Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 24.03.2018 13:36 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 21.2.2015
Příspěvky: 79
Bydliště: Příbramsko
Obrázky: 12
Ahoj,
jsem v tomhle naprostý neználek, může mi někdo poradit, k čemu to je u koptér?
Přidělávají to k ESCům (aspoň si to myslím tedy - mezi baterku a ESC).
Vyrovná /vyhladí to napětí napětí z baterky? Prodlužuje to životnost ESC? Prodlouží to dobu letu?
Nebo?

Díky moc!


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: sob 24.03.2018 13:49 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 24.2.2013
Příspěvky: 304
Rekl bych ze kazdej kondik predevsim pokreje vypadek ci kratkodobou potrebu vetsiho proudu ... bez nej je vetsi riziko ze esc uplne vypadne motory se zastavi a ...
Cim vic kondiku (ci vetsi kapacita) tim lepe ale samorejme cena, vaha, soucastky navic .....


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 24.03.2018 14:58 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Něco kolem podobné problematiky jsem naměřil tady a jinak podle mně to je nouzové dohánění brutálního ořezání reglů o kondíky které tam prostě patří a které tam nedali kvůli ceně a velikosti. Marketingový hnus. :roll:

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 24.03.2018 16:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.2.2009
Příspěvky: 1249
Bydliště: Havířov
jyrry píše:
Něco kolem podobné problematiky jsem naměřil tady a jinak podle mně to je nouzové dohánění brutálního ořezání reglů o kondíky které tam prostě patří a které tam nedali kvůli ceně a velikosti. Marketingový hnus. :roll:

Přesně tak. Kondenzátory jsou nezbytná součást napájení u všech typů silových spínaných obvodů, jakými jsou i regulátory. Úkolem kondenzátorů je hlavně snížení impedance (střídavého odporu) zdroje. V napájecím odvodu protékají poměrně velké impulsní proudy, pro které jsou překážkou i přívody k baterii. Kondenzátory v napájecím rozvodu tedy kompenzují indukčnost kabelů a tím snižují impedanci napájení. Ze stejného důvodu je vhodné, aby oba vodiče byly co nejkratší a pokud je nutné delší vedení, měly by oba vodiče být těsně u sebe, případně zkroucené (minimální indukčnost). To vše snižuje impedanci obvodu. Ve všech impulsních obvodech jsou nutné kondenzátory s minimální vlastní indukčností a co nejmenším ESR (vnitřní odpor).

_________________
"Rozum, který zůstává stát, je v pořádku – jen si nesmí lehnout." J. Werich


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 24.03.2018 19:20 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 15.6.2015
Příspěvky: 35
Do 5-ti let budou modeláři místo baterek používat pouze kondenzátory:

http://robodoupe.cz/2014/superkapacitor ... umulatoru/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 24.03.2018 20:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2015
Příspěvky: 1421
Bydliště: Šternberk, ČR
kaba píše:
Do 5-ti let budou modeláři místo baterek používat pouze kondenzátory:

http://robodoupe.cz/2014/superkapacitor ... umulatoru/


Já před 5-ti četl že uakulátory do 5-ti boudou mít 10x vetší kapacitu na objem nebo váhu a kde jsou?
Já pořád fandím akumulátorům protože jejich vybíjecí křivka není na rozdíl od kondenzátorů lineární.
Ale o co jsou lepší Liion v Tesle (voze) než byly Liion před 5-ti lety?

_________________
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 24.03.2018 20:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.2.2009
Příspěvky: 1249
Bydliště: Havířov
kaba píše:
Do 5-ti let budou modeláři místo baterek používat pouze kondenzátory:

http://robodoupe.cz/2014/superkapacitor ... umulatoru/

Nebudou... Pro modeláře je poměr kapacity a hmotnosti nesrovnatelný. Tahle technologie se ale dobře uplatní například jako dočasný zdroj energie v elektromobilech, kde je nutné okamžité uložení rekuperované energie při brzdění. Chemické procesy v lithiové baterii neumožňují okamžité uložení energie ihned po předchozím vybíjení, zvláště když baterie má vysokou teplotu. Superkapacitor tuto energii uloží bez potíží a poskytne ji k okamžité akceleraci.

_________________
"Rozum, který zůstává stát, je v pořádku – jen si nesmí lehnout." J. Werich


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 24.03.2018 20:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2015
Příspěvky: 1421
Bydliště: Šternberk, ČR
A jak je ta prodleva dlouhá? Řádově stačí... Když hned po dolétání začnu nabíjet co se stane?
A když akumulátor energii nepřijme logicky ji musí předat v teplo nebo s pletu?
Pod minutu po dolétání se to stihnout snad ani nedá (nabíjet) , ale když nabíjím zatížený akumulátor solárním panelem, na slunci se nabíjí a když přejde mrak se vybíjí mělo by mu to střídání vadit?

Pardon za salvu otázek, prostě to napadlo a zajímá.
Nechci aby to někdo bral že rejpu.

_________________
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 24.03.2018 20:46 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 13.9.2009
Příspěvky: 418
metlis píše:
Ahoj,
jsem v tomhle naprostý neználek, může mi někdo poradit, k čemu to je u koptér?
Přidělávají to k ESCům (aspoň si to myslím tedy - mezi baterku a ESC).
Vyrovná /vyhladí to napětí napětí z baterky? Prodlužuje to životnost ESC? Prodlouží to dobu letu?
Nebo?

Díky moc!



Ahoj,

dává se to i kvůli "rušení" FPV kamer, většinou při plném plynu. Problém je ten, že můžeš mi stejný setup, stejný rám - tím myslím zcela "nachlup" a u každého z těch kusů se to může chovat jinak. A to tam můžeš mít třeba TBSko VTX. Jsou typy reglů a motorů u kterých je skoro jistota, že bude nutné osadit kondíky. Leckdy nejen na vstup za baterkou, ale i ke každému ESC a na "větve" 5 i 12V.
Osobně to řeším tak, že osazuji bez a pokud to při plným plynu kravne dávám na vstup. Mám myslím jen na jedný coptéře s nějakým low end VTX, regly a motory.
Spousta lidí dlabe na "kostru" u samostatných ESC a ten slabý černý drát vedle datového bílého prostě nedá, nebo štípne. To nedělám a mám celkem klid.
Používej PDB, ne obyč. rozvodný desky, napájej VTX přímo z baterky, kameru z VTX je to celkem OK.
Zkrátka, nebral bych to jako povinnou nutnost a osobně jsem nenašel úplně nějakou zákonnitost.


iF

_________________
FPVMANIA - MOTHER COPTER - FLY or DiE
Oficiální distributor Armattan Quads pro ČR
fpvmania.cz


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 25.03.2018 5:26 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 21.2.2015
Příspěvky: 79
Bydliště: Příbramsko
Obrázky: 12
Díky za vysvětlení.

Ptal jsem se i z toho důvodu, že tu mám baterku 6S + motory 6S a regly 6S a při výpočtu mi Ecalc píše stále informaci, že výkon je vyšší, než limit motoru. Jinou baterku nemám, tak jsem ji chtěl trochu nějak omezit...


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 25.03.2018 7:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 7120
Bydliště: Vsetín
Včera jsme shodu okolností řešili problematiku kondíků jako pohonu. Kolega pracuje jako HW/SW vývojář pro jednu firmu co dělají pro němčoury. Když byl na služebce ve Friedrichshafenu tak je nechaly povozit na polygonu v připravovaném autobusu, který živilo 50kWh kondíků. Pro MHD super použití, jednu cestu (linku) to zvládne a na konečné je to nabité v jednotkach minut. Jen se k tomu musí tahat kabel jak ruka :D nicméně jízdní vlastnosti prej super, alespoň co se týká akcelerace a brzdění díky rekuperaci.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz