Autor |
Zpráva |
JardaRůžička
|
Napsal: pon 11.01.2016 14:06 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2715 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Mně se konkrétně Pilatus Turbo-Porter vzpínal, mixem do výškovky to šlo úplně zneutralizovat.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Vážka
|
Napsal: pon 11.01.2016 17:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 966 Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
|
jyrry píše: Ze své zkušenosti (zatím 4 WWII motoráky 1200, 2x 1600 a 2100mm) když vyklopím klapky na přistávací konfiguraci, éro se vzepne a musím potlačit (mixem). Někdy razantně (cca 10% rozsahu), někdy méně ale vždy potlačit. Neřeším jak se to shoduje s teoriemi, prostě to tak mám protože to jinak nešlo. Já to mám u Beavera a ostatních ér stejně.
_________________ ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub JETI DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: pon 11.01.2016 21:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Já bych řek, že to hodně záleží jak na rychlosti, tak taky na úhlu vyklopení klapek. Jak tu někdo psal vyklopení 80°, tak to už působí víc jako brzda a zvýšení vztlaku je menší, než při vyklopení třeba na 15°. Určitě to chce napřed vyzkoušet, a pak teprve ladit mix do výškovky.
|
|
Nahoru |
|
|
racek74
|
Napsal: pon 11.01.2016 22:43 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 8.10.2010 Příspěvky: 244 Bydliště: Rakovník Obrázky: 0
|
Mix už nepoužívám na ničem , dávám na klapky zpomalení serv , a mám tak akorát času na to si pohrát s výškovkou a plynem , prostě jako u velkýho...bavíme se o zalétaném a vychytaném modelu , někdy není třeba s tím laborovat , jindy to po záletu přenastavuju , někdy je klapek málo , jindy víc ... mám Auroru a zpomalení používám v nastavení na 1.5 + - 0.1 a je to tak akorát na všechny typy letadel , EDF , dolnoplochy , hornoplochy , vše vyzkoušeno
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 11.01.2016 22:57 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
racek74 píše: ... prostě jako u velkýho... Akorát že velkej nemá neutralizační pružiny na kniplu
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
racek74
|
Napsal: pon 11.01.2016 23:16 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 8.10.2010 Příspěvky: 244 Bydliště: Rakovník Obrázky: 0
|
já kniply nepouštím do nuly...
|
|
Nahoru |
|
|
2952
|
Napsal: úte 12.01.2016 15:47 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 11.9.2011 Příspěvky: 1732 Bydliště: ČR ,Slapy nad Vltavou
|
jyrry píše: Akorát že velkej nemá neutralizační pružiny na kniplu ...no, většinou je nemá, ale je "neutralizovaný" jinak...vyvážením. Když vysuneš vztlakové klapky, musíš to kniplem řešit. A podle typu letadla tu sílu v kniplu buď vyvážím, nebo podržím v ruce...
|
|
Nahoru |
|
|
ZIPP
|
Napsal: úte 12.01.2016 18:10 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.1.2007 Příspěvky: 1126 Bydliště: ŽATEC Obrázky: 0
|
2952 píše: ...no, většinou je nemá, ale je "neutralizovaný" jinak...vyvážením. Když vysuneš vztlakové klapky, musíš to kniplem řešit. A podle typu letadla tu sílu v kniplu buď vyvážím, nebo podržím v ruce...
Asi tak nějak....lehce doladím vyvážením, ale tak abych měl nějaký pocit v rukou ( v kniplu). Doladím si to tak abych byl těžší na čumák. Každý pilot si to dělá dle svého uvážení a na co je zvyklí. U modelu zásadně žádný mix nepoužívám. Hezky pěkně vše ručně. Jak na VT 16 Orlík, kterého létám v aeroklubu. Pořádná ruční práce a boj s přírodou
_________________ Nemusíš vše vědět, ale musíš vědět, kde na vše najdeš odpověď.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: úte 12.01.2016 19:20 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
2952 píše: ...no, většinou je nemá, ale je "neutralizovaný" jinak...vyvážením. Když vysuneš vztlakové klapky, musíš to kniplem řešit. A podle typu letadla tu sílu v kniplu buď vyvážím, nebo podržím v ruce... no právě... držet kniplíky rádia "v ruce" (čti mimo neutrální polohu a neustále přemáhat tah neutralizačních pružin) by se mi tedy nechtělo... Proto to odladím mixem. Vždyť každý u rádia hodnotí mj. kolik to má mixů, ne?
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
2952
|
Napsal: úte 12.01.2016 22:40 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 11.9.2011 Příspěvky: 1732 Bydliště: ČR ,Slapy nad Vltavou
|
Pro Jyrry: Souhlas...ale mám pocit, že tazatel asi nebude moc zkušený a bál bych se, že při přistávání , kdy bude potřeba sestup korigovat i motorem, si může s mixem zadělat na potíže... Vůbec-s klapkami bych radil začínat později, až když už to má člověk trochu v ruce...A u cvičných "nerozbitných " modelů nevidím v klapkách moc velký přínos... Ale co...i případnými chybami se člověk učí
|
|
Nahoru |
|
|
walter2
|
Napsal: stř 13.01.2016 8:27 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 14.12.2009 Příspěvky: 856
|
Rady, abych neřešil klapky a buttefly jsem se při zaletu motorovaneho F3F držel také, ale díky klouzavosti modelu jsem měl velký problém dostat ero na zem.
Zkušenosti jsem měl pramálo. Přecházel jsme z EPP rovnou na F3F a louka se proti větru mírně svazovala, tak jsem hned při dalším letu jako první začal ladit butterfly, abych nepristaval za horizontem.
Já se dostanu létat jednou za delší čas a vyladěné mixy mi pomůžou přistávat s větší jistotou.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 13.01.2016 11:55 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
walter2 píše: ... vyladěné mixy mi pomůžou přistávat s větší jistotou. Tak nějak... můj názor.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
rodzr
|
Napsal: stř 13.01.2016 14:10 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 12.3.2009 Příspěvky: 439
|
...no, při vytažení klapek mi vždy letadlo vyplavalo, ať již to bylo F3F, velká maketa Kmotra či Blaníka, ba i hornoplošník Piper nebo dolnoplošník Robin....Radit někomu podržet to na kniplu, je dost odvaha, s takovým érem se přistává podstatně hůř než když klapky nepoužiju vůbec. Myslím, že je snadnější si nastavit mix na VOP a ve výšce si to párkrát zkusit - a je okamžitě jasno. Já si třeba nastavuji mix tak, aby byl model trochu těžší na hlavu a při přistání trochu musím tahat( ale každému to nemusí vyhovovat ). Jo - a na výchylce klapky přeci nezáleží - letadlo pouze víc nebo míň klopí a víc nebo míň brzdí...vždy tomu musí odpovídat výchylce VOP. Důležitější je najít křivku VOP, aby přechod do klapek potlačení VOP byl plynulý ( sám nastavuji pomalejší chod klapek a zpravidla posouvám bod, kdy se VOP má vychýlit ). A u motoráků je ještě důležitá správná rychlost, ne vždy to je úplně stažený plyn... To je vše, nedělejme z toho zase vědu, chce to jen zkusit...odměnou je parádní přistání.
|
|
Nahoru |
|
|
modreflek
|
Napsal: ned 17.01.2016 17:10 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 13.12.2012 Příspěvky: 102
|
pro rodzr: Trošku nás houpeš, Kmotr vztlaky nemá...
|
|
Nahoru |
|
|
rodzr
|
Napsal: pon 18.01.2016 14:19 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 12.3.2009 Příspěvky: 439
|
modreflek píše: pro rodzr: Trošku nás houpeš, Kmotr vztlaky nemá... ...to máš pravdu, ale má brzdy se stejným projevem...
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|