RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Quad vs. Hexa
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=131&t=64074
Stránka 1 z 3

Autor:  chocho [ sob 08.02.2014 11:41 ]
Předmět příspěvku:  Quad vs. Hexa

Hned na začátek. Nenašel jsem po 10min hledání žádné podobné téma, tak mě když tak přesměrujte. ;)

Ahoj, chci stavět Multinu na kvalitní natáčení, a momentálně si nejsem jistý kolik ramen zvolit, já by jsem raději jenom quadrocopter kvůli méně součástek.
Motorů by jsem se vůbec nebál. Hodil by jsem tam něco takového -
http://www.foxtechfpv.com/tmotor-mn4014 ... p-935.html s 16palců vekou vrtulí.
Baterii 6S a nějakých 2x 6Ah

Jenom mě zajímá jestli z vašich zkušeností je lepší jít do Hexa kvůli lepší stabilitě a nasadit slabší (levnější) motory. Počítám s tím že u quad budou ramena více namáhána, ale mam jí navrženou a moc jsem nešetřil :), šasi bude velmi tuhé. Rozpětí od motoru k motoru by jsem počítal takových 700mm kvůli lepší stabilitě ve vzduchu. S řídicí jednotkou od DJI Wookong.

Přikládám obrázek.
Díky za vaše připomínky.

Přílohy:
6.JPG
6.JPG
[ 49.81 KiB | Zobrazeno 2959 krát ]


Autor:  Sofin [ sob 08.02.2014 11:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Quad vs. Hexa

Jestli si to budeš komplet stavět sám, navrhni si ty středové desky tak, aby to šlo z quadu přeskládat na hexu, případně oktokopteru. Je to jen pár dír navíc a nebudeš to muset vyrábět znovu, pokud ti nebude quad vyhovovat. Výhodou vícemotorových strojů je právě ta větší nosnost, další taky trochu větší šance na přežití techniky, pokud dojde k poruše motoru/vrtule/regulátoru na jednom z ramen...

Autor:  chocho [ sob 08.02.2014 11:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Quad vs. Hexa

To je taky fakt, o tom jsem zase tak moc nepřemýšlel, asi to bude nejlepší varianta to naplánovat popřípadě na Hexu, na Okto by to bylo zbytečně moc, já zese nechci tak velkou krávu :)

Neplánuji dělat podvozek, chtěl jsem dělat zatahovací, ale říkám si že je to zbytečná hmotnost, udělal by jsem nějakou základnu a do ruky se to pak dá chytnout vždycky.

Na přežití techniky by jsem šel asi do záložního padáku, přeci jenom už by to něco stálo a nerad by jsem koukal na to, aby to šlo nekontrolovatelně k zemi a spoléhat na to aby to ostatní motory podržely.

Autor:  JirkaA [ sob 08.02.2014 12:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Quad vs. Hexa

chocho píše:

Neplánuji dělat podvozek, chtěl jsem dělat zatahovací, ale říkám si že je to zbytečná hmotnost, udělal by jsem nějakou základnu a do ruky se to pak dá chytnout vždycky.

Na přežití techniky by jsem šel asi do záložního padáku, přeci jenom už by to něco stálo a nerad by jsem koukal na to, aby to šlo nekontrolovatelně k zemi a spoléhat na to aby to ostatní motory podržely.


Kolik jsi toho s kopterem nalítal? Budeš mít problém se na "nějakou základnu" vůbec trefit a chytání většího kopteru do ruky taky není úplně rozumný nápad.
Padák asi taky nebude technicky snadno řešitelná věc, největší problém bude vyřešit rotující vrtule kolem šňůr.
Jestli na tom chceš nosit dražší techniku, doporučuju tyto věci (pořadí podle důležitosti):
1. Opravdu dobře se naučit lítat s kopterem, pro začátek něco levného kde nebude tolik bolet nějaká ta rána
2. jít minimálně do hexy - hexa má při poruše jednoho pohonu a shodě dalších příznivých okolností (vítr, zkušený pilot, příznivý terén) šanci přistát bez poškození. Oktokopter má při poruše jednoho pohonu šanci doletět a přistát kam chceš.

Autor:  chocho [ sob 08.02.2014 13:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Quad vs. Hexa

Nalítáno neodhadnu, tet mam TBS discovery a před tím jsem měl ještě jeden střep na naučení, a ran bylo tak s mírou, jednou ze 100m pád bez vrtule :)
Jediné s čím nemam zkušenosti je akrobacie, ale to nevidím jako důležitou věc pro líné lítání. :)
Na základnu nechci pak přistávat, jenom z ní vzlétnout. No určitě nechci chytat do ruky nějaký 2,5kg těžkým strojem. Kvůli tomu by jsem chtěl jenom quadropteru aby to bylo ještě přijatelně těžké, kdyby jsem měl jít pak už do hexy, tak o podvozku už by jsem přemýšlel, ale tím že kdyby nebyl podvozek na quad tak by to bylo lehčí a nemělo to takové problémy.

spíš mi jde o ty letové vlastnosti a především vítr, ale kdyby jsem to vykompenzoval rozpětím, tak by to mohlo být dobrý. Popřípadě by jsem přidal ty 2 ramena kdyby jsem měl připravené šasy.

S padákem by neměl být takový problém. Udělal by jsem si elektroniku na zastavení motorů.

Autor:  Sofin [ sob 08.02.2014 14:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Quad vs. Hexa

chocho píše:
No určitě nechci chytat do ruky nějaký 2,5kg těžkým strojem. Kvůli tomu by jsem chtěl jenom quadropteru aby to bylo ještě přijatelně těžké, kdyby jsem měl jít pak už do hexy, tak o podvozku už by jsem přemýšlel, ale tím že kdyby nebyl podvozek na quad tak by to bylo lehčí a nemělo to takové problémy.


Rozdíl hmotnosti mezi quadem a hexou může být zanedbatelný, záleží jak to navrhneš. Odhadem tak 200-300g, víc ne. Jinak co se týká toho padáku, tak to je komerčně prodávané za cenu kolem 400€. Ty peníze můžeš raději investovat do kvalitnějších motorů, postavit oktokopteru a nemusíš padák řešit. Stejně ti to nakonec selže na něco, kdy ten padák nepůjde použít. Třeba přestane fungovat vysílač, nebo přijímač, upadne kabel od baterie a nepůjde ten padák odpálit :D Murphyho zákony se nevyhýbají ani multikopterám...

Autor:  johny107 [ sob 08.02.2014 18:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Quad vs. Hexa

Ten padak je totalna somarina.Na coptere sa ma setrit s kazdym gramom
a ten padak vazi min 200 g ked nie viac.
A motory sa daju za letu vypat zaarmovanim,co by si ako chcel
dorabat dalsie kur...tko na motory?
Inak tie motory maju nejaky velky vykon a tym aj
velky prud naprazdno 1.3 A a s tym si veru dlho nezalietas
a nevravim o tom,ze ten vykon na vrtulu neprenesies.
Objednali sme T motory 650W 400kv na 6S a maju okolo 0.5 ten prud
naprazdno.

Autor:  chocho [ sob 08.02.2014 20:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Quad vs. Hexa

johny107 píše:
Ten pafak je totalna somarina.Na coptere sa ma setrit s kazdym gramom
a ten padak vazi min 20 g ked nie viac.
Amotory sa daju za letu vypat zaarmivanim motorov,co by si ako chcel
dorabat dalsie kur...tko na motory?
Inak tie motory maju nejaky velky vykon a tym aj
velky prud naprazdno 1.3 A a s tym si veru dlho nezalietas
a nevravim o tom,ze ten vykon na vrtulu neprenesies.
Objednali sme T motory 650W 400kv na 6S a maju okolo 0.5 ten prud
naprazdno.


No půjdu tedy raději do Hexy, aby jsem pak moc nelitoval, udělám si i zatahovací podvozek a navýším baterie o nějakou tu Ah.
Jaké je dobré rozpětí? cca 60cm?
Akorát nevím jestli ho udělat skládací, ale zase nechci aby to drželo jenom tak na vlásku.

A jenom, jaký motor by jsi doporučoval, já vidím T-motor jako výbornou značku, vzal by jsem od nich i ty jejich ESC.
http://www.foxtechfpv.com/tmotor-mn4010 ... p-932.html

Autor:  Sofin [ sob 08.02.2014 21:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Quad vs. Hexa

chocho píše:
A jenom, jaký motor by jsi doporučoval, já vidím T-motor jako výbornou značku, vzal by jsem od nich i ty jejich ESC.
http://www.foxtechfpv.com/tmotor-mn4010 ... p-932.html


T-Motor je špička, ale taky si za to nechají řádně zaplatit...

Autor:  jaroslav.falcon [ sob 08.02.2014 22:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Quad vs. Hexa

Záleži na hmotnosti. Pokud ti to neutáhnou 4 motory tak pak hexa. Jinak hexa nemá přidanou hodnotu. Při vyšší hmotnosti ti může vyjít efektivnějši rozloženi výkonu na 6 motorů. Se stabilitou to nemá nic společneho. Stabilita záleží na reakci motorů a stím souvisí i velikost vrtule.

Autor:  chocho [ ned 09.02.2014 0:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Quad vs. Hexa

jaroslav.falcon píše:
Záleži na hmotnosti. Pokud ti to neutáhnou 4 motory tak pak hexa. Jinak hexa nemá přidanou hodnotu. Při vyšší hmotnosti ti může vyjít efektivnějši rozloženi výkonu na 6 motorů. Se stabilitou to nemá nic společneho. Stabilita záleží na reakci motorů a stím souvisí i velikost vrtule.


To je to co jsem chtěl slyšet :) Proto chci kvalitní motory od T-motor aby jsem se nebál a vynulovaly se chyby. Já by jsem byl jenom pro quad. Je to menší a levnější, klidně to budu chytat jenom do ruky, aby jsem nemusel vozit podvozek :)
http://www.foxtechfpv.com/tmotor-mn4010 ... p-932.html
Budu počítat že tyto motory jsou na to co plánují to pravé. Spolehnu se na tabulky co udávají a zaměřím se tak na těch 65-75% plynu na určité vrtule a po spočítání a váhy stroje zvolím přijatelné, ale co nejmenší vrtule, pro maximální obratnost motorů.

Autor:  chocho [ ned 09.02.2014 21:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Quad vs. Hexa

Jediný podvozek jaký udělám bude tento :)

Přílohy:
8.JPG
8.JPG
[ 39.81 KiB | Zobrazeno 2424 krát ]


Autor:  Troll [ ned 09.02.2014 22:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Quad vs. Hexa

To zní skutečně odhodlaně. Přeju Ti, abys toho rozhodnutí nikdy nelitoval. :)

Autor:  Sofin [ ned 09.02.2014 23:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Quad vs. Hexa

Troll píše:
To zní skutečně odhodlaně. Přeju Ti, abys toho rozhodnutí nikdy nelitoval. :)

:D Taky to tak vidím...

Autor:  chocho [ ned 09.02.2014 23:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Quad vs. Hexa

Troll píše:
To zní skutečně odhodlaně. Přeju Ti, abys toho rozhodnutí nikdy nelitoval. :)


:D no to já taky doufám.
Ale nevidím v tom problém, když každou chvilku vidím že tahají i 8kg zátěže na hexe, tak kratší doba letu mě nevytrhne :)
Blbý že jsem na něco podobného nenarazil, ale zkusím po koukat po youtube, jestli je někde podobný stroj a jak na tom je s výkonem. :)

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/