Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 63 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 05.10.2020 15:25 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.3.2014
Příspěvky: 1573
Bydliště: Letovice,ČR
rotruck píše:
Shorty tak s Delfínem zkus poletovat pomalu a cik cak a hned poznáš kde je zakopanej pes …. :D
Samozřejmě ta největší výhoda tažné je účinek vytvořeného proudu vzduchu proudícího přes všechny plochy které mají co do činění se vztlakem a směrem což se musí u tlačné dohánět vztlakem , výkonem a stabilní rychlostí.

Tak to jsem po mnoha letech lítání nevěděl :lol: .
Jen jsi nepochopil, proč jsem to napsal.

_________________
Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 05.10.2020 19:28 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
TomasC píše:
... Prostě nechceš sedět před motorem, ale za motorem.
A u modelu je to těžiště. A zase jsme spíš u hmoty motoru než u vrtule.
A proto dvoumotoráky :-D

A co se týká hmotnosti motoru... už v roce 1943 věděli co s tím ;-)
Příloha:
3355082261_2bd9fcde5b_b.jpg
3355082261_2bd9fcde5b_b.jpg
[ 190.61 KiB | Zobrazeno 6773 krát ]


_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 05.10.2020 21:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Aha, takže tady vzali inspiraci pro konstrukci P-39 Aircobra, jen to popletli a dali to obráceně :lol:.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 06.10.2020 4:38 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Proč je u NORMÁLNÍCH letadel tažná vrtule běžnější než tlačná?

(doplnil jsem to slovo NORMÁLNÍCH :-) )

Můj náhled - hlavně proto, že mají ocas :-D
Motor obvykle vyvažuje hmotnost trupu a ocasních ploch za těžištěm.
Vést hřídel skrz celé letadlo odpředu dozadu je poněkud... komplikované a nepraktické. Nejspíš proto konstruktéři usoudili že je lepší to šmiglo dát dopředu. Selská logika.
U samokřídel třeba Northrop je vrtule vzadu protože http://sedgefieldpress.com/weekend-wing ... ps-flying/ a je snad jasné proč jsou motory nacpané dopředu i za cenu dlouhé hřídele. Taky proto mám ty motory taky u náběžky. Kdo takové samokřídlo stavěl, ví.
Příloha:
02-sklep_pohony.jpg
02-sklep_pohony.jpg
[ 48.86 KiB | Zobrazeno 6664 krát ]



Akorát teda je mi fuck kudy si ty vrtule přisávají vzduch a radši s tím (teď už víceméně spokojeně) lítám a nekecám... :-)

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 06.10.2020 8:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.2.2006
Příspěvky: 1205
Bydliště: Praha, Sobín
Obrázky: 3
I přes všechny řečené nevýhody je pro některé případy tlačná vrtule vhodnější. Typickým příkladem jsou školní modely (třeba zmíněný EasyStar, kde při různých pádech na čumák (o zasažení pilota nebo diváka nemluvě) je pružný čumák podstatnou výhodou (bezpečnost, opravitelnost...) Na aerodynamiku se pak tolik nehledí, užitečnost koncepce pro tohle konkrétní použití to přebíjí..

_________________
Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 06.10.2020 10:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10498
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
jyrry píše:
Vést hřídel skrz celé letadlo odpředu dozadu je poněkud... komplikované a nepraktické.

Jsou i vyjímky, který potvrzují pravidlo. Třeba Bell P39 nebo P63. Hřídel přes půl letadla. A mělo to i ledascos výhodnýho, motor v těžišti, takže dobrá manévrovatelnost, aerodynamika úzkýho čumáku a přes to místo na přední kolo a tři velkorážný pumpičky (34+2x12,7mm).


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 06.10.2020 10:26 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 10764
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
Za mě je peklo Bugatti.

Nicméně model Savoia-Marchetti S.65 létal docela dobře. Jen se musel zvětšit zub na plovácích.


Přílohy:
SavoiaMarchettiS65[1].jpg
SavoiaMarchettiS65[1].jpg
[ 58.05 KiB | Zobrazeno 6598 krát ]

bugatti_100p_11_800_600[1].jpg
bugatti_100p_11_800_600[1].jpg
[ 150.18 KiB | Zobrazeno 6598 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 06.10.2020 10:36 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 18.5.2009
Příspěvky: 476
Bydliště: Kunčice u Nechanic => u HK
Obrázky: 0
. .já bych taky dvě zajímavosti přihodil . . .
Příloha:
Cirrus SF 50.jpg
Cirrus SF 50.jpg
[ 97.37 KiB | Zobrazeno 6594 krát ]



Příloha:
Dornier_Seastar_D-ICKS.jpg
Dornier_Seastar_D-ICKS.jpg
[ 95.99 KiB | Zobrazeno 6594 krát ]



Ještě štěstí, že nám tu majitel oplotil dva krásný písáky . . Dorniera jsem si už kreslil, přemejšlel o proudění luftu to ano, ale z důvodů jak ten zadní motor v tej óbrtuplhaubně chladit . . i tři kanoe mám ve stodole . . ale plot mi to zatrh . . naštěstí. No, je to už pár let . . .
L


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 06.10.2020 13:01 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Jiri píše:
I přes všechny řečené nevýhody je pro některé případy tlačná vrtule vhodnější. Typickým příkladem jsou školní modely (třeba zmíněný EasyStar, kde při různých pádech na čumák (o zasažení pilota nebo diváka nemluvě) je pružný čumák podstatnou výhodou (bezpečnost, opravitelnost...) Na aerodynamiku se pak tolik nehledí, užitečnost koncepce pro tohle konkrétní použití to přebíjí..


Na školní modely je dle mého názoru vhodnější vrtule upevněná gumičkou a na čumáku modelu než motor na pylonu.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 06.10.2020 13:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.9.2005
Příspěvky: 2388
Bydliště: Doma
takze pokud celou tu diskusi shrnu, tak jsme se vlastne shodli, ze se neshodneme v tom, ktera koncepce je lepsi, protoze zalezi na tom, k cemu to letadlo bude a vsechno ma svoje pro i proti. Takze zaver je jednoznacne "jak kdy".

PS nejlepsi pohon melo stejne Haunebu :-)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 06.10.2020 17:30 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7415
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
Létající talíř Hanebu II byl jistě skvělý. Nejenže využíval řízení gravitace pro pohon, ale zejména též řídil
gravitaci u všeho uvnitř korábu. Tím prakticky obešel násobky přetížení, které by jinak jeho zrychlení vyvolalo.

Co říct k Dornier Do 335 a obdobně umístěným vrtulím na Göppingen Gö 9, nebo Spitfire s motory Griffon?


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 06.10.2020 18:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.9.2005
Příspěvky: 2388
Bydliště: Doma
k Do-335 se da rict jen to, co ke vetsine nemeckych pokrocilych konstrukci - prilis pozde, prilis malo. nastesti.

Spit s Griffonem je klasicke koncepce.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 07.10.2020 0:22 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7415
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
"Spit s Griffonem je klasicke koncepce." Akorát má o vrtuli víc. Ta klasika je v uspořádání
těžký motor s krátkými souosými hřídelemi k vrtulím vpředu zbytek trupu a kormidelní plochy vzadu vůči těžišti

Konec WWII je poznamenán pokračující soutěží o max. rychlost Snaha co nejvíc výkonu přenést do vrtule(-í)
Současně však přichází doba kdy se potřebná akce proudu vzduchu vytváří novým způsobem - proudové motory
Začíná nejednoduchý zrod tryskových letadel a řešení problému s dosažením a překročením rychlosti 1 Mach.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 07.10.2020 4:38 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
guchar píše:
...
Konec WWII je poznamenán pokračující soutěží o max. rychlost ....

Zdaleka nejen to. Manévrovatelnost (za vyšších rychlostí), únosnost těžší výzbroje, dolet. Také stabilita byla u Spitů stále problém a některé záležitosti zůstaly nedořešené i u Spita 22/24...

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 07.10.2020 12:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.9.2005
Příspěvky: 2388
Bydliště: Doma
Konec WWII je poznamenán především pokračující soutěží o to, kdo urve co nejvíc německé kořisti, tedy pokročilé technologie.

soutez o maximalni rychlost nemecti nacionalne socialisticti soudruzi vyhrali ve vzduchu (Mutke na Messerschmitt Me 163, do-335), ve vodě vedli japonsti konstrukteri (I-201), nad vodou americane (Iowa) a pozemni rychlost asi opět nemečtí soudruzi (rychlost postupu od stalingradu do predem pripravenych pozic na predmesti berlina) motivovani nejrychlejsimi tanky (sovetske BT a T).

mimochodem, maximalni rychlost prvniho nemeckeho proudoveho letounu na svete pred valkou byla stejna, jako rychlost etalonu rychleho valecneho letadla, tedy Mosquita, ktere vzletlo zhruba ve stejne dobe, tedy 640kmph.
A nebyt drobne chybky v pilotazi a slendrianu ve vyrobe, v guinessove knize bychom dnes cetli ze rychlost zvuku neprekrocil nejaky yankee, ale Lothar Sieber. o dva a pul roku drive.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 63 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz