Autor |
Zpráva |
ingwarr
|
Napsal: pát 09.02.2018 17:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.8.2011 Příspěvky: 713 Bydliště: Ružindol,SK Obrázky: 9
|
nemusí byť priamo v ťažisku, musí byť len v osy modelu a funguje to Najviac sú múdry teoretici, kúpte si riadiacu jednotku a potom teoretizujte
Přílohy: |
Poznámka: vid foto ako som umiestnil Dualsky FC-151 pri teste, a držalo to "stopu" ako by to išlo po laserovom lúči
Snímka001fc151.jpg [ 77.5 KiB | Zobrazeno 1729 krát ]
|
|
_________________ Futaba FC-16, Frsky Taranis +, Fun Cub, Easy star, Easy glider4, Filip600T, kopia Tourist elektro,
Naposledy upravil ingwarr dne pát 09.02.2018 19:32, celkově upraveno 2
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Kreyson
|
Napsal: pát 09.02.2018 17:23 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 3.11.2011 Příspěvky: 592 Bydliště: Česká republika
|
A kde má model tu osu?
|
|
Nahoru |
|
|
Ackroyd
|
Napsal: pát 09.02.2018 18:21 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 10.9.2007 Příspěvky: 462
|
ondrascz ma samozrejme pravdu v tom ze gyru to je uplne jedno ak sa jedna o tuhe teleso. Gyro meria uhlovu rychlost a ta je pri naklone na vsetkych miestach tuheho telesa rovnaka. Informacia ze gyro vracia udaje o zrychleniach je samozrejme blbost. Udaje o zrychleniach vracia akcelerometer. Mozno mas misung v pojmoch a gyrom si v skutocnosti myslel IMU dosku (ktora obsahuje aj gyra aj akcelerometre ) ked to umiestnis v lietadle nieco malo dopredu alebo dozadu, nemal by si to nijako poznat. Co sa ale tyka akcelerometrov tie pri nakloneni telesa samozrejme nameraju nieco ine podla toho ci su v strede rotacie, alebo posunute mimo. Ci to ale zaregistrujes ak to namontujes 10cm pred tazisko lietadla, nemyslim. Ide o to ako je doska naprogramovana a ako vahuje udaje z akcelerometrov a gyr pri roznych letovych rezimov. Pri lietadle sa ale podla mna bude viac prikladat vahu udajom z gyra.
|
|
Nahoru |
|
|
ingwarr
|
Napsal: pát 09.02.2018 19:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.8.2011 Příspěvky: 713 Bydliště: Ružindol,SK Obrázky: 9
|
Kreyson píše: A kde má model tu osu?
Přílohy: |
Poznámka: os co prechádza trupom musí byť rovnobežná s výškovkou a smerovkou tak som to myslel, na tom to obrázku červena čiara
Snímka001paitfun7os.JPG [ 90.91 KiB | Zobrazeno 1726 krát ]
|
|
_________________ Futaba FC-16, Frsky Taranis +, Fun Cub, Easy star, Easy glider4, Filip600T, kopia Tourist elektro,
|
|
Nahoru |
|
|
Kreyson
|
Napsal: pát 09.02.2018 21:24 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 3.11.2011 Příspěvky: 592 Bydliště: Česká republika
|
Takže když to bude o dva tři centimetry výš nebo níž tak to nebude fungovat?
|
|
Nahoru |
|
|
Wormsnake
|
Napsal: sob 10.02.2018 8:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2015 Příspěvky: 1421 Bydliště: Šternberk, ČR
|
Kreyson píše: Takže když to bude o dva tři centimetry výš nebo níž tak to nebude fungovat? Teď se ptáš stejne jako já v druhé části mé první otázky když sem zakládal tohle vlákno. Letadlo když udělá výkrut a jednotka je v příslušné ose bude se jen otáčet, kdežto když bude mimo osu bude se otáčet po kružnici o poloměru vzdálenosti od osy. Tahle chyba může nebo spíš musí vadit, záleží jak moc. Ale myslím je to pro letadlo je to závažnější chyba než posunutí dopředu nebo dozadu. Protože při výkrutu se letadlo otáčí přímo kolem osy. Kdežto při zatáčce se letadlo otáčí kolem bodu poloměru daleko mimo tělo letadla a rozdíl v poloměru zatáčky jednotky a polomeru zatáčky těžiště je zanedbatelný. Takže to že jednotka je před nebo za těžištěm asi nevadí tolik jako to že je mimo osu výkrutu. Nebo se pletu?
_________________ NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá Vektor XXL, EasyGlider,Taranis HB-D8T Brushless
|
|
Nahoru |
|
|
BoŠ
|
Napsal: sob 10.02.2018 10:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.5.2013 Příspěvky: 1538 Bydliště: Brno
|
A kde je o hornoplošníku osa otáčení při výkrutu?
_________________ MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570
|
|
Nahoru |
|
|
OrDa
|
Napsal: sob 10.02.2018 10:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.1.2010 Příspěvky: 861 Bydliště: Praha 4
|
Wormsnake píše: Teď se ptáš stejne jako já v druhé části mé první otázky když sem zakládal tohle vlákno.
Letadlo když udělá výkrut a jednotka je v příslušné ose bude se jen otáčet, kdežto když bude mimo osu bude se otáčet po kružnici o poloměru vzdálenosti od osy. Tahle chyba může nebo spíš musí vadit, záleží jak moc. Ale myslím je to pro letadlo je to závažnější chyba než posunutí dopředu nebo dozadu. Protože při výkrutu se letadlo otáčí přímo kolem osy.
Kdežto při zatáčce se letadlo otáčí kolem bodu poloměru daleko mimo tělo letadla a rozdíl v poloměru zatáčky jednotky a polomeru zatáčky těžiště je zanedbatelný.
Takže to že jednotka je před nebo za těžištěm asi nevadí tolik jako to že je mimo osu výkrutu. Nebo se pletu? Kdo řekl, že se turistické letadlo při výkrutu otáčí kolem osy, která prochází letadlem?
|
|
Nahoru |
|
|
OK2BUH
|
Napsal: sob 10.02.2018 10:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.11.2013 Příspěvky: 3515 Bydliště: Olomouc, ČR
|
Když to budeme rozebírat moc puntičkářsky tak nás napadne, že ACC je málo kdy ve středu jednotky. Třeba v Pixhawku je v levém předním rohu. Já bych to tak nedramatizoval, pilot taky nesedí přesně v těžišti v dvojmístných letadlech. A měl by mít v těžišti hlavu nebo prdel? Ale mohl by někdo zkusit dát čidla gimbalu na delší kablík a umisťovat je na různá místa letadla co to bude dělat v zatáčkách. Docela by mě zajímalo jestli to v obraze bude poznat. edit: aha, teď jsem napsal blbost. Čidla gimbalu musí být pevně spojena s gimbalem.
|
|
Nahoru |
|
|
OK2BUH
|
Napsal: sob 10.02.2018 11:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.11.2013 Příspěvky: 3515 Bydliště: Olomouc, ČR
|
Já opravdu nevím jak moc je to kritické. U svého letadla mám Pixhawk v těžišti a jsem spokojen. Možná, že kdyby byl na ocasu tak budu spokojen taky. Jenom mě udivuje jak pečlivě toto řeší výrobci aut. Četl jsem studii kde se vážně zabývali tím, že řídící jednotku měli na podlaze a GPS o metr výš na střeše auta. Když auto prudce zabrzdilo tak přední náprava zapružila a GPS se dostala o několik cm před ACC. Vymýšleli na to softwarovou korekci. Tak nevím...
|
|
Nahoru |
|
|
Koli
|
Napsal: sob 10.02.2018 12:15 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 11.10.2017 Příspěvky: 109 Obrázky: 4
|
Zkoušel jsem několik různých stabilizačních jednotek. Je samozřejmě lepši, když je umístněná poblíž těžiště. Ale, jestli je před, za, nad, nebo pod těžištěm je úplně jedno. Dokonce, pokud použijete pouze gyro funkci, tak ani nemusí být přesně v letové ose. Plná stabilizace již ano. Ale i tady, pokud má možnost uložení polohy do paměti, tak nemusí být uložení jednotky v modelu přesné.( letadlo se vypodloží do letové polohy a to se uloží do paměti) Co je ale důležité, musí být pevně připevněna v modelu( sucháč vždy nestačí) a potom nastavení citlivosti. Každý model to chtěl jinak. A platí pravidlo.....méně je více. Ps: testoval jsem pouze na plošnících.
|
|
Nahoru |
|
|
janva9
|
Napsal: ned 11.02.2018 10:54 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.8.2009 Příspěvky: 1205 Bydliště: západočesko Obrázky: 38
|
Koli píše: Zkoušel jsem několik různých stabilizačních jednotek. Je samozřejmě lepši, když je umístněná poblíž těžiště. Ale, jestli je před, za, nad, nebo pod těžištěm je úplně jedno. Dokonce, pokud použijete pouze gyro funkci, tak ani nemusí být přesně v letové ose. Plná stabilizace již ano. Ale i tady, pokud má možnost uložení polohy do paměti, tak nemusí být uložení jednotky v modelu přesné.( letadlo se vypodloží do letové polohy a to se uloží do paměti) Co je ale důležité, musí být pevně připevněna v modelu( sucháč vždy nestačí) a potom nastavení citlivosti. Každý model to chtěl jinak. A platí pravidlo.....méně je více. Ps: testoval jsem pouze na plošnících. Tohle je napsáno stručně ale přesně. Mám stejnou zkušenost. To dobré upevnění je základ.
_________________ Ground Penetration Tester
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|