Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Dotaz k dokončení stavby
PříspěvekNapsal: pon 20.02.2017 20:04 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 28.3.2016
Příspěvky: 12
-_,asiZdravím modeláři. Měl bych par dotazu.Dokončuji stavbu Super Decatlonu a někde jsem vyčetl,že táhlo mezi servem a páčkou plynu je dobré mít pružne.Tak to nevím jak,jestli mi někdo toto muže vysvětlit.Aještě jestli tam mám nechat pružinku vratnou na páčce na karburátoru , prý by tam nemusela být.A ještě jednu otázku,muže mi někdo jednoduše vysvětlit,jak funguje toto,model bude mít přes 7 kg a plocha křídla je asi85 dm2,jako větron by to asi moc neletělo,s motorem to letí.Prý se zrychlí obtekáni profilu-motor a vrtule.Ajak je to potom u letadel s motory zavěšenými pod křídly,myslím dopravní letadla.Tam je to tou velkou rychlostí ,asi.Celkem mi je jasne jak vztlak na křídle vznika,jde mi o ty mot. modely.Nemá někdo tento model,stavebnici odhttp://flyingwood.wbs.cz ,kde má těžiště,na plánu který jsem si nechal poslat nic není,jsou to jenom prakticke ruzměry ,bez jakachkoliv kot.Podle obrázku na internetu se mi zdá,že těžiště je dost vepředu. Před -1I3.Děkuji R


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz k dokončení stavby
PříspěvekNapsal: pon 20.02.2017 20:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2009
Příspěvky: 595
Pokud Flyingwood udávají těžiště vepředu, asi tam patří. Dozadu se dá posunout po záletu. Pružinu na karburátoru je lepší nechat, vyrovnává vůle. Někdy je pravda hodně silná a servo má co dělat jí přetáhnout. Pak se dá třeba na páce zachytit někde jinde nebo po rozebrání trochu "vytahat" Pružné táhlo u benzíňáků nepoužívám, musí to zhoršovat přesnost hlavně u volnoběhu, kde je nastavení dost kritické. 7kg je dost, ale můj Sveti Dorde s přibližně stejnou váhou i rozměry létá (s křoviňákem 30ccm). I když je na přistání rychlejší. Ostatním dotazům moc nerozumím. :D

_________________
https://fokker1.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz k dokončení stavby
PříspěvekNapsal: pon 20.02.2017 20:52 
Mazák
Mazák

Registrován: 5.1.2012
Příspěvky: 1056
Bydliště: Rakovnik
Není žádný odkaz na plán, tedy odhaduji jen ze znalosti typu - těžiště bych jako první nástřel umístil do 1/3 hloubky křídla. Pokud informace od výrobce říká ještě víc vepředu, tak víc dopředu. Posunout zpět pokud se model bude chovat tupě lze téměř vždy bez následků. V opačném případě (těžiště příliš vzadu) je model na řízení přecitlivělý, jankovitý až neřiditelný.
Jestli jsem dobře pochopil dotaz, není ti jasné, jak motorák s vyšší hmotností vůbec může letět. Prostě vztlak je větší nebo menší s druhou mocninou rychlosti. Poletíš-li 1,5x rychleji, vztlak na stejném křídle bude 2,25x větší (při rychlosti o polovinu větší se unese 2,25x víc hmotnosti). Umístění motoru(ů) na proudění na křídle nemá téměř vliv - s vyjímkou pár experimentálních letadel, kde byla snaha o STOL. U modelů v každém případě motor s vrtulí dodá jen tah, který se přemění na rychlost celého modelu a na základě této rychlosti pak model letí.
Trochu mne sice zaráží takovýhle model (2,26m, cca 7 kg) a neznalost toho, proč to vlastně letí, ale radši to nezkoumám.

Kouknul jsem na plány Bellancy, co mám doma a těžiště na nich je opravdu v 25%. Asi vliv menších ocasních ploch.

_________________
Jardah


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz k dokončení stavby
PříspěvekNapsal: pon 20.02.2017 22:13 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 17604
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
V daném případě by možná bylo lepší stavbu (zatím) nedokončovat... 8O

_________________
Aby mne mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz k dokončení stavby
PříspěvekNapsal: pon 20.02.2017 22:45 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 12.1.2011
Příspěvky: 228
Obrázky: 10
Tyhle informace by asi měli dodat výrobci rozsypu ? :(


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz k dokončení stavby
PříspěvekNapsal: úte 21.02.2017 8:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.5.2008
Příspěvky: 1338
Bydliště: Hradec Králové
Obrázky: 0
rudla píše:
-_,asiZdravím modeláři. Měl bych par dotazu.Dokončuji stavbu Super Decatlonu a někde jsem vyčetl,že táhlo mezi servem a páčkou plynu je dobré mít pružne.Tak to nevím jak,jestli mi někdo toto muže vysvětlit.Aještě jestli tam mám nechat pružinku vratnou na páčce na karburátoru , prý by tam nemusela být.A ještě jednu otázku,muže mi někdo jednoduše vysvětlit,jak funguje toto,model bude mít přes 7 kg a plocha křídla je asi85 dm2,jako větron by to asi moc neletělo,s motorem to letí.Prý se zrychlí obtekáni profilu-motor a vrtule.Ajak je to potom u letadel s motory zavěšenými pod křídly,myslím dopravní letadla.Tam je to tou velkou rychlostí ,asi.Celkem mi je jasne jak vztlak na křídle vznika,jde mi o ty mot. modely.Nemá někdo tento model,stavebnici odhttp://flyingwood.wbs.cz ,kde má těžiště,na plánu který jsem si nechal poslat nic není,jsou to jenom prakticke ruzměry ,bez jakachkoliv kot.Podle obrázku na internetu se mi zdá,že těžiště je dost vepředu. Před -1I3.Děkuji R


Vzhledem k povaze dotazů, zjevné neznalosti nezbytných základů bych doporučil začít od píky a navštěvovat nějaký modelářský kroužek, jestli tedy něco takového ještě existuje.
Dokončovat stavbu je zbytečné, stejně to rozflákáš...

_________________
Piper 2,4m, P-47 Razorback 3,1m, Cap232 2,1m, Futaba T18MZ WC a na některé poletuchy Aurora...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz k dokončení stavby
PříspěvekNapsal: úte 21.02.2017 14:35 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 28.3.2016
Příspěvky: 12
Děkuji za odpovědi,jedna je moc povzbuzujíci,že to nemám stavit,stejně to rozflákam. Nevadí.Chtěl jsemse jenom zeptat,na ten vztlak.Jeden modelář mi tvrdí že u vrtulových modelu se vztlak zvyšuje tím ,že vrtule ofukuje křídlo ,a proto se vztlak zvyšuje.A další,že se zvyšuje rychlost a tím vzrusta vztlak.Že to nemám řešit,z motorem dostatečně silným poletí i metla.Ja tam mám motor 35 ccm,tak to prý bude dobré.A ktomu rozsypu-volal jsem tomu prodávajícímu,kvuli těžišti a bylo mi řečeno ,že on neví ,že to jenom vyrábí.A těch 7kg,jé to komplet i z bat. serva,podvozek,prostě celý model.Co jsem tam přidal,je že jsem trup polepil 1,5 mmbalzou a spodek jsem olaminoval.Uvidíme,mám druhé letadlo 2,2m a váha skoro 6,5 kg,s motorem DLE20ccm a líta velice pěkně.Ještě se chci zeptat,dnes jsem zkoušel tu 35 motor na stole,a přistartu se snaží kopat zpatky,jako by byl moc veliký předstih.Motor jsam koupil starší ,pry po zaběhu.Ale to asi nebude problém to doladit.Děkuji R.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz k dokončení stavby
PříspěvekNapsal: úte 21.02.2017 14:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.5.2008
Příspěvky: 1338
Bydliště: Hradec Králové
Obrázky: 0
rudlo, tvůj styl psaní je tragický, nějaké mezery za čárkou a mezi větami ti zřejmě nic neříká.
Mimochodem, nepřipadá ti toto trochu jako blbost...?
Citace:
A ktomu rozsypu-volal jsem tomu prodávajícímu,kvuli těžišti a bylo mi řečeno ,že on neví ,že to jenom vyrábí.

Tak to je prodávající, nebo výrobce? Páč si myslím, že výrobce by těžiště měl vědět. Co ty na to...? :wink:

_________________
Piper 2,4m, P-47 Razorback 3,1m, Cap232 2,1m, Futaba T18MZ WC a na některé poletuchy Aurora...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz k dokončení stavby
PříspěvekNapsal: úte 21.02.2017 15:21 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 5.8.2013
Příspěvky: 140
Bydliště: Ješovice, Liběchov
Z jednodušeně řečeno, při pohybu křídla vzduchem vzniká rozdíl v tlaku vzduchu mezi spodní částí křídla a svrchní částí křídla, vyšší tlak vzduchu se opírá o plochu křídla a vtlačuje ho do oblasti kde je tlak nižší. Čím rychleji se křídlo pohybuje, tím jsou rozdíly tlaku a následná síla vyšší. Tak zhruba tak nějak funguje vztlak (nejsem fyzik)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz k dokončení stavby
PříspěvekNapsal: úte 21.02.2017 15:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.4.2011
Příspěvky: 7262
Bydliště: ČR
Obrázky: 0
jmjm píše:
Z jednodušeně řečeno, při pohybu křídla vzduchem vzniká rozdíl v tlaku vzduchu mezi spodní částí křídla a svrchní částí křídla, vyšší tlak vzduchu se opírá o plochu křídla a vtlačuje ho do oblasti kde je tlak nižší. Čím rychleji se křídlo pohybuje, tím jsou rozdíly tlaku a následná síla vyšší. Tak zhruba tak nějak funguje vztlak (nejsem fyzik)


A proč vzniká ten rozdíl? :?:

_________________
Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz k dokončení stavby
PříspěvekNapsal: úte 21.02.2017 20:30 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 25.6.2009
Příspěvky: 15
Bydliště: Liberec
Mám přesně tenhle model postavený z rozsypu. Kupoval jsem výřezy před dvěma lety ještě od M. Hubeného, kdy vlastnil www.flyingwoods.cz a je pravda, že těžiště není na plánu vyznačeno. Ptal jsem se ho, napsal mi, že ve 30% křídla. Tak jsem to tak dodržel a jen na zálet jsem dal dopředu 10 deka olova a v všechno při záletu v pohodě. Mám to taky 7 kg komplet naložený a lítá to super... Motor DLE 30 s origo výfukem je tak akorát na běžný lítání a základní akrobačku. Větroň to sice není, ale měj jsem i dva nouzáky a v klidu to doplachtilo zpátky na dráhu :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz k dokončení stavby
PříspěvekNapsal: stř 22.02.2017 16:59 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 5.8.2013
Příspěvky: 140
Bydliště: Ješovice, Liběchov
JosefSvejk píše:
A proč vzniká ten rozdíl? :?:

Je to dáno úhlem náběhu křídla a profilem křídla který vzduch obtéká. Náběžná hrana rozdělí proudnice mezi svrchní a spodní část profilu, díky úhlu náběhu dochází k neustálé kompresi proudnic pod křídlem zatím co na svrchní straně křídla po počáteční kompresi proudnic dochází k jejich rozvolnění a vzniká tak na svrchní straně křídla nižší tlak. Pokud si dobře pamatuji, tak právě horní strana profilu by měla být zdrojem zhruba 2/3 vztlaku


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz k dokončení stavby
PříspěvekNapsal: stř 22.02.2017 19:59 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2016
Příspěvky: 62
Bydliště: Kroměříž
Jednodušeji to zní možná takto... "Dráha kterou musí vzduch proletět kolem křídla je na horní straně křídla delší než na spodní (horní je zaoblená a tudíž delší). Když je horní delší, musí se pohybovat nahoře vzduch rychleji než podél spodní hrany. No a vyšší rychlost = nižší tlak (známá to poučka)."

_________________
MC-20hott, MC-22s, Taranis X9E


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz k dokončení stavby
PříspěvekNapsal: stř 22.02.2017 20:09 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 17604
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Hm. A jak to je u symetrického profilu? A jak u deskovitého?

_________________
Aby mne mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz k dokončení stavby
PříspěvekNapsal: stř 22.02.2017 20:17 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 19.8.2005
Příspěvky: 3859
Bydliště: Šternberk, ČR
Obrázky: 0
Ten letí po balistické křivce.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz