Autor |
Zpráva |
JosefSvejk
|
Napsal: stř 22.02.2017 20:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
zz2012 píše: Jednodušeji to zní možná takto... "Dráha kterou musí vzduch proletět kolem křídla je na horní straně křídla delší než na spodní (horní je zaoblená a tudíž delší). Když je horní delší, musí se pohybovat nahoře vzduch rychleji než podél spodní hrany. No a vyšší rychlost = nižší tlak (známá to poučka)." Jo, to znám. Na tomhle principu fungovala letadla, když jsem chodil do školy. To už je ale dávno .
_________________ Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
zz2012
|
Napsal: stř 22.02.2017 20:36 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 14.11.2016 Příspěvky: 61 Bydliště: Kroměříž
|
Uznávám, že je to dávno co mne to plk.Orlita v aerodynamice učil, ale princip snad zůstal, ne?
_________________ MC-20hott, MC-22s, Taranis X9E
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 22.02.2017 21:07 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
No dobře. Ale Citace: jak to je u symetrického profilu? A jak u deskovitého?
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: stř 22.02.2017 21:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
Princip se určitě nezměnil, ale zkrátka nás to učili blbě. A s. plk. nebyl vyjímkou.
_________________ Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 22.02.2017 22:01 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Pamatuješ si vlákno ve kterém se to probíralo a uvádělo na pravou míru? Než to tu znova rozvádět, stačil by ten odkaz... Já to (zatím) nenašel.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
zz2012
|
Napsal: stř 22.02.2017 22:09 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 14.11.2016 Příspěvky: 61 Bydliště: Kroměříž
|
JosefSvejk píše: ale zkrátka nás to učili blbě . A já myslím že ne. A jelikož Orlita patří k profikům, stále přednáší tak mu opravdu věřím. to Jyrry: Souměrné profily samozřejmě musí mít náběh. S nulovým úhlem vztlak nemají. To je taky jejich účel.
_________________ MC-20hott, MC-22s, Taranis X9E
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 22.02.2017 22:12 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
zz2012 píše: to Jyrry: Souměrné profily samozřejmě musí mít náběh. S nulovým úhlem vztlak nemají. To je taky jejich účel. OK. Jak tam ten vztlak vzniká? Jak na té desce?
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 22.02.2017 22:20 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Švejku, mám to
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
zelkar
|
Napsal: stř 22.02.2017 22:21 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 23.6.2014 Příspěvky: 877 Bydliště: Žďár n. S., ČR
|
jio píše: Ten letí po balistické křivce. jakož i celé letadlo
_________________ Laguna, Daidalos, MiniCorado, F3K Edge, Fox 2300, Funtic II, Dingo, F4U Corsair, Bf 109H, Skipper...
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: stř 22.02.2017 22:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
jyrry píše: Švejku, mám to To je ono , ale číst se mi to celé nechce, stačily mi poslední tři příspěvky. Tehdy jsem nějak diskuzi přehlédl.
_________________ Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: stř 22.02.2017 23:02 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 19.8.2005 Příspěvky: 4949 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
zelkar píše: jakož i celé letadlo To taky, ale spíše je to myšleno nějak takto: Citace: Vztlak na symetrickém profilu je trošku jiná kategorie. Ještě pro upřesnění na začátek, mezi symetrické profily řadíme i profil "deskový", což jest rovná plocha se zaoblenou náběžnou hranou a někdy zaoblenou, někdy oboustranně zešikmenou odtokovou hranou. Víme tedy, že souměrný profil s nulovým úhlem náběhu vykazuje nulový vztlak. Tedy na letadlo se souměrným profilem a základním seřízením 0/0/0 (Křídlo/vop/sop) v horizontálním letu nepůsobí jiná síla, než dopředná od motoru a gravitační, rovnající se hmotnosti letadla. (Je to poněkud zjednodušené, ale stačí to pro náš výklad) Takže takové letadlo nám bude postupně klesat po balistické křivce (Proč po balistické? původně jsem vám to chtěl dát za domácí úkol, ale dobrá, možná je na to brzy tak vysvětlení: Díky gravitační síle doje ke sklonu přední části trupu, což bude mít za následek záporný úhel náběhu křídla, čímž dojde k prodloužení spodní proudnice a tím nárůstu tlaku na horní straně křídla. To zabezpečí nárůst záporné hodnoty úhlu náběhu křídla a ten zase zvýšený "záporný vztlak" takže hodnota záporného úhlu náběhu narůstá geometricky se vzdálenostní). Zdroj: http://schotz.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=383691
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: stř 22.02.2017 23:41 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
jio píše: ... doje ke sklonu přední části trupu, což bude mít za následek záporný úhel náběhu křídla, čímž dojde k prodloužení spodní proudnice a tím nárůstu tlaku na horní straně křídla. To zabezpečí nárůst záporné hodnoty úhlu náběhu křídla a ten zase zvýšený "záporný vztlak" takže hodnota záporného úhlu náběhu narůstá geometricky se vzdálenostní).
Pořád mi není jasné, čím se ta proudnice prodlouží .
_________________ Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
|
|
Nahoru |
|
|
BoŠ
|
Napsal: čtv 23.02.2017 1:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.5.2013 Příspěvky: 1538 Bydliště: Brno
|
jyrry píše: Švejku, mám to Jen nevím, jak bez Bernouliho vysvětlit přízemní efekt, případně funkcí difuzoru u f1... Odesláno z mého SM-A500FU a podpis odstraním
_________________ MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: čtv 23.02.2017 1:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
Bernoulliho jev přece nikdo nezpochybňuje. Ale let letadla není to samé jako jízda formule.
_________________ Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
|
|
Nahoru |
|
|
zelkar
|
Napsal: čtv 23.02.2017 2:00 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 23.6.2014 Příspěvky: 877 Bydliště: Žďár n. S., ČR
|
BoŠ píše: Jen nevím, jak bez Bernouliho vysvětlit přízemní efekt, případně funkcí difuzoru u f1... Netřeba pro obhajobu chudáka Bernoulliho chodit až do F1, stačí na to stará dobrá F1xírka (fixírka) On to myslel dobře a snad si nepřisvojuje ze záhrobí VEŠKERÉ zásluhy o létání
_________________ Laguna, Daidalos, MiniCorado, F3K Edge, Fox 2300, Funtic II, Dingo, F4U Corsair, Bf 109H, Skipper...
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|