Takže, zdá se, že jeden z problémů byl vyřešen. Na rady zdejších zkušených odborníků (díky), jsem použil externí BEC a BECy v reglech nechal spát. Ten jeden regulátor už se skutečně nehřeje a ten problém s neposloucháním plynu už se nestává. Vidím to tak, že přehřátý regl začal motorem točit méně, což se projevilo na náklonu koptéry a řídící jednotka se rozhodla vyrovnávat. Spoustu věcí ten bec skutečně vyřešil.
Přívodní kabely jsem kvůli generování rušení zkrátil, co to šlo, nicméně to nepomohlo. Použil jsem tedy delší, leč o hodně silnější, čímž se koptéra přestala vychylovat náhodným yawem při vypnutí mag módu, přičemž při jeho zapnutí problém přetrval. Odendal jsem tedy vrtule, koptéru připojenou k PC nastartoval a roztočil na plné obrátky. Když manuálně zvětším některému motoru zátěž (prostě ho trochu zmáčknu mezi prsty), koptéra si myslí, že se točí v yawu (ikdyž netočí) a zřejmě to má pořád snahu rovnat, čímž vznikne právě ta chyba. Nuže, překalibroval jsem magnetometr tak, že jsem během kalibrace měl spuštěné motory a koptérou tak různě otáčel ve všech osách. K mému překvapení se virtuální yaw při zátěži velmi zlepšil, že je nyní skoro neznatelný. Myslím, že když ještě odstíním pomocí nějaké hliníkové pásky ESC a rzvodnou desku od rušení, problému se skoro zbavím.
Dál jsem došel k názoru, že baterie zvlášť pro FPV je pro mě blbost. Nepřináší žádnou výhodu a za ty ruchy o frekvenci 1hz může připálená elektronika na gimbalu.
Ten problém s kalibrací reglů jsem nevyřešil a pěkně mě sere. Jdete takhle na výlet, taháte drona a když chcete letět, zapnete baterku, ale jeden z reglů se při tom úvodním pískání trochu zpozdí za ostatními a když chcete rotočit vrtule, reaguje na plyn až od mnohem vyšší hodnoty. Chjo. Takže vždy připojit k PC nebo mobilu a překalibrovat.
----
Pak se objevilo několik dalších problémků, třeba že mi to v neděli spadlo. Nevím proč, letěl jsem kus, chci se vrátit a najednou spadl. Ale mám trochu podezření, že se něco podělalo a na chvíli vypadla řídící jednotka. Možná při zátěži s již docela vybitou baterkou zaváhal BEC a něco chvíli nenapájel.
Taky mi to při GPS hold někam pořád utíká, ale to bude asi souviset s tím zlořečeným magnetometrem. Taky mě napadlo připojit ten externí, co je v GPSce. Ale obávám se, že by to naze32 schroupla jen velmi, velmi težko.
Ještě bych se tedy nakonec na pár věcí zeptal. Mám 30A regly a motory Turnigy D2830 1000kv. U toho vrtule 10x4,5. Unašeč takový ten se sklíčidélkem a matkou. Nevíte někdo, zda lze sehnat nějaký pořádný unašeč na vrtuli pro tyto motory? Má kolem osičky otvory pro čtyři šroubky, o kterých doufám, že nejsou k ničemu. A poslední dobou si hraju s myšlenkou, že bych zkusil koptéru osadit vrtulemi 8x4,5. Z jednoduchého důvodu - koptéra fakt valí, stačí víc polechtat plyn a během vteřiny už jí nevidím. Stoupání umí fakt hodně hodně rychlé. Až moc. Mám pocit, že s menšími vrtulemi by byly motory méně v zátěži (respektive by se při visu otáčely při efektivnějších otáčkách) by teklo mnohem méně proudu. A protože mám koptéru na letecké záběry a ne na nějaké kotrmelce, radši bych poněkud horší letové vlastnosti za cenu vyšší výdrže baterky. Nějaké názory?
Díky moc!
_________________ Prosťe rát bastlým.
|