blesk
|
Napsal: pát 25.01.2019 10:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7121 Bydliště: Vsetín
|
Problém je se zdroji, v jednom zdroji (modelář - sken u Veky) popisuje skříňový nosník jako dvě stojiny vlepené mezi nosníky. Pan Slavětinský popisuje na svém webu skříňový nosník jako dvě pásnice z venkovní strany slepené stojinou.
Stojina mezi nosníky zachycuje posouvající síly, které vznikají od namáhání nosníku na ohyb a jeho průhybu, jednoduše řečeno, horní pásnice se proti spodní snaží posunout. Zároveň musí stojina zabránit zborcení pásnice (prohne se směrem dovnitř, nebo ven)
Varianta z modeláře se mi zdá vhodná jen pro malé tloušťky pásnic a širší stojiny - například balzové, kde je dostatečná styčná plocha. Pokud se ale použije nosník o dostatečné tloušťce (větší než tloušťka stojiny) potom je lepená plochy u varianty zmiňované u p. Slavětinského lepší. Pevnost lepidla je nejhorší při namáhání na "odlupování". Pevnost spoje na tah a smyk je přibližně stejná.
|
|
Nahoru |
|
|
HavelAircraft
|
Napsal: pát 25.01.2019 14:42 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 14.11.2013 Příspěvky: 1386 Bydliště: Chocerady
|
Skříňový nosník je proto že má uvnitř dutinu bez ohledu na způsob lepení. Každopádně v tomhle případě bych udělal klasický nosník z letadla. Tedy stojiny lepené z boku. Lepidlo je vždy dobré koncipovat namáháním na střih. Nikdy nejde úplně zajistit namáhání na tah a bodově může docházet k odlupování.
_________________ www.havelaircraft.cz info@havelaircraft.cz Facebook- Havelaircraft
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|