Autor |
Zpráva |
Maco33
|
Napsal: pon 07.05.2018 13:16 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 24.2.2015 Příspěvky: 158
|
Ahoj droňáci, postavil jsem Kingkong Q100 FPV mini race a potřeboval bych někoho kdo má stejný strojek pro nějaké ty rady. Některé rady platí jistě obecně, takže může poradit kdokoliv. Dronika provozuji s vysílačem DEVO7E. Tak,že nejdříve ARM/DARM (předpokládám, že ARM je připraveno k letu a DARM motory zablokovány). Je to takhle? Jde mi pouze o názvosloví. Na DEVU mám vypínač, kterým toto ovládám. Ovšem vadí mi, že po ARM se mi motory trochu roztočí. Taky zůstanou roztočeny po přistání, kdy je páka plynu zcela na nule. Předpokládám, že to má co dočinění s nastavením (používám Betaflight) Minimum Throttle (Lowest ESC value when armed) Maximum Throttle (Highest ESC value when armed) Minimum Command (ESC value when disarmed) Stick Low/Stick Center/Stick Hight. Prosím o radu o co se přesně jedná a jak to nastavit, aby se vrtule v DARM netočily. Ještě by mě zajímaly položky TPA a TPA Breakpoint v Betaflight. Díky za případné odpovědi.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
malé zvíře
|
Napsal: pon 07.05.2018 14:33 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.6.2011 Příspěvky: 713 Bydliště: Svitavy a okolí
|
ARM - ARMED - motory se po přidání plynu roztočí a můžeš letět DARM - DISARMED - motory jsou zajištěné aby tě neposekaly vrtule při neopatrné manipulaci.
Teď nejsem doma takže se nemůžu přesně podívat, ale to pomalé otáčení motorů je "bezpečnostní" featura aby jsi viděl že máš model ARMED a hrozí nebezpečí úrazu - vypíná se to v záložce Config, ale název si přesně nepamatuji ... Motor stop, spin stop? Možná...
_________________ Last one alive, lock the door!
|
|
Nahoru |
|
|
BANE
|
Napsal: úte 08.05.2018 8:47 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.5.2016 Příspěvky: 341 Bydliště: Opava
|
To pomale toceni pri nulovem plynu je vetsinou cca 5% otacek. Ma to sve duvody. Kdyz letim nejake manevry, treba premety, tak dam plyn na min. a koptera presto muze reagovat na prikazy. Pokud treba padam u nejakeho kominu (diving) je koptera schopna i pri nulovem plynu udrzovat naklon stremhlav v modu air (acro) diky tomu, ze jsou vrtule schopny se tocit. Pokud tam tato moznost nebude, nebudes schopen udelat premet bez plynu a pokud stahnes ve vzduchu plyn na nulu bude kopter padat jako cihla a ruzne se pretacet. Proto je tam hlavne ta funkce disarm, kdy pri padu a nebo hned po pristani mohu zablokovat motory a tim padem i ten zminovany volnobeh. Muzes si nastavit nula otacek pri nula plynu asi jen v modu ANGLE, kdy se kopter chova jako hracka, jinak to nedoporucuji. Mod AIR zapina volnobeh automaticky a ty muzes regulovat otacky tusim v procentech. Ja mam volnobeh ve vsech modech: ANGLE/HORIZON/AIR a automaticky mi prst streli po armovaci pace pri pristani, nebo padu.
_________________ RC: X9D+ 2019 Cop.: Puda X220, UR65
|
|
Nahoru |
|
|
Maco33
|
Napsal: úte 08.05.2018 11:16 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 24.2.2015 Příspěvky: 158
|
Teda BANE, klobouk dolů. To je aspoň vyčerpávající odpověď Mám projeto hodně stránek na webu (rcgroups, apod.), ale s mojí a google angličtinou jsem z toho byl trochu jelen Tvoje odpověď mi to zcela objasnila a díky za ní. Nastavení také vysvětluje (což jsem se divil), že má EACHINE H8 skutečně z víšky padala nekontrolovaně jak cihla a Q100-ka klesala spořádaně.
|
|
Nahoru |
|
|
Maco33
|
Napsal: úte 08.05.2018 11:42 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 24.2.2015 Příspěvky: 158
|
...a měl bych další dotaz. Z letecké modelařiny jsem zvyklý, že když dochází baterii, začne regulátor omezovat proud do motoru (nebo jej vypne). Předpokládám, že něco takového dělá také FC. Ovšem když jsem měřil na stole, tak se motory točily i pod 3V (vím, neměl bych tak baterky trápit, ale vyzkoušet se to musí Předpokládám, že nastavení je v POWER&BATTERY. Tam mám nastaveno ONBOARD ADC pro napětí i proud. Ovšem jak jsem říkal, nefachá to Současně s tím mě napadá, že mám kameru s FPV vysílačem napojenu přímo na baterii, což asi nebude READY, co? Když někde spadnu a než QUAD najdu, tak mi kamera s vysílačem vycucnou (a "zničí") baterku :-O Což bych nerad. Kam připojit? FC má výstup 3V a 5V. Na 3V mám příjmač a na 5V nic. Ovšem 5V dělá nějaký step_up regler a ten je schopen toto napětí dodávat i při 1,8V, což můj problém neřeší. Možná zapojit na 3V, ale musím zjistit možnost zatížení, FPV bere cca 300mA. Jak se ale 3V výstup bude chovat při poklesu baterie pod 3V? Mám tento FC - Kingkong F3 Micro Brushed FLight-control Board Base SPRACINGF3 6DOF for Q100 DIY Quadcopter Frame ovšem verzi s pouze čtyřmi výstupy na motory. Dík za případnou odpověď.
|
|
Nahoru |
|
|
BANE
|
Napsal: úte 08.05.2018 12:16 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.5.2016 Příspěvky: 341 Bydliště: Opava
|
No to nastaveni je tam spis pro pipak (buzzer), ktery si tam asi nepridaval. Zacne to pipat podle toho, jak to nastavis. U 1S baterek je to temer nepouzitelne. Pokud letas na 2S baterky, tak o tom zauvazuj. Jinak ja na takove blese letal dokud mela tah a kdyz uz to nedavala tak jsem vypl stopky. Odecetl cca 1 minutu a letal na casovac na telefonu. Mel jsem tam cas cca 4,5min cisteho letu. Mas na tom asi set FPV kamery a vysilace a ty se davaji natvrdo presne jak to mas. No nesmis letat nikde, kde by se mohla snadno stratit.
_________________ RC: X9D+ 2019 Cop.: Puda X220, UR65
|
|
Nahoru |
|
|
Maco33
|
Napsal: úte 08.05.2018 13:44 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 24.2.2015 Příspěvky: 158
|
Buzzer jsem si vyvedl primo z procesoru , ale muj zamer pouzit Matek buzz desticku se nepovedl. Tento buzzer neumi spinat pozitivni signal (sdelila i tech.podpora na Mateku). Toz tam vrazim malicke piezzo s menicem (vymenim piezza na mateku) a vyuziju tam i spinaciho tranzistoru at neodpalim procesor. Trochu se divim, ze pri pripojene baterii a usb Betaflight nevidim na PC hodnoty napeti. Ze by to chtelo jine fw?
|
|
Nahoru |
|
|
BANE
|
Napsal: úte 08.05.2018 14:53 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.5.2016 Příspěvky: 341 Bydliště: Opava
|
No me to ukazuje vzdy napeti, i kdyz to mam z usb, tak to ukazuje kolik voltu tam mam
_________________ RC: X9D+ 2019 Cop.: Puda X220, UR65
|
|
Nahoru |
|
|
Maco33
|
Napsal: úte 08.05.2018 15:26 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 24.2.2015 Příspěvky: 158
|
No, ted jsme si asi nerozumeli. Nemyslel jsem zobrazeni napeti na baterce dronu na vysilaci pomoci telemetrie. Myslel jsem zobrszeni napeti baterie dronu v Betaflightu (karta Power&Battery), dron pripojeny pres USB.
|
|
Nahoru |
|
|
BANE
|
Napsal: úte 08.05.2018 16:40 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.5.2016 Příspěvky: 341 Bydliště: Opava
|
Ano ukazuje to i napětí co jde z USB. Prostě kolik jde do koptery voltů nehledě na zdroj. Všechny desky mi to vždy ukážou.
_________________ RC: X9D+ 2019 Cop.: Puda X220, UR65
|
|
Nahoru |
|
|
Maco33
|
Napsal: úte 08.05.2018 19:40 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 24.2.2015 Příspěvky: 158
|
Hmmm, tak já tam nic nemám :-O Zkusil jsem nový FW a opět nic. Dal jsem dotaz na RCgroups, tak uvidíme. Ještě dotaz jen tak pro kontrolu: Pokud flashnu FC v Betaflight, můžu nastavení upravovat taky v Cleanflight a naopak, nebo musím vždy použít konfigurátor ve kterém jsem flashoval?
|
|
Nahoru |
|
|
BANE
|
Napsal: stř 09.05.2018 6:31 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.5.2016 Příspěvky: 341 Bydliště: Opava
|
Netusim, ale rozhodne doporucuji nastavovat vse v prislusnem programu. Pokud to pujde nemusi pracovat korektne.
_________________ RC: X9D+ 2019 Cop.: Puda X220, UR65
|
|
Nahoru |
|
|
Maco33
|
Napsal: stř 09.05.2018 10:56 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 24.2.2015 Příspěvky: 158
|
JJ tak to dělám, jen hypotetický dotaz L.
|
|
Nahoru |
|
|
Maco33
|
Napsal: stř 09.05.2018 15:29 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 24.2.2015 Příspěvky: 158
|
Tak na rcgroups mi jeden clovek odpovedel, ze tyto mini fc nemaji napetove cidlo, ktere by napeti na baterce sledovalo No aspon vim M.
|
|
Nahoru |
|
|
Maco33
|
Napsal: stř 09.05.2018 19:17 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 24.2.2015 Příspěvky: 158
|
Ještě, jestli bych směl prosit jeden dotaz na BANEho? Dle mého umíš dobře vysvětlovat, tak bych toho zkusil využít. AIRMODE Cosi už jsem přečetl, že umožňuje PID řízení i při nulové výchylce na "plynu". Nějak mi ale nedochází jeho praktické využití a výhody, příp.nevýhody Díky.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|