Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4785 Bydliště: SK Bratislava
Ja tam vidim u T77 (prvy aerodynamicky tvar karoserie) koeficint odporu 0,36
to ze mas 3 odkazy veduce k tomu istemu meraniu modelu 1:5 na veci nic nemeni, je to ine auto a pochybujem ze by mikrozmenami dosiahli polovicky koeficient
Teda já jsem tak rád že mi včera vzniklo na křídlech F8F tolik vztlaku, že jsem si tak parádně zalétal. A při tom jsem ani nepomyslel na to jak se tam ten vztlak ocitnul Ale jsem rád že to tu rozebíráte a že víme že to není tou omílanou teorií o molekulách setkávajících se za odtokovkou
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky:266 Blog:Zobrazit blog (3)
Přiznávám, že když jsem si hodil do Excelu, že pro to, aby se udržel ve vzduchu 1kg model o ploše 15dm2 stačí jen rozdíl tlaků 66Pa, tak jsem byl velmi překvapen (jasně, že jsem lecos zanedbal). Vzhledem k tomu, že je kolem nás tlak přes 100000Pa (v Praze ), tak je to prostě maličko...
A jsem rád, že juniora nebudu krmit Bernoulliho báchorkama, ale hybností. Což si může snadno vyzkoušet na kancelářské židli.
... co tym videom chcel basnik povedat? alebo dlasie video do supliku?
Priznám sa, že keď sa odkaz na to video tu objavil prvý krát, myslel som si, že je to nová forma recesie: dosť amatérsky realizované, chaos v identifikácii tlakov ...
Normálne som ich začal podozrievať, že za Českou akadémiou vied (věd) sa skrýva nejaký "paskvil", ktorý len prehodil poradie slov: Akademie věd České republiky. (Niečo ako u nás "slovenskí branci"). A tak som do vyhľadávača hodil "Česká akademie věd" a vyšlo mi, že je to to isté ako "Akademie věd České republiky".
A tak neviem, čo si mám odteraz o tej ištitúcii myslieť .
Registrován: 17.1.2017 Příspěvky: 1339 Bydliště: Brno
PeePoTN píše:
A potom príde zo školy s 5 z fyziky, lebo pani učiteľka povedala ...
Je potřeba si v této situaci s paní učitelkou zajít popovídat. Já mám tuhle zkušenost když přišlo dítě s úlohou, kdy někdo přenesl kufr těžký 10 kg o 5 metrů vedle, a měli spočítat jakouže vykonal práci. Od té doby mě paní učitelka z fyziky identifikuje a zdraví.
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1795 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
Mno, ja jsem taky rad . Konecne jsem pochopil,proc je tak dulezita klenuta vrchni cast kridla. Uz vim, ze neni treba molekulam dole delat prostor aby se potkaly za kridlem, ale poradne je dole zbrzdit. A proto se motory vesi pod kridlo a bomby a strely taktez a gondoly podvozku jsou jenom na spodni casti kridla. Uz vim proc je vrchni klenuta plocha kridla uplne volna ackoliv by se na ni veslo to same co dolu. Pod kridlem je totiz nutno dostat proud vduchu do oblasti maximalni turbulence aby se laminarni vrchni proud dostal do normalu az za kridlem. Tedy tlaky se vyrovnaji az daleko za odtokovou hranou a kridlo tedy muze byt uzsi. Pisu tlaky neb mi ty hybnosti k me teorii futr nesedi.
Pro zatvrzelé Bernoullisty (i já jsem k nim patříval ) bych doporučil mrknout očkem alespoň na časy 2:30, 5:00 až 6:00. Obrázky zde (i bez angličtiny) dávají dost pádné argumenty.
Druhé video uvádí pro fajnšmekry podrobné vysvětlení, proč zvýšení rychlosti částic nad křídlem není příčinou, ale NÁSLEDKEM vzniklého rozdílu tlaků.
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4785 Bydliště: SK Bratislava
zelkar píše:
Druhé video uvádí pro fajnšmekry podrobné vysvětlení, proč zvýšení rychlosti částic nad křídlem není příčinou, ale NÁSLEDKEM vzniklého rozdílu tlaků.
P.S. Uznávám, že na netu je fůra různých hovadin, kterým se nedá věřit.
Uz som napisal ze papier znesie vsetko, tak napisat to mozes aj 5x ale NIE JE TO PRAVDA. Zmena rychlosti a rozdiel tlakov (vztlak) su jedna a ta ista vec a jedno bez druheho nemoze fungovat. (aspon pokial ide rec o vztlak na kridle v podzvukovych rychlostiach) .... preco som uz napisal
Vysvětli například, proč nevyvíjí vztlak zvlněný profil ukázaný v prvním videu v čase 2:40! Rychlost nad křídlem tam přece zvýšená je - tak s tím profilem zkus lítat
Heslem "papír snese všechno" můžu smést cokoliv - i veškeré tvé příspěvky
Nechme každého dalšího čtenáře či diváka, ať si sám udělá obrázek, co jsou jen subjektivní názory a co důsledně fyzikálně argumentované vysvětlení podložené průkaznými reálnými experimenty.
_________________ Laguna, Daidalos, MiniCorado, F3K Edge, Fox 2300, Funtic II, Dingo, F4U Corsair, Bf 109H, Skipper...
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru