pát 27.04.2018 8:41
Libor píše:Mě je nejasné už Tvoje zadání, přesněji řečeno snažíš se počítat výkony zamýšleného samokřídla, ale proč jsi se rozhodl pro samokřídlo nikde není, proč jsi se rozhodl pro tu konkrétní cestovní rychlost nebo minimálku, to taky nikde není, jak dlouho to má letět, jak to má být stabilní atd.
V těch knihách získáš přehled o souvislostech, zjednoduší Ti to pohled na tuto problematiku, nebudeš muset pracně objevovat trakař ;-)
pát 27.04.2018 11:08
HavelAircraft píše:Přikládám návrh který by měl létat lépe. je to z tvých profilů
pát 27.04.2018 19:11
pát 27.04.2018 20:00
pát 27.04.2018 22:56
Kdybys nás svými dotazy štval, tak se nebudeme namáhat s odpověďmi. Není nic jednoduššího, než nějaké vlákno ignorovat. Já než napíšu nějakou odpověď, tak mě to stojí nějaké úsilí, čas. Takže neštvešYenyaKas píše:Jako pokud vás těmi dotazy štvu a připadá vám jako že toto sem nepatří a že bych měl nejdřív mnoho let studovat a pak si to letadlo bez psaní do fóra navrhnout sám, stačí říct
pát 27.04.2018 23:00
A měl jsi některou z těch třech knih v ruce?YenyaKas píše:... nejsem tak geniální, že bych si přečetl celou knihu, a byl schopen tam vysvětlené ve všech souvislostech aplikovat na můj problém.
sob 28.04.2018 22:31
HavelAircraft píše:J
...
Samokřídlo s mírně zvednutým elevonem. Klasika od minitornáda. Cca rok 2000.
...
ned 29.04.2018 8:46
YenyaKas píše:*] samokřídlo (důvod není důležitý ...
YenyaKas píše:... ale v podstatě chci mít letadla co nejvíc různých typů...
ned 29.04.2018 8:49
YenyaKas píše:[*] vyzkoušet si, jak se bude teoretický výpočet lišit od praxe
ned 29.04.2018 9:07
YenyaKas píše:[*] rozpětí jsem původně uvažoval 900 mm, ale postupně jsem se přesunul ke 1200 mm, které se mi ještě rozumně vleze domů i do auta, a zase nejde až tak proti požadavku na manévrovatelnost na malém prostoru.
pon 30.04.2018 9:01
Grugh píše:Mohl by mi někdo jako laikovi vysvětlit, proč by se měl použít nějaký profil s přizvednutým elevonem? Nebylo by lepší použít profil, kde přizvednutí není nutné a vše je plynulé? Resp. použít takový profil. který přímo obsahuje všechna nutná přizvednutí nebo jiná potřebná zakřivení?
A nemá náhodou negativ na koncích šípovitého křídla mimochodem velmi podobnou funkci, tj. autostabilní vyrovnávaní klopného momentu profilu?
A jaký profil vlastně používalo minitornádo? Byl to profil určený pro samokřídla?
pon 30.04.2018 9:09
YenyaKas píše:No přesně, takhle nějak jsem si to vykládal. Že zkroucení je v zásadě to stejné co přizvednutý elevon.
pon 30.04.2018 9:29
Libor píše: A měl jsi některou z těch třech knih v ruce?
Libor píše:No to mě právě zajímá, je to podle mého názoru dost podstatný parametr návrhu letadla. Zadání, které uvádíš, vede na letadlo, které by mělo létat na vyšších součinitelích vztlaku a to samokřídlo neumožňuje.
Libor píše:Větě nerozumím, z předchozího, cos tu uvedl, provozuješ samokřídlo a navrhuješ zase samokřídlo.
Libor píše:Jak budeš výkony letadla měřit?
pon 30.04.2018 9:48
jio píše:A má pravdu. Podívej se na téma autostabilní profil třeba zde https://www.airspace.cz/akademie_letect ... amokridla/
pon 30.04.2018 13:29