Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 07.12.2016 9:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.11.2009
Příspěvky: 543
Bydliště: Blízko D1 exit 66
U koptéry mám BRF3 s integrovaným starým OSD a jediné proč sem to opravdu chtěl je zobrazení spotřebovaných mAh.
Pak mám zorbazené napětí, proud, výšku, sílu signálu, letový mód. Další věci co jsou v OSD mám vypnutý, protože pro závodní koptéru to jsou spíše rušivé věci.
OSD do letu nijak nezasahuje, takže pokud funguje, tak je úplně jedno jaký procesor to pohání.

_________________
Lítám letadla a malé koptéry, občas přes FPV. Zatím jen bubliny.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 07.12.2016 9:47 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 1.12.2014
Příspěvky: 309
Bydliště: Ostrava
tomashr píše:
Hele, nezdá se ti, že to občas už trochu přeháníš?


Hele, ne. Rad ozrejmim ;)

tomashr píše:
V čem je jako omezení omezení při použití Atmel OSD - nastaví se jednou a do konce života copteru na to nesáhne...


Nemas pravdu. Atmel jako takovy je uplne v poho a jeho vykon s prehledem postaci na urizeni chipu pro vykreslovani znaku do videa. Mit ho ale navic zejmena na integrovanych deskach neopodstatnitelne. Nastaveni jednou a nesahnuti, to by platilo snad pri zakladnim pouziti OSD. Ja jsem si velice oblibil nastavovani paramteru FC pres OSD. A aby to fungovalo korektne, musi FW v OSD sedet s FW v FC. Napr. v BF 2.9.x -> 3.x doslo k dramatickym zmenam v PID controleru a tim i zmenam v MSP, ktere muselo reflektovat OSD. Jak elegantni pak je, kdyz ti FC i OSD ridi jeden jediny firmware a neresis updaty vice komponent. Proc si timhle komplikovat zivot?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 07.12.2016 13:58 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 7.12.2016
Příspěvky: 1
vývoj v této oblasti jde opravdu rychle dopředu, člověk si ani neošahal multi-shot a už je tu d-shot :D

za sebe musím říct že je to jen dobře, začal jsem na eachine racer 250, pak už jsem si postavil svůj stroj. Hlavní změna zpoždění, pwm na racerovi vs ibus na novým ubere 50us latence a hned se řídí lépe. Regulátory přidaly active braking, betaflight zase air mode, u racera jsem musel ladit pidy, na novým jsem na ně nesáhnul.

moje video série...
https://www.youtube.com/watch?v=WuGs-KH9z3M


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 10.12.2016 21:17 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
tohle téma chci sledovat, takže taky něco přidám.

Objednal jsem set http://www.ebay.com/itm/131897691163?_t ... EBIDX%3AIT

pro první lety mě určitě nebudou trápit letové výkony setu.
Hlavně Ať to funguje až to sestavím. Vrtule dám samozřejmě jiný a FPV set dám do letadla a zde použiji 25 mW vysílač s kamerkou
co mám v helině.
Asi upravím rám, ale to se uvidí až to přijde.

Co mě ale trápí a co asi je hlavní potíž při létání s copterou je, že se chová při různé rychlosti jinak.
Dva extrémy - letím pomalu a ve směru letu "křidýlka" naklápí a "směrovka" otáčí a plyn při přidání zajistí stoupání .

No a při plné rychlosti je vlastně coptera nakloněná dejme tomu na 45 ° a při této rychlosti bude průlet zatáčkou
při zachování stejné výšky vyžadovat jiný způsob ovládání. Vlastně skoro nepoužiji "výškovku"

No a do toho nastavení úhlu kamery . Asi na ní dám přepínání na 3 polohy - vyhlídkový let - dolu ,
pomalé létání a přistávání 10° nahoru a rychlý let 30° nahoru.

Lítám s helinou 250, ale pomalu a tam mě tento efekt netrápí, ale na copteře bych chtěl trénovat rychlejší průlety a dá-li
bůh tak nějaký závody.

Zajímalo, jak moc tento efekt vnímají zkušenější a ostřílenější letci.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 11.12.2016 2:40 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 1.12.2014
Příspěvky: 309
Bydliště: Ostrava
Rychlost a uhel stroje vuci zemi nema na ovladani zadny vliv (pochopitelne v acru). 3 osy otaceni jsou fixni v inercialni soustave stroje.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 11.12.2016 14:16 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
ondrascz píše:
Rychlost a uhel stroje vuci zemi nema na ovladani zadny vliv (pochopitelne v acru). 3 osy otaceni jsou fixni v inercialni soustave stroje.


mluvím o řízení s ohledem na směr letu


náklon coptery se děje vždy v osách stroje (pokud jsou vrtule v rovině se strojem)
Ale ty osy coptery nejsou totožné se směrem letu v různých rychlostech.

Takže i průlet zatáčkou pro zachování letové výšky bude vyžadovat rozdílný přístup k ovládání.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 11.12.2016 15:49 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 1.12.2014
Příspěvky: 309
Bydliště: Ostrava
Technika pruletu zatackou je shodna ve vsech rychlostech. Rozdilne jsou velikosti vychylek v jednotlivych osach. Ovladani je principielne vzdy stejne.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 26.12.2016 18:36 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 8.1.2004
Příspěvky: 133
Bydliště: Praha
Obrázky: 0
dudaj píše:
náklon coptery se děje vždy v osách stroje (pokud jsou vrtule v rovině se strojem).

Kdyz uz jsme u toho: Vim ze se tu uz resilo naklapeni rotoru, ale zkousel jste uz nekdo trvale naklopeni rotoru v pred?


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 27.12.2016 10:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2008
Příspěvky: 2997
Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
Jo, před pár lety.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 27.12.2016 10:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2008
Příspěvky: 2997
Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
dudaj píše:
Co mě ale trápí a co asi je hlavní potíž při létání s copterou je, že se chová při různé rychlosti jinak.
Dva extrémy - letím pomalu a ve směru letu "křidýlka" naklápí a "směrovka" otáčí a plyn při přidání zajistí stoupání .

No a při plné rychlosti je vlastně coptera nakloněná dejme tomu na 45 ° a při této rychlosti bude průlet zatáčkou
při zachování stejné výšky vyžadovat jiný způsob ovládání. Vlastně skoro nepoužiji "výškovku"


To tě trápit nemusí, létej a budeš řídit přesně tak, jak je při dané rychlosti třeba. Netřeba teoretizovat, třeba cvičit. Teoretický rozbor Ti ve zvládnutí řízení nijak zvlášť nepomůže. A na velké rychlosti s velkým náklonem budeš řídit " výškovkou" docela dost :wink: .


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 27.12.2016 22:06 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Troll píše:
létej a budeš řídit přesně tak, jak je při dané rychlosti třeba. Netřeba teoretizovat, třeba cvičit. .


Nojo, lítal bych, ale číňan to poslal asi přes Aljašku nebo co :D .
Takže zatím můžu jen teoretizovat :(


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz