Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 20.02.2015 9:04 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 19.2.2015
Příspěvky: 25
Bydliště: Blansko
Amper píše:
U te tve coptery vidim par problemu ktere jsem mel taky.

1. Ramena jsou nesmyslne dlouha. Pri tedle delce a rozmeru budou pruzit a delat bordel ve stabilizaci. Ale to poznas az za letu.

2. Myslim ze to mas premotorovane - pak dela apm rado to ze po startu odpali copter do nebes. Dela to u hodne premotorovanych copter a musi se to resit. Bud veci baterkou nebo limitaci na vysilaci a rekalibraci jednotky na jiny rozsahy. Znas hmotnost k letu, proud a tah motoru ?

3. Nevim zda jsi psal jakou vezi fw pouzivas ale podle naznaku bych se rad zeptal co ti presne psalo do logu pri pokusu o odarmovani jak jsi psal ze neco kecala o kompasu a jak presne jsi potlacil ten kompas. Nepotlacil jsi jen compass prearm check ?


1. Z ramen jsem oddělal dřevěné držáky motorů a motory chytl na hliníkový rám, tím se mi trošku snížila rozteč na nějakých 600 mm. Až to dostanu do vzduchu, určitě se objeví další mouchy a možná budu muset předělat rám.

2. Jakože ty motory jsou silné na takovou baterku? Myslím že 4000 mAh a 5200 mAh je docela dost. Váha modelu je asi 1,2 kg, tah jednoho motoru něco kolem 600 g.

3. Na řídící jednotce jsem si přehrával fw za nejnovější co mi MP nabídl.
V nastavení parametrů jsem si našel položku/y, které se týkaly kompasu a dal disable. Už přesně nevím. Prearm check to určitě nebyl.

Ale to všechno bude tím vadným regulátorem.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pát 20.02.2015 9:19 
Mazák
Mazák

Registrován: 15.7.2014
Příspěvky: 602
Bydliště: ČR
Troll píše:
Tvůj problém nemá nic společného s kompasem.

No řekl bych, že když mu nejde kalibrovat kompas, bude to kompasem.. S ostatním mu poradil Woita..

saurios píše:
2. Jakože ty motory jsou silné na takovou baterku? Myslím že 4000 mAh a 5200 mAh je docela dost. Váha modelu je asi 1,2 kg, tah jednoho motoru něco kolem 600 g.

Jestli je to tak, tak je to v pořádku, ale osobně jsem žádnou srovnávací tabulku nenašel, jinak důležité je napětí baterky a vrtule, ne kapacita... přečti si Trollův blog, jsou tam tyhle věci hezky popsané.
saurios píše:
3. Na řídící jednotce jsem si přehrával fw za nejnovější co mi MP nabídl.
V nastavení parametrů jsem si našel položku/y, které se týkaly kompasu a dal disable. Už přesně nevím. Prearm check to určitě nebyl.

Jestli je to fw 3.2 tak tam už CLI pro APM nefunguje a píše to tam nějaký nesmysl.
Co vím, tak softwarově se kompas vypnout nedá, proto přerušení cesty, pro použití externího, případně vyšší verze APM to mají řešeny jumperem.

_________________
X650F, Sunnysky, Afro, Graupner 11x5, APM, Pixhawk


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 20.02.2015 11:09 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5331
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
Pokud to ma 1.2kg a 600g tah na plno tak to bude ok. Ale vizuálně me to přišlo lehčí a motory s větším tahem s 10" vrtuli

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 05.03.2015 11:11 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 19.2.2015
Příspěvky: 25
Bydliště: Blansko
Zdravím,
Tak po delší pauze mi došli nové regulátory a nový příjmač (ten samý, ale nový, starší mi po poslední kolizi vypověděl službu). Rád bych si jen ujasnil postup instalace na quadrokoptéru, takže:

Bindování
1) Zapojím baterku, regulátor vždy na kanál plynu příjmače (s připojeným motorem nebo bez?), příjmač s bindovací propojku
2) Provedu bindování s vysílačem pro každý regulátor zvlášť

Kalibrace plynu
3) Zapojím regulátor vždy na kanál plynu příjmače (s připojeným motorem nebo bez?) a příjmač
4) Zapnu příjmač a plyn dám na plno
5) Zapojím baterku, chvilku počkám a zase ji odpojím
6) Znova zapojím baterku, regulátory by měli pípnout
7) Stáhnu plyn na minimum, regulátory by měli pípnout

Zapojení do APM
8) Na odpovídající kanály zapojím třížilové konektory od ESC, kde na konektorech bude vypíchnut červený kabel

Pak už by to mohlo fungovat :)

Moc díky všem za odpověď


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 05.03.2015 12:54 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5331
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
bindovani

ad 2 - bindovani prijimace se provadi jen jednou

ad plyn
ad 3 - s motorem ale bez vrtuli, pres vynuti motoru totiz na tebe bude regulator piskat
ad 7 - pokud je to quad tak potrebujes dva motory ktere se toci opacne nez druhe dva. Zmenu smeru otacek provedes tak ze prehodis libovolne dva draty mezi motorem a regulatorem mezi sebou. To ti otoci smer otaceni motoru.

ad APM
- pouzivas power modul nebo co bude zdrojem 5V pro napajeni ?

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 05.03.2015 13:34 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 19.2.2015
Příspěvky: 25
Bydliště: Blansko
Citace:
bindovani

ad 2 - bindovani prijimace se provadi jen jednou


Díky za informaci a se kterým regulátorem se to binduje? Je to jedno? Ten tam asi slouží jen pro napájení 5V příjmače, že?

Citace:
ad plyn
ad 3 - s motorem ale bez vrtuli, pres vynuti motoru totiz na tebe bude regulator piskat
ad 7 - pokud je to quad tak potrebujes dva motory ktere se toci opacne nez druhe dva. Zmenu smeru otacek provedes tak ze prehodis libovolne dva draty mezi motorem a regulatorem mezi sebou. To ti otoci smer otaceni motoru.


Mám dva motory s levým závitem na hřídelce a dva s pravým závitem, takže by to mělo být jasně danné. Jen se zeptám při kalibraci plynu musí být motor správně připojen k regulátoru, tzn. aby se točil v takovém směru, na jaký je motor určen?

Citace:
ad APM
- pouzivas power modul nebo co bude zdrojem 5V pro napajeni


Používám power modul k napájení APM


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 05.03.2015 14:42 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5331
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
ad bind - to je jedno, je to opravdu jen na napajeni
ad motory - nevim, pouzivam motory co nemaj zavit na hridelce ale pro kalibraci regulatoru je to jedno, motor jen piska ale netoci se. Smer otaceni stejne musis zkontrolovat az po kalibraci, pred tim se motor neroztoci
ad power - pokud mas power modul tak je to ok, vyhazej cerveny draty od regleru.

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 05.03.2015 16:40 
Mazák
Mazák

Registrován: 15.7.2014
Příspěvky: 602
Bydliště: ČR
saurios píše:
Mám dva motory s levým závitem na hřídelce a dva s pravým závitem, takže by to mělo být jasně danné.

Já si myslim, že je tam jen ruzný závit, motory jsou jinak stejné, a proto je nutné zapojit motory tak, aby měli správný směr rotace nejen vůči apm a vrtulím, ale i vůči závitu, jinak z toho benefitu uděláš mínus, protože se ti budou naopak všechny povolovat.
tj. ty s tim CW závitem dej na pozici 1 a 2 a motory budou mít CCW rotaci
a ty s tim CCW závitem přijdou na pozici 3 a 4 a budou mít CW rotaci

_________________
X650F, Sunnysky, Afro, Graupner 11x5, APM, Pixhawk


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 06.03.2015 10:06 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 19.2.2015
Příspěvky: 25
Bydliště: Blansko
j.s píše:
Já si myslim, že je tam jen ruzný závit, motory jsou jinak stejné, a proto je nutné zapojit motory tak, aby měli správný směr rotace nejen vůči apm a vrtulím, ale i vůči závitu, jinak z toho benefitu uděláš mínus, protože se ti budou naopak všechny povolovat.
tj. ty s tim CW závitem dej na pozici 1 a 2 a motory budou mít CCW rotaci
a ty s tim CCW závitem přijdou na pozici 3 a 4 a budou mít CW rotaci


Takto jak píšeš to mám zapojeno, aby se matice nepovolovali.
Ale po včerejším složení mám zase stejný problém = koptéra se klopí při zvedání na jednu stranu. Přitom akcelerometr je dobře skalibrován, těžiště je ve středu, vrtule jsou nasazeny správně, motory se točí správným směrem. Zatím jsem to teda zkoušel jen v pokoji, o víkendu to zkusím venku s rychlým startem, ze kterého mám trochu obavy, ale třeba to půjde.

Přikládám další aktuální fotky


Přílohy:
20150305_211855.jpg
20150305_211855.jpg
[ 187.46 KiB | Zobrazeno 2230 krát ]

20150305_211905.jpg
20150305_211905.jpg
[ 209.79 KiB | Zobrazeno 2230 krát ]

20150305_211948.jpg
20150305_211948.jpg
[ 171.65 KiB | Zobrazeno 2230 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 06.03.2015 11:48 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5331
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
Dve veci :

1. zkontroluj si nastaveni hodnot RC1_TRIM - RC4_TRIM. Uz 2x se me stalo ze se tam nejak (netusim jak) dostala hodnota kolem 1000 coz znamena plnej k sobe. Spravne by tam mela byt hodnota kolem 1500

2. muzes to natocit na video a dat na trubku ?

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 06.03.2015 13:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2008
Příspěvky: 2997
Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
Sauriosi, před tím než to pořádně zvedneš, přečti si co je napsáno v návodu jak postavit copter tady na fóru. Je tam i krátký popis jak prověřit že vše funguje jak má. To bych určitě nevynechal . Jinak můžeš opravou strávit mnohem více času než čtením.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 09.03.2015 8:31 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 19.2.2015
Příspěvky: 25
Bydliště: Blansko
Tak o víkendu jsem si konečně zalétal, přitom to bylo tak prosté..

V programu mission planner jsem si na horizontu všiml, že při naklonění quadrokoptéry do prava nebo do leva mi to detekuje naklonění dopředu a dozadu, otočil jsem řídící jednotku o 90° a už to líta :) Sice to táhne k jedné straně, ale to bude možná nepřesným vyvážením nebo špatně zkalibrovaným akcelerometrem.

Na baterku 5000 mAh jsem létal víc než půl hodiny, což bylo nad moje očekávání, takže úspěch :) Bohužel se projevili lehké konstrukční vady, které zapřínilili ulomení jednoho a po opravě i druhého ze čtyř ramen. Na vad+ nebyla chebná elektronka é třenáct z podniko Katoda Olomóc, ale odlehčující díry na hliníkových ramenech.

Až budu mít videoklipy z letů a stavby, určitě je sem dám. Tak a dneska výlet do Baumaxu pro věci na nový, stabilnější rám :D

Díky moc všem za podporu a odpovědi :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 10.03.2015 15:01 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 19.2.2015
Příspěvky: 25
Bydliště: Blansko
https://www.youtube.com/embed/h6qDrPrPvV8


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz