jaroslav.falcon
|
Napsal: pon 13.06.2016 8:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.10.2012 Příspěvky: 1539 Bydliště: Kladno
|
pokud máš možnost dej sem video letu. Dik.
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: pon 13.06.2016 9:11 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
pokud tim dynamickym PIDem myslis TPA tak to by me asi nepomohlo. Me totiz prijde ze bych potreboval snizit PID pri mensim plynu a nikoliv pri vetsim jako to ma TPA.
Ale je furt jeste mozne ze to je pruznosti ramu, je prece jen skladaci
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
rc_wolf
|
Napsal: pon 13.06.2016 14:33 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 23.5.2015 Příspěvky: 161 Bydliště: České Budějovice Obrázky: 37
|
Pánové díky za vaše postřehy. Co se týká "pokročilých funkcí" APM/Pix, ony se právě občas hodí i u té 250ky. Standardně sice létám FPV na manuál (resp. self-level), ale při posledním letu se mi podařilo nechtěně zaletět za řadu stromů a několik sekund jsem v brýlích viděl úplný ho... Nakonec to teda dobře dopadlo, plný plyn a zpátečka, koptéra se přibrzdila a vylétla nad stromy. Nebyl jsem daleko, asi 300 metrů od sebe, ale hledejte 250ku v poli řepky Ono FPV je vůbec dost zrádná věc, hlavně na pásmu 5.8GHz, kde tomu vadí každý lísteček v cestě a ztráta videa může být dost rychlá a nečekaná. Proto by se mi líbilo mít v takových situacích možnost tam "cvaknout" Loiter nebo RTH. A pokud jsem dobře četl, jakž-takž spolehlivě umí RTH akorát NAZA a APM/Pix, u Cleanflightu se o to nemá cenu ani pokoušet
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: pon 13.06.2016 15:36 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
z meho pohledu je rozumnejsim resenim takovedleho problemu aktivace pipaku a stazeni plynu. Spolehnout se na to ze copter bez video signalu bude mit 2.4ghz ridici signal si koleduje o ulet. Stejne tak prepinani copteru do rth bez vizualni kontroly. Narust hmotnosti je navic dost zbytecny protoze to neni jen jednotka ale napajeci modul, gps musi bejt zvedla, jednotka rozumne ulozena atd..... Kdyz uz bych to nechtel hledat tak bych tam dal malou GPS ( http://www.banggood.com/Beitian-BN-200- ... 40323.html) a k tomu nejmensi moznou Arduino desticku treba s ATMEGA32U4. To by provedlo konverzi z GPS na telemetrii podle toho co mas a pak mas pozici copteru k disposici na telemetrii.
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 11.07.2016 14:04 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
Amper píše: z meho pohledu je rozumnejsim resenim takovedleho problemu aktivace pipaku a stazeni plynu. Spolehnout se na to ze copter bez video signalu bude mit 2.4ghz ridici signal si koleduje o ulet. Stejne tak prepinani copteru do rth bez vizualni kontroly.
Pro zajímavost - v sobotu jsem quad 250 dostal do stavu, kdy paradoxně hlavní problém byla ztráta 2.4 řízení, FPV sice mělo problém, ale jakž takž drželo. Důvod byl jasný - zálet za topol za hlavou, kdy jsem měl ještě za zády auto kombíka se zvedlým kufrem a vysílač jsem měl za tělem, anténa FPV na brýlích měla polohu lepší. Výsledkem byl failsafe landing do pole, díky pípáku bylo nalezení celkem snadné. Každopádně to ale byla zajímavá zkušenost ukazující, že za jisté shody okolností právě při FPV může být s dosahem řídící RC soupravy dokonce větší problém než s FPV. Jinak k tématu - já APM mini z quad 250 vyhodil, nějak kravilo. Neměl jsem sílu zkoumat, zda šlo o problém daného APM mini klonu anebo o principiální problém staršího APM s méně výkonným CPU v obecně rychleji reagujícím modelu. Mimochodem pokud by někdo chtěl, tak klidně to APM mini přenechám na testy za symbolickou cenu, prakticky jistě ho nikdy reálně nevyužiju. Osobně bych APM mini určitě nové nekupoval, systém je už obsolete s fakticky stojícím vývojem. Pixhawk alespoň nebude mít problém s výkonem, ten vidím pozitivněji.
|
|
Nahoru |
|
|
rc_wolf
|
Napsal: pon 11.07.2016 14:54 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 23.5.2015 Příspěvky: 161 Bydliště: České Budějovice Obrázky: 37
|
Zrovna dneska mi to mini APM 3.1 přišlo na poštu. O víkendu ho zkusím namontovat do koptéry, tak se uvidí jestli to byl dobrý nápad... Na svojí 250ce ale mám 6" vrtule a 3S 2200mAh baterku, takže zas TAK hbitá není . V nejhorším tam dám zpátky současnou Flip32+ a APMko půjde do samokřídla. Jinak s dosahem 2.4GHz ovládání jsem zatím neměl žádný problém, minulý týden jsem letěl (taky se samokřídlem) cca 1Km a Taranis ani nepípnul. Ale letěl jsem dostatečně vysoko a v cestě signálu nebyly žádné překážky, to je pravda.
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: pon 11.07.2016 16:05 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
uz jsem psal - APM soft neni pro 250tky optimalni a bez 32bit procaku bych to ani nezkousel. Uvedom si ze Flip32 ma radove vykonejsi procesor nez to APM mini 72Mhz vs 8Mhz
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
rc_wolf
|
Napsal: ned 24.07.2016 13:27 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 23.5.2015 Příspěvky: 161 Bydliště: České Budějovice Obrázky: 37
|
Tak jsem včera konečně zkusil namontovat mini APM do mojí ZMR250. A výsledek? Citace: jako leti to ale neni to uplne hifi Ampér to docela vystihl. Koptéra se ve vzduchu udrží, ale je to takové hrozně nekultivované. Nepodařilo se mi naladit PIDy tak aby se stabilita koptéry alespoň vzdáleně blížila Flip32. Buď to kmitalo, nebo se musely nastavit hodně nízké konstanty a pak byla koptéra hrozně tupá a "houpavá". Sice moje ZMR250 není žádný rychlík (spíš takový tančík), ale s Flip32 to prostě létá výrazně líp. Že by mělo to APMko příliš vysoký looptime? Každopádně na vyzkoušení pokročilejších funkcí jsem se nakonec ani nedostal. Takže na název tématu si odpovím sám - ne, APMko v 250ce není vůbec dobrý nápad. Možná ten PixRacer s novějším FW by to zvládnul lépe? Dneska jsem do koptéry vrazil zpátky Flip32 a chystám se vyzkoušet firmware iNavFlight, což je prý Cleanflight s kompletně přepsanými navigačními funkcemi. Na YouTube jsem viděl docela dost videí s demonstrací RTH a lidi to docela chválí, prý je to obrovský rozdíl oproti čistému CF. Tak jsem zvědavý
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: ned 24.07.2016 13:43 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
ohledne hw je to jasne : APMko ma 8bit procak, Flip32 ma 32bit, Naze 32 F3 ma lepsi 32bit s matematickym koprocesorem, Pixhawk/Pixracer ma jeste lepsi procak
ohledne sw je to tak ze Arducopter projekt ted pridava funkce i pro tydle male coptery ale CleanFlight se na to specializuje.
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
jaroslav.falcon
|
Napsal: ned 24.07.2016 20:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.10.2012 Příspěvky: 1539 Bydliště: Kladno
|
Na pixracer jsem mel max looptime 4.1ms. Předpokládal ze to bylo v pokročilejším režimu. Multiwii v základu na male atmeze zvládne 2.6ms.
|
|
Nahoru |
|
|
rc_wolf
|
Napsal: pon 25.07.2016 15:21 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 23.5.2015 Příspěvky: 161 Bydliště: České Budějovice Obrázky: 37
|
jaroslav.falcon píše: zde je overena 250 na PX4 platforme Ten velký pixhawk teda vypadá v 250ce docela nepatřičně, se divím že ho tam vůbec dokázal nacpat Ale věřím, že to létá OK. Vím že výpočetní výkon PX4 je oproti APMku dost jinde, a novější firmware asi taky dělá svoje. Jak jsem psal, mě 250ka s APM nelétala moc dobře (a nebo jsem vůl co neumí naladit PIDy ). Každopádně nejdřív zkusím ten iNavFlight firmware pro Flip32, a pokud bude chodit tak dobře jako na Youtube videích, tak u něj asi zůstanu a APMko si schovám do nějakého letadla...
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: úte 26.07.2016 5:54 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
Lumenier je na dnešní poměry 250 dost velká kráva, mám tu něco podobného a vedle aktuálnějšího race je tam místa spousta. Jinak ale k tomu "ověřená 250" - na tom, že se takto dá letět není moc co ověřovat, zrovna tak graup15 létal s NAZE-M, já měl po nějakou dobu to mini APM atd. Jde ale o to, jak to letí a to by se muselo vidět. Funkce betaflightu jsou totiž na podobné nasazení plně optimalizované, třeba i ve smyslu plného využití stále rychlejších reglů. Můžu říct, že když jsem asi před 14ti dny pro jeden pokus vyhrabal starší regly, které umí jen rychlou PWM, tak jsem prostě s nejnovějším betaflight v SP3 desce nepřiměl copter k použitelnému letu, totálně nestíhaly (asi by se daly všechny smyčky zpomalit, ale tím by se systém dost degradoval). A trochu se obávám, že Pixhawk sice funkční bude, ale jaksi na té úrovni, kam bych výše uvedené ořezal, APM je na tom ještě hůře (tam to vím z vlastní zkušenosti najisto). Proto bych se při požadavku na GPS také klonil spíš k tomu nejprve ověřit iNavFlight...
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|