Autor |
Zpráva |
Shorty
|
Napsal: pon 05.10.2020 15:25 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 25.3.2014 Příspěvky: 1573 Bydliště: Letovice,ČR
|
rotruck píše: Shorty tak s Delfínem zkus poletovat pomalu a cik cak a hned poznáš kde je zakopanej pes …. Samozřejmě ta největší výhoda tažné je účinek vytvořeného proudu vzduchu proudícího přes všechny plochy které mají co do činění se vztlakem a směrem což se musí u tlačné dohánět vztlakem , výkonem a stabilní rychlostí. Tak to jsem po mnoha letech lítání nevěděl . Jen jsi nepochopil, proč jsem to napsal.
_________________ Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 05.10.2020 19:28 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
TomasC píše: ... Prostě nechceš sedět před motorem, ale za motorem. A u modelu je to těžiště. A zase jsme spíš u hmoty motoru než u vrtule. A proto dvoumotoráky A co se týká hmotnosti motoru... už v roce 1943 věděli co s tím Příloha:
3355082261_2bd9fcde5b_b.jpg [ 190.61 KiB | Zobrazeno 6773 krát ]
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: pon 05.10.2020 21:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Aha, takže tady vzali inspiraci pro konstrukci P-39 Aircobra, jen to popletli a dali to obráceně .
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: úte 06.10.2020 4:38 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Proč je u NORMÁLNÍCH letadel tažná vrtule běžnější než tlačná? (doplnil jsem to slovo NORMÁLNÍCH ) Můj náhled - hlavně proto, že mají ocas Motor obvykle vyvažuje hmotnost trupu a ocasních ploch za těžištěm. Vést hřídel skrz celé letadlo odpředu dozadu je poněkud... komplikované a nepraktické. Nejspíš proto konstruktéři usoudili že je lepší to šmiglo dát dopředu. Selská logika. U samokřídel třeba Northrop je vrtule vzadu protože http://sedgefieldpress.com/weekend-wing ... ps-flying/ a je snad jasné proč jsou motory nacpané dopředu i za cenu dlouhé hřídele. Taky proto mám ty motory taky u náběžky. Kdo takové samokřídlo stavěl, ví. Příloha:
02-sklep_pohony.jpg [ 48.86 KiB | Zobrazeno 6664 krát ]
Akorát teda je mi fuck kudy si ty vrtule přisávají vzduch a radši s tím (teď už víceméně spokojeně) lítám a nekecám...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Jiri
|
Napsal: úte 06.10.2020 8:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.2.2006 Příspěvky: 1205 Bydliště: Praha, Sobín Obrázky: 3
|
I přes všechny řečené nevýhody je pro některé případy tlačná vrtule vhodnější. Typickým příkladem jsou školní modely (třeba zmíněný EasyStar, kde při různých pádech na čumák (o zasažení pilota nebo diváka nemluvě) je pružný čumák podstatnou výhodou (bezpečnost, opravitelnost...) Na aerodynamiku se pak tolik nehledí, užitečnost koncepce pro tohle konkrétní použití to přebíjí..
_________________ Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: úte 06.10.2020 10:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
jyrry píše: Vést hřídel skrz celé letadlo odpředu dozadu je poněkud... komplikované a nepraktické. Jsou i vyjímky, který potvrzují pravidlo. Třeba Bell P39 nebo P63. Hřídel přes půl letadla. A mělo to i ledascos výhodnýho, motor v těžišti, takže dobrá manévrovatelnost, aerodynamika úzkýho čumáku a přes to místo na přední kolo a tři velkorážný pumpičky (34+2x12,7mm).
|
|
Nahoru |
|
|
Leon
|
Napsal: úte 06.10.2020 10:36 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 18.5.2009 Příspěvky: 476 Bydliště: Kunčice u Nechanic => u HK Obrázky: 0
|
. .já bych taky dvě zajímavosti přihodil . . . Příloha:
Cirrus SF 50.jpg [ 97.37 KiB | Zobrazeno 6594 krát ]
Příloha:
Dornier_Seastar_D-ICKS.jpg [ 95.99 KiB | Zobrazeno 6594 krát ]
Ještě štěstí, že nám tu majitel oplotil dva krásný písáky . . Dorniera jsem si už kreslil, přemejšlel o proudění luftu to ano, ale z důvodů jak ten zadní motor v tej óbrtuplhaubně chladit . . i tři kanoe mám ve stodole . . ale plot mi to zatrh . . naštěstí. No, je to už pár let . . . L
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: úte 06.10.2020 13:01 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
Jiri píše: I přes všechny řečené nevýhody je pro některé případy tlačná vrtule vhodnější. Typickým příkladem jsou školní modely (třeba zmíněný EasyStar, kde při různých pádech na čumák (o zasažení pilota nebo diváka nemluvě) je pružný čumák podstatnou výhodou (bezpečnost, opravitelnost...) Na aerodynamiku se pak tolik nehledí, užitečnost koncepce pro tohle konkrétní použití to přebíjí.. Na školní modely je dle mého názoru vhodnější vrtule upevněná gumičkou a na čumáku modelu než motor na pylonu.
|
|
Nahoru |
|
|
Kuba78
|
Napsal: úte 06.10.2020 13:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.9.2005 Příspěvky: 2388 Bydliště: Doma
|
takze pokud celou tu diskusi shrnu, tak jsme se vlastne shodli, ze se neshodneme v tom, ktera koncepce je lepsi, protoze zalezi na tom, k cemu to letadlo bude a vsechno ma svoje pro i proti. Takze zaver je jednoznacne "jak kdy". PS nejlepsi pohon melo stejne Haunebu
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: úte 06.10.2020 17:30 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7415 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Létající talíř Hanebu II byl jistě skvělý. Nejenže využíval řízení gravitace pro pohon, ale zejména též řídil gravitaci u všeho uvnitř korábu. Tím prakticky obešel násobky přetížení, které by jinak jeho zrychlení vyvolalo.
Co říct k Dornier Do 335 a obdobně umístěným vrtulím na Göppingen Gö 9, nebo Spitfire s motory Griffon?
|
|
Nahoru |
|
|
Kuba78
|
Napsal: úte 06.10.2020 18:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.9.2005 Příspěvky: 2388 Bydliště: Doma
|
k Do-335 se da rict jen to, co ke vetsine nemeckych pokrocilych konstrukci - prilis pozde, prilis malo. nastesti.
Spit s Griffonem je klasicke koncepce.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: stř 07.10.2020 0:22 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7415 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
"Spit s Griffonem je klasicke koncepce." Akorát má o vrtuli víc. Ta klasika je v uspořádání těžký motor s krátkými souosými hřídelemi k vrtulím vpředu zbytek trupu a kormidelní plochy vzadu vůči těžišti
Konec WWII je poznamenán pokračující soutěží o max. rychlost Snaha co nejvíc výkonu přenést do vrtule(-í) Současně však přichází doba kdy se potřebná akce proudu vzduchu vytváří novým způsobem - proudové motory Začíná nejednoduchý zrod tryskových letadel a řešení problému s dosažením a překročením rychlosti 1 Mach.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 07.10.2020 4:38 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
guchar píše: ... Konec WWII je poznamenán pokračující soutěží o max. rychlost .... Zdaleka nejen to. Manévrovatelnost (za vyšších rychlostí), únosnost těžší výzbroje, dolet. Také stabilita byla u Spitů stále problém a některé záležitosti zůstaly nedořešené i u Spita 22/24...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Kuba78
|
Napsal: stř 07.10.2020 12:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.9.2005 Příspěvky: 2388 Bydliště: Doma
|
Konec WWII je poznamenán především pokračující soutěží o to, kdo urve co nejvíc německé kořisti, tedy pokročilé technologie.
soutez o maximalni rychlost nemecti nacionalne socialisticti soudruzi vyhrali ve vzduchu (Mutke na Messerschmitt Me 163, do-335), ve vodě vedli japonsti konstrukteri (I-201), nad vodou americane (Iowa) a pozemni rychlost asi opět nemečtí soudruzi (rychlost postupu od stalingradu do predem pripravenych pozic na predmesti berlina) motivovani nejrychlejsimi tanky (sovetske BT a T).
mimochodem, maximalni rychlost prvniho nemeckeho proudoveho letounu na svete pred valkou byla stejna, jako rychlost etalonu rychleho valecneho letadla, tedy Mosquita, ktere vzletlo zhruba ve stejne dobe, tedy 640kmph. A nebyt drobne chybky v pilotazi a slendrianu ve vyrobe, v guinessove knize bychom dnes cetli ze rychlost zvuku neprekrocil nejaky yankee, ale Lothar Sieber. o dva a pul roku drive.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|