Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 134 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 08.04.2014 19:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2013
Příspěvky: 4186
Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Obrázky: 75
Blog: Zobrazit blog (10)
JosefSvejk píše:
...Těžko se zpětně reaguje, když si dvakrát změníš příspěvek. Teď se najednou chytáš toho FPV.... To jsem uvedl jen jako příklad, netvrdil jsem, že ho použil nějaký Ondra...
Nevymýšlej si, nic jsem neměnil, jen jsem tam dodal tu tvou poznámku o FPV. Vše co tam bylo, zůstalo. Mě mentoruješ, abych si četl po sobě co napíši, a najednou obracíš, že to byl jen příklad? Ten "Ondra" zakládal toto vlákno (a k tomu se tady psalo a komentovalo) a s žádným FPV nelétal, když mu to ulétlo, tak si své "příklady" prosím nech do nějaké obecné debaty, např. o pojištění, ne každý ti zde rozumí.

_________________
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 09.04.2014 7:44 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2715
Bydliště: Ústí nad Labem
off píše:
To jen až tady někteří chytráci opět zahájí svou kampaň proti nebezpečnosti multirotorů... Je zajímavé, jak se ztrácí solidarita ostatních modelářů...
Předesílám, že NECHCI přidávat žádný adrenalin do diskuze, tady bych ale chtěl pojmenovat zásadní rozdíl koptér od ostatních létacích aparátů.
Právě jejich autostabilita umožňuje jejich řízení (či "řízení") i osobám, které by řízení klasických plošníků nezvládly. Tím jejich stabilita riziko paradoxně zvyšuje, mimo jiné proto, že jsou provozovány na místech pro jiná létající zařízení nemyslitelných.
S klasickými plošníky se létá na letištích, nebo alespoň polích a podobných místech kde se obvykle mnoho škody napáchat nedá. Porouchat se může v zásadě cokoli, tedy i ovládání tohoto modelu. Ale čím je plošník razantnější (a nebezpečnější), tím méně je většinou schopen letu bez řízení a jeho svoboda zpravidla končí v řádu vteřin středně hluboko v zemi.
Naproti tomu koptéry jsou často v provozu obklopeny osobami netušícími, že její koupě byl zatím jediný modelářský čin majitele. Nechci být špatným prorokem, ale podle mne je zde zaděláno na nepříjemnost...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 09.04.2014 8:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.10.2007
Příspěvky: 625
Bydliště: Brno
JardaRůžička: ale koax vrťasy jsou úplně totéž. Také jsou hodně stabilní, vhodné pro začátečníky, a problémy s nimi, alespoň teda já, nevidím.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 09.04.2014 11:23 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2005
Příspěvky: 1151
Bydliště: Hlučín, CZ
JardaRůžička píše:
Právě jejich autostabilita umožňuje jejich řízení (či "řízení") i osobám, které by řízení klasických plošníků nezvládly.

Není tak docela pravda. Jednotka Naza se dělá ve variantách Naza-M, ale taky Naza-H. To -M znamená "multicopter", -H znamená "helicopter". A buď si jistý, že helina s Nazou v atti režimu se ovládá stejně snadno jako běžná multikoptéra. http://youtu.be/Gn-Vs6reed4?t=2m53s
To jen taková technická poznámka na okraj.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 09.04.2014 12:05 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2715
Bydliště: Ústí nad Labem
niky79, dt : Tahle doplnění beru, lítám plošníky a nemám přehled o nabídce v oboru aparátů s rotujícím křídlem.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23.03.2015 10:55 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 20.11.2014
Příspěvky: 124
Bydliště: Havířov
Měl jsem ji v GPS módu, chvíli létal, vzlétl asi do 20m a už bylo znát, že je něco špatně, nechtěla se prosazovat dopředu a postupně se vzdalovala. Už nevím, co jsem ve zmatku udělal, ale doufám, že jsem vypnul vysílač, aby se vrrátila, ale letěla směr sever (Stará náves->ul. Veselská->areál AVIA .. asi..).




Přesně totéž se mi stalo včera večer,Phantom se vznesl a nechtěl dopředu,přepnul jsem na FS a nic. Měly by blikat žluté diody,jako při ztrátě signálu,nestalo se tak. Vypnul jsem vysílačku, ale pořád svítily ZELENÉ . Naštěstí se zachytil o strom asi o dvacet metrů dál.Ještě když jsme ho sundavali ze stromu tak pořád "letěl",tzn.blikaly zelené diody a točily se vrtule,lépe řečeno,to co z nich zbylo.Škoda na štěstí není astronomická,budu potřebovat nový skelet a asi dva motory.Nechápu,proč po vynutí vysílačky,tedy ztráty signálu,nadále signalizoval zeleně,že má satelity.

_________________
Phantom 4


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23.03.2015 11:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2013
Příspěvky: 4186
Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Obrázky: 75
Blog: Zobrazit blog (10)
vojtek píše:
...Přesně totéž se mi stalo včera večer,Phantom se vznesl a nechtěl dopředu,přepnul jsem na FS a nic. Měly by blikat žluté diody,jako při ztrátě signálu,nestalo se tak. Vypnul jsem vysílačku, ale pořád svítily ZELENÉ . Naštěstí se zachytil o strom asi o dvacet metrů dál.Ještě když jsme ho sundavali ze stromu tak pořád "letěl",tzn.blikaly zelené diody a točily se vrtule,lépe řečeno,to co z nich zbylo.Škoda na štěstí není astronomická,budu potřebovat nový skelet a asi dva motory.Nechápu,proč po vynutí vysílačky,tedy ztráty signálu,nadále signalizoval zeleně,že má satelity.
Dodržel jsi pořadí zapínání nejdříve RC Tx a potom Phantom (nebo co máš) ? Jinak to vypadá na špatně zapsanou Home pozici, při bootování jsi dodržel obě dlouhé úvodní zelené LED sekvence, přičemž až ta druhá značí správně zalockovanou a zapsanou startovní pozici ?
Popiš to blíže, píšeš že stál na místě, a potom až se se zachytil o nějaký strom...
Jak se poničily ty 2 motory ? Předpokládal bych jen vrtule, pokud to nespadlo na zem...

_________________
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 23.03.2015 18:55 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 20.11.2014
Příspěvky: 124
Bydliště: Havířov
Zapnul jsem napřed vysilačku ,potom Phantoma,chvíli blikal žlutě,potom zablikala rychle zelená a potom už normální signál kdy má načtené satelity.Vzlétnul jsem asi deset-patnáct metru nahoru a když jsem chtěl udělat oblouk,tak začal utíkat bokem.Snažil jsem se dostat ho dopředu,potom výš ale nereagoval.Odlétal dál a zašprajcoval se na bříze (díky bohu,,jinak bych ho hledal kdoví kde) Pokud se týče motorů,tak ty se vytavily z lože a celou dobu,než jme to setřásli ze stromu běžely dokud jsem nevypnul baterii.Klobouk dolů,ty motory mají výdrž,trošku byly zamotané kábliky a roztavená izolace,ale myslím .že to poběží.Musím přiznat,že jsem byl nedaleko parkoviště a taky plechového plotu,tak jestli se to zbláznilo kvůli tomu,tak si za to můžu sám.Ale pořád mi nejde do hlavy,když jsem vypnul i vysílačku,proč nesvítily žluté diody,když byl vlastně bez signálu. A ještě maličkost,dost se tady kritizuje zabezpečení gimbálu ,kdybych to neměl zajištěné tou el.páskou,tak jsem asi kameru s gimbalem nenašel.

_________________
Phantom 4


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23.03.2015 19:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 7424
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
gardenroute píše:
Nesouhlasím s nějakými tlaky na prodejce - můj názor je ten, že si to mají kupovat lidé, kteří o tom něco již vědí, příp. jsou ochotni si i dopředu problematiku různě nastudovat, zeptat se, podívat se na někoho kdo již létá apod. Takové požadavky na prodejce jsou nepředstavitelné např. v případě, že si jdu koupit stavebnici nějakého letadla v rozsypu, a chtěl bych po prodejci školení o aerodynamice apod., toto je zcela obdobné. Je to povinnost pilota, a nechtějme to od prodejce... Je to jen přenášení své vlastní zodpovědnosti na někoho třetího. Jak správně někdo podotkl, je to jasně označeno, že se nejedná o hračku, a tak se k tomu musí přistupovat, a ne se na to vymlouvat :(

To samé už několikrát probíraná tématika IOC, toto skutečně není funkce pro začátečníky, ačkoliv její SPRÁVNÉ a rozvážně použití může někdy letadlo zachránit. Je to pokročilá letová funkce, která by na multi-rotoru neměla být vůbec aktivována, dokud pilot bezpečně letadlo nezvládne, a nepochopí jeho chování i v mezních situacích. V opačném případě se tento jinak velmi dobrý sluha stane velmi špatným pánem. To samé FPV. Znám případy, kdy člověk, který ani nezná základní pravidla létání, netuší nic o pojmu letadlo (ale má peníze), doma rozbalí krabici, ve které má nějaký na míru udělaný multirotor, na který mu prodejce už předinstaloval FPV, a gimbal s kamerou, on to vybalí, a jde okamžitě létat jen FPV někde ve městě (!).
To je reálný zlý sen, bohužel se to děje dle mých info velmi často... Dalo by se tomu zabránit, ale kšeft je kšeft...


Teda já ti řeknu,něco nechápu..co mají všichni pořád s tím IOC. To je tak debilní funkce,že na tuty přinese nevylétanému a začátečníkovi problém. Mám nalétáno už něco a brácha přez 150km v luftu a vůbec to nepoužíváme.
Mám namapováno jen GPS/Atti...Atti...manual a na jednom přepínači FS. Nic víc!!
Když létám do 100m od sebe se mi prostě nemůže stát,že to frnkne..když bude nutné,přepnu..uberu plyn a skácím se na zem. Žádné pokusy o IOC..
Pokud létám dál než 100m tak vždy na FPV,už jsem zažil i výpadek řízení a GPS najednou v jeden okamžik...a díky tomu FPV jsem to ukočíroval. A to QAV letěla 110km/h !!!!! (místo standardních 60km/h..)
Já bych na ty Phantomy povině dal FPV :-) :-)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 24.03.2015 13:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2013
Příspěvky: 4186
Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Obrázky: 75
Blog: Zobrazit blog (10)
vojtek píše:
Zapnul jsem napřed vysilačku ,potom Phantoma,chvíli blikal žlutě,potom zablikala rychle zelená a potom už normální signál kdy má načtené satelity.Vzlétnul jsem asi deset-patnáct metru nahoru a když jsem chtěl udělat oblouk,tak začal utíkat bokem.Snažil jsem se dostat ho dopředu,potom výš ale nereagoval.Odlétal dál a zašprajcoval se na bříze (díky bohu,,jinak bych ho hledal kdoví kde) Pokud se týče motorů,tak ty se vytavily z lože a celou dobu,než jme to setřásli ze stromu běžely dokud jsem nevypnul baterii.Klobouk dolů,ty motory mají výdrž,trošku byly zamotané kábliky a roztavená izolace,ale myslím .že to poběží.Musím přiznat,že jsem byl nedaleko parkoviště a taky plechového plotu,tak jestli se to zbláznilo kvůli tomu,tak si za to můžu sám.Ale pořád mi nejde do hlavy,když jsem vypnul i vysílačku,proč nesvítily žluté diody,když byl vlastně bez signálu. A ještě maličkost,dost se tady kritizuje zabezpečení gimbálu ,kdybych to neměl zajištěné tou el.páskou,tak jsem asi kameru s gimbalem nenašel.
Aktivace FS motory obvykle vypne až po úspěšném automatické přistání, což se o tomto říci nedá, asi ani FS aktivováno nebylo, to je obvykle aktivováno po ztrátě RC ovládání. Ale jak mě Dalibor napověděl, nemohl jsi mít aktivován některý z IOC letových režimů, kdy se zásadně mění funkčnost ovládání kniply na dost jiné chování multikoptéry ? Pár lidi s i s tím již ze své neznalosti obdobně naběhlo, přepínač se nechtěně snadno přepne, a pokud se zanedbá předletová kontrola :( ...
V jakém stabilizovaném režimu jsi letěl, ATTi či GPS ATTi ? Byl to P1 nebo P2? Motory přes Tx vypnout nešly ?
A když jsi na tom měl gimbal, máš záznam z letu, někde ?
A k tomu zabezpečení gimbalu - to je na rozhodnutí každého pilota si tam ty klipsy dát, nahradit je něčím vhodnějším, nebo je tam nedat vůbec. S těmi originál plastovými, přidávanými až od určité verze H3-2D mohou být problémy, počínaje přenosem vibrací do obrazu kamery (jello), konče možným poškozením gimbalu, který se po nárazu ptáka na zem při nehodě bezpečně "neutrhl"... Někdy může mít jejich přítomnost nějaké opodstatnění, u Tebe například, nicméně se takové tvrdé "přistání" na stromě obvykle nepředpokládá.

_________________
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Uletěl/ztratil se DJI Phantom
PříspěvekNapsal: úte 24.03.2015 19:09 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 20.11.2014
Příspěvky: 124
Bydliště: Havířov
Mám nastavený letový režim pouze Phantom,do IOC se nepouštím protože,jak víš ,jsem na začátku. Předpokladám,že přepinač IOC je nefunkční,pokud to není nastavené v asistentovi. Start byl v GPS Atti a mám P2. Vše se seběhlo tak rychle,že mě ani nenapadlo zkusit vypnout motory přes Tx. Kamera zapnutá nebyla,takže nemám žádny záznam.

_________________
Phantom 4


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Uletěl/ztratil se DJI Phantom
PříspěvekNapsal: úte 07.04.2015 18:17 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 20.11.2014
Příspěvky: 124
Bydliště: Havířov
Tak po čtrnácti dnech jsem dal Phantoma zase dohromady,nový trup,jeden nový motor a opravený karbonový podvozek.Po startu s GPS se vznesl a......hurá pryč,snažil jsem se ho řídit a nakonec jsem ho dostal na zem ani nevím jak. Připadalo mi to,jako by byl v plném manuálním režímu. Skusil jsem to ještě jednou,nechal jsem načíst satelity (podle telemetrie 12) a na vysilači jsem vyzkoušel přepnutí do Atti (koptér byl ještě na zemi)a hleděl jsem jako blázen,místo aby blikala žlutá,tak i vAtti blikaly zelené diody.Takže, něco není dobře a v tuto chvíli je Phantom na cestě do Prahy k panu Řešátkovi.Nevím ,co se stím stalo ale jedno je jisté,začalo to blbnout po výměně podvozku za uhlíkový.Napadlo mě,jestli to nemůže dělat kompas,který jsem připevnil na jednu nožku.Jsem zvědavý jaká bude diagnoza a kolik to bude stát peněz. :cry:

_________________
Phantom 4


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Uletěl/ztratil se DJI Phantom
PříspěvekNapsal: úte 07.04.2015 19:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2013
Příspěvky: 4186
Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Obrázky: 75
Blog: Zobrazit blog (10)
To že je kompas na CF podvozku samo o sobě problém nebude, spíše, jestli ho máš správně orientovaný a instalovaný (svisle, přesně kolmo k zemi).
Dělal jsi před první letovou zkouškou úplnou IMU kalibraci, která mj. kontroluje všechny senzory IMU, vč. kompasu ?

Měl jsem také kompas na CF podvozku a NIKDY žádný problém, viz foto :


Přílohy:
Poznámka: Ptaak 1 - kompas na CF podvozku
IMG_9147.jpg
IMG_9147.jpg
[ 49.08 KiB | Zobrazeno 2462 krát ]


_________________
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Uletěl/ztratil se DJI Phantom
PříspěvekNapsal: stř 08.04.2015 9:27 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 20.11.2014
Příspěvky: 124
Bydliště: Havířov
Je pravda ,že jsem kompas neměl tak svisle ale zároveň s nožkou . Kromě toho jsem ten kompas vyříznul z originálniho podvozku. Možná ,že je tady zakopaný pes. Jsem zvědavy ,co řekne pan Řešátko

_________________
Phantom 4


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Uletěl/ztratil se DJI Phantom
PříspěvekNapsal: stř 08.04.2015 10:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2013
Příspěvky: 4186
Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Obrázky: 75
Blog: Zobrazit blog (10)
vojtek píše:
Je pravda ,že jsem kompas neměl tak svisle ale zároveň s nožkou . Kromě toho jsem ten kompas vyříznul z originálniho podvozku. Možná ,že je tady zakopaný pes. Jsem zvědavy ,co řekne pan Řešátko
Pokud jsi kompas neměl svisle, jak má být, tak by to mohla být příčina problémů. To je samozřejmě zásadní chyba, celkem se divím, že když ses pustil do přestavby podvozku, tak Ti toto uniklo... Při pokročilé IMU kalibraci Ti asi vracel nesprávná data, nevšiml sis ?

Můj kompas na foto je také originál z P1ky, není třeba "vyřezávat", je na oboustranné lepící pásce...

Pan Řešátko Tě asi nepotěší, kvůli tomu jsi to k němu posílat asi hned nemusel, měl jsi trochu zapátrat nejdříve u sebe, pokud závada nebyla "na Vašem televizoru"... :(

_________________
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 134 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz