RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Lehka Y6- 3D tisk/uhlik
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=131&t=79488
Stránka 3 z 5

Autor:  tomashr [ pát 13.01.2017 11:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lehka Y6- 3D tisk/uhlik

graup15 píše:
re..Tomashr

Osobně si myslím,že woitova dokonalá mašinka těží hlavně z výtečné tuhosti rámu (svařenec je vždy lepší než šroubované rámy) a pak z letovky dané nízkou hmotností. To,že to létá lépe bude i tím,že regulace motorů urychluje a brzdí menší hmotnost a proto se to i lépe chová.


Ano, s tou tuhostí bych naopak velmi souhlasil, taky jsem už měl u určitých rámů pocit, že se vyloženě vlní, což sice stabilizace zvládne, ale cítit to být musí.

Zajímavé téma je chování reglů a výkon FC. U klasických "fotocopterů" pořád zásadně převládají regly se SimonK či základní BLHeli, běžící v klasickém PWM, maximálně s vyšší opakovací frekvencí. U racecopterů jsou ale regly hodně jinde - Oneshot, Multishot, atd. a pravdou je, že odezva řídící smyčky se na letu pozná. Docela by mne zajímalo, nakolik by se tohle poznalo i na chování většího stroje, ovšem třeba APM a DJI NAZA si s těmito věcmi neporadí, u Pixhawku si nejsem jistý.

Autor:  graup15 [ pát 13.01.2017 12:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lehka Y6- 3D tisk/uhlik

Na větší mašině ..teda pokud se dá 2,2kg těžké cihličce dá říkat větší,mám ty Takyony od DJI. To dynamické brždění je dost znát a vůbec se to chová nějak kultivovaněji než obyč SimonK. Teda alespoň mám ten pocit.
A ten Oneshot a pod extra rychlosti jsou u velkým strojů asi zatím jen v říši snů..problém je ta hmota vrtule,tu prostě tak rychle neroztočíš ani nezabrzdíš. Tady je pak jedno jestli máš Nazu nebo Pixhawka.
Spíš je to o sladění všeho dohromady..stejně jako to mají DJI Phantomy. Tam je evidentní,že mají vše sladěno tak aby se mašina dala seriově vyrábět,bez nastavování letěla z krabice...a lítá jim to naprosto neskutečně dobře. Ale za to je daň,že vše je dané...naprosto vše. Žádné domácí kutění nehrozí.

Takže pro nás stavitele hraček je nejdůležitější za prvé co nejlehčí a nejtužší rám co jde. Pak dobrý pohon a dobré vrtule.
Pohon naladit na baterku a předpokládanou hmotnost se 100% rezervou. Pak si vyhrát s instalací aby se nic neuklepalo, aby se nic vzájemně nerušilo....a hlavně se pak na jiné mašině naučit lítat na ruce. Osobní zkušenost,jak je člověk moc zvyklý na GPS pohodové létání,tak když dojde k zarušení GPS/magnetometru...jediná záchrana je přepnout na manuál. Reagovat rychle a správně. Bez toho je to buď úlet, ale spíš většinou žíně o zem.

Autor:  Woita [ pát 13.01.2017 15:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lehka Y6- 3D tisk/uhlik

tomashr píše:
Dokázal bys to "mimořádné chování" nějak specifikovat? ....
...
...tys to ale formuloval tak, jako že se zlepší vlastnosti jako takové, což už se mi tak docela nezdá.

On to už Graup15 trochu řekl za mě. Nízká letová hmotnost má za následek, že není zbytečná setrvačná hmotnost, která vždy bude mít za následek horší chování regulační smyčky - prostě regulace nemusí tolik bojovat se setrvačností a tím pádem je to chování takové ..."jiné"... Lehká koptera se řídí lépe, je to i subjektivní pocit, prostě se to ovládá tak jako lehce a přesně a poslouchá to na slovo. Měl jsem několik kopter, všechny "na jedno brdo", s plastovými rameny DJI, s kovovými rameny, ale všechny mělu takovou tu "standardní" hmotnost. Pak když jsem poprvé zaletěl s tou lehkou Boženkou, spadla mi brada, byl to úplně jiný pocit z řízení, prostě to bylo příjemné. To jsem tedy myslel tím "mimořádným chováním". Exaktně to popsat nedokážu, na to nemám ani znalosti. Graup napsal ještě jednu myšlenku, že asi přispěla i ta tuhost rámu, to bude také asi důležité..

Edit: Jo a také si myslím, že když už hmotnost musí být, tak bych jí raději soustředil někde uprostřed - tedy baterka uprostřed, to je jasné, ale třeba regly bych taká dal raději blíže středu a nikoliv na konce ramen. Myslím že tohle také pomůže regulaci v řízení (zase ta setrvačnost... síla = hmotnost x páka, žejo).

Autor:  Amper [ pát 13.01.2017 15:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lehka Y6- 3D tisk/uhlik

udelal jsem test drzaku motoru. Zvladl 8kg kybl s vodou misto motoru. Vzhledem k tomu ze motor ma maximalni tah 1kg tak jeste stahnu z kazde strany milimetr :-D

Autor:  Amper [ pát 13.01.2017 15:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lehka Y6- 3D tisk/uhlik

Woito, mas nekde hmotnostni rozpocet Bozenky ?

Autor:  Woita [ pát 13.01.2017 17:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lehka Y6- 3D tisk/uhlik

Amper píše:
hmotnostni rozpocet.. ?

Ne-e, bohužel nemám :( jen jsem to občas průběžně zvážil, i jsem si zapisoval do tabulky co kolik váží, ale tabulku už nemám - takže si pamatuju, že Al rám včetně držáků motorů měl 127 nebo 128g, a pak celkově jsem bojoval o 1kg komplet včetně gimbalu a kamery, což se mi celkově těsně nepodařilo.
Ale moment - naděje - možná že ta tabulka ještě existuje - za chvíli se po ní podívám.

Autor:  Amper [ pát 13.01.2017 17:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lehka Y6- 3D tisk/uhlik

128g je hodne impresivni cislo. Kdyby byla stejne udelana hexa tak by mohla mit tak 180-200g.

Hmm, asi vytisknu jednu verzi stredu pouze s jednim perimetrem a minimalnim infilem :-) Podle sliceru by pak byla hmotnost ramu (stred, trubky, drzaky motoru, spojovaci material) cca 180g.

Ale mam obavu ze by to uz bylo poznat na tuhosti ramu. Ale tech 20 metru filamentu me za to asi stoji a zkusim to vytisknout a pomackat v ruce :-D

Autor:  Woita [ pát 13.01.2017 17:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lehka Y6- 3D tisk/uhlik

Tak jsem to vážení našel, dávám to sem jako oskenovaný kus papíru, kdyby tě něco zajímalo a nemohl jsi přečíst, klidně se zeptej. Ale nechtělo se mi to všechno přepisovat do čitelné podoby. :wink:
Příloha:
Skener_20170113.jpg
Skener_20170113.jpg
[ 43.77 KiB | Zobrazeno 5078 krát ]


Autor:  Amper [ pát 13.01.2017 17:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lehka Y6- 3D tisk/uhlik

regulatory jsou soucasti te hmotnosti motoru ?

Ty mam asi vyrazne vetsi/tezsi - ja jsem na 630g pri pouziti APC props, 570g pri carbonech.

Autor:  Woita [ pát 13.01.2017 18:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lehka Y6- 3D tisk/uhlik

Koukám do mé tabulky a regly tam asi ještě vůbec nemám. Hmotnosti motorů jsou včetně unašečů a vrtulí, ale bez reglů. Motory jsou T-Motors 2214 Antigravity, ty mají zvláštnost, že jsou velikostně přesně totožné s 2212, ale výkonově téměř 2216. Totiž tam udělali subtilnější rotory (pláště), takže se do nich vešly statory (vinutí) velikosti 2214. Čekal jsem na ně tenkrát jako ostříž (podle předběžných oznámení na stránkách T-Motors) a byl jsem první kdo je tenkrát koupil na jediném e-shopu, kde je začali prodávat. :lol:

Regly mám Afro Slim, ty jsou příjemně lehké a i tvarově se mi hodily. Dneska už jsou v reglech zase lepší možnosti...

Autor:  Amper [ pát 13.01.2017 18:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lehka Y6- 3D tisk/uhlik

jo, ty motory vypadaj dobre ale priznam se ze jsem si rekl ze optimalizace musi byt cenove rozumna. Takze tam mam NTM 28-26 1000kv - https://hobbyking.com/en_us/ntm-prop-dr ... rsion.html

Byly za 15 babek a slapou dostatecne slusne. Minimalne za tu cenu je to dobre, hmotnost je velmi podobna a vykon taky :-D

Autor:  Woita [ pát 13.01.2017 19:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lehka Y6- 3D tisk/uhlik

Nic proti tomu, za 5 baků to je neuvěřitelná cena. Hlavně si vyzkoušej, jestli všechny šlapou stejně (slyšel jsem že některé NTM se stane že mají oba kusy jiný zvuk - povídal kámoš co je chtěl do dvoumotorového éra). Já NTM použil několikrát a vždy spokojenost.

Autor:  Amper [ pát 13.01.2017 21:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lehka Y6- 3D tisk/uhlik

Sundám je z Y6 takže ty jsou ok. Vim ze par lidi reportuje s NTM problémy ale ja zatím klepu na drevo

Autor:  Amper [ pon 16.01.2017 21:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lehka Y6- 3D tisk/uhlik

tak ma na stole zapujceny podvozek (jeste jednou diky Tome) a myslim ze par gramu pujde dolu :-D

- uhlikove desticky jdou dolu. Dirky v podvozku me presne sedi (nahodou) na velikost zesilenych mist v ramu
- trubka 16 je zbytecne velka. Zkusim ji zvazit a mozna udelam redukci z 16ti na 14tku (mozna budu drsnej a zacnu 10tkou). Navic zkratim podle gimbalu
- spodni pricna roura - opet, moc tlusta
- spodni "T"cko - zbytecne mohutne

Navic jsem nasel par fotek kde urvali ten hlinikovy kus takze cilene slabsi misto nebude od veci. Je asi blbost aby se v pripade problemu lamalo zelezo a trhali veci z ramu misto aby se roztristili nohy a pohltili tim energii a ztlumili dopad.

Takze suma sumarum - zustane me jen ta jednotka. A koukam ze na HK ji prodavaj jako nahradni dil za polovicni cenu oproti celemu podvozku. Bezva, aspon me nezbude co nebudu potrebovat.

Autor:  Amper [ úte 17.01.2017 14:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lehka Y6- 3D tisk/uhlik

Obe jednotky maj necelych 70g. Myslim ze s redukci a Tckem, s 8mm trubkou (silnostena) bych se mel vejit do 100g celkove tj. 80g usetreno.

Ono se to nezda ale kdyz clovek setri 5g tam, 10g tudle atd... tak to docela naskakuje. A kdyz nesetri tak to naskakuje taky, ale opacne :-D

Stránka 3 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/