HavelAircraft píše:
Motor pro coptery bývá mechanicky horší s menší životností. Zkoušeno na porovnávacím měření.
Může za to že motor do coptery má většinou hřídel menší než motor pro letadla. Takže i menší ložiska
Díky konstrukci motoru jako nízkého je motor z coptery více namáhán v ložiskách. Takže opět snížená životnost.
A co se týká parametrů tak rozdíly při měření byli minimální.
Pokud bude mít "copterový" i "letecký" motor stejná ložiska, tak bych vsázel, že dřív odejdou ložiska v letadle, speciálně pokud to bude něco akrobatičtějšího. Ještě jsem neviděl koptéru, která by měla rotory (a ložiska) namáhaná významnějšími gyroskopickými silami (= síly vyvolané změnou orientace rotujícího předmětu-vrtule). Možná na to i výrobci hřeší a do "kopterových" motorů si dovolí dávat menší hřídele a ložiska.