jyrry
|
Napsal: sob 10.12.2016 11:54 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
bowl píše: ... Neumím totiž ty 1. seegerovky nasadit aniž bych je nějak nedeformoval Tyhle jsem nasazoval zásadně od konce hřídele: Příloha:
20161210_114022.jpg [ 57.18 KiB | Zobrazeno 5805 krát ]
Ne že by nějak pevnostně nevydržely (jak tu zaznělo několikrát) na střih ale moc jsem nedůvěřoval jejich materiálu, tedy zda budou natolik pružné aby se po zaskočení do drážky sevřely na původní rozměr. Spolehnul jsem se na ně u motorů tak do 500W příkonu. Samozřejmě se to týká "zadního" uložení motoru (jak to je i v copterách). U příkonů 500-1250W (zatím ) jsem získal pocit sucha a jistoty jen přidaným kroužkem, ovšem ne tím s pochybným červíkem (to stačilo tak u Merkura... Nebo by tam musela být drážka/důlek) ale s řádným svěrným spojením: Příloha:
20161210_114054.jpg [ 53.28 KiB | Zobrazeno 5805 krát ]
Tomuto zajištění bych věřil i kdyby na motoru ve visu vylétl z vody ten zmíněný 200-kilový potápěč
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
bowl
|
Napsal: sob 10.12.2016 11:56 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 22.1.2012 Příspěvky: 26
|
Díky Trollovi je tedy jasno - vibrace nemohu akceptovat, protože se snažím postavit quad na natáčení a focení, takže se snažím o co "nejhladší" chod celku... To mě upřímně nenapadlo, že to bude vibrovat Nebudu tedy vymýšlet ptákoviny, dám tam motory normálně. Teď ještě ta seegerovka - můžu, nebo nemůžu použít ten "obyčejný" e-clip z 2. obrázku? Nevyvlíkne se třeba samovolně? udrží se na té hřídeli?
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: sob 10.12.2016 11:58 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
bowl píše: ... můžu, nebo nemůžu použít ten "obyčejný" e-clip z 2. obrázku? Nevyvlíkne se třeba samovolně? udrží se na té hřídeli? Můžeš pokud jeho materiál bude dobře zušlechtěný (zakalený a popuštěný) = po nasazení se neroztáhne. Zkus vnitřní rozměry (hlavně mezi koncovými zobáčky) před nasazením změřit, nasadit, sejmout a změřit znovu. Pozor na zinkované - nebrat, vodíková křehkost je potvora....
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 13.12.2016 10:36 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
bowl píše: Seegerovka je vhodná spíše na "zajištění" hřídele, ne na přenos sil. ... Vydrží to ta seegerovka? Myslím nespadne? I když de facto drží jen ve 3 bodech a ne po celém vnitřním obvodu, jako ta z 1. obrázku? ... Řešit ustřihnutí segerky zapadlé v drážce axiálním tahem vrtule, mi připadá naprosto paranoidní. Segerka je namáhána na střih, zajstí hřídel proti vnitřnímu kroužku ložska a ty síly pak přenáší to ložisko. Takové axiální síly, aby ji ustřihly, a to i v případě když bude v drážce volnější, tam zcela jistě nikdy nebudou, a to i při řádově výkonnějších motorech. A když už ji nahrazovat pojistným prstencem s červíkem, tak bych určitě na osičce pro ten červík vybrousil plošku nebo důlek, protože na hladkém povrchu to bude mít menší únosnost než i ta nejaušusovitější segerka v drážce. bowl píše: ... Myslel jsem to ale spíš tak, že konstruovat motor tím stylem, aby primární tah působil "demonážním" směrem, je docela pitomost. ... Spousta elektromotorů je takto "pitomě" konstruována a div se světe, nikdo s tím nemá problémy, všem to drží. Jinak, když už řešit otázku kvalitního přenosu axiálních sil, tak bych se zaměřil i na to, že jednořadová radiální kuličková ložiska nejsou vůbec vhodná a tam je hlavní problém, protože v každém elektromotoru po čase právě proto odejdou. Ovšem výměna je realtivně snadná a levná, takže se to většinou konstrukčně neřeší. Tedy, že by se tam dávalo ještě třetí axiální ložisko, nebo by se obyčejná radiální ložiska nahradila ložisky s kosoúhlým stykem. bowl píše: Neumím totiž ty 1. seegerovky nasadit aniž bych je nějak nedeformoval Asi to chce mít pořádné nářadí (kleště na segerky). Krom toho z mých vlastních zkušeností vím, že je to jen pro jistotu. Magnetické síly jsou totiž tak velké, že v normálním letovém režimu nedovolí rotoru opustit stator (přesne jak to tvrdí i Mrakoplaš ). Ale jistě, krátkodobě se asi mohou vyskytnout i takové režimy, kde se to stát může, proto se tam dává ta segerka nebo pojistný prstenec s červíkem.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
coro
|
Napsal: úte 13.12.2016 11:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
VTjr píše: Krom toho z mých vlastních zkušeností vím, že je to jen pro jistotu. Magnetické síly jsou totiž tak velké, že v normálním letovém režimu nedovolí rotoru opustit stator (přesne jak to tvrdí i Mrakoplaš ). Ale jistě, krátkodobě se asi mohou vyskytnout i takové režimy, kde se to stát může, proto se tam dává ta segerka nebo pojistný prstenec s červíkem. Mne to už letelo okolo hlavy (vrtuľka s rotorom) tak radšej by som nezovšeobecňoval, asi záleží na nejakom KV a pomere ťahu k niečomu, ale u mňa to bola malá vrtuľka v otáčkach, a pamätám si že (aspoň na na pocit) mi to pripadalo nebezpečnejšie, že to malo dlhší "dolet" a samozrejme nejakú hmotnosť/zotrvačnosť, než samotná vrtuľa či ulomený list. Naopak na motoroch kde je vrtuľa za prepážkou a motor ťahá dnu, žiadne segerky ani nič na poistenie nemám. Načo aj.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: úte 13.12.2016 11:48 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
VTjr píše: ... Krom toho z mých vlastních zkušeností vím, že je to jen pro jistotu. Magnetické síly jsou totiž tak velké, že v normálním letovém režimu nedovolí rotoru opustit stator ... Ale dovolí A jakým fofrem ho opustí To jsou zase moje zkušenosti.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: úte 13.12.2016 11:52 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
souhlas - uz jsem psal ze se me to stalo. Teda ne za letu ale na zemi (pri motorove zkousce )
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 13.12.2016 11:58 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Já se nepřu. Nakonec i já sám jsem připustil, že se takové režimy můžou vyskytnout. Napadá mě například situace, když se při pořádně roztočené vrtuli prudce stáhne plyn, čím klesnou budící proudy, magnetické pole se náhle oslabí, ale otáčky a tah vrtule ještě zůstanou velké, co svleče ten rotor ze statoru. Nicméně si nedovedu představit, že by přitom vznikla taková síla, která by ustřihla segerku. Ale možná, že i k tomu u někoho opravdu došlo a že jen já mám slabou představivost.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: úte 13.12.2016 12:06 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
VTjr píše: ... Nicméně si nedovedu představit, že by přitom vznikla taková síla, která by ustřihla segerku.... Ale o to tu přece nejde... Jde o měkké pojistky z chinaprodukce, kdy se pojistka při montáži nevratně roztáhne a pokud se ještě dá zaoblením (po mizerném střihu) ve "správném" směru, může pak dojít k překvapení Jinak mi to vyfrčelo za letu při plném plynu.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 13.12.2016 12:13 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: úte 13.12.2016 21:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Ta ségrovka ten axiální tlak vydrží, i kdyby byla z bláta, pokud ale sedí v přesné drážce, odpovídající síle ségrovky, aby byla namáhaná jen na střih a nemohla se vyvracet. Pokud se při nasazování roztáhne, protože je měkká, tak jí stačí zase stisknout, aby byla dost hluboko v drážce. Že by se roztáhla za chodu rozhodně taky nehrozí a na otěr taky není namáhaná, protože se točí společně s hřídelí i vnitřním kroužkem ložiska.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 19.12.2016 22:29 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6021 Bydliště: Praha ČR
|
macil píše: Aj mne už uletel rotor aj s vrtuľou, ale nie vinou zlého istenia segerkou. Praskla hriadeľka, cca v polovici, vo vnútri statora. No bola to moja vina. Opravou hriadeľky, (skrátením, otočením a výrobou nového zápichu pre segerku) sa ten pôvodný zápich dostal práve do miesta, kde to prasklo. Prasklou hřídel jsem zažil už dvakrát (myslím za chodu, ne po havárii). Jednou to byl vada materiálu, kdy na lomu byla krásně vidět bublinka - to se asi občas stane, určitě nikdo hřídele rentgenovat nebude, beru spíš jako smůlu. V druhém případě to byl evidentně totálně sračkový materiál, který se doslova ukroutil. Jinak k té ségrovce - já si taky myslím, že ulétnutí pláště s vrtulí bez ní zas tak úplně normální není (už jsem zkusil). Ne že bych to někomu radil zkoušet (naopak), spíš to ale potvrzuje, že síly na segerku nebudou nijak extrémní.
|
|
Nahoru |
|
|
jozefbb
|
Napsal: úte 20.12.2016 9:08 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.1.2008 Příspěvky: 2370 Bydliště: Ban.Bystrica
|
Vrtulu montujte vzdy na hriadel a nie na telo plasta a je po probleme ci tam segerka je , alebo nie je.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|