Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Pevnost vs pruznost materialu na copter
PříspěvekNapsal: pát 12.08.2016 19:18 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 4674
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
Narazil jsem na par zajimavych videii :



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Uvazuju ze bych pres zimu zkonvertoval Y6 vytisknute na tiskarne na "nahace" ktery bude mit minimalni hmotnost ramu. A premejslim jak moc se clovek vlastne ma hnat za nejakou pevnosti/tuhosti ramu a zda jsou nejake moznosti jak to doma spocitat bez pristupu k nejake pevnostni analyze.

_________________
210,280X8,480 Hexa, 3.4m Go-3, EDF Goshawk, Huricane XL, EPP Spartan, SkySurfX8, SE.5 pred opravou


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: sob 13.08.2016 7:24 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2190
Bydliště: Zvole u Prahy
pokud budeš chtít minimální hmotnost při maximální tuhosti a pevnosti, tak konstrukce z uhlíku.
Ovšem dobře navržená . Ne paskvily z videa.

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 13.08.2016 11:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 3886
Poznámka k 3D tisku copteru - mám toho vyzkoušeno dost a vidím docela problém v tom, že při snaze o menší hmotnost a tedy tisku s menším infillem se mi díly měly tendenci "loupat" po vrstvách. Podotýkám, že tisk byl v pořádku a za normálních okolností si ničeho nevšimneš, ale při pořádné ráně je to velmi patrné.
Jinak s tou tuhostí je to vždy o daných požadavcích. Třeba u copteru 250 je velmi zásadní rozdíl mezi osazením s tříčlánkem a 1806 motory a nadupanou alternativou se čtyřčlánkem a RS2205 ještě navíc s tří či čtyřlistými vrtulemi.
Třeba známý Peon se pro první variantu dá klidně tisknout s 40% infilem (myslím z hlediska odolnosti za letu, ne výše uvedené nárazy), naproti tomu u druhého osazení je docela na hraně i se 80% infill...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 13.08.2016 12:33 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 4674
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
nechtel jsem ani moc diskutovat konkretni vysledky na videu. Spis zkusenosti s tim jak moc ovlivnuje a jak se projevuje nedostatecna tuhost pri letani.

Tomasi, jak se projevuje ten nedostatecny infill na nabusene 250tce ? Fatalnim selhanim nebo tim ze pruznost/blatovitost ramu ma neblahy vliv na letove vlastnosti v nejakych drsnejsich obratech ?

_________________
210,280X8,480 Hexa, 3.4m Go-3, EDF Goshawk, Huricane XL, EPP Spartan, SkySurfX8, SE.5 pred opravou


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 13.08.2016 21:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.2012
Příspěvky: 1480
Bydliště: Kladno
jednou jsem postavil asi 280 s 1mm sklotextitu prostorově slepenou, ultralehkou, prořezanou, motory 1806 vrtule 6x2 3S a asi na 60-70 procent plynu OK na 100% se ve vzduchu roztrhla a popadala, dostalo to nějakou rezonanci a šlo to do kopru.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 15.08.2016 6:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.7.2013
Příspěvky: 568
Bydliště: Krkonoše, řekněme :)
Obrázky: 93
Tak ono určitou představu o pevnosti a pružnosti člověk potřebuje, obvykle plusmínus zafunguje intuice, ale stejně je vždycky dobré hotovou mašinu upoutat a vyzkoušet v různých režimech. Mám na to starý stativ, ke kterému jsem si dodělal kotvicí rámek. Jinak zrovna sklotextit je na rezonance děsivý prevít, vinou svého nízkého vnitřního tlumení.

_________________
Q500 Multiwii 2.3 tištěný rám, Q666 Multiwii 2.2, Q750 Naza flash V2
TGY 9X, OSD, FPV


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 20.08.2016 13:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 3886
Amper píše:
Tomasi, jak se projevuje ten nedostatecny infill na nabusene 250tce ? Fatalnim selhanim nebo tim ze pruznost/blatovitost ramu ma neblahy vliv na letove vlastnosti v nejakych drsnejsich obratech ?


To druhé celkem jednoznačně. Zažil jsem ale i fatálku, kdy mi u těsnější konstrukce sekla vrtule do sloupku rámu - prostě se prohlo rameno tolik, že na pohled vyhovující provedení nestačilo :-( Že by se rameno vyloženě ulomilo snad ani nehrozí, ale nepřijatelný průhyb ano. Koneckonců to lze zkusit, porovnání průhybu při zátěži 500g (špička light setupu s 3s a menšími motory) a 1000g (špička nabušeného na 4s) se pozná velmi snadno.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz