Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 174 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 14.08.2018 10:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2017
Příspěvky: 1339
Bydliště: Brno
Jo, je to T77, a koeficient odpovídá, aspoň podle wikipedie:

https://en.wikipedia.org/wiki/Automobil ... oefficient

(ale je tam poznámka, že měřeno na modelu 1:5)

_________________
Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: úte 14.08.2018 10:35 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4785
Bydliště: SK Bratislava
YenyaKas píše:
Jo, je to T77, a koeficient odpovídá, aspoň podle wikipedie:

https://en.wikipedia.org/wiki/Automobil ... oefficient

(ale je tam poznámka, že měřeno na modelu 1:5)


Ked urobis model 1:5 asi tazko skopirujes rozne vycnelky, chladice, rebra atp ... skusil by som sa kuknut na zdroje blizsie vyrobcovi :- )))

... napriklad na cesky text vikipedie:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Tatra_77


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 14.08.2018 11:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2017
Příspěvky: 1339
Bydliště: Brno
igorb píše:

Ked urobis model 1:5 asi tazko skopirujes rozne vycnelky, chladice, rebra atp ... skusil by som sa kuknut na zdroje blizsie vyrobcovi :- )))

... napriklad na cesky text vikipedie:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Tatra_77


Ted nerozumim, anglicka wikipedie pise 0.212 a tri odkazy na zdroje, ceska pise 0.21. Kde je tam jaky rozpor?

_________________
Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 14.08.2018 11:17 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4785
Bydliště: SK Bratislava
Ja tam vidim u T77 (prvy aerodynamicky tvar karoserie) koeficint odporu 0,36

to ze mas 3 odkazy veduce k tomu istemu meraniu modelu 1:5 na veci nic nemeni, je to ine auto a pochybujem ze by mikrozmenami dosiahli polovicky koeficient


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 14.08.2018 11:20 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 10799
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
T77 - Cx = 0,36
T77A - Cx =0,212

T77A rozhodně není totéž, co T77. :wink:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 14.08.2018 11:26 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4785
Bydliště: SK Bratislava
TomasC píše:
T77 - Cx = 0,36
T77A - Cx =0,212

T77A rozhodně není totéž, co T77. :wink:


To meranie T77A je pokial ja viem meranie modelu 1:5 v Berline a prebrate do roznej literatury, a to urcite nie je to co realne auto.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 14.08.2018 12:36 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20846
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Teda já jsem tak rád že mi včera vzniklo na křídlech F8F tolik vztlaku, že jsem si tak parádně zalétal.
A při tom jsem ani nepomyslel na to jak se tam ten vztlak ocitnul :mrgreen:
Ale jsem rád že to tu rozebíráte a že víme že to není tou omílanou teorií o molekulách setkávajících se za odtokovkou :?

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 14.08.2018 12:47 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 10799
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
Přiznávám, že když jsem si hodil do Excelu, že pro to, aby se udržel ve vzduchu 1kg model o ploše 15dm2 stačí jen rozdíl tlaků 66Pa, tak jsem byl velmi překvapen (jasně, že jsem lecos zanedbal). Vzhledem k tomu, že je kolem nás tlak přes 100000Pa (v Praze :D ), tak je to prostě maličko...

A jsem rád, že juniora nebudu krmit Bernoulliho báchorkama, ale hybností. Což si může snadno vyzkoušet na kancelářské židli.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 14.08.2018 12:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.9.2008
Příspěvky: 608
igorb píše:
... co tym videom chcel basnik povedat? alebo dlasie video do supliku? :D

Priznám sa, že keď sa odkaz na to video tu objavil prvý krát, myslel som si, že je to nová forma recesie: dosť amatérsky realizované, chaos v identifikácii tlakov ...

Normálne som ich začal podozrievať, že za Českou akadémiou vied (věd) sa skrýva nejaký "paskvil", ktorý len prehodil poradie slov: Akademie věd České republiky. (Niečo ako u nás "slovenskí branci").
A tak som do vyhľadávača hodil "Česká akademie věd" a vyšlo mi, že je to to isté ako "Akademie věd České republiky".

A tak neviem, čo si mám odteraz o tej ištitúcii myslieť :( .


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 14.08.2018 13:22 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 5.12.2007
Příspěvky: 482
Bydliště: Trenčín
TomasC píše:
A jsem rád, že juniora nebudu krmit Bernoulliho báchorkama, ale hybností.

A potom príde zo školy s 5 z fyziky, lebo pani učiteľka povedala ... :D


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 14.08.2018 13:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2017
Příspěvky: 1339
Bydliště: Brno
PeePoTN píše:
A potom príde zo školy s 5 z fyziky, lebo pani učiteľka povedala ... :D

Je potřeba si v této situaci s paní učitelkou zajít popovídat. Já mám tuhle zkušenost když přišlo dítě s úlohou, kdy někdo přenesl kufr těžký 10 kg o 5 metrů vedle, a měli spočítat jakouže vykonal práci. Od té doby mě paní učitelka z fyziky identifikuje a zdraví.

_________________
Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 14.08.2018 19:36 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.7.2015
Příspěvky: 1795
Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
Mno, ja jsem taky rad . Konecne jsem pochopil,proc je tak dulezita klenuta vrchni cast kridla. Uz vim, ze neni treba molekulam dole delat prostor aby se potkaly za kridlem, ale poradne je dole zbrzdit. A proto se motory vesi pod kridlo a bomby a strely taktez a gondoly podvozku jsou jenom na spodni casti kridla. Uz vim proc je vrchni klenuta plocha kridla uplne volna ackoliv by se na ni veslo to same co dolu. Pod kridlem je totiz nutno dostat proud vduchu do oblasti maximalni turbulence aby se laminarni vrchni proud dostal do normalu az za kridlem. Tedy tlaky se vyrovnaji az daleko za odtokovou hranou a kridlo tedy muze byt uzsi. Pisu tlaky neb mi ty hybnosti k me teorii futr nesedi. :oops:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 14.08.2018 21:16 
Mazák
Mazák

Registrován: 23.6.2014
Příspěvky: 877
Bydliště: Žďár n. S., ČR
Dovolím si dát ještě jeden příspěvek K VĚCI - raději bez vlastního komentáře :lol:



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Pro zatvrzelé Bernoullisty (i já jsem k nim patříval :) ) bych doporučil mrknout očkem alespoň na časy 2:30, 5:00 až 6:00.
Obrázky zde (i bez angličtiny) dávají dost pádné argumenty.

Druhé video uvádí pro fajnšmekry podrobné vysvětlení, proč zvýšení rychlosti částic nad křídlem není příčinou, ale NÁSLEDKEM vzniklého rozdílu tlaků.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

P.S. Uznávám, že na netu je fůra různých hovadin, kterým se nedá věřit.
IMHO jsou tato videa podepřená jasnými a pádnými argumenty.

_________________
Laguna, Daidalos, MiniCorado, F3K Edge, Fox 2300, Funtic II, Dingo, F4U Corsair, Bf 109H, Skipper...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 14.08.2018 22:17 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4785
Bydliště: SK Bratislava
zelkar píše:
Druhé video uvádí pro fajnšmekry podrobné vysvětlení, proč zvýšení rychlosti částic nad křídlem není příčinou, ale NÁSLEDKEM vzniklého rozdílu tlaků.

P.S. Uznávám, že na netu je fůra různých hovadin, kterým se nedá věřit.


Uz som napisal ze papier znesie vsetko, tak napisat to mozes aj 5x ale NIE JE TO PRAVDA. Zmena rychlosti a rozdiel tlakov (vztlak) su jedna a ta ista vec a jedno bez druheho nemoze fungovat. (aspon pokial ide rec o vztlak na kridle v podzvukovych rychlostiach) .... preco som uz napisal

ale s druhym riadkom plne suhlasim


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 14.08.2018 23:00 
Mazák
Mazák

Registrován: 23.6.2014
Příspěvky: 877
Bydliště: Žďár n. S., ČR
igorb píše:
Zmena rychlosti a rozdiel tlakov (vztlak) su jedna a ta ista vec a jedno bez druheho nemoze fungovat.
Ano, příteli, souhlasím! Totéž je přece ve videu ukázáno a vysvětleno (pokud jsi ho teda viděl). Pouze zaměňuješ příčinu a následek :?

Tvé univerzální heslo "papír snese všechno" nijak nevyvrací jasně podané fyzikální zdůvodnění.

Vysvětli například, proč nevyvíjí vztlak zvlněný profil ukázaný v prvním videu v čase 2:40! Rychlost nad křídlem tam přece zvýšená je - tak s tím profilem zkus lítat :D

Heslem "papír snese všechno" můžu smést cokoliv - i veškeré tvé příspěvky :mrgreen:

Nechme každého dalšího čtenáře či diváka, ať si sám udělá obrázek, co jsou jen subjektivní názory a co důsledně fyzikálně argumentované vysvětlení podložené průkaznými reálnými experimenty.

_________________
Laguna, Daidalos, MiniCorado, F3K Edge, Fox 2300, Funtic II, Dingo, F4U Corsair, Bf 109H, Skipper...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 174 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz