Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 28.05.2016 17:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.11.2013
Příspěvky: 2791
Bydliště: Olomouc, ČR
Na své koptéře QAV 400 jsem lítal asi rok 8 palcové vrtule, protože mi tam větší nevešly kvůli gimbalu. Teď mě napadlo dát 9tky aspoň dozadu tam se vejdou. Sliboval jsem si od toho menší spotřebu ale trochu jsem se bál letových vlastností. Lítá to úplně normálně, žádný problém ani ve větru. Má to zajímavý dvojtónový zvuk. Spotřeba mě ale zklamala, ve visu to bere stejně nebo dokonce o trochu víc. Když jsem se ale rozletěl tak mi spadla brada, spotřeba začala klesat a nejmenší byla při rychlosti 60 km/hod. Předtím to bralo ve visu 24 A a při rychlosti 60 asi 30 A. Teď to bere ve visu 25 A a při rychlosti 60 to klesne na 20 A. To jsou věci! :) Asi jsem neobjevil Ameriku ale třeba to někomu pomůže.
Přišel jsem na to po několika pivech a zralé úvaze, že zajíc má přece taky vzadu delší nohy. :)


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: sob 28.05.2016 18:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.5.2003
Příspěvky: 1775
Bydliště: Košice, SK
Skúšal si letieť aj do zadu. Podľa toho by to malo mať zas naopak, vyššiu spotrebu. I keď,... zajac dozadu utekať nevie. :roll: :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 28.05.2016 19:18 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.1.2011
Příspěvky: 479
Bydliště: Ostrava-Poruba
Ahoj,
Nevím jak u zajíce, ale u tvého dronu to bude určitě tím, že má slušnou řídící desku.
Zkus ji odpojit, asi už to tak hezké a zajímavé nebude. :(
Ivan


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 28.05.2016 19:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.11.2013
Příspěvky: 2791
Bydliště: Olomouc, ČR
macil píše:
Skúšal si letieť aj do zadu. Podľa toho by to malo mať zas naopak, vyššiu spotrebu. I keď,... zajac dozadu utekať nevie. :roll: :)

Vidíš, dozadu mě lítat nenapadlo, vyzkouším příště. Teď tady vyhodnocuji logy a je tam vidět jasný pokles spotřeby při nárůstu rychlosti i když trochu méně optimistický než jsem uvedl. Taky jsem se díval na RC OUT jaké PWM pouští Pixhawk do jednotlivých motorů. Při visení pouští do předních motorů asi o 10% víc, při dopředném letu se to vyrovná a pouští do všech zhruba stejně.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 29.05.2016 9:03 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 12.2.2016
Příspěvky: 437
Bydliště: Vysočina
A co stoupání vrtulí? Udělal jsem pokus v Dualsky_Calc. Na nějakém motoru s vrtulí 8" jsem odečetl tah. Potom jsem se snažil změnou stoupání dosáhnout stejný tah s vrtulí 9" (protože v programu otáčky změnit nelze - asi). Proud při stejném tahu vyšel s vrtulí 9" opravdu vyšší. Ale bude záležet na motoru...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 29.05.2016 11:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2015
Příspěvky: 1098
Bydliště: Šternberk, ČR
Nemuze to byt zpusobeno volbou prilis vysokeho stoupani vrtule? Ze ve vysu vrtule spis vyri vzduch na ukor statickeho tahu, a pri dynamickem letu relativni stoupani vrtule klesa a zvysi se ucinnost. Co vy na to?

_________________
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 29.05.2016 11:13 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.9.2008
Příspěvky: 334
OK2BUH píše:
Vidíš, dozadu mě lítat nenapadlo, vyzkouším příště.

Cúvať to bude v pohode: znížiť otáčky (a teda ťah) vrtule s vyšším ťahom pre elektroniku koptéry nie je problém.
Horšie by to mohlo byť, keby si dopredu dal vrtule o dosť menšie ako pôvodne boli.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 29.05.2016 11:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.11.2013
Příspěvky: 2791
Bydliště: Olomouc, ČR
Vrtule jsou obojí Graupner E-prop. Vpředu mám 8x5, vzadu 9x5. Motory Sunnysky 2212 1400kv, baterka 3S. Visí to přesně na půl plynu, max. rychlost něco přes 90 km/hod. Váha 1610 g. Ještě mě napadlo jestli to spodní rovné plato nedělá jakési křídlo nebo spíš lyžinu. Při stejných vrtulích bylo minimum spotřeby při nulové rychlosti, teď se minimum posunulo na určitý náklon a rychlost, to mě vyhovuje. Bylo by zajímavé to vyzkoušet na závodních 250tkách, ty málo kdy stojí na místě.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz