlacenia zeleza, inak povedane tu trochu co stratim na ucinnosti motora, to sa vrati na ucinnosti samotneho modelu, ale v tomto pripade je obavam sa mimo ucinnosti na opacnu stranu, takze vsetko zle, proste sa treba drzat na maxime ucinnosti, pokial to aspon trochu ide.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz