Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Vztlakové klapky a mix výškovky
PříspěvekNapsal: pon 11.01.2016 15:06 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2200
Bydliště: Ústí nad Labem
Mně se konkrétně Pilatus Turbo-Porter vzpínal, mixem do výškovky to šlo úplně zneutralizovat.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Vztlakové klapky a mix výškovky
PříspěvekNapsal: pon 11.01.2016 18:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2015
Příspěvky: 910
Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
jyrry píše:
Ze své zkušenosti (zatím 4 WWII motoráky 1200, 2x 1600 a 2100mm) když vyklopím klapky na přistávací konfiguraci, éro se vzepne a musím potlačit (mixem). Někdy razantně (cca 10% rozsahu), někdy méně ale vždy potlačit.
Neřeším jak se to shoduje s teoriemi, prostě to tak mám protože to jinak nešlo.


Já to mám u Beavera a ostatních ér stejně.

_________________
Extra VA 330 X3, Azero Robin, LIDL Éro, K3600, Sea Beaver
JETI DS-16


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vztlakové klapky a mix výškovky
PříspěvekNapsal: pon 11.01.2016 22:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9104
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Já bych řek, že to hodně záleží jak na rychlosti, tak taky na úhlu vyklopení klapek. Jak tu někdo psal vyklopení 80°, tak to už působí víc jako brzda a zvýšení vztlaku je menší, než při vyklopení třeba na 15°. Určitě to chce napřed vyzkoušet, a pak teprve ladit mix do výškovky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vztlakové klapky a mix výškovky
PříspěvekNapsal: pon 11.01.2016 23:43 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 9.10.2010
Příspěvky: 252
Bydliště: Rakovník
Obrázky: 0
Mix už nepoužívám na ničem , dávám na klapky zpomalení serv , a mám tak akorát času na to si pohrát s výškovkou a plynem , prostě jako u velkýho...bavíme se o zalétaném a vychytaném modelu , někdy není třeba s tím laborovat , jindy to po záletu přenastavuju , někdy je klapek málo , jindy víc ... mám Auroru a zpomalení používám v nastavení na 1.5 + - 0.1 a je to tak akorát na všechny typy letadel , EDF , dolnoplochy , hornoplochy , vše vyzkoušeno ;-)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vztlakové klapky a mix výškovky
PříspěvekNapsal: pon 11.01.2016 23:57 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 17491
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
racek74 píše:
... prostě jako u velkýho...

Akorát že velkej nemá neutralizační pružiny na kniplu :idea:

_________________
Aby mne mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vztlakové klapky a mix výškovky
PříspěvekNapsal: úte 12.01.2016 0:16 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 9.10.2010
Příspěvky: 252
Bydliště: Rakovník
Obrázky: 0
já kniply nepouštím do nuly...


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vztlakové klapky a mix výškovky
PříspěvekNapsal: úte 12.01.2016 16:47 
Mazák
Mazák

Registrován: 11.9.2011
Příspěvky: 1805
Bydliště: ČR ,Slapy nad Vltavou
jyrry píše:
Akorát že velkej nemá neutralizační pružiny na kniplu :idea:


...no, většinou je nemá, ale je "neutralizovaný" jinak...vyvážením.
Když vysuneš vztlakové klapky, musíš to kniplem řešit. A podle typu letadla tu sílu v kniplu buď vyvážím, nebo podržím v ruce...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vztlakové klapky a mix výškovky
PříspěvekNapsal: úte 12.01.2016 19:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.1.2007
Příspěvky: 1092
Bydliště: ŽATEC
Obrázky: 0
2952 píše:

...no, většinou je nemá, ale je "neutralizovaný" jinak...vyvážením.
Když vysuneš vztlakové klapky, musíš to kniplem řešit. A podle typu letadla tu sílu v kniplu buď vyvážím, nebo podržím v ruce...


Asi tak nějak....lehce doladím vyvážením, ale tak abych měl nějaký pocit v rukou ( v kniplu). Doladím si to tak abych byl těžší na čumák. Každý pilot si to dělá dle svého uvážení a na co je zvyklí. U modelu zásadně žádný mix nepoužívám. Hezky pěkně vše ručně. Jak na VT 16 Orlík, kterého létám v aeroklubu. Pořádná ruční práce a boj s přírodou :lol:

_________________
Nemusíš vše vědět, ale musíš vědět, kde na vše najdeš odpověď.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vztlakové klapky a mix výškovky
PříspěvekNapsal: úte 12.01.2016 20:20 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 17491
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
2952 píše:
...no, většinou je nemá, ale je "neutralizovaný" jinak...vyvážením.
Když vysuneš vztlakové klapky, musíš to kniplem řešit. A podle typu letadla tu sílu v kniplu buď vyvážím, nebo podržím v ruce...

no právě... držet kniplíky rádia "v ruce" (čti mimo neutrální polohu a neustále přemáhat tah neutralizačních pružin) by se mi tedy nechtělo... Proto to odladím mixem.
Vždyť každý u rádia hodnotí mj. kolik to má mixů, ne? :mrgreen: :lol:

_________________
Aby mne mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vztlakové klapky a mix výškovky
PříspěvekNapsal: úte 12.01.2016 23:40 
Mazák
Mazák

Registrován: 11.9.2011
Příspěvky: 1805
Bydliště: ČR ,Slapy nad Vltavou
Pro Jyrry:

Souhlas...ale mám pocit, že tazatel asi nebude moc zkušený a bál bych se, že při přistávání , kdy bude potřeba sestup korigovat i motorem, si může s mixem zadělat na potíže...
Vůbec-s klapkami bych radil začínat později, až když už to má člověk trochu v ruce...A u cvičných "nerozbitných " modelů nevidím v klapkách moc velký přínos...
Ale co...i případnými chybami se člověk učí :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vztlakové klapky a mix výškovky
PříspěvekNapsal: stř 13.01.2016 9:27 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 14.12.2009
Příspěvky: 777
Rady, abych neřešil klapky a buttefly jsem se při zaletu motorovaneho F3F držel také, ale díky klouzavosti modelu jsem měl velký problém dostat ero na zem.

Zkušenosti jsem měl pramálo. Přecházel jsme z EPP rovnou na F3F a louka se proti větru mírně svazovala, tak jsem hned při dalším letu jako první začal ladit butterfly, abych nepristaval za horizontem.

Já se dostanu létat jednou za delší čas a vyladěné mixy mi pomůžou přistávat s větší jistotou.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vztlakové klapky a mix výškovky
PříspěvekNapsal: stř 13.01.2016 12:55 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 17491
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
walter2 píše:
... vyladěné mixy mi pomůžou přistávat s větší jistotou.
Tak nějak... můj názor.

_________________
Aby mne mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vztlakové klapky a mix výškovky
PříspěvekNapsal: stř 13.01.2016 15:10 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 12.3.2009
Příspěvky: 350
...no, při vytažení klapek mi vždy letadlo vyplavalo, ať již to bylo F3F, velká maketa Kmotra či Blaníka, ba i hornoplošník Piper nebo dolnoplošník Robin....Radit někomu podržet to na kniplu, je dost odvaha, s takovým érem se přistává podstatně hůř než když klapky nepoužiju vůbec. Myslím, že je snadnější si nastavit mix na VOP a ve výšce si to párkrát zkusit - a je okamžitě jasno. Já si třeba nastavuji mix tak, aby byl model trochu těžší na hlavu a při přistání trochu musím tahat( ale každému to nemusí vyhovovat ). Jo - a na výchylce klapky přeci nezáleží - letadlo pouze víc nebo míň klopí a víc nebo míň brzdí...vždy tomu musí odpovídat výchylce VOP. Důležitější je najít křivku VOP, aby přechod do klapek potlačení VOP byl plynulý ( sám nastavuji pomalejší chod klapek a zpravidla posouvám bod, kdy se VOP má vychýlit ). A u motoráků je ještě důležitá správná rychlost, ne vždy to je úplně stažený plyn...
To je vše, nedělejme z toho zase vědu, chce to jen zkusit...odměnou je parádní přistání.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vztlakové klapky a mix výškovky
PříspěvekNapsal: ned 17.01.2016 18:10 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 13.12.2012
Příspěvky: 95
pro rodzr:
Trošku nás houpeš, Kmotr vztlaky nemá... :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vztlakové klapky a mix výškovky
PříspěvekNapsal: pon 18.01.2016 15:19 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 12.3.2009
Příspěvky: 350
modreflek píše:
pro rodzr:
Trošku nás houpeš, Kmotr vztlaky nemá... :D

...to máš pravdu, ale má brzdy se stejným projevem...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz