|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Autor |
Zpráva |
JodiBB
|
Napsal: pát 28.10.2016 17:53 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 31.8.2016 Příspěvky: 89 Bydliště: Brno
|
Zdar, Potreboval by som pomoct s zistenim priciny padu copteru. Vylietal som jednu baterku a vsetko prebiehalo v poriadku. Pristal som, prehodil baterky a zacal znovu. Odletel som trochu dalej ako by som chcel, a tak som spustil RTL. Po prilete k miestu startu som este vo vzduchu prepol spat do Stabilize a chcel lietat dalej. Spravil som jednu otocku a zrazu zacal copter nekontrolovane rotovat a padat. Neprezili to vrtule a ram. Zaujimal by ma ale dovod padu. Vedel by mi niekto poradit a vycitat z logu kde sa stala chyba? Diky Copter: Pixhawk, afro 30A, Sunnysky x2122 980KV, 4s 5000mah Log: https://uloz.to/!t2iyd7HXfBMn/22-bin
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
maliborec2002
|
Napsal: pát 28.10.2016 18:31 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 18.8.2014 Příspěvky: 193 Bydliště: Pelhřimov, Vysočina
|
Stalo se mi úplně to samé, měl jsem tedy APM a taky mi to hodilo salto a pád, akorát že mi odešli všechny motory, utrhnuté antény od přijímače, kryt od přijímače ten už nemám, nevím co se s ním stalo, rameno prasklé a o vrtulích ani nemluvím
_________________ DJI F450, APM, Neo M8N, Turn. i10, Sjcam 5000x elite, Feiyu 3D mini,Turn. Accucel 6 www.ITReports.cz
|
|
Nahoru |
|
|
JodiBB
|
Napsal: sob 29.10.2016 9:15 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 31.8.2016 Příspěvky: 89 Bydliště: Brno
|
Ja som mal pocit ako by odisiel len jeden motor, ale s urcitostou to povedat nemozem. Pozeram do toho logu ale nemam s tym skusenosti takze neviem coho sa chytit. :/
|
|
Nahoru |
|
|
OK2BUH
|
Napsal: sob 29.10.2016 15:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.11.2013 Příspěvky: 3515 Bydliště: Olomouc, ČR
|
V 25m jsi stáhl plyn na nulu, potom jsi prudce přidal. Motory se znova roztočily ale padalo to jako šutr dolu. Pravděpodobně vznikl vortex a utrhly se vzduchové proudnice od vrtulí, z toho se těžko dostává. Žádný zásadní problém jsem v logu nenašel.
|
|
Nahoru |
|
|
JodiBB
|
Napsal: sob 29.10.2016 16:11 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 31.8.2016 Příspěvky: 89 Bydliště: Brno
|
Diky OK2BUH. Takze problem bol za vysielackou. Niesom si toho vedomy ze by som to dal az na 0, takze si budem na to musiet davat pozor. Chybami sa clovek uci. Hlavne ze to bolo na poli a nikto v okoli koho by to mohlo ohrozit. Novy ram uz je objednany, nic ineho to nastastie neodnieslo.
|
|
Nahoru |
|
|
OK2BUH
|
Napsal: sob 29.10.2016 17:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.11.2013 Příspěvky: 3515 Bydliště: Olomouc, ČR
|
To se stane. S tím plynem ve stabilize nebo acro je potřeba opatrně, jiné módy nedovolí tak prudké změny plynu. Z toho vortexu se dá vymotat prudkým náklonem s plynem na polovinu až se vrtule znova chytnou. Jinak loganalyzer se zlobí na akcelerometry, že jsou buď špatně zkalibrované nebo jsou tam vibrace. Taky se mu nelíbí nesoulad motorů, asi to chce zkalibrovat ESC. Ale s tím pádem to nesouvisí.
|
|
Nahoru |
|
|
JodiBB
|
Napsal: sob 29.10.2016 19:01 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 31.8.2016 Příspěvky: 89 Bydliště: Brno
|
Pri tom pade som mal pocit ze ak by som pridal plynu tak by sa to mozno este nejak chytilo alebo aspon zpomalilo pad, ale vzhladom na tu vysku a ze nedaleko bola cesta kadial chodia obcas ludia, som to radsej neskusal a nechal padnut na bezpecnom mieste, pretoze som sa bal, aby to nevyrazilo prave do boku smer ta cesta. V tych rotaciach co to malo som nevedel urcit, ktorym smerom by to islo. Kazdopadne dakujem za radu, budem na to pamatat ak by sa mi udialo znovu nieco podobne. Ked pride ram, tak to budem musiet cele skalibrovat. Diky za upozornenie.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: sob 29.10.2016 19:57 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
|
Nahoru |
|
|
JodiBB
|
Napsal: sob 29.10.2016 22:32 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 31.8.2016 Příspěvky: 89 Bydliště: Brno
|
Este ma napadlo, je nejaka sanca ze by sa z toho pixhawk dokazal vysekat sam pri pouziti "brake"? Samozrejme keby to nebolo nizko nad zemou.
|
|
Nahoru |
|
|
OK2BUH
|
Napsal: ned 30.10.2016 12:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.11.2013 Příspěvky: 3515 Bydliště: Olomouc, ČR
|
Brake by nepomohlo, to jenom stojí na GPS a vypnou se kniply.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: ned 30.10.2016 16:15 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Jedna z rad v odkazech: Náklon rotoru (jedno zda vpřed nebo vzad, případně když to model umí do boku). Tímto způsobem (pokud jsem správně pochopil) navzájem rušící se účinky stoupavého a klesavého proudu se odfouknou mimo. "Přejít do šikmého obtékání rotoru. Jak? Jakkoliv. Třeba přechodem do dopředného letu, ale taky bočením ba i couváním. Doporučuji přitáhnout. Rotoru je to jedno. Jde o to odfouknout rozvířený vzduch pod vrtulníkem - uniknout z něho..." Pak tam bylo popsáno několik případů ("dospělé" vrtulníky) kdy chování vrtulníku "vírový prstenec na rotoru" (vortex ring state) připomíná, ale příčina - chyba je odlišná. - Při svých začátečnických experimentech jsem měl pocit, že pomalé odlepení od země se mi lépe daří s jistou dopřednou (nebo zpětnou) rychlostí. A podobně tomu bylo u 4 ch modelů při stoupání mírnou levou (pravou) zatáčkou. Bylo to v rozporu s návody a radami zkušenějších. Ty i ti trvaly na rychlém překonání pásma přízemní nestability. A teprve potom s nácvikem návyků řízení.
|
|
Nahoru |
|
|
OK2BUH
|
Napsal: ned 30.10.2016 17:17 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.11.2013 Příspěvky: 3515 Bydliště: Olomouc, ČR
|
Na zabránění vortex ring je jediná dobrá rada - nikdy neklesat prudce pod sebe ale klesat v dopředném (nebo dozadném, bočním) pohybu. Nejčastěji se to stane když někdo stáhne plyn, pustí to dolů a těsně nad zemí se to snaží vybrat. Nevybere, vrtule melou naprázdno. Automatické módy, třeba loiter, nedovolí tak rychlé klesání aby se to stalo.
|
|
Nahoru |
|
|
JodiBB
|
Napsal: ned 30.10.2016 21:48 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 31.8.2016 Příspěvky: 89 Bydliště: Brno
|
Ked som to skusal na simulatore, tak pri stopnuti motorov a kolmom pade, sa z toho vyhrabavalo tazko, ale slo to pokial som bol dostatocne vysoko. Musim to skusit este tak ako radite, do strany. Kazdopadne na simulatore sa mi ale nestalo, ze by zacala koptera tak rotovat ako to bolo pri tom pade. Preto som si v tom momente myslel ze vysadil nejaky motor. Kym dorazy novy ram tak mam cas na trenovanie
|
|
Nahoru |
|
|
OK2BUH
|
Napsal: ned 30.10.2016 23:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.11.2013 Příspěvky: 3515 Bydliště: Olomouc, ČR
|
Nedá se vyloučit, že byl opravdu problém s motorem. Z logu se dá pouze zjistit, že Pixhawk pouštěl signál do reglů ale jestli se vrtule točily nikdo nezjistí. Je tam vidět stažení plynu na nulu, následné přidání ale výška stále klesala. Kdyby ale vysadil jeden motor tak by to udělalo spíš kotrmelec než točení. Jednou jsem viděl podobný pád a bylo to prokluzování hřídelky v motoru.
|
|
Nahoru |
|
|
JodiBB
|
Napsal: pon 31.10.2016 1:01 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 31.8.2016 Příspěvky: 89 Bydliště: Brno
|
To som sa asi zle vyjadril. Z mojho pohladu som mal pocit ze koptera zacala rotovat hlavne po roll ose a potom sa cela nejak dostala do vyvrtky. Ako by jeden motor vysadil, dalsie 2 to drzali a ten oproti tomu co vysadil s tym zacal rotovat. Teda aspon z mojho pohladu to tak vyzetalo. V reale to mohlo byt inak a mohla ho napriklad len prevazit baterka ak stratil vztlak. Kazdopadne rovno nepadal. Dopadol na zadne lave rameno. Skusil som po pade znovu zapojit baterku a roztocit motory a vsetky fungovali. http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016103 ... ee7b47.jpg
Přílohy: |
fcaa70e90318e7493ed8c3f1cbee7b47[1].jpg [ 233.2 KiB | Zobrazeno 2195 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|