Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 07.10.2015 18:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.6.2012
Příspěvky: 1614
Bydliště: Chrudim
https://hoogvlieger.wordpress.com/2013/ ... sd-5v-mod/

_________________
Open9x, Ultimate lrs, I like open system :-) on copters.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 07.10.2015 20:34 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2008
Příspěvky: 6894
Bydliště: Moravský kras
Marsyas píše:
Ahoj,
jak je tak v česku zvykem, začnu hned z kraje omluvou: jsem tu docela nový a neznám žádná nepsaná pravidla či zvyklosti, takže pokud náhodou nějaké takové pravidlo poruším, nedělám to úmyslně.

Není problém, začít můžeš tady: viewtopic.php?f=3&t=26940
:wink:

_________________
OK2WY


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 29.10.2015 10:16 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 31.5.2015
Příspěvky: 23
Bydliště: Praha, Pelhřimov
Problém s nepsanými pravidly je právě ten, že se nedají nikde vyčíst. Ale dík.

_________________
Prosťe rát bastlým.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 08.12.2015 1:19 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 31.5.2015
Příspěvky: 23
Bydliště: Praha, Pelhřimov
Takže, zdá se, že jeden z problémů byl vyřešen. Na rady zdejších zkušených odborníků (díky), jsem použil externí BEC a BECy v reglech nechal spát. Ten jeden regulátor už se skutečně nehřeje a ten problém s neposloucháním plynu už se nestává. Vidím to tak, že přehřátý regl začal motorem točit méně, což se projevilo na náklonu koptéry a řídící jednotka se rozhodla vyrovnávat. Spoustu věcí ten bec skutečně vyřešil.

Přívodní kabely jsem kvůli generování rušení zkrátil, co to šlo, nicméně to nepomohlo. Použil jsem tedy delší, leč o hodně silnější, čímž se koptéra přestala vychylovat náhodným yawem při vypnutí mag módu, přičemž při jeho zapnutí problém přetrval. Odendal jsem tedy vrtule, koptéru připojenou k PC nastartoval a roztočil na plné obrátky. Když manuálně zvětším některému motoru zátěž (prostě ho trochu zmáčknu mezi prsty), koptéra si myslí, že se točí v yawu (ikdyž netočí) a zřejmě to má pořád snahu rovnat, čímž vznikne právě ta chyba. Nuže, překalibroval jsem magnetometr tak, že jsem během kalibrace měl spuštěné motory a koptérou tak různě otáčel ve všech osách. K mému překvapení se virtuální yaw při zátěži velmi zlepšil, že je nyní skoro neznatelný. Myslím, že když ještě odstíním pomocí nějaké hliníkové pásky ESC a rzvodnou desku od rušení, problému se skoro zbavím.

Dál jsem došel k názoru, že baterie zvlášť pro FPV je pro mě blbost. Nepřináší žádnou výhodu a za ty ruchy o frekvenci 1hz může připálená elektronika na gimbalu.

Ten problém s kalibrací reglů jsem nevyřešil a pěkně mě sere. Jdete takhle na výlet, taháte drona a když chcete letět, zapnete baterku, ale jeden z reglů se při tom úvodním pískání trochu zpozdí za ostatními a když chcete rotočit vrtule, reaguje na plyn až od mnohem vyšší hodnoty. Chjo. Takže vždy připojit k PC nebo mobilu a překalibrovat.

----

Pak se objevilo několik dalších problémků, třeba že mi to v neděli spadlo. Nevím proč, letěl jsem kus, chci se vrátit a najednou spadl. Ale mám trochu podezření, že se něco podělalo a na chvíli vypadla řídící jednotka. Možná při zátěži s již docela vybitou baterkou zaváhal BEC a něco chvíli nenapájel.

Taky mi to při GPS hold někam pořád utíká, ale to bude asi souviset s tím zlořečeným magnetometrem. Taky mě napadlo připojit ten externí, co je v GPSce. Ale obávám se, že by to naze32 schroupla jen velmi, velmi težko.


Ještě bych se tedy nakonec na pár věcí zeptal. Mám 30A regly a motory Turnigy D2830 1000kv. U toho vrtule 10x4,5. Unašeč takový ten se sklíčidélkem a matkou.
Nevíte někdo, zda lze sehnat nějaký pořádný unašeč na vrtuli pro tyto motory? Má kolem osičky otvory pro čtyři šroubky, o kterých doufám, že nejsou k ničemu.
A poslední dobou si hraju s myšlenkou, že bych zkusil koptéru osadit vrtulemi 8x4,5. Z jednoduchého důvodu - koptéra fakt valí, stačí víc polechtat plyn a během vteřiny už jí nevidím. Stoupání umí fakt hodně hodně rychlé. Až moc. Mám pocit, že s menšími vrtulemi by byly motory méně v zátěži (respektive by se při visu otáčely při efektivnějších otáčkách) by teklo mnohem méně proudu. A protože mám koptéru na letecké záběry a ne na nějaké kotrmelce, radši bych poněkud horší letové vlastnosti za cenu vyšší výdrže baterky. Nějaké názory?

Díky moc!

_________________
Prosťe rát bastlým.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 08.12.2015 9:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.6.2012
Příspěvky: 1614
Bydliště: Chrudim
Osobně bych ti doporučil zahodit nazu a vrazit tam apm, ideálně pixhawk. Nemám s ní sice zkušenosti, ale všíchni kamarádi co ji kdysy létaly z mého okolý, od nazy utekly (teď se k ní sice vracejí v 250:-) Za ten yaw určitě může ten magnetometr. Je to bolest i apm, prostě rušení od silové eletřiny. To opravdu řeší ten kompas v gps. Bojoval jsem v podstatě se stejnýmy problémy jako ty asi rok i s apm a nakonec za všechno mohl kompas v jednotce. Po přechodu na neo8 s kompasem, umístěnou mimo silovou eletřinu (stačilo 5cm) naprosto žádné problémy a létám.

_________________
Open9x, Ultimate lrs, I like open system :-) on copters.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz