Autor |
Zpráva |
rudla
|
Napsal: pon 20.02.2017 20:04 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 28.3.2016 Příspěvky: 12
|
-_,asiZdravím modeláři. Měl bych par dotazu.Dokončuji stavbu Super Decatlonu a někde jsem vyčetl,že táhlo mezi servem a páčkou plynu je dobré mít pružne.Tak to nevím jak,jestli mi někdo toto muže vysvětlit.Aještě jestli tam mám nechat pružinku vratnou na páčce na karburátoru , prý by tam nemusela být.A ještě jednu otázku,muže mi někdo jednoduše vysvětlit,jak funguje toto,model bude mít přes 7 kg a plocha křídla je asi85 dm2,jako větron by to asi moc neletělo,s motorem to letí.Prý se zrychlí obtekáni profilu-motor a vrtule.Ajak je to potom u letadel s motory zavěšenými pod křídly,myslím dopravní letadla.Tam je to tou velkou rychlostí ,asi.Celkem mi je jasne jak vztlak na křídle vznika,jde mi o ty mot. modely.Nemá někdo tento model,stavebnici odhttp://flyingwood.wbs.cz ,kde má těžiště,na plánu který jsem si nechal poslat nic není,jsou to jenom prakticke ruzměry ,bez jakachkoliv kot.Podle obrázku na internetu se mi zdá,že těžiště je dost vepředu. Před -1I3.Děkuji R
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
fokker1
|
Napsal: pon 20.02.2017 20:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.4.2009 Příspěvky: 754
|
Pokud Flyingwood udávají těžiště vepředu, asi tam patří. Dozadu se dá posunout po záletu. Pružinu na karburátoru je lepší nechat, vyrovnává vůle. Někdy je pravda hodně silná a servo má co dělat jí přetáhnout. Pak se dá třeba na páce zachytit někde jinde nebo po rozebrání trochu "vytahat" Pružné táhlo u benzíňáků nepoužívám, musí to zhoršovat přesnost hlavně u volnoběhu, kde je nastavení dost kritické. 7kg je dost, ale můj Sveti Dorde s přibližně stejnou váhou i rozměry létá (s křoviňákem 30ccm). I když je na přistání rychlejší. Ostatním dotazům moc nerozumím.
_________________ https://fokker1.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
jardah62
|
Napsal: pon 20.02.2017 20:52 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 5.1.2012 Příspěvky: 1058 Bydliště: Rakovnik
|
Není žádný odkaz na plán, tedy odhaduji jen ze znalosti typu - těžiště bych jako první nástřel umístil do 1/3 hloubky křídla. Pokud informace od výrobce říká ještě víc vepředu, tak víc dopředu. Posunout zpět pokud se model bude chovat tupě lze téměř vždy bez následků. V opačném případě (těžiště příliš vzadu) je model na řízení přecitlivělý, jankovitý až neřiditelný. Jestli jsem dobře pochopil dotaz, není ti jasné, jak motorák s vyšší hmotností vůbec může letět. Prostě vztlak je větší nebo menší s druhou mocninou rychlosti. Poletíš-li 1,5x rychleji, vztlak na stejném křídle bude 2,25x větší (při rychlosti o polovinu větší se unese 2,25x víc hmotnosti). Umístění motoru(ů) na proudění na křídle nemá téměř vliv - s vyjímkou pár experimentálních letadel, kde byla snaha o STOL. U modelů v každém případě motor s vrtulí dodá jen tah, který se přemění na rychlost celého modelu a na základě této rychlosti pak model letí. Trochu mne sice zaráží takovýhle model (2,26m, cca 7 kg) a neznalost toho, proč to vlastně letí, ale radši to nezkoumám.
Kouknul jsem na plány Bellancy, co mám doma a těžiště na nich je opravdu v 25%. Asi vliv menších ocasních ploch.
_________________ Jardah
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 20.02.2017 22:13 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
V daném případě by možná bylo lepší stavbu (zatím) nedokončovat...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: úte 21.02.2017 8:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
rudla píše: -_,asiZdravím modeláři. Měl bych par dotazu.Dokončuji stavbu Super Decatlonu a někde jsem vyčetl,že táhlo mezi servem a páčkou plynu je dobré mít pružne.Tak to nevím jak,jestli mi někdo toto muže vysvětlit.Aještě jestli tam mám nechat pružinku vratnou na páčce na karburátoru , prý by tam nemusela být.A ještě jednu otázku,muže mi někdo jednoduše vysvětlit,jak funguje toto,model bude mít přes 7 kg a plocha křídla je asi85 dm2,jako větron by to asi moc neletělo,s motorem to letí.Prý se zrychlí obtekáni profilu-motor a vrtule.Ajak je to potom u letadel s motory zavěšenými pod křídly,myslím dopravní letadla.Tam je to tou velkou rychlostí ,asi.Celkem mi je jasne jak vztlak na křídle vznika,jde mi o ty mot. modely.Nemá někdo tento model,stavebnici odhttp://flyingwood.wbs.cz ,kde má těžiště,na plánu který jsem si nechal poslat nic není,jsou to jenom prakticke ruzměry ,bez jakachkoliv kot.Podle obrázku na internetu se mi zdá,že těžiště je dost vepředu. Před -1I3.Děkuji R Vzhledem k povaze dotazů, zjevné neznalosti nezbytných základů bych doporučil začít od píky a navštěvovat nějaký modelářský kroužek, jestli tedy něco takového ještě existuje. Dokončovat stavbu je zbytečné, stejně to rozflákáš...
|
|
Nahoru |
|
|
rudla
|
Napsal: úte 21.02.2017 14:35 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 28.3.2016 Příspěvky: 12
|
Děkuji za odpovědi,jedna je moc povzbuzujíci,že to nemám stavit,stejně to rozflákam. Nevadí.Chtěl jsemse jenom zeptat,na ten vztlak.Jeden modelář mi tvrdí že u vrtulových modelu se vztlak zvyšuje tím ,že vrtule ofukuje křídlo ,a proto se vztlak zvyšuje.A další,že se zvyšuje rychlost a tím vzrusta vztlak.Že to nemám řešit,z motorem dostatečně silným poletí i metla.Ja tam mám motor 35 ccm,tak to prý bude dobré.A ktomu rozsypu-volal jsem tomu prodávajícímu,kvuli těžišti a bylo mi řečeno ,že on neví ,že to jenom vyrábí.A těch 7kg,jé to komplet i z bat. serva,podvozek,prostě celý model.Co jsem tam přidal,je že jsem trup polepil 1,5 mmbalzou a spodek jsem olaminoval.Uvidíme,mám druhé letadlo 2,2m a váha skoro 6,5 kg,s motorem DLE20ccm a líta velice pěkně.Ještě se chci zeptat,dnes jsem zkoušel tu 35 motor na stole,a přistartu se snaží kopat zpatky,jako by byl moc veliký předstih.Motor jsam koupil starší ,pry po zaběhu.Ale to asi nebude problém to doladit.Děkuji R.
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: úte 21.02.2017 14:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
rudlo, tvůj styl psaní je tragický, nějaké mezery za čárkou a mezi větami ti zřejmě nic neříká. Mimochodem, nepřipadá ti toto trochu jako blbost...? Citace: A ktomu rozsypu-volal jsem tomu prodávajícímu,kvuli těžišti a bylo mi řečeno ,že on neví ,že to jenom vyrábí. Tak to je prodávající, nebo výrobce? Páč si myslím, že výrobce by těžiště měl vědět. Co ty na to...?
|
|
Nahoru |
|
|
jmjm
|
Napsal: úte 21.02.2017 15:21 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 5.8.2013 Příspěvky: 149 Bydliště: Ješovice, Liběchov
|
Z jednodušeně řečeno, při pohybu křídla vzduchem vzniká rozdíl v tlaku vzduchu mezi spodní částí křídla a svrchní částí křídla, vyšší tlak vzduchu se opírá o plochu křídla a vtlačuje ho do oblasti kde je tlak nižší. Čím rychleji se křídlo pohybuje, tím jsou rozdíly tlaku a následná síla vyšší. Tak zhruba tak nějak funguje vztlak (nejsem fyzik)
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: úte 21.02.2017 15:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
jmjm píše: Z jednodušeně řečeno, při pohybu křídla vzduchem vzniká rozdíl v tlaku vzduchu mezi spodní částí křídla a svrchní částí křídla, vyšší tlak vzduchu se opírá o plochu křídla a vtlačuje ho do oblasti kde je tlak nižší. Čím rychleji se křídlo pohybuje, tím jsou rozdíly tlaku a následná síla vyšší. Tak zhruba tak nějak funguje vztlak (nejsem fyzik) A proč vzniká ten rozdíl?
_________________ Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik70
|
Napsal: úte 21.02.2017 20:30 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 25.6.2009 Příspěvky: 15 Bydliště: Liberec
|
Mám přesně tenhle model postavený z rozsypu. Kupoval jsem výřezy před dvěma lety ještě od M. Hubeného, kdy vlastnil www.flyingwoods.cz a je pravda, že těžiště není na plánu vyznačeno. Ptal jsem se ho, napsal mi, že ve 30% křídla. Tak jsem to tak dodržel a jen na zálet jsem dal dopředu 10 deka olova a v všechno při záletu v pohodě. Mám to taky 7 kg komplet naložený a lítá to super... Motor DLE 30 s origo výfukem je tak akorát na běžný lítání a základní akrobačku. Větroň to sice není, ale měj jsem i dva nouzáky a v klidu to doplachtilo zpátky na dráhu
|
|
Nahoru |
|
|
jmjm
|
Napsal: stř 22.02.2017 16:59 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 5.8.2013 Příspěvky: 149 Bydliště: Ješovice, Liběchov
|
JosefSvejk píše: A proč vzniká ten rozdíl? Je to dáno úhlem náběhu křídla a profilem křídla který vzduch obtéká. Náběžná hrana rozdělí proudnice mezi svrchní a spodní část profilu, díky úhlu náběhu dochází k neustálé kompresi proudnic pod křídlem zatím co na svrchní straně křídla po počáteční kompresi proudnic dochází k jejich rozvolnění a vzniká tak na svrchní straně křídla nižší tlak. Pokud si dobře pamatuji, tak právě horní strana profilu by měla být zdrojem zhruba 2/3 vztlaku
|
|
Nahoru |
|
|
zz2012
|
Napsal: stř 22.02.2017 19:59 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 14.11.2016 Příspěvky: 61 Bydliště: Kroměříž
|
Jednodušeji to zní možná takto... "Dráha kterou musí vzduch proletět kolem křídla je na horní straně křídla delší než na spodní (horní je zaoblená a tudíž delší). Když je horní delší, musí se pohybovat nahoře vzduch rychleji než podél spodní hrany. No a vyšší rychlost = nižší tlak (známá to poučka)."
_________________ MC-20hott, MC-22s, Taranis X9E
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 22.02.2017 20:09 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Hm. A jak to je u symetrického profilu? A jak u deskovitého?
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: stř 22.02.2017 20:17 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 19.8.2005 Příspěvky: 4949 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
Ten letí po balistické křivce.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|