Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 174 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 19.08.2018 17:35 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 17.9.2008
Příspěvky: 406
akademikrichard píše:
... no oblast odtržení tam je vidět ;-) ...

Z toho videa sa mi nepodarilo zistiť o aký uhol nábehu sa jedná.

A v tom dokumente, čo si dal ( http://www.iosrjournals.org/iosr-jmce/p ... 018085.pdf ), je použitý nie symetrický, ale asymetrický profil.

Takže to nevieme porovnať.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: ned 19.08.2018 18:04 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 3195
Obrázky: 1
Potah papír:A) horní plocha oblá, v dolní ploše rovný potah B) potah jen na horní ploše (dole nic)
Které provedení je výhodnější pro let v režimu "MINIMÁLNÍ SPOTŘEBA = MIN. OPADÁNÍ"
- pohon z 70 let, NiCd 2x 1/2 AA, cílem byl vodorovný motorový let v hale min. délka 10 m
Nevím zda sem nebo do vlákna "Profily větroňů" Křídlo konstrukční (balza), žebra = jen obloučky,
ploché lišty na náběžné a odtokové hraně, čtvercová v max. tloušťce profilu.Obdélník rozpětí 50cm


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 19.08.2018 18:05 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 15.11.2007
Příspěvky: 21
No ale je to z toho z toho samého videa. Potvrzuje to to co jsem psal pokud je profil na vyšších úhlech náběhu tak se v proudění projevuje významnou měrou vazkost vzduchu => turbulence. Nastudujte si něco o turbulenci a jejím modelování a uvidíte že z toho asi hledanou jednoduchou vysvětlující teorii asi nenajdete ;-).

Dále si zkuste položit otázku proč na vašich obrázcích není oblast odtržení vidět. Menší nápověda to proudění je nestacionární a jak je vidět na CFD simulaci co jsem sem dával tak může docházet k periodickému odtrhávání víru což je vidět i na videu profilu z tunelu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 19.08.2018 18:13 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 17.9.2008
Příspěvky: 406
akademikrichard píše:
No ale je to z toho z toho samého videa. Potvrzuje to to co jsem psal pokud je profil na vyšších úhlech náběhu tak se v proudění projevuje významnou měrou vazkost vzduchu => turbulence ...

Ano, ano.
Ja som si to medzitým overil a uvedomil a (zatiaľ, čo ty si písal odpoveď) upravil som svoj komentár.
(Takže to pre nezasväteného možno teraz vyzerá, že jeden o voze, druhý o koze.)


Naposledy upravil Atto dne ned 19.08.2018 18:39, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 19.08.2018 18:18 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 15.11.2007
Příspěvky: 21
aha tak koukám že než jsem dopsal odpověď tak příspěvek se změnil no nevadí

prosím pokud chcete symetrický profil tak tu http://www.academicjournals.org/article ... t%20al.pdf

jak u symetrického profilu na kladném úhlu náběhu tak i u profilu asymetrického na kladném úhlu náběhu dochází na sací straně profilu k urychlení proudu

úhel náběhu z videa asi tolik


Přílohy:
profil.PNG
profil.PNG [ 249.03 KiB | Zobrazeno 353 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 19.08.2018 18:44 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 17.9.2008
Příspěvky: 406
Dikens.

Idem sa do toho zahĺbiť.
Ale skôr tak sedliacko-rukolapne, nie som súčasťou akademickej obce.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 20.08.2018 14:54 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 3888
Bydliště: SK Bratislava
Atto píše:
No neviem, neviem.

Naozaj neviem, či by som 15-stupňový uhol nábehu nazval "bežným letovým"


urobil som to extremne aby to bolo jasne viditelne, kludne si mozes zobrat tensi profil, tie tlakove spady (cp) budu mensie a teda bude stacit mensi uhol nabehu aby ich prevysil (lebo v linearnej casti je cl=0,11 / 1 stupen), len to vsetko bude "tensie"


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 20.08.2018 15:03 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 3888
Bydliště: SK Bratislava
Atto píše:
nedochádza k zrýchleniu prúdu nad krídlom, ale skôr k výraznému spomaleniu pod krídlom.


Myslim ze to skorej nevidis ako nedochadza. Musis hladat okolo nabezky, takze tvoj 4 obrazok, vidim znacky roztiahnute skoro na dvojnasobok povodnej dlzky, uplne to zodpoveda obrazkom rychlostneho rozlozenia (alebo Cp). Proste tam kde prud meni vektor rychlosti najviac, je aj najvecsia zmena tlaku. Keby si si zobral prifil s extremne malym polomerom nabezky tak ta rychlost rastie velmi ryclo.

To je aj dopoved preco ma kridlo tendenciu vytvarat moment klopiaci nabezkou hore - pretoze vztlak je na nabezke silne koncentrovany.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 20.08.2018 15:20 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 3888
Bydliště: SK Bratislava
akademikrichard píše:

moc nechápu proč se to tu setkalo s prudkým odmítnutím...


Ani neprislo, toto vlakno vzniklo prave ako reakcia na to :- ))) (rozoberane to bolo v inom, myslim dnes uz vymazanom vlakne, ale nie som autorom, iba predpokladam)

by som povedal ze sa to tu zislo skorej s uvolnenym prijatim, lebo zmena hybnosti a Newtonove zakony su tak nejak rukolapnejsie pre modelarsku verejnost :- )))))))))))


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 174 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz